ថ្ងៃសៅរ៍ ទី១៦ កុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៩
អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចាំសប្តាហ៍នេះ៖ វិវរណៈ ១២:១‑៤, លោកុប្បត្តិ ៣:១៤, ១៥, វិវរណៈ ១២:១៣, ១៤, ថែស្សាឡូនីចទី២ ២:៨‑១២។
ខចងចាំ៖ «គេបានឈ្នះវា ដោយសារឈាមនៃកូនចៀម ហើយដោយសារសេចក្ដីបន្ទាល់របស់គេ ក៏មិនបានស្តាយជីវិតខ្លួនដរាបដល់ស្លាប់» (វិវរណៈ ១២:១១)។
បទគម្ពីរវិវរណៈ ជំពូកទី១២ដល់១៤ ជួយយើងឲ្យយល់អំពីព្រឹត្តិការណ៍ថ្ងៃចុងក្រោយកាន់តែច្បាស់ឡើង។ ជំពូកទាំងបីនេះបង្ហាញប្រាប់យើងនូវប្រវត្តិសាស្ត្រនៃសង្គ្រាមរវាងព្រះនិងសាតាំងទាំងស្រុង ចាប់តាំងពីមុនគ្រាព្រះយេស៊ូវនៅលើផែនដី រហូតដល់ការយាងមកវិញលើកទីពីររបស់ព្រះអង្គ។ ខគម្ពីរវិវរណៈ ១:១‑១១:១៩ បង្ហាញប្រាប់យើងអំពីសមរភូមិខាងឯវិញ្ញាណដែលពួកជំនុំត្រូវតយុទ្ធក្នុងអំឡុង ប្រវត្តិសាស្ត្រគ្រីស្ទាន ចាប់ពីគ្រារបស់លោកយ៉ូហានរហូតដល់គ្រាចុងក្រោយ។ តពីខគម្ពីរទាំងនោះរហូតដល់ចប់គម្ពីរវិវរណៈគឺរៀបរាប់អំពីព្រឹត្តិការណ៍ផ្សេងៗដែលនឹងកើតឡើងមុនការយាងមកវិញលើកទីពីរ។ បទគម្ពីរវិវរណៈ ១២ ផ្តល់ដល់យើងនូវ «រូបភាពដ៏ធំ» ដែលនៅពីក្រោយព្រឹត្តិការណ៍ទាំងឡាយដែលយើងឃើញក្នុងអំឡុងថ្ងៃចុងក្រោយនៃប្រវត្តិសាស្ត្រផែនដី។
នៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរវិវរណៈ សាតាំងគឺជាសត្រូវដ៏អាក្រក់បំផុតរបស់ព្រះ និងរាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គ។ សាតាំងគឺមានពិតប្រាកដមែន។ គឺវានេះហើយដែលបានបណ្តាលឲ្យមានសេចក្តីអាក្រក់ និងសង្គ្រាមនៅលើផែនដីនេះ ដូចដែលវាធ្លាប់បានធ្វើកាលនៅឋានសួគ៌ដែរ។ សាតាំងដឹងថា ឱកាសចុងក្រោយរបស់វាដើម្បីយកឈ្នះលើព្រះ គឺត្រូវយកឈ្នះលើសង្គ្រាមចុងក្រោយនៅលើផែនដីមុនពេលព្រះយេស៊ូវយាងមកវិញឲ្យបាន។ នោះហើយជាមូលហេតុដែលសាតាំងបញ្ចេញអំណាច និងពេលវេលាសេសសល់ទាំងអស់របស់វាដើម្បីត្រៀមខ្លួនសំរាប់សមរភូមិចុងក្រោយនោះ។ វិវរណៈ ១២ ក៏បង្ហាញប្រាប់ដល់ពួកជំនុំនាគ្រាចុងក្រោយរបស់ព្រះថា សាតាំងគឺជាសត្រូវដែលបានចាញ់រួចទៅហើយ។ ព្រះយេស៊ូវបានយកឈ្នះលើសាតាំងនៅលើឈើឆ្កាងរួចហើយ។ ព្រះយេស៊ូវក៏នឹងយកឈ្នះលើសាតាំងនៅគ្រាចុងក្រោយដែរ។ ហេតុនោះ ព្រះយេស៊ូវគឺជាក្តីសង្ឃឹមតែមួយគត់សំរាប់រាស្ត្ររបស់ព្រះជាម្ចាស់។
ថ្ងៃអាទិត្យ ទី១៧ កុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៩
ស្ត្រី និងនាគ
ក្នុងខគម្ពីរ វិវរណៈ ១២:១‑៥ លោកយ៉ូហានបានឃើញទីសំគាល់ ឬនិមិត្តរូបចំនួនពីរដ៏ សំខាន់នៅក្នុងការជាក់ស្តែងមួយ។ និមិត្តរូបដំបូងគឺជាស្ត្រីដែលរៀបនឹងសម្រាលកូន។ តើស្ត្រីនេះគឺជាអ្នកណា? តើខគម្ពីរខាងលើនេះបង្រៀនយើងអ្វីខ្លះអំពីនាង?
ក្នុងព្រះគម្ពីរ ស្ត្រីគឺជារូបស័ព្ទតំណាងឲ្យរាស្ត្ររបស់ព្រះ (កូរិនថូសទី២ ១១:២)។ ស្ត្រីបរិសុទ្ធគឺជារូបស័ព្ទតំណាងឲ្យពួកអ្នកជឿដែលស្មោះត្រង់។ ស្រីសំផឹងគឺជារូបស័ព្ទតំណាងឲ្យពួកអ្នកជឿដែលបែរចេញពីព្រះ និងសេចក្តីពិតរបស់ព្រះអង្គ។ ស្ត្រីនៅក្នុងខគម្ពីរវិវរណៈ ១២:១‑៥ គឺជារូបស័ព្ទតំណាងឲ្យសាសន៍អ៊ីស្រាអែលនៃគម្ពីរសញ្ញាចាស់។ ប៉ុន្តែបន្ទាប់ពីការសុគតរបស់ព្រះយេស៊ូវនៅលើឈើឆ្កាង ស្ត្រីនៅក្នុងខគម្ពីរវិវរណៈ ១២:១៣‑១៧ ប្រែក្លាយជារូបស័ព្ទមួយទៀតដែលតំណាងឲ្យពួកជំនុំគ្រីស្ទាន វិញ។
កណ្ឌគម្ពីរវិវរណៈបង្ហាញប្រាប់យើងអំពីស្ត្រីម្នាក់ដែលប្រដាប់ខ្លួនភ្លឺដូចជាព្រះអាទិត្យ។ នាងបានឈរយ៉ាងរឹងប៉ឹងនៅលើព្រះច័ន្ទ។ ពាក្យថា ព្រះអាទិត្យនៅក្នុងព្រះគម្ពីរអាចមានន័យថាជាអំណាច និងសិរីល្អរបស់ព្រះយេស៊ូវ (ម៉ាថាយ ១៧:២, វិវរណៈ ១:១៦) ហើយក៏ជាសិរីល្អនៃរាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គដែរ (ម៉ាថាយ ១៣:៤៣)។ ព្រះច័ន្ទភ្លឺឡើងបានក៏អាស្រ័យលើពន្លឺរបស់ព្រះអាទិត្យដែរ។ តាមរបៀបដូចគ្នានេះ សេចក្តីសន្យានៅក្នុងគម្ពីរសញ្ញាចាស់បានបញ្ចេញពន្លឺដែលជារបស់ដំណឹងល្អដែលត្រូវមកនៅក្នុងគម្ពីរសញ្ញាថ្មីយ៉ាងដូច្នោះដែរ។
និមិត្តរូបបន្ទាប់ដែលលោកយ៉ូហានឃើញគឺជានាគក្រហមយ៉ាងធំមួយ។ ក្រោយមក លោកយ៉ូហានមានប្រសាសន៍បកស្រាយថា នាគនោះគឺជាអារក្យស ឬសាតាំង (វិវរណៈ ១២:៩)។ ព្រះគម្ពីរបានចែងថា នាគបានប្រើកន្ទុយរបស់វាទាញផ្កាយ១ភាគ៣ពីលើមេឃគ្រវាត់ចោលមកផែនដី។ កន្ទុយ របស់នាគគឺជារូបស័ព្ទតំណាងឲ្យល្បិចកលរបស់អារក្សដែលវាប្រើ (អេសាយ ៩:១៤, ១៥, វិវរណៈ ៩:១០)។ បន្ទាប់ពីសាតាំងបាត់បង់តំណែងនៅឋានសួគ៌ (អេសាយ ១៤:១២‑១៤) វាបាននាំទេវតា១ភាគ៣ឲ្យដើរចេញពីព្រះ។ ទេវតាទាំងនេះក៏បានប្រែក្លាយជាវិញ្ញាណអាក្រក់ (ពេត្រុសទី២ ២:៤, យូដាស ១:៦, ធីម៉ូថេទី១ ៤:១)។ ពួកគេបានជ្រើសរើសដើរតាមសាតាំងប្រឆាំងទាស់នឹងព្រះ និង កិច្ចការរបស់ព្រះអង្គដើម្បីសង្គ្រោះមនុស្សជាតិផងដែរ។
លោកយ៉ូហានប្រាប់យើងថា «នាគគឺជាពស់ពីបុរាណ» (វិវរណៈ ១២:៩)។ តើពស់នៅក្នុងលោកុប្បត្តិ ៣:១៥ និងពស់ដែលព្យាយាមបំផ្លាញស្ត្រីដែលរៀបនឹងសម្រាលកូននៅក្នុងខគម្ពីរវិវរណៈ ១២:១‑៥ មានទំនាក់ទំនងអ្វីនឹងគ្នា?
ចាប់តាំងពីដំបូងទីមក សាតាំងបានរង់ចាំឲ្យព្រះអង្គសង្គ្រោះដែលព្រះទ្រង់បានសន្យា បាន ប្រសូត្រមកដើម្បីឲ្យវាបំផ្លាញព្រះអង្គ។ ប៉ុន្តែ សាតាំងបានបរាជ័យ។ ព្រះយេស៊ូវបានឈ្នះ។
តើយើងយកឈ្នះលើសាតាំងក្នុងជីវិតរបស់យើងដោយរបៀបណា? តើជ័យជំនះរបស់ព្រះយេស៊ូវជួយកំសាន្តចិត្តអ្វីខ្លះដល់លោកអ្នកឲ្យខំប្រឹងប្រយុទ្ធតតាំងនឹងអំពើបាបតទៅទៀត?
ថ្ងៃច័ន្ទ ទី១៨ កុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៩
ព្រះទ្រង់បោះសាតាំងចេញពីឋានសួគ៌
សូមអានខគម្ពីរ វិវរណៈ ១២:៧‑៩។ ខទាំងនេះបានចែងអំពីសង្គ្រាមនៅឋានសួគ៌។ នៅចុងបញ្ចប់នៃសង្គ្រាម ព្រះទ្រង់បានបង្ខំឲ្យសាតាំងចាកចេញពីឋានសួគ៌។ តើសង្គ្រាមនោះគឺជាសង្គ្រាមអ្វីទៅ?
សាតាំងបានប្រយុទ្ធប្រឆាំងទាស់នឹងរដ្ឋាភិបាលរបស់ព្រះ។ ហេតុនោះ ព្រះទ្រង់បានបង្ខំសាតាំងឲ្យចាកចេញពីឋានសួគ៌។ សាតាំងចង់អង្គុយលើបល្ល័ង្ករបស់ព្រះ។ សាតាំងចង់បានឲ្យ «ដូចជាព្រះដ៏ខ្ពស់បំផុត» (អេសាយ ១៤:១២‑២៥)។ ប៉ុន្តែព្រះទ្រង់បានឈ្នះលើសាតាំង។ បន្ទាប់មក ព្រះទ្រង់បានបោះសាតាំងចេញពីឋានសួគ៌ទម្លាក់មកផែនដី។ នៅទីនេះ សាតាំងបានបោកបញ្ឆោតគូស្វាមីភរិយាដំបូង និងបណ្តាលឲ្យពួកគេធ្វើបាប។ ដោយសារការបោកបញ្ឆោតនោះ សាតាំងបានលួចអំណាចគ្រប់គ្រងផែនដីពីលោកអ័ដាម និងនាងអេវ៉ា (លូកា ៤:៦)។ បន្ទាប់ពីព្រះទ្រង់បានបោះសាតាំងចេញពីឋានសួគ៌ ព្រះទ្រង់បានបញ្ជូនសាតាំង និងទេវតាអាក្រក់របស់វាឲ្យមកកាន់ផែនដី។ នេះគឺជាគុករបស់ពួកវា។ ពួកវាត្រូវតែនៅទីនេះរហូតដល់គ្រាដែលព្រះទ្រង់នឹងដាក់ទោសពួកវា (ពេត្រុសទី២ ២:៤, យូដាស ខ៦)។
ខណៈដែលរាស្ត្ររបស់ព្រះបានរង់ចាំព្រះអង្គមកដាក់ទោសសាតាំង ព្រះយេស៊ូវបានសុគតជំនួសបាបរបស់ពួកគេ។ ព្រះអង្គបានរៀបចំផ្លូវសំរាប់មនុស្សលោកឲ្យមានអ្វីៗគ្រប់យ៉ាងដែលពួកគេបានបាត់បង់ដោយសារអំពើបាបម្តងទៀត។ ព្រះទ្រង់បានបង្ហាញឲ្យឃើញនូវសេចក្តីអាក្រក់ក្នុងចិត្តថ្លើមរបស់សាតាំងដល់គ្រប់ៗគ្នាទាំងនៅឋានសួគ៌ ក៏ដូចជានៅផែនដី។
«ព្រះទ្រង់បានបកស្បៃបាំងមុខរបស់សាតាំងចេញ ដែលជាមុខមាត់ក្លែងក្លាយដែលបានលាក់បាំងសេចក្តីសំអប់ដល់ព្រះ។ នោះទើបទេវតា និងមនុស្សដែលរស់នៅតាមភពទាំងឡាយបានមើលឃើញរដ្ឋាភិបាល និងការដឹកនាំរបស់សាតាំងពិតប្រាកដ។ សាតាំងបានបង្ហាញគ្រប់គ្នាថា វាគឺជាឃាតករ។ វាបានកំចាយឈាមព្រះបុត្រារបស់ព្រះ។ អំពើដ៏អាក្រក់នេះបានបណ្តាលឲ្យចិត្តរបស់ពពួកទេវតានៅឋានសួគ៌បែរចេញពីសាតាំងជារៀងរហូត។ បន្ទាប់ពីនោះមក កិច្ចការរបស់សាតាំងក៏ត្រូវបានដាក់កម្រិត» (ដកស្រង់ពី Ellen G. White, The Desire of Ages, page 161, adapted)។ នៅចំពោះគ្រប់គ្នានៅឋានសួគ៌ ព្រះទ្រង់បានចាប់យកអំណាចគ្រប់គ្រងផែនដីនេះចេញពីសាតាំង ហើយបានប្រទានដល់ព្រះយេស៊ូវវិញ។ ព្រះទ្រង់បានប្រាប់គ្រប់គ្នាថា ព្រះយេស៊ូវគឺជាស្តេចលើផែនដីនេះពិតប្រាកដ (អេភេសូរ ១:២០‑២២, ភីលីព ២:៩‑១១)។
បន្ទាប់មក ព្រះទ្រង់បានហាមឃាត់មិនឲ្យសាតាំងនិងទេវតារបស់វាចូលទៅឋានសួគ៌ជារៀងរហូត។ ព្រះយេស៊ូវបានលើកឡើងអំពីគ្រានេះពេលដែលព្រះអង្គមានបន្ទូលថា «ឥឡូវ លោកីយ៍នេះត្រូវជាប់ទោសហើយ ឥឡូវនេះ ចៅហ្វាយរបស់លោកីយ៍នេះ ក៏ត្រូវបោះចោលចេញ» (យ៉ូហាន ១២:៣១)។ អំណាចរបស់សាតាំងដែលធ្វើបាបមកលើរាស្ត្ររបស់ព្រះនៅលើផែនដីនេះត្រូវបានដាក់កម្រិត រហូតដល់ព្រះយេស៊ូវយាងមកវិញ។ សាតាំងមានពេលខ្លីណាស់មុនពេលដែលព្រះទ្រង់ដាក់វាសំរាប់ អំពើអាក្រក់របស់វា (វិវរណៈ ១២:១២)។ នោះហើយជាមូលហេតុដែលសាតាំងខំប្រឹងធ្វើអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលវាអាចធ្វើបានក្នុងរយៈកាលដ៏ខ្លីនោះដើម្បីបង្កការឈឺចាប់ ទុក្ខវេទនា និងបញ្ហានៅលើផែនដីនេះ។
តើខគម្ពីរវិវរណៈ ១២:១១ បង្រៀនយើងអ្វីខ្លះអំពីវិធីតែមួយគត់ដើម្បីការពារខ្លួនយើងឲ្យរួចពីអារក្ស?
ថ្ងៃអង្គារ ទី១៩ កុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៩
សង្គ្រាមនៅលើផែនដី
បន្ទាប់ពីព្រះទ្រង់បានឈប់អនុញ្ញាតឲ្យសាតាំងចូលទៅក្នុងឋានសួគ៌តទៅទៀត សាតាំងក៏បានបន្តការវាយប្រហាររបស់វាប្រឆាំងនឹងព្រះដោយវាយប្រហារមកលើពួកជំនុំរបស់ព្រះនៅលើផែនដីនេះ ក្នុងរយៈកាល១២៦០ឆ្នាំ (ឆ្នាំ៥៣៨ ដល់១៧៩៨) ដូចដែលព្រះគម្ពីរបានទាយប្រាប់ទុកមក។ តើខគម្ពីរ វិវរណៈ ១២:១៣, ១៤ ចែងថា ព្រះទ្រង់បានធ្វើអ្វីខ្លះសំរាប់ពួកជំនុំរបស់ព្រះអង្គក្នុងអំឡុងគ្រានោះ?
«ព្រះទ្រង់បានបោះសាតាំងចេញពីឋានសួគ៌បន្ទាប់ពីព្រះយេស៊ូវលះបង់ព្រះជន្មដើម្បីសង្គ្រោះរាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គ។ សាតាំងបានខិតខំធ្វើការយ៉ាងខ្លាំងដើម្បីរារាំងផែនការរបស់ព្រះក្នុងការសង្គ្រោះ មនុស្សលោក។ ប៉ុន្តែ ព្រះទ្រង់នៅអាចបញ្ចប់តាមផែនការដើម្បីសង្គ្រោះយើងរាល់គ្នា។ ... សាតាំងដឹងថា អាណាចក្រដែលវាបានលួចពីលោកអ័ដាមនឹងត្រូវបានគេយកទៅវិញនៅទីបំផុត។ ហេតុនោះ សាតាំងក៏ធ្វើរឿងគ្រប់យ៉ាងដែលវាអាចធ្វើបានដើម្បីបំផ្លាញមនុស្សទាំងអស់រហូតដល់ទីបំផុត។ សាតាំងស្អប់ មនុស្សលោកដោយសារតែព្រះយេស៊ូវបានបង្ហាញសេចក្តីស្រឡាញ់និងការអាណិតអាសូរដល់មនុស្សលោកយ៉ាងខ្លាំង។ ហេតុនោះ សាតាំងបានរៀបផែនការថានឹងប្រើល្បិចកល និងការកុហកដើម្បីធ្វើឲ្យមនុស្សបាត់បង់ជីវិតអស់កល្បរបស់ខ្លួន។ សាតាំងបានខំប្រឹងប្រែងអស់កម្លាំងនិងអំណាចរបស់ខ្លួនដើម្បី អនុវត្ត ផែនការនេះពីព្រោះវាដឹងខ្លួនថា វាពុំមានឱកាសនឹងយកឈ្នះលើសង្គ្រាមប្រឆាំងនឹងព្រះនេះ បានឡើយ»។ ដកស្រង់ពី Ellen G. White, The Spirit of Prophecy, volume 3, pages 194, 195, adapted។
ពិតមែនហើយ សាតាំងខំប្រឹងធ្វើការយ៉ាងខ្លាំងដើម្បីបំផ្លិចបំផ្លាញ អ្វីមួយដែលព្រះយេស៊ូវ ស្រឡាញ់បំផុតនៅលើផែនដីនេះគឺ៖ ពួកជំនុំ។ ប៉ុន្តែ ព្រះទ្រង់ការពារពួកជំនុំនៅក្នុងទីរហោឋានអស់ រយៈពេល ១២៦០ឆ្នាំ តាមបទទំនាយក្នុងព្រះគម្ពីរ។ សាតាំងបានវាយប្រហារមកលើរាស្ត្ររបស់ក្នុងអំឡុង ពេល ១២៦០ឆ្នាំ (វិវរណៈ ១២:៦)។ ១២៦០ថ្ងៃ គឺជារូបស័ព្ទតំណាងឲ្យ ១២៦០ឆ្នាំ។ រយៈកាលនេះក៏ដូចគ្នានឹង «១ខួប ២ខួប និងកន្លះខួប» ក្នុងព្រះគម្ពីរដែរ (វិវរណៈ ១២:១៤)។ ទាំង ១២៦០ថ្ងៃ និង បីឆ្នាំកន្លះ បង្ហាញប្រាប់យើងពីពេលវេលាក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រដែលអំណាចស្នែងតូចវាយប្រហាររាស្ត្រដ៏ពិតរបស់ព្រះ (ដានីយ៉ែល ៧:២៣‑២៥)។ នៅក្នុងព្រះគម្ពីរ មួយថ្ងៃអាចស្មើនឹងមួយឆ្នាំក្នុងករណីបទទំនាយអំពីពេលវេលា។ ពេលវេលាក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រដែលសក្តិសមជាងគេសម្រាប់ការសម្រេចតាមបទទំនាយរយៈកាល ១២៦០ថ្ងៃ ឬបីឆ្នាំកន្លះនេះគឺ ឆ្នាំ៥៣៨គស រហូតដល់ឆ្នាំ១៧៩៨គស។ ក្នុងអំឡុងពេលនោះ ពួកជំនុំរ៉ូមុាំងកាតូលិកបានគ្រប់គ្រងទ្វីបអឺរ៉ូបស្ទើរតែទាំងស្រុង រហូតដល់បដិវត្តន៍បារាំងបានបញ្ចប់អំណាច របស់ពួកជំនុំនេះនៅឆ្នាំ ១៧៩៨។
នៅគ្រាចុងបញ្ចប់នៃពេលដែល «ស្ត្រី» ស្នាក់នៅក្នុងទីរហោឋាន សាតាំងចាប់ផ្តើមការវាយ ប្រហារមួយថ្មីទៀតប្រឆាំងនឹងនាង។ សាតាំង ដែលតំណាងដោយនាគ បានព្រួសពិសប្រៀបដូចជាទឹកជំនន់ចេញពីមាត់របស់វាដើម្បីបំផ្លាញ «ស្ត្រី» ដែលតំណាងឲ្យពួកជំនុំរបស់ព្រះ។ ជាញឹកញាប់ ព្រះគម្ពីរបានប្រើទឹកជំនន់ជារូបស័ព្ទ ដើម្បីបង្ហាញប្រាប់យើងអំពីមនុស្សអាក្រក់ ដែលចង់ធ្វើបាបមកលើរាស្ត្រ របស់ព្រះ (អេសាយ ៥៩:១៩)។ ប៉ុន្តែផែនដី ដែលជារូបស័ព្ទតំណាងឲ្យប្រទេសអាមេរិក បានលេបពិសទាំងនោះ និងបានសង្គ្រោះស្ត្រីឲ្យរួចពីការវាយប្រហារមកលើនាង (វិវរណៈ ១២:១៦)។
ថ្ងៃពុធ ទី២០ កុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៩
សង្គ្រាមប្រឆាំងនឹងរាស្ត្ររបស់ព្រះ
ខគម្ពីរវិវរណៈ ១២:១៧ បានចែងអំពីមនុស្សមួយក្រុម ដែលសាតាំងប្រយុទ្ធប្រឆាំងនៅគ្រាចុងក្រោយ។ តើពួកគេជាអ្នកណា?
ពាក្យថា «សំណល់» ក្នុងខគម្ពីរ ១២:១៧ ក៏ត្រូវបានបកប្រែថា «ទាំងអស់» (ERV) ផងដែរ។ ខនេះបង្ហាញប្រាប់យើងអំពីមនុស្សដែលស្មោះត្រង់នឹងព្រះ និងស្តាប់បង្គាប់ព្រះអង្គខណៈដែលមនុស្សផ្សេងទៀតមិនបានធ្វើយ៉ាងដូច្នោះឡើយ (ពង្សាវតារក្សត្រទី១ ១៩:១៨, វិវរណៈ២:១៤)។ នៅគ្រាចុងក្រោយ មនុស្សភាគច្រើនបំផុតនៅលើផែនដីនេះនឹងគាំទ្រសាតាំង។ ប៉ុន្តែ នឹងមានមនុស្សមួយក្រុមតូចនៅលើផែនដីនឹងនៅតែស្មោះត្រង់ជាមួយព្រះយេស៊ូវ។ មនុស្សដែលស្តាប់បង្គាប់ព្រះយេស៊ូវនឹងត្រូវប្រឈមនឹងកំហឹងដ៏ពោរពេញរបស់សាតាំង។
តើពីរចំណុចនៅក្នុងខគម្ពីរវិវរណៈ ១២:១៧ បង្ហាញប្រាប់យើងអ្វីខ្លះស្តីអំពីរាស្ត្រពិសេសរបស់ព្រះនាគ្រាចុងក្រោយ? តើយើងអាចប្រាកដក្នុងចិត្តយ៉ាងដូចម្តេចថា យើងនឹងមានចំណែកជាមួយនឹងរាស្ត្រសំណល់របស់ព្រះនាគ្រាចុងក្រោយនោះ?
រាស្ត្រពិសេសរបស់ព្រះនាគ្រាចុងក្រោយរក្សាបញ្ញត្តិច្បាប់ទាំងអស់របស់ព្រះ។ វិវរណៈ ១៣ បង្ហាញប្រាប់យើងថា បញ្ញត្តិទី១ ដល់ទី៤ នឹងកាន់តែសំខាន់ណាស់ក្នុងអំឡុងសង្គ្រាមរវាងសេចក្តីល្អ និងសេចក្តីអាក្រក់នៅគ្រាចុងក្រោយ។ បញ្ញត្តិបួនដំបូងនេះគឺស្តីអំពីការថ្វាយបង្គំព្រះ។ សង្គ្រាមរវាងសេចក្តីល្អ និងសេចក្តីអាក្រក់នៅគ្រាចុងក្រោយគឺអំពីការថ្វាយបង្គំនេះឯង។ មនុស្សស្ទើរតែទាំងអស់នៅលើផែនដីនេះនឹងជ្រើសរើសថ្វាយបង្គំសត្វដែលឡើងពីសមុទ្រ និងថ្ងៃសប្បាតហ៍ក្លែងក្លាយរបស់វា។ ប៉ុន្តែរាស្ត្រសំណល់របស់ព្រះនឹងថ្វាយបង្គំព្រះអទិករវិញ (វិវរណៈ ១៤:៧)។ បញ្ញត្តិទី៤ បង្ហាញយើងយ៉ាងច្បាស់ថា ព្រះទ្រង់គឺជាព្រះអាទិករ។ នោះគឺជាមូលហេតុមួយដែលយើងជឿថា បញ្ញត្តិទី៤ នឹងដើរតួសំខាន់យ៉ាងខ្លាំងនៅគ្រាចុងក្រោយ។
រាស្ត្រសំណល់របស់ព្រះនាគ្រាចុងក្រោយក៏នឹងមាន «សេចក្តីបន្ទាល់ពីព្រះយេស៊ូវ» (វិវរណៈ ១៩:១០)។ ខដដែលនេះពន្យល់ថា «សេចក្តីបន្ទាល់ពីព្រះយេស៊ូវ នោះហើយជាវិញ្ញាណនៃសេចក្តី ទំនាយ»។ ពាក្យថា «សេចក្តីបន្ទាល់ពីព្រះយេស៊ូវ» បង្ហាញប្រាប់យើងថា ព្រះយេស៊ូវបានប្រើអំណោយទានខាងបទទំនាយដើម្បីធ្វើបន្ទាល់ប្រាប់ដល់រាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គ។ រឿងនោះក៏ដូចគ្នានឹងការដែលព្រះយេស៊ូវទ្រង់បានធ្វើជាមួយនឹងលោកយ៉ូហានដែរ (វិវរណៈ ១:២)។ កណ្ឌគម្ពីរវិវរណៈប្រាប់យើងថា នៅគ្រាចុងក្រោយ រាស្ត្ររបស់ព្រះនឹងមានអំណោយទានខាងបទទំនាយ។ អំណោយទាននេះនឹងដឹកនាំពួកគេក្នុងគ្រាលំបាកៗដែលសាតាំងនឹងធ្វើរឿងគ្រប់យ៉ាងដើម្បីបោកបញ្ឆោត និងបំផ្លាញពួកគេ។ ព្រះទ្រង់បានប្រទានអំណោយទានបទទំនាយក្នុងកិច្ចការ និងសំណេររបស់អ្នកស្រីអែល្លិន ជី វ៉ៃត៍។
តើមានសេចក្តីពិតដ៏អស្ចារ្យបំផុតអ្វីខ្លះ ដែលព្រះទ្រង់បានប្រទានដល់អ្នកស្រី អែល្លិន ជី វ៉ៃត៍ ឲ្យចែកចាយដល់យើងរាល់គ្នា?
ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ទី២១ កុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៩
ល្បិចរបស់សាតាំងនៅគ្រាចុងក្រោយ
ខគម្ពីរវិវរណៈ ១២:១៧ បង្ហាញប្រាប់យើងអំពីការផ្លាស់ប្តូរមួយក្នុងផែនការរបស់សាតាំងដើម្បីយកឈ្នះលើភក្តីភាពរបស់មនុស្សនៅលើផែនដី និងវាយប្រហារមកលើពួកអ្នកដើរតាមព្រះ។ នៅពេលដែលយើងក្រឡេកមើលប្រវត្តិសាស្ត្រគ្រីស្ទាន យើងឃើញអំពីរបៀបដែលសាតាំងបានព្យាយាមរារាំងផែនការរបស់ព្រះដើម្បីសង្គ្រោះមនុស្សមានបាប។ សាតាំងបានប្រើការវាយប្រហារ និងកម្លាំងកាយ យកមកអនុវត្តកិច្ចការរបស់វា។ ប៉ុន្តែ នៅពេលដែលវាត្រៀមខ្លួនជាស្រេចសំរាប់ការវាយប្រហារគ្រាចុងក្រោយបង្អស់របស់វា សាតាំងក៏បានបន្ថែមល្បិច និងការកុហកមួយចំនួនទៀត។ ការផ្លាស់ប្តូរក្នុងការប្រយុទ្ធរបស់សាតាំងត្រូវគ្នានឹងអ្វីដែលយើងឃើញនៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរវិវរណៈនេះដែរ។ នៅពេលដែលការវាយប្រហាររបស់សាតាំងចាប់ផ្តើមរាប់បញ្ចូលល្បិច និងការកុហកបោកប្រាស់ ជំពូកបន្តមកទៀតក៏លែងនិយាយអំពីប្រវត្តិរបស់ពួកជំនុំ ហើយបែរមកនិយាយអំពីអ្វីដែលនឹងកើតឡើងនៅគ្រាចុងក្រោយទៅវិញ។
វាជាការសំខាន់ណាស់ក្នុងការយល់ដឹងអំពីបទគម្ពីរវិវរណៈ ១២ ដល់ ២០។ ជាញឹកញាប់លោកយ៉ូហានបានប្រើពាក្យ «នាំឲ្យវង្វេង» ឬប្រើល្បិចបញ្ឆោត។ លោកយ៉ូហានប្រើរូបស័ព្ទនេះជាច្រើនដង ដើម្បីបង្ហាញអំពីអ្វីដែលសាតាំងនឹងប្រើក្នុងគ្រាចុងក្រោយដើម្បីប្រយុទ្ធក្នុងសង្គ្រាមចុងក្រោយប្រឆាំង នឹងព្រះ និងរាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គ៖ សាតាំងនឹងប្រើល្បិចបញ្ឆោត និងការកុហកដើម្បីបង្វែរមនុស្សលោកឲ្យចេញពីព្រះ។ ពាក្យថា «នាំឲ្យវង្វេង» ចាប់ផ្តើម និងបញ្ចប់នូវអ្វីដែលយើងអានអំពីកិច្ចការរបស់សាតាំងនៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរវិវរណៈ (វិវរណៈ ១២:៩, ២០:៧‑១០)។
ខគម្ពីរថែស្សាឡូនីចទី២ ២:៨‑១២, វិវរណៈ ១៣:១៣, និង វិវរណៈ ១៩:២០ បង្ហាញប្រាប់យើងអំពីល្បិចកលរបស់សាតាំងនៅគ្រាចុងក្រោយ។ តើល្បិចកល និងសេចក្តីកុហកអ្វីខ្លះដែលសាតាំងប្រើដើម្បីឲ្យមនុស្សលោកវង្វេង?
ក្នុងបទគម្ពីរវិវរណៈ ១៣‑២០ យើងរៀនអំពីរបៀបដែលសាតាំងបានព្យាយាមអូសទាញមនុស្សលោកឲ្យទៅខាងវានៅគ្រាចុងក្រោយ។ ដើម្បីឲ្យបានជោគជ័យ វាបានប្រើអំណាចគ្រប់គ្រងចំនួនពីរ (នាគ បូកនឹងសត្វសាហាវដែលឡើងពីដីគោក) និងអំណាចគ្រប់គ្រងបែបសាសនា (សត្វសាហាវដែលឡើងពីសមុទ្រ) ឲ្យធ្វើកិច្ចការរបស់វា។ នាគគឺជានិមិត្តរូបតំណាងឲ្យអាណាចក្ររ៉ូម និងការថ្វាយបង្គំដល់ព្រះក្លែងក្លាយ។ សត្វសាហាវដែលឡើងពីសមុទ្រគឺជានិមិត្តរូបតំណាងឲ្យពួកជំនុំរ៉ូមុាំងកាតូលិក (វិវរណៈ ១៣:១‑១០) រីឯសត្វសាហាវដែលឡើងពីដីគោក (វិវរណៈ ១៣:១១‑១៨) គឺជានិមិត្តរូបតំណាងឲ្យពួកជំនុំប្រូតេស្តង់ត៍ ដែលបានបែរចេញពីសេចក្តីពិតរបស់ព្រះគម្ពីរ។ លោកយ៉ូហានបានបង្ហាញប្រាប់យើងអំពីរបៀប ដែលសមាជិកក្រុមនេះធ្វើការជាមួយគ្នាដើម្បីបំផ្លាញកិច្ចការរបស់ព្រះ និងកុហកបោកបញ្ឆោតដល់មនុស្សលោក។ កណ្ឌគម្ពីរវិវរណៈបង្ហាញប្រាប់យើងថា ល្បិចកលចុងក្រោយបង្អស់របស់សាតាំងនៅលើផែនដីនេះនឹងមានអានុភាពខ្លាំងក្លាណាស់ បានជាមនុស្សលោកភាគច្រើនបំផុតត្រូវវង្វេងដោយសារល្បិចកលទាំងនោះ។
កណ្ឌគម្ពីរវិវរណៈបានដាស់តឿនមនុស្សលោកចំនួនពីរដងឲ្យចេះប្រើប្រាជ្ញា ដើម្បីឲ្យពួកគេ អាចក្រោកឈរតតាំងនឹងល្បិចកលរបស់អារក្សនៅគ្រាចុងក្រោយបាន (វិវរណៈ ១៣:១៨, ១៧:៩)។ តើលោកយ៉ូហានកំពុងមានប្រសាសន៍អំពីគតិបណ្ឌិតអ្វី? តើខគម្ពីរយ៉ាកុប ១:៥ប្រាប់យើងឲ្យធ្វើអ្វីដែរ?
ថ្ងៃសុក្រ ទី២២ កុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៩
សិក្សាបន្ថែម
សូមអាន Ellen G. White, “Snares of Satan,”pages 518-530ç in The Great Controversy។
កណ្ឌគម្ពីរវិវរណៈ បានសូមឲ្យយើងគិតដោយប្រុងប្រយ័ត្នអំពីអ្វីដែលនឹងកើតឡើងក្នុងគ្រា អនាគត។ យើងតោងតែពឹងលើព្រះជាម្ចាស់ និងយកព្រះអង្គជាទីមួយក្នុងជីវិតរបស់យើង។ ពិតមែនហើយ កណ្ឌគម្ពីរនេះប្រាប់យើងថា សាតាំងគឺជាសត្រូវដ៏ពូកែនិងខ្លាំងក្លាមួយរូប។ ប៉ុន្តែ សាតាំងគឺមិនអាចយកឈ្នះលើព្រះយេស៊ូវបានឡើយ (វិវរណៈ ១២:៨)។ រាស្ត្ររបស់ព្រះអាចរកឃើញក្តីសង្ឃឹមរបស់ពួកគេតែនៅក្នុងអង្គព្រះយេស៊ូវប៉ុណ្ណោះ។ ព្រះយេស៊ូវគឺជាព្រះមួយអង្គដែលអាចយកឈ្នះលើសាតាំង និងបរិវាររបស់វា ព្រមទាំងមនុស្សលោកដែលឋិតនៅក្រោមការត្រួតត្រារបស់វិញ្ញាណអាក្រក់បាន។ ព្រះយេស៊ូវទ្រង់បានសន្យាថា នឹងគង់នៅជាមួយនឹងពួកអ្នកដើរតាមព្រះអង្គយ៉ាងស្មោះត្រង់ជានិច្ច។ «ហើយមើល ខ្ញុំក៏នៅជាមួយនឹងអ្នករាល់គ្នាជារាល់ថ្ងៃដែរ ដរាបដល់បំផុតកល្ប» (ម៉ាថាយ ២៨:២០)។
សំនួរពិភាក្សា៖
- ក្នុងនាមជាអ្នកសេវេនដេយ៍អាត់វេនទីស្ទ យើងបានឃើញខ្លួនឯងថា ជារាស្ត្រសំណល់របស់ព្រះនៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរវិវរណៈ។ តើការដែលមានចំណែកក្នុងក្រុមនេះអីក៏មានកិត្តិយសខ្លាំងម៉្លេះ! ការមានចំណែករបស់យើងក្នុងពួកសំណល់របស់ព្រះមានន័យថា យើងតោងតែធ្វើកិច្ចការដែលព្រះបានប្រទានឲ្យយើងធ្វើ (សូមអាន លូកា ១២:៤៨)។ ហេតុអ្វីបានជាយើងត្រូវប្រយ័ត្ន មិនត្រូវគិតថា ព្រះទ្រង់នឹងសង្គ្រោះយើងដោយសារតែយើងគ្រាន់តែជាផ្នែកមួយនៃក្រុមពិសេសនេះតែប៉ុណ្ណោះនោះ?
- «យើងបាននិយាយច្រើនហើយអំពីអំណាចរបស់សាតាំង។ ជាការពិតមែនហើយដែលថា សាតាំងមានអំណាចខ្លាំងក្លានោះ។ ប៉ុន្តែ ខ្ញុំអរគុណដល់ព្រះ សំរាប់ព្រះអង្គសង្គ្រោះដ៏មានពេញដោយឫទ្ធានុភាព ដែលបានបោះសាតាំងចេញពីឋានសួគ៌។ យើងបានឮនិយាយអំពីអារក្ស។ យើងបានអធិដ្ឋាន សូមឲ្យ ព្រះការពារយើងឲ្យរួចពីអំណាចរបស់វា។ ជួនកាលយើងខ្លាចវា។ ហេតុនេះ វាក៏បានក្លាយទៅជាធំឡើងៗនៅក្នុងគំនិតរបស់យើង។ ហេតុអ្វីបានជាយើងមិននិយាយអំពីព្រះយេស៊ូវវិញ? ហេតុអ្វីបានជាមិនគិតអំពីអំណាច និងសេចក្តីស្រឡាញ់ដ៏ធំធេងរបស់ព្រះអង្គ? សាតាំងសប្បាយចិត្តណាស់នៅពេលដែលយើងជឿថា វាមានអានុភាពខ្លាំងក្លាជាងអ្វីដែលខ្លួនវាមានទៅទៀតនោះ។ សូមឈប់គិតអំពីសាតាំង ហើយត្រឡប់មកគិតអំពីព្រះយេស៊ូវវិញ។ នៅពេលណាយើងគិតអំពីព្រះយេស៊ូវ លោកអ្នកនឹងត្រឡប់ជាដូចព្រះអង្គដែរ»។ ដកស្រង់ពី (Ellen G. White, The Advent review and Sabbath Herald, March 19, 1889)។ តើពួកគ្រីស្ទានមានកិរិយាប្រព្រឹត្តយ៉ាងដូចម្តេចខ្លះដែលធ្វើហាក់ដូចជាសាតាំងមានអំណាចខ្លាំងក្លាជាងដែលខ្លួនវាមានពិតប្រាកដទៅទៀតនោះ? ក្នុងពេលដំណាលគ្នានោះ តើមាន គ្រោះថ្នាក់អ្វីខ្លះអាចនឹងកើតឡើង ប្រសិនបើយើងមិនជឿថា សាតាំងពិតជាមានអំណាចអានុភាពខ្លាំងក្លាមែននោះ?