ថ្ងៃសៅរ៍ ទី១៣ តុលា ឆ្នាំ២០១៨
អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចាំសប្តាហ៍នេះ៖ យ៉ូហាន ១៧:១-៥ យ៉ូហាន ១៧:៩-១៩ យ៉ូហាន ១៧:២០ ម៉ាកុស ៩:៣៨-៤១ យ៉ូហានទី១ ២:៣-៦ យ៉ូហាន ១៣:៣៤, ៣៥។
ខចងចាំ៖ «ទូលបង្គំមិនអធិស្ឋាន ឲ្យអ្នកទាំងនេះតែប៉ុណ្ណោះ គឺឲ្យដល់ទាំងអ្នកណា ដែលនឹងជឿដល់ទូលបង្គំ ដោយសារពាក្យរបស់គេថែមទៀតដែរ ដើម្បីឲ្យទាំងអស់បានរួមមកតែមួយ ឱព្រះវរបិតាអើយ ដូចជាទ្រង់គង់ក្នុងទូលបង្គំ ហើយទូលបង្គំនៅក្នុងទ្រង់ដែរ គឺឲ្យអ្នកទាំងនោះបានរួមគ្នាតែមួយ នៅក្នុងយើង ប្រយោជន៍ឲ្យលោកីយ៍បានជឿថា ទ្រង់ចាត់ឲ្យទូលបង្គំមកពិត» (យ៉ូហាន ១៧:២០,២១)។
តើមានចំណុចអ្វីសំខាន់ជាងគេសម្រាប់ព្រះយេស៊ូវមុននឹងទ្រង់សុគត? លោកយ៉ូហានឆ្លើយនឹងសំណួរនេះនៅក្នុងគម្ពីរយ៉ូហានជំពូក ១៣-១៧។ នៅក្នុងជំពូកសំខាន់ទាំងប្រាំនេះ លោកយ៉ូហានរៀបរាប់ពីព្រះបន្ទូលចុងក្រោយរបស់ព្រះយេស៊ូវទៅកាន់សាវករបស់ទ្រង់ឲ្យយើងដឹង។ រួចព្រះយេស៊ូវក៏អធិដ្ឋាន (យ៉ូហាន ១៧)។អ្នកខ្លះលើកឡើងថាសេចក្ដីអធិដ្ឋានរបស់ព្រះយេស៊ូវបង្ហាញយើងឲ្យដឹងថាព្រះអង្គគឺជាសម្ដេចសង្ឃរបស់យើង។ សម្ដេចសង្ឃគឺជាមេដឹកនាំបរិសុទ្ធម្នាក់ដែលខិតខំសង្គ្រោះរាស្ត្ររបស់ខ្លួន។
«នៅក្នុងសេចក្ដីអធិដ្ឋាននេះ ព្រះយេស៊ូវប្រគល់អង្គទ្រង់ទាំងស្រុងទៅឯព្រះវរបិតាទុកជាដង្វាយនៃបាបរបស់យើង។ ព្រះយេស៊ូវគឺជាសម្ដេចសង្ឃផងហើយក៏ជាដង្វាយជំនួសបាបយើងផង។ ព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានដល់មនុស្សគ្រប់គ្នាដែលទ្រង់ហៀបនឹងសុគតដើម្បីគេ។ អ្នកទាំងនោះគឺបូកបញ្ចូលទាំងអ្នកដើរតាមព្រះអង្គនៅជំនាន់នោះនឹងគ្រប់មនុស្សទាំងឡាយណាដែលជឿដល់ព្រះអង្គក្រោយៗមកទៀត» F. F. Bruce, The Gospel of John, page 328, adapted.
សេចក្ដីអធិដ្ឋានរបស់ព្រះយេស៊ូវបង្ហាញពីសេចក្ដីប្រាថ្នាដ៏ជ្រាលជ្រៅរបស់ព្រះអង្គចង់ឲ្យអ្នកដើរតាមព្រះអង្គរួបរួមគ្នា (យ៉ូហាន ១៧:៩, ១០)។ សប្ដាហ៍នេះយើងនឹងសិក្សាពីសេចក្ដីអធិដ្ឋានរបស់ព្រះយេស៊ូវសម្រាប់រាស្ត្ររបស់ទ្រង់បានរួមគ្នាមកតែមួយជាមួយនឹងទ្រង់។ យើងនឹងឆ្លើយនឹងសំណួរទាំងនេះ៖ តើព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានសម្រាប់អ្វី? តើព្រះអង្គអធិដ្ឋានឲ្យនរណា? តើសេចក្ដីអធិដ្ឋាននេះមានអត្ថន័យបែបណាសម្រាប់យើងនាសម័យបច្ចុប្បន្ន?
ថ្ងៃអាទិត្យ ទី១៤ តុលា ឆ្នាំ២០១៨
ព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានសម្រាប់អង្គទ្រង់
ចូរយើងក្រឡេកមើលឲ្យកាន់តែស៊ីជម្រៅបន្ថែមទៀតទៅលើសេចក្ដីអធិដ្ឋានរបស់ព្រះយេស៊ូវក្នុងនាមជាសម្ដេចសង្ឃរបស់យើង។ ដូចដែលលោកអ្នកបានចាំពីមេរៀនកាលពីម្សិលមិញរួចមកហើយថាសម្ដេចសង្ឃគឺជាអ្នកដឹកនាំបរិសុទ្ធដែលខិតខំសង្គ្រោះរាស្ត្ររបស់ខ្លួន។ សេចក្ដីអធិដ្ឋានរបស់ព្រះយេស៊ូវបែងចែកជាបីផ្នែក។ ទីមួយ ព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានសម្រាប់អង្គទ្រង់ (យ៉ូហាន ១៧:១-៥)។ បន្ទាប់មក ព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានសម្រាប់អ្នកដើរតាមព្រះអង្គ (យ៉ូហាន ១៧:៦-១៩)។ ចុងក្រោយ គឺព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានសម្រាប់មនុស្សណាដែលនឹងព្រមទទួលជឿព្រះអង្គក្រោយៗមកទៀត (យ៉ូហាន ១៧:២០-២៥)។
សូមអានសេចក្ដីអធិដ្ឋានរបស់ព្រះយេស៊ូវសម្រាប់អង្គទ្រង់នៅក្នុងគម្ពីរយ៉ូហាន ១៧:១-៥។ តើព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានសម្រាប់អ្វី? តើសេចក្ដីអធិដ្ឋាននេះមានអត្ថន័យបែបណាសម្រាប់យើង?
ព្រះយេស៊ូវទូលសូមឲ្យព្រះវរបិតាជួយដល់ទ្រង់។ មុននោះ ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលថាមិនទាន់ដល់វេលាដែលទ្រង់ត្រូវសុគតនៅឡើយទេ (យ៉ូហាន ២:៤ យ៉ូហាន ៧:៣០ យ៉ូហាន ៨:២០)។ ប៉ុន្តែព្រះអង្គជ្រាបថាពេលនេះជាវេលាដែលត្រូវសុគតដើម្បីទុកជាថ្លៃលោះបាបយើងហើយ។ ព្រះយេស៊ូវត្រូវការឲ្យព្រះវរបិតាចម្រើនកម្លាំងដល់ទ្រង់។ ពេលនោះទើបព្រះយេស៊ូវអាចបញ្ចប់ព្រះរាជកិច្ចរបស់ទ្រង់នៅលើផែនដីនេះ។ វេលាដ៏អាក្រក់នៅក្នុងព្រះជន្មរបស់ព្រះយេស៊ូវនេះគឺជាវេលាដែលត្រូវមានការអធិដ្ឋាន។
ព្រះយេស៊ូវនឹងថ្វាយគ្រប់ទាំងសិរីរុងរឿងទៅឯព្រះវរបិតាទ្រង់ដោយការធ្វើតាមសេចក្ដីគ្រប់យ៉ាងដែលព្រះវរបិតាតម្រូវឲ្យទ្រង់ធ្វើ។ ព្រះយេស៊ូវត្រូវតែទទួលយកឈើឆ្កាង។ តើសេចក្ដីនេះមានអត្ថន័យយ៉ាងដូចម្ដេចដែលថា «ព្រះយេស៊ូវត្រូវទទួលយកឈើឆ្កាង»? តើបានសេចក្ដីថាព្រះយេស៊ូវត្រូវធ្វើការសម្រេចព្រះទ័យឬ? ទេ។ គឺបានសេចក្ដីថាព្រះយេស៊ូវសុខព្រះទ័យប្រើអំណាចចេស្ដាដែលព្រះប្រទានឲ្យទ្រង់។ ព្រះយេស៊ូវប្រើចេស្ដារបស់ព្រះអង្គដើម្បីសម្រេចព្រះទ័យសុគតសម្រាប់យើង។ ដូច្នេះព្រះយេស៊ូវពុំបានសុគតផ្ទុយនឹងសេចក្ដីប្រាថ្នារបស់ទ្រង់ឡើយ។ ព្រះអង្គស្ម័គ្រព្រះទ័យនឹងសុគតដើម្បីថ្វាយសិរីល្អដល់ព្រះវរបិតាទ្រង់។ ឈើឆ្កាងនោះហើយជាហេតុផលដែលព្រះគ្រីស្ទបានប្រសូត្រមកជាមនុស្ស។ ព្រះអង្គយាងមកក្នុងរាងកាយជាមនុស្សហើយស្ម័គ្រព្រះទ័យសុគតលើឈើឆ្កាងសម្រាប់បាបមនុស្សគ្រប់ជនលើផែនដីនេះ។
យ៉ូហាន ១៧:៣ ប្រាប់យើងឲ្យស្គាល់ពីជីវិតអស់កល្ប។ តើជីវិតអស់កល្បជាអ្វី? តើការស្គាល់ព្រះមានអត្ថន័យយ៉ាងដូចម្ដេច?
ព្រះយេស៊ូវប្រាប់យើងថាជីវិតអស់កល្បបានមកពីការស្គាល់ព្រះ។ ការស្គាល់ព្រះបានមកពីការយល់ពីការដែលព្រះយេស៊ូវបានធ្វើនៅលើឈើឆ្កាង។ យើងយល់ពីសេចក្ដីនេះអំពីព្រះយេស៊ូវនៅពេលដែលយើងផ្សារភ្ជាប់ទៅនឹងព្រះវរបិតា។ ព្រះយេស៊ូវយាងមកផែនដីនេះដើម្បីដឹកនាំការស្រាវជ្រាវរបស់យើងដែលជាមនុស្សរកយល់ពីព្រះហើយដើម្បីជួយយើងឲ្យមានសេចក្ដីសុខសាន្តនិងការចុះសម្រុងនឹងគ្នា។
តើការដឹងអំពីព្រះនិងការស្គាល់ព្រះជាប្រាកដមានលក្ខណៈខុសគ្នាយ៉ាងដូចម្ដេច?
ថ្ងៃច័ន្ទ ទី១៥ តុលា ឆ្នាំ២០១៨
ព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានសម្រាប់អ្នកដើរតាមព្រះអង្គ
នៅក្នុងគម្ពីរយ៉ូហាន ១៧:៩-១៩ ព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានសម្រាប់អ្នកដើរតាមព្រះអង្គ។ តើព្រះយេស៊ូវសូមឲ្យព្រះវរបិតាធ្វើអ្វីសម្រាប់ពួកគេ?
បន្ទាប់ពីព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានសម្រាប់អង្គទ្រង់ហើយ ព្រះអង្គក៏អធិដ្ឋានសម្រាប់អ្នកដើរតាមព្រះអង្គ។ អ្នកដើរតាមព្រះយេស៊ូវត្រូវប្រឈមនឹងគ្រោះថ្នាក់នៃការបាត់បង់ជំនឿទៅលើព្រះយេស៊ូវទៅថ្ងៃខាងមុខ។ ព្រះយេស៊ូវនឹងមិនគង់នៅជាមួយពួកគេទៀតទេ។ ដូច្នេះព្រះអង្គក៏ទូលសូមឲ្យព្រះវរបិតាថែរក្សាពួកគេ។
ព្រះយេស៊ូវទូលសូមឲ្យព្រះវរបិតារបស់ទ្រង់ថែរក្សាអ្នកដើរតាមព្រះអង្គពីសេចក្ដីអាក្រក់ដែលមាននៅលើផែនដីនេះ។ ព្រះយេស៊ូវពុំបានអធិដ្ឋានដល់មនុស្សលើលោកនេះដែលប្រឆាំងទាស់នឹងផែនការរបស់ព្រះសម្រាប់រាស្ត្ររបស់ទ្រង់ឡើយ (យ៉ូហានទី១ ៥:១៩)។ ប៉ុន្តែផែនដីគឺជាកន្លែងដែលអ្នកដើរតាមព្រះយេស៊ូវនឹងបម្រើទ្រង់។ ដូច្នេះហើយព្រះយេស៊ូវក៏អធិដ្ឋានឲ្យព្រះរក្សាពួកអ្នកដើរតាមព្រះអង្គឲ្យមានសុវត្ថិភាព។ ពិតណាស់ព្រះយេស៊ូវយកព្រះហឫទ័យទុកដាក់ចំពោះមនុស្សគ្រប់គ្នា។ ព្រះអង្គគឺជាព្រះសង្គ្រោះ។ ការសុគតរបស់ព្រះអង្គគឺសម្រាប់មនុស្សគ្រប់រូបដែលទទួលជឿដល់ទ្រង់។ ប៉ុន្តែភាពជោគជ័យនៃដំណឹងល្អគឺអាស្រ័យទៅលើអ្នកដើរតាមព្រះអង្គដែលនឹងចេញទៅហើយផ្សាយដំណឹងដល់មនុស្សឯទៀត។ មូលហេតុនេះហើយបានជាព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានសម្រាប់អ្នកដើរតាមព្រះអង្គ។ ព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានសូមកុំឲ្យសាតាំងយកឈ្នះពួកគេបានឡើយ (ម៉ាថាយ ៦:១៣)។ ប៉ុន្តែសាតាំងបានយកឈ្នះអ្នកដើរតាមព្រះអង្គម្នាក់បាត់ទៅហើយគឺ៖ យូដាស។ មុនល្ងាចនោះបន្តិច ព្រះយេស៊ូវប្រាប់ទៅរាស្ត្ររបស់ទ្រង់ថាម្នាក់ក្នុងចំណោមពួកគេសម្រេចចិត្តក្បត់នឹងទ្រង់(យ៉ូហាន ១៣:១៨-៣០) «នៅពិធីបុណ្យរំលង ព្រះយេស៊ូវបង្ហាញថាទ្រង់ជាព្រះដោយបង្ហាញប្រាប់យូដាសថាព្រះអង្គទ្រង់ជ្រាបថាយូដាសប្រុងនឹងធ្វើអ្វីមុនទាំងគាត់ចេញទៅធ្វើទៀត។ ដោយក្ដីស្រឡាញ់ដ៏ជ្រាលជ្រៅ ព្រះយេស៊ូវរាប់បញ្ចូលយូដាសទៅក្នុងកិច្ចការដែលព្រះអង្គធ្វើសម្រាប់អ្នកដើរតាមព្រះអង្គ។ ប៉ុន្តែយូដាសបានបិទចិត្តរបស់គាត់មិនព្រមទទួលយកសេចក្ដីស្រឡាញ់របស់ព្រះយេស៊ូវ» Ellen G. White, The Desire of Ages, page 720, adapted.
ព្រះយេស៊ូវជ្រាបថាចិត្តច្រណែនអាចបំបែកបំបាក់អ្នកដើរតាមព្រះអង្គដូចដែលវាធ្លាប់កើតឡើងពីដើមមក។ ដូច្នេះព្រះអង្គក៏អធិដ្ឋានសម្រាប់ពួកគេឲ្យបានរួបរួមគ្នាជាធ្លុងមួយទាំងចិត្តនិងគំនិតផង (យ៉ូហាន ១៧:១១)។ មានតែព្រះប៉ុណ្ណោះដែលអាចបង្រួបបង្រួមរាស្ត្ររបស់ទ្រង់ឲ្យមានចិត្តនិងគំនិតតែមួយបាន។ ការដែលយើងអាចរួបរួមក្នុងលក្ខណៈបែបនេះបានគឺដោយសារព្រះវរបិតានិងព្រះរាជបុត្រាក៏រួមគ្នាតែមួយដែរ។ យើងត្រូវតែរួមចិត្តនិងគំនិតគ្នាមកតែមួយដើម្បីឲ្យកិច្ចការរបស់យើងថ្វាយព្រះអាចជោគជ័យទៅបាន។
ក្នុងនាមជារាស្ត្ររបស់ព្រះ យើងក៏ត្រូវទទួលសេចក្ដីពិតរបស់ព្រះគម្ពីរទាំងស្រុងហើយក្លាយជាបរិសុទ្ធ។ ពេលនោះទើបយើងអាចចាប់ផ្ដើមបម្រើការថ្វាយព្រះអង្គ។ យើងត្រូវតែកែប្រែទៅតាមសេចក្ដីពិតដែលយើងបង្រៀនដល់មនុស្សដទៃ។
តើយើងត្រូវរស់នៅបែបណាដើម្បីបង្ហាញថាយើង «មិនមែនជារបស់លោកីយ៍ទេ»? (យ៉ូហាន ១៧:១៤)
ថ្ងៃអង្គារ ទី១៦ តុលា ឆ្នាំ២០១៨
អ្នកណា ដែលនឹងជឿដល់ទូលបង្គំ
ព្រះយេស៊ូវបញ្ចប់ការអធិដ្ឋានសម្រាប់អ្នកដើរតាមព្រះអង្គ។ រួចព្រះអង្គក៏អធិដ្ឋានថា «គឺឲ្យដល់ទាំងអ្នកណា ដែលនឹងជឿដល់ទូលបង្គំ ដោយសារពាក្យរបស់គេថែមទៀតដែរ» (យ៉ូហាន ១៧:២០)
អានគម្ពីរយ៉ូហាន ១៧:២០-២៦ អំពីសេចក្ដីប្រាថ្នាដ៏ធំបង្អស់របស់ព្រះយេស៊ូវសម្រាប់អ្នកជឿព្រះអង្គទៅថ្ងៃអនាគត។ តើព្រះយេស៊ូវប្រាថ្នាចង់ឲ្យពួកគេបានអ្វី? ហេតុអ្វីបានជាការធ្វើឲ្យសេចក្ដីអធិដ្ឋានរបស់ព្រះអង្គក្លាយជាការពិតគឺជារឿងសំខាន់?
ព្រះវរបិតានិងព្រះរាជបុត្រាចុះសម្រុងនឹងគ្នាទាំងស្រុង។ ព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានសូមឲ្យអ្នកជឿព្រះអង្គនាពេលអនាគតនឹងចុះសម្រុងជាមួយគ្នាដូចជាព្រះវរបិតានិងព្រះរាជបុត្រាដែរ។ តើឃ្លាដែលថាព្រះវរបិតានិងព្រះរាជបុត្រាចុះសម្រុងនឹងគ្នាមានអត្ថន័យបែបណា? គឺព្រះទាំងពីរអង្គតែងធ្វើការរួមគ្នាដោយចុះសម្រុងនឹងគ្នាទាំងស្រុងនៅលើគ្រប់ទាំងការដែលព្រះអង្គធ្វើ (យ៉ូហាន ៥:២០-២៣)។ ព្រះហឫទ័យរបស់ព្រះអង្គទាំងពីររួមគ្នាដោយក្ដីស្រឡាញ់មកលើបាបជន។ ក្ដីស្រឡាញ់របស់ព្រះអង្គធំធេងខ្លាំងដល់ម្ល៉េះបានជាព្រះវរបិតាយល់ព្រមប្រទានព្រះរាជបុត្រាឲ្យមកសង្គ្រោះយើង។ ព្រះរាជបុត្រាក៏ចង់ពលីព្រះជន្មរបស់ទ្រង់ដែរ (យ៉ូហាន ៣:១៦, ១០:១៥)។
ព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានឲ្យអ្នកដើរតាមព្រះអង្គមានសេចក្ដីស្រឡាញ់តាមបែបដែលព្រះវរបិតានិងព្រះរាជបុត្រាមានដែរ (យ៉ូហាន ១៣:៣៥)។ នៅពេលដែលអ្នកដើរតាមព្រះយេស៊ូវបង្ហាញក្ដីស្រឡាញ់របស់ទ្រង់ទៅកាន់មនុស្សដទៃ ពេលនោះមនុស្សទាំងនោះនឹងឃើញថាអ្នកដើរតាមព្រះយេស៊ូវពិតជាមានទំនាក់ទំនងពិតប្រាកដជាមួយព្រះយេស៊ូវនិងព្រះវរបិតា។ «គ្រីស្ទានណាដែលមានចិត្តនិងគំនិតរួមគ្នាតែមួយបង្ហាញដល់មនុស្សដទៃទៀតថាដំណឹងល្អគឺជាសេចក្ដីពិត» Andreas J. Kostenberger, John (Grand Rpaods, MI: Baker Academic, 2004), page 498, adapted. ការមានចិត្តនិងគំនិតរួមគ្នាតែមួយគេឲ្យឈ្មោះថាសាមគ្គីភាព។ សាមគ្គីភាពដែលយើងមានជាមួយគ្នានឹងធ្វើជាបន្ទាល់ដល់មនុស្សគ្រប់គ្នាទូទាំងសកលលោកថាព្រះយេស៊ូវគឺជាព្រះអង្គសង្គ្រោះ។ សាមគ្គីភាពពិតប្រាកដគ្មានអ្វីអាចលាក់បាំងបានឡើយ។ យើងត្រូវតែបង្ហាញឲ្យគេឃើញ។ ប្រសិនបើមនុស្សម្នាមិនអាចមើលឃើញពីសាមគ្គីភាពរបស់យើងទេ តើធ្វើម្ដេចនឹងអាចឲ្យគេជឿបានថាដំណឹងល្អពីព្រះយេស៊ូវគឺជារឿងពិតទៅកើត?
«ព្រះជាម្ចាស់ចង់ឲ្យរាស្ត្ររបស់ទ្រង់គ្រប់រូបរួបរួមគ្នាមកតែមួយក្នុងជំនឿ។ មុនដែលព្រះយេស៊ូវសុគតនៅលើឈើឆ្កាង ព្រះអង្គអធិដ្ឋានឲ្យអ្នកដើរតាមព្រះអង្គរួមចិត្តនិងគំនិតគ្នាមកតែមួយដូចដែលព្រះវរបិតានិងព្រះរាជបុត្រារួមគ្នាតែមួយដែរ។ នៅពេលដែលមនុស្សលើលោកឃើញអ្នកដើរតាមព្រះយេស៊ូវរួមគ្នារបៀបនេះ នោះពួកគេនឹងជឿថាព្រះវរបិតាពិតជាបានចាត់ព្រះបុត្រាឲ្យមកសង្គ្រោះពួកគេមែន។ ព្រះយេស៊ូវអធិដ្ឋានជាសេចក្ដីដ៏ប្រសើរឧត្តមនិងពោរពេញដោយក្ដីស្រឡាញ់សម្រាប់យើង...។
«យើងត្រូវតែអធិដ្ឋានសុំឲ្យព្រះវរបិតាឆ្លើយតបសេចក្ដីអធិដ្ឋាននេះហើយធ្វើឲ្យវាក្លាយមកជាការពិតនៅក្នុងជីវិតរបស់យើង» Ellen G. White, Testimonies for the Church, volume 4, page 17, adapted.
ថ្ងៃពុធ ទី១៧ តុលា ឆ្នាំ២០១៨
ការចុះសម្រុងនឹងគ្នាក្នុងពួកជំនុំគ្រីស្ទាន
នៅក្នុងគម្ពីរម៉ាកុស ៩:៣៨-៤១ និងយ៉ូហាន ១០:១៦ ព្រះយេស៊ូវប្រាប់យើងមិនឲ្យថ្កោលទោសឬហាមឃាត់អ្នកដែលមានការយល់ឃើញថាមនុស្សប្រភេទណាស័ក្ដិសមនឹងដើរតាមព្រះយេស៊ូវខុសពីយើងក៏ដោយ។ ហេតុអ្វីបានជាព្រះយេស៊ូវផ្ដល់ការទូន្មានបែបនេះ?
ពួកជំនុំសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទជឿជាក់ថាសេចក្ដីអធិដ្ឋានរបស់ព្រះយេស៊ូវនៅក្នុងគម្ពីរយ៉ូហានជំពូក១៧គឺជាសារមកពីព្រះយេស៊ូវសម្រាប់ពួកជំនុំរបស់ទ្រង់មានសាមគ្គីភាព។ សាមគ្គីភាពបានសេចក្ដីថាសមាជិកនៃពួកជំនុំយល់ គិត និងជឿព្រះដូចៗគ្នា។ ក្នុងនាមជាពួកជំនុំសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទ យើងជឿថាយើងត្រូវតែរួបរួមគ្នាដើម្បីបំពេញកិច្ចការដែលព្រះដាក់ឲ្យយើងធ្វើ៖ ផ្សព្វផ្សាយសាររបស់ទេវតាទាំងបីអង្គទៅកាន់មនុស្សគ្រប់រូបលើសកលលោកនេះ។
ចុះសាមគ្គីភាពរបស់យើងជាមួយនឹងពួកជំនុំនិកាយដទៃទៀតគួរបែបណាដែរ? តើព្រះយេស៊ូវចង់ឲ្យយើងមានទំនាក់ទំនងជាមួយពួកគេទេ? តើសេចក្ដីអធិដ្ឋានរបស់ព្រះអង្គនៅក្នុងគម្ពីរយ៉ូហាន១៧ប្រាប់យើងយ៉ាងដូចម្ដេច? ព្រះគម្ពីរចែងច្បាស់ណាស់៖ ព្រះជាម្ចាស់មានអ្នកដើរតាមព្រះអង្គយ៉ាងស្មោះស្ម័គ្រទោះបើនៅក្នុងទីក្រុងបាប៊ីឡូនក្ដី។ ក្រុងបាប៊ីឡូនគឺជារូបស័ព្ទសម្រាប់ពួកជំនុំដែលបានបែរចេញពីសេចក្ដីពិតក្នុងព្រះគម្ពីរ (វិវរណៈ ១៨:៤)។
ស្របពេលជាមួយគ្នានេះយើងក៏ដឹងពីគម្ពីរវិវរណៈថាមនុស្សជាច្រើននឹងបែរចេញពីសេចក្ដីពិតនៃព្រះគម្ពីរនៅគ្រាចុងក្រោយ។ ហើយគ្រីស្ទានក្លែងក្លាយជាច្រើនក៏នឹងចូលរួមជាមួយរដ្ឋាភិបាលដើម្បីធ្វើបាបដល់អ្នកជឿស្មោះស្ម័គ្ររបស់ព្រះ (វិវរណៈ ១៣:១-១៧)។ ដោយហេតុនេះ ពួកជំនុំអាត់វេនទីស្ទតែងតែប្រុងប្រយ័ត្នក្នុងការរួបរួមជាមួយពួកជំនុំនិកាយដទៃទៀត។
ដូច្នេះតើយើងគួរមានទំនាក់ទំនងជាមួយគ្រីស្ទាននិកាយដទៃទៀតក្នុងវិធីណាខ្លះ? តទៅនេះគឺជាដំបូន្មានល្អៗខ្លះដែលអ្នកស្រីអែល្លិនជីវ៉ៃត៍ទាក់ទងទៅនឹងប្រធានបទនេះ៖ «ខ្ញុំទទួលបានការបើកសំដែងមកថាយើងមិនត្រូវគេចវេសពីសហជីពស្ត្រីគ្រីស្ទានមិនពិសាគ្រឿងស្រវឹង [w.C.T.U]នោះទេ។ យើងអាចចូលរួមជាមួយនឹងពួកគេដើម្បីផ្សព្វផ្សាយពីគ្រោះថ្នាក់នៃការពិសាគ្រឿងស្រវឹងបាន។ ប៉ុន្តែការចូលរួមរបស់យើងជាមួយពួកគេពុំមែនមានន័យថាយើងមិនស្មោះត្រង់ជាមួយនឹងសេចក្ដីពិតនៃថ្ងៃបរិសុទ្ធនោះទេ។ នៅពេលដែលយើងធ្វើការរួមគ្នាជាមួយក្រុមគ្រីស្ទាននេះ យើងមានឱកាសក្នុងការបង្ហាញពួកគេថាយើងពេញចិត្តនឹងសារប្រឆាំងគ្រឿងស្រវឹងរបស់ពួកគេ។ យើងក៏ទទួលបានជំនួយពីពួកគេក្នុងការផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មាននោះដែរ។ ពេលពួកគេចូលរួមជាមួយនឹងយើង ពួកគេនឹងរៀនបានសេចក្ដីថ្មីដែលព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធរង់ចាំនឹងបង្រៀនដល់ចិត្តរបស់គេ» Welfare Ministry, page 163, adapted.
ប្រសាសន៍របស់អ្នកអែល្លិនជីវៃត៍ផ្ដល់ជាក្បួនសំខាន់ៗខ្លះសម្រាប់យើងយកមកអនុវត្ត។ ទីមួយ គឺយើងអាចចូលរួមជាមួយគ្រីស្ទាននិកាយដទៃទៀតដើម្បីជួយមនុស្ស។ ទីពីរ នៅពេលយើងធ្វើការជាមួយគ្រីស្ទាននិកាយដទៃទៀត យើងមិនត្រូវបោះបង់សេចក្ដីពិតពីគម្ពីរដែលយើងជឿនោះឡើយ។ ទីបី យើងអាចយកឱកាសនោះដើម្បីផ្សព្វផ្សាយពីសេចក្ដីពិតនៃព្រះគម្ពីរជាមួយពួកគេ។
ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ទី១៨ តុលា ឆ្នាំ២០១៨
ព្រះយេស៊ូវ ជាគំរូនៃក្ដីស្រឡាញ់ដ៏ល្អក្រៃលែង
នៅក្នុងគម្ពីរយ៉ូហាន ១៧:៣ ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលថាការដែលយើងទទួលបានជីវិតអស់កល្បគឺបានមកពីការដែលយើងស្គាល់ព្រះ។ អានគម្ពីរយ៉ូហានទី១ ២:៣-៦។ តើខទាំងនេះចែងថាការដែលស្គាល់ព្រះនោះមានអត្ថន័យយ៉ាងដូចម្ដេចឲ្យប្រាកដ? នៅក្នុងជីវិតប្រចាំថ្ងៃរបស់យើង តើត្រូវធ្វើបែបណាដើម្បីបង្ហាញថាយើងពិតជាស្គាល់ព្រះមែន?
សព្វថ្ងៃនេះមនុស្សជាច្រើនអះអាងថាខ្លួនជាពលរដ្ឋល្អ។ ពួកគេគោរពតាមច្បាប់ប្រទេសជាតិរបស់ពួកគេ។ ហើយជានិច្ចជាកាលមនុស្សទាំងអស់នេះនឹងនិយាយថាយើងមិនចាំបាច់បារម្ភរឿងកាន់តាមក្រឹត្យវិន័យរបស់ព្រះអីទៀតទេ។ ប៉ុន្តែព្រះគម្ពីរមិនបានបង្រៀនយ៉ាងដូច្នេះឡើយ។ «ការស្គាល់ព្រះរបស់យើងពុំមែនផ្អែកទៅលើការកាន់តាមក្រឹត្យវិន័យរបស់ព្រះជាមុនឡើយ។ ប៉ុន្តែការកាន់តាមក្រឹត្យវិន័យរបស់ព្រះរបស់យើងបង្ហាញដល់មនុស្សដទៃទៀតថាយើងបានស្គាល់ព្រះហើយៗយើងស្រឡាញ់ទ្រង់។ ដូច្នេះការដឹងពីព្រះគឺជារឿងសំខាន់។ ប៉ុន្តែការគ្រាន់តែដឹងនោះមិនទាន់មានប្រយោជន៍នៅឡើយទេទាល់តែយើងយកការដឹងនោះមកប្រើសិន។ ការដឹងពីព្រះនាំឲ្យយើងប្រព្រឹត្តតាមការដែលយើងដឹងពីព្រះអង្គ»។ Ekkehardt Mueller, The Letters of John (Nampa, ID: Pacific Press® Publishing Association, 2009), page 39, adapted. ព្រះយេស៊ូវផ្ទាល់ជាអ្នកមានបន្ទូលថាការដែលយើងស្រឡាញ់ព្រះនោះហើយជាកត្តាដែលនាំឲ្យយើងស្ដាប់បង្គាប់តាមទ្រង់ (យ៉ូហាន ១៤:១៥, ២១)។ យើងបង្ហាញក្ដីស្រឡាញ់របស់យើងចំពោះព្រះយេស៊ូវដោយការកាន់តាមបញ្ញត្តិរបស់ទ្រង់ (យ៉ូហានទី១ ៥:២, ៣)។
តើព្រះយេស៊ូវផ្ដល់បញ្ញត្តិថ្មីអ្វីដល់អ្នកដើរតាមព្រះអង្គ? អានគម្ពីរយ៉ូហាន ១៣:៣៤, ៣៥។ តើបញ្ញត្តិថ្មីនេះទាក់ទងទៅនឹងសាមគ្គីភាពយ៉ាងដូចម្ដេចខ្លះ? ដូចយើងបានរៀនរួចមកហើយ សាមគ្គីភាពគឺជាការចុះសម្រុងគ្នារវាងពួកជំនុំ។ សាមគ្គីភាពក៏មានន័យដែរថាសមាជិកពួកជំនុំយល់ គិត និងជឿដល់ព្រះដូចៗគ្នា។
បញ្ញត្តិរបស់ព្រះទៅកាន់អ្នកដើរតាមព្រះអង្គឲ្យស្រឡាញ់អ្នកជិតខាងខ្លួនពុំមែនជារឿងថ្មីឡើយ។ ព្រះជាម្ចាស់ប្រគល់បញ្ញត្តិនេះទៅលោកម៉ូសេ (លេវីវិន័យ ១៩:១៨)។ តែចំណុចដែលថ្មីនោះគឺថាបញ្ញត្តិរបស់ព្រះយេស៊ូវទៅកាន់អ្នកដើរតាមព្រះអង្គឲ្យស្រឡាញ់គ្នាទៅវិញទៅមកដូចដែលព្រះអង្គបានស្រឡាញ់ដល់គេដែរ។ ព្រះយេស៊ូវបង្ហាញដល់អ្នកដែលដើរតាមព្រះអង្គនូវគំរូមួយពីការស្រឡាញ់ដែលលះបង់។ ក្ដីស្រឡាញ់នេះក្លាយមកជាវិធីថ្មីសម្រាប់ឲ្យគ្រីស្ទានបង្ហាញការស្រឡាញ់រវាងគ្នានឹងគ្នា។
ពិតជាគំរូនៃក្ដីស្រឡាញ់ដ៏ល្អក្រែលែងមែន! ព្រះជន្មរបស់ព្រះយេស៊ូវទាំងស្រុងបង្ហាញពីក្ដីស្រឡាញ់តាមរយៈការប្រព្រឹត្តជាក់ស្ដែង។ ព្រះយេស៊ូវបង្ហាញយើងឲ្យដឹងថាការរស់នៅក្នុងជីវិតនៃព្រះគុណមានអត្ថន័យបែបណា។ ព្រះគុណគឺជាការអភ័យទោស មេត្តាករុណា និងអំណាចយកឈ្នះបាបរបស់ព្រះ។ នៅពេលដែលព្រះគុណរបស់ព្រះចាក់បំពេញក្នុងជីវិតយើង នោះយើងនឹងមិនរស់នៅដើម្បីធ្វើឲ្យជីវិតយើងបានសប្បាយឡើយ។ យើងនឹងបម្រើព្រះជានិច្ចតទៅ។ យើងលែងអាត្មានិយម។ យើងនឹងប្រព្រឹត្តដូចព្រះយេស៊ូវដែរ។ ព្រះអង្គមិនដែលខាននឹងធ្វើល្អដល់មនុស្សដទៃឡើយ។ ព្រះអង្គលះចោលគ្រប់ទាំងសេចក្ដីណាដែលរារាំងមិនឲ្យទ្រង់ជួយពួកគេ។ បញ្ញត្តិដែលដឹកនាំព្រះយេស៊ូវដដែលនោះគួរត្រូវដឹកនាំរាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គដែរនៅក្នុងកិច្ចការបម្រើរបស់ពួកគេ។
តើធ្វើបែបណាទើបយើងអាចបង្ហាញក្ដីស្រឡាញ់ដ៏លះបង់របស់ព្រះយេស៊ូវទៅកាន់មនុស្សដទៃទៀត?
ថ្ងៃសុក្រ ទី២០ មេសា ឆ្នាំ២០១៨
សិក្សាបន្ថែម
«ពួកជំនុំសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទគឺជាពួកជំនុំដែលមានទូទាំងពិភពលោកដោយមានព្រះវិហារជាច្រើនតាមប្រទេសនីមួយៗ....ក៏ប៉ុន្តែអ្នកអាត់វេនទីស្ទមិនកំណត់ថាពួកជំនុំពិតរបស់ព្រះមានតែពួកអ្នកអាត់វេនទីស្ទនោះទេ។ ស្របពេលជាមួយគ្នានោះ អ្នកអាត់វេនទីស្ទក៏មិនបាននិយាយថាពួកជំនុំនិកាយដទៃទៀតក៏ជាពួកជំនុំពិតរបស់ព្រះដែរ។ អ្នកអាត់វេនទីស្ទជឿថាពួកជំនុំពិតរបស់ព្រះគឺជាក្រុមមនុស្សដែលជឿព្រះអង្គពិតប្រាកដ។ ព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់ជ្រាបថាអ្នកទាំងនោះជានរណាខ្លះ។ ប៉ុន្តែពួកជំនុំអាត់វេនទីស្ទជឿថាពួកគេគឺជាពួកជំនុះពិសេសរបស់ព្រះនៅគ្រាចុងក្រោយ។ ឈ្មោះមួយទៀតសម្រាប់ពួកជំនុំនេះគឺរាស្ត្រសំណល់របស់ព្រះ។ ពួកសំណល់គឺជារូបស័ព្ទសម្រាប់ពួកជំនុំសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទ។ រូបស័ព្ទនេះបង្ហាញយើងថាព្រះជាម្ចាស់ញែកយើងចេញពីក្រុមមនុស្សដទៃទៀតនៅលើផែនដីនេះទុកជារាស្ត្រពិសេសរបស់ទ្រង់នៅគ្រាចុងក្រោយ។ ក្នុងនាមជាពួកជំនុំសំណល់របស់ព្រះ យើងប្រតិបត្តិតាមសេចក្ដីពិតនៅក្នុងព្រះគម្ពីរ។ ពួកជំនុំអាត់វេនទីស្ទជឿថាពួកគេគឺជារាស្ត្រសំណល់ពិសេសរបស់ព្រះដែលរស់នៅក្នុងគ្រាចុងក្រោយដែលព្រះគម្ពីរបានចែងនៅក្នុងគម្ពីរវិវរណៈ ១២:១៧និងវិវរណៈ ១២-១៤» Ekkehardt Mueller, “The Universality of the Church in the New Testament,” in Angel Manuel Rodriguez, ed., Message, Mission and Unity of the Church Silver Spring, MD: Biblical Research Institute, General Conference of Seventh-day Adventist, 2013), page 37, adapted.
សំនួរពិភាក្សា៖
- ព្រះយេស៊ូវចង់ឲ្យពួកជំនុំនៅសម័យសញ្ញាថ្មីមានសាមគ្គីភាព។ តើបំណងប្រាថ្នារបស់ព្រះយេស៊ូវចង់ឲ្យមានសាមគ្គីភាពនៅក្នុងពួកជំនុំសញ្ញាថ្មីបង្ហាញយើងថាព្រះអង្គចង់ឲ្យយើងមានសាមគ្គីភាពនៅក្នុងពួកជំនុំយើងនាសម័យបច្ចុប្បន្ននេះខ្លាំងប៉ុនណា?
- តើពួកជំនុំក្នុងព្រះវិហាររបស់អ្នកបានធ្វើការជាមួយពួកជំនុំនិកាយដទៃទៀតដើម្បីដោះស្រាយវិបត្តិនៅក្នុងសហគមន៍លោកអ្នកហើយឬនៅ? ប្រសិនបើបានធ្វើ តើការធ្វើនោះនាំឲ្យមានអារម្មណ៍ល្អទេ? តើត្រូវធ្វើបែបណាដើម្បីឲ្យយើងអាចធ្វើការជាមួយពួកជំនុំនិកាយដទៃទៀត តែស្របពេលជាមួយគ្នានោះយើងនៅតែស្មោះត្រង់ទៅនឹងសេចក្ដីពិតរបស់ព្រះគម្ពីរ?