មេរៀនទី១០៖ ២៩ កុម្ភៈ- ៦ មីនា ២០២០

ពីការលន់តួទៅជាការកំសាន្តចិត្ត

Jeans
ថ្ងៃសៅរ៍ ទី២៩ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០២០
អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចាំសប្តាហ៍នេះ៖ ដានីយែ៉ល​ ៩:១, ២ ដានីយ៉ែល ៩:៣-១៩ និង ដានីយ៉ែល ៩:២៤-២៧។

ខចងចាំ៖ «ឱ​ព្រះអម្ចាស់​អើយ សូម​ទ្រង់​ព្រះសណ្តាប់ ឱ​ព្រះអម្ចាស់​អើយ សូម​ទ្រង់​អត់​ទោស ឱ​ព្រះអម្ចាស់ ​អើយ សូម​ទ្រង់​ស្តាប់ ហើយ​ប្រោស​មេត្តា​ផង​ឱ​ព្រះ​នៃ​ទូលបង្គំ​អើយ សូម​កុំ​បង្អង់​ឡើយ ដោយ​យល់​ដល់ ​អង្គ​ទ្រង់ ដ្បិត​ទី​ក្រុង​នៃ​ទ្រង់ និង​រាស្ត្រ​របស់​ទ្រង់ បាន​ហៅ​តាម​ព្រះនាម​ទ្រង់​ហើយ» (ដានីយ៉ែល ៩:១៩)។

នៅក្នុងបទគម្ពីរដានីយ៉ែល ៩ យើងបានអាននូវសេចក្តីអធិស្ឋានដ៏ល្អបំផុតមួយក្នុងគម្ពីរ។ លោក ដានីយ៉ែលបានអធិស្ឋាននៅពេលដែលលំបាក។ ការអធិស្ឋានបានជួយលោកដានីយ៉ែលអោយដោះស្រាយ បញ្ហាទាំងឡាយដែលបានកើតឡើង។ តើលោកអ្នកនៅនឹកចាំនៅពេលដែលស្តេចនេបូ៊ក្នេសាបំរុងនឹង សម្លាប់លោកដានីយ៉ែល និងមិត្តភក្តិរបស់លោក ដោយសារតែគ្មានអ្នកប្រាជ្ញណាអាចបកស្រាយសុបិន របស់ស្តេចបានដែរឬទេ (បទគម្ពីរដានីយ៉ែល ២)? តើលោកដានីយ៉ែលបានធ្វើយ៉ាងដូចម្តេច? លោកបាន អធិស្ឋាន។ ចំណេរក្រោយមក ស្តេចដារីយុសបានបង្កើតច្បាប់មួយដែលចែងថាមិនត្រូវអោយអ្នកណា អធិស្ឋានទៅព្រះណាក្រៅពីស្តេចនោះទេ។​ តើលោកដានីយ៉ែលបានធ្វើអ្វីទៀត? លោកបានបន្តអធិស្ឋាន។ ក្នុងពេលដែលលោកអធិស្ឋាន មុខរបស់លោកបានបែរទៅទីក្រុងយេរូសាឡិម (បទគម្ពីរដានីយ៉ែល ៦)។ នៅពេលដែលយើងពិចារណាអំពីសេចក្តីអធិស្ឋានក្នុងបទគម្ពីរដានីយ៉ែល ៩ ធ្វើអោយយើងចងចាំពីអ្វី មួយ។ លោកដានីយ៉ែលពុំអាចបពា្ឈប់ការគិតអំពី ២៣០០ថ្ងៃក្នុងបទគម្ពីរដានីយ៉ែល ៨នោះទេ។ ជាការ ពិតណាស់ លោកដានីយ៉ែលបានយល់អត្ថន័យអំពីទីសំគាល់ភាគច្រើន។ ប៉ុន្តែ លោកពុំអាចយល់បានថា សារនៃពេលវេលានឹងចាប់ផ្តើម ឬបញ្ចប់នៅពេលណានៅក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រនោះទេ។ «គឺ​ដរាប​ដល់​បាន​កន្លង ​២៣០០​ព្រឹក​និង​ល្ងាច​ទៅ នោះ​ទើប​ទី​បរិសុទ្ធ​នឹង​បាន​ស្អាត​ឡើង​វិញ» (ដានីយ៉ែល ៨:១៤)។ វាមានតែពេល នេះទេ ក្នុងជំពូក ៩ ដែលបានចែងថាទេវតា ១ អង្គបានបើកសំដែងអោយលោកដានីយ៉ែលយល់ពីទីសំគាល់នៃ ២៣០០ថ្ងៃ។ ដូចសព្វដង លោកដានីយ៉ែលបានអធិស្ឋាន។ បន្ទាប់មក ពន្លឺបានចូលមកឯដានីយ៉ែលដោយឆ្លើយតបនឹងការអធិស្ឋានរបស់លោក។

ថ្ងៃអាទិត្យ ទី១ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២០

ជឿទុកចិត្តលើព្រះគម្ពីរ

សូមអានខគម្ពីរដានីយ៉ែល ៩:១, ២។ លោកដានីយ៉ែលបានសិក្សាពីបទទំនាយនៃព្រះគម្ពីរ ឬសារដ៏ពិសេសអំពីពេលវេលា។ បទទំនាយនេះបានជួយលោកដានីយ៉ែលអោយយល់ឃើញអំពី អ្វីម៉្យាង ដែលសំខាន់នឹងត្រូវកើតឡើងមកលើសាសន៍របស់លោក។ តើកណ្ឌគម្ពីរអ្វីខ្លះដែលលោក ដានីយ៉ែល កំពុងតែសិក្សាស្រាវជ្រាវ ដើម្បីជួយអោយលោកបានយល់?

ការអធិស្ឋានរបស់លោកដានីយ៉ែលបង្ហាញយើងថាលោកបានសិក្សាស្រាវជ្រាវយ៉ាងយកចិត្តទុកដាក់អំពីកណ្ឌគម្ពីររបស់លោកម៉ូសេ ហើយនិង​ពួកហោរា។ កណ្ឌគម្ពីរយេរេមា បង្ហាញលោកដានីយ៉ែលអំពីរាស្ត្ររបស់ព្រះនឹងត្រូវចាប់មកជាឈ្លើយនៃស្រុកបាប៊ីឡូនអស់រយៈពេល ៧០ ឆ្នាំ (សូមអានយេរេមា ២៥:១១, ១២ និងយេរេមា ២៩:១០)។ ដូចនេះ លោកដានីយ៉ែលបានយល់សេចក្តីទាំងនោះ មកពីការ អានកណ្ឌគម្ពីរយេរេមាដែលទាយថាក្នុងអំឡុងពេលដែលលោករស់នៅនោះ មានសារៈសំខាន់ខ្លាំងណាស់។

ក្នុងឆ្នាំ ៥៣៩ មុនគ្រិស្តសករាជ លោកដានីយ៉ែលបានថ្វាយការអធិស្ឋានរបស់លោក ក្នុងបទគម្ពីរ ដានីយ៉ែល ៩។ នៅក្នុងឆ្នាំនោះ នគរពើស៊ីបានគ្រប់គ្រងជំនួសអោយបាប៊ីឡូនដែលជាកំពូលអាណាចក្រ នៅលើផែនដី។ ដូចនេះ ជិត៧០ឆ្នាំដែលបានកន្លងផុតទៅហើយ ចាប់តាំងពីស្តេចនេបូ៊ក្នេសាបានច្បាំង ឈ្ន​ះយេរូសាឡិម ហើយបានបំផ្លាញទីបរិសុទ្ធចោលចេញ។

កណ្ឌគម្ពីរយេរេមាបានចែងថារាស្ត្ររបស់ព្រះនឹងត្រឡប់ទៅស្រុកខ្លួនវិញជាឆាប់។ លោក ដានីយ៉ែលបានជឿទុកចិត្តទៅលើព្រះគម្ពីរ។ លោកដានីយ៉ែលដឹងថានឹងមានការធំមួយហៀបនឹងកើតឡើងទៅកាន់សាសន៍របស់លោក។ លោកដានីយ៉ែលជឿថាសាសន៍យូដានឹងឆាប់បានត្រឡប់ទៅស្រុកវិញ។

ការសិក្សាព្រះគម្ពីររបស់លោកដានីយ៉ែលក៏បានបង្ហាញគាត់នូវអ្វីផ្សេងដែរ។ លោកបានឃើញអំពើបាបនៃសាសន៍របស់លោកគឺអាក្រក់ខ្លាំងណាស់។ រាស្ត្ររបស់ព្រះបានបំភ្លេចសេចក្តីសញ្ញារបស់ពួក គេជាមួយនឹងព្រះ។ ព្រះបានដាក់ទោសពួកគេដោយនាំយកពួកគេទៅឆ្ងាយពីទឹកដីរបស់ពួកគេទៅកាន់ ស្រុកបាប៊ីឡូន (លេវីវិន័យ ២៦:១៤-៤៥)។ ការយល់ដឹងរបស់លោកដានីយ៉ែលអំពីព្រឹត្តិការណ៍ដែល នឹងត្រូវកើតឡើងចំពោះសាសន៍អ៊ីស្រាអែលបានមកពីការសិក្សាព្រះគម្ពីររបស់លោក។ ការសិក្សារបស់ លោកជាមូលហេតុបណ្តាលអោយលោកអធិស្ឋានទៅព្រះអោយជួយរាស្ត្រអ៊ីស្រាអែល។

នៅក្នុងទីបញ្ចប់នៃពេលវេលាទាំងនេះ យើងអាចសិក្សានូវមេរៀនដ៏សំខាន់ពីលោកដានីយ៉ែលបាន។ យើងត្រូវការការសិក្សា ហើយនិងរស់នៅតាមសេចក្តីពិតនៅក្នុងព្រះគម្ពីរឥឡូវនេះ ច្រើនជាងពេល ណាទាំងអស់។ មានតែព្រះគម្ពីរប៉ុណ្ណោះ ដែលអាចជួយយើងអោយយល់ច្បាស់នូវអ្វីដែលកំពុងកើតឡើង នៅលើផែនដីនេះ ហើយមកពីមូលហេតុអ្វី។ ចូរចងចាំថា គម្ពីរបង្ហាញយើងអំពីរឿងមហាវិវាទនៃពិភពលោក រវាងព្រះ និងសាតាំង។ គម្ពីរបង្ហាញថាព្រះនឹងបំផ្លាញអំពើអាក្រក់នៅចុងបញ្ចប់នៃសង្គ្រាម។ បន្ទាប់មក ទ្រង់នឹងចាប់ផ្តើមតាំងនគរដ៏នៅអស់កល្បរបស់ទ្រង់ឡើង។ ដូច្នេះ យើងត្រូវការការសិក្សាព្រះគម្ពីរ។ យើង សិក្សាកាន់តែច្រើន យើងនឹងបានយល់កាន់តែច្រើនឡើង ពីអ្វីដែលនៅជុំវិញយើង។ យើងនឹងបានយល់កាន់តែប្រសើរឡើងអំពីភារកិច្ចដែលព្រះបានប្រគល់មកអោយយើងធ្វើនៅលើផែនដី។ ព្រះគម្ពីរនឹងជួយ អោយសេចក្តីសង្ឃឹមរបស់យើងបានរីកលូតលាស់កាន់តែខ្លាំងឡើងផងដែរ។

ថ្ងៃច័ន្ទ ទី២ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២០

លោកដានីយ៉ែលបានទូលសូមសេចក្តីមេត្តាពីព្រះ

សូមអានអំពីសេចក្តីអធិស្ឋានរបស់លោកដានីយ៉ែល ក្នុងខគម្ពីរដានីយ៉ែល ៩:៣-១៩។ តើ ហេតុអ្វីបានជាលោកដានីយ៉ែលទូលសូមសេចក្តីមេត្តាពីព្រះ?

ចូរយើងក្រឡេកមើលនូវគំនិតសំខាន់ៗ មួយចំនួនក្នុងសេចក្តីអធិស្ឋានរបស់លោកដានីយ៉ែល៖ ទី១ លោកដានីយ៉ែលពុំដែលទូលសូមអោយព្រះបកស្រាយពីមូលហេតុដែលធ្វើអោយសាសន៍យូដាត្រូវ រងទុក្ខនោះទេ។ លោកដានីយ៉ែលបានដឹងពីមូលហេតុ។ ដូចដែលយើងបានឃើញដែរថា លោកដានីយ៉ែល បានចំណាយពេលជាច្រើនក្នុងការអធិស្ឋានរបស់លោក ដើម្បីទូលប្រាប់ព្រះពីមូលហេតុ៖ «យើង​ខ្ញុំ​ក៏​មិន ​បាន​ស្តាប់​តាម​ព្រះបន្ទូល​របស់​ព្រះយេហូវ៉ា ជាព្រះ​នៃ​យើង​ខ្ញុំ ដើម្បី​នឹង​ដើរ​តាម​ក្រឹត្យវិន័យ​របស់​ទ្រង់ដែល ​ទ្រង់​បាន​តាំង​នៅ​មុខ​យើង​ខ្ញុំ ដោយសារ​ពួក​ហោរា ជា​អ្នក​បំរើ​ទ្រង់​ដែរ» (ដានីយ៉ែល ៩:១០)។ នៅចុង បញ្ចប់នៃបទគម្ពីរដានីយ៉ែល ៨ លោកអ្នកនឹងនឹកចាំថាលោកដានីយ៉ែលចង់យល់ចង់ដឹងអំពីអ្វីម៉្យាង។ លោកពុំបានយល់អំពីទីសំគាល់នៃ​ ២៣០០ថ្ងៃនោះទេ។ «នោះ​ខ្ញុំ​ដានីយ៉ែល ក៏​ខ្សោះ​ល្វើយ ហើយ​ឈឺ​នៅ​ បួន​ដប់​ថ្ងៃ» (ដានីយ៉ែល ៨:២៧)។

ទី២ លោកដានីយ៉ែលបានអធិស្ឋានទូលសូមសេចក្តីមេត្តា។​ លោកដានីយ៉ែលបានទូលសូម អោយព្រះអត់ឱនទោស​ដល់រាស្ត្ររបស់ទ្រង់។ ជាក់ស្តែង រាស្ត្ររបស់ព្រះបានធ្វើបាប និងធ្វើការអាក្រក់។ ប៉ុន្តែ នោះពុំមែនជាមូលហេតុដែលលោកដានីយ៉ែលបានទូលសូមអោយព្រះប្រទានសេចក្តីមេត្តាមកលើ សាសន៍ អ៊ីស្រាអែលឡើយ។ ការអធិស្ឋានទូលសូមសេចក្តីមេត្តារបស់លោកដានីយ៉ែលបង្ហាញយើងនូវ ដំណឹងល្អអំពីព្រះយេស៊ូវ។ យើងជាមនុស្សមានបាប។ ពុំមានអ្វីដែលល្អនៅក្នុងយើងនោះទេ។ យើងពុំ អាចសង្គ្រោះខ្លួនយើងបានឡើយ។ យើងត្រូវការសេចក្តីមេត្តានៃព្រះអោយជួយសង្គ្រោះយើង។ យើងពុំ បានធ្វើអ្វីទាល់តែសោះ ដើម្បីទទួលការ អត់ឱនទោស ឬសេចក្តីមេត្តារបស់ព្រះ។ ប៉ុន្តែ យើងត្រូវតែទូល សូមដល់ព្រះសម្រាប់អំណោយនេះ។ បើសិនជាគ្មានសេចក្តីមេត្តានៃព្រះទេ នោះយើងនឹងមិនអាចបាន សង្គ្រោះឡើយ។

សូមអានខគម្ពីរដានីយ៉ែល ៩:១៨,១៩។ តើលោកដានីយ៉ែលមានមូលហេតុអ្វីទៀតនៅក្នុងខទាំងនេះ ដែលលោកចង់អោយព្រះឆ្លើយតបការអធិស្ឋានរបស់លោក? ​

ទី៣ លោកដានីយ៉ែលក៏បានទូលសូមដល់ព្រះអោយគិតពីកិត្តិយសនៃព្រះនាមដ៏បរិសុទ្ធរបស់ ទ្រង់។ លោកដានីយ៉ែលពុំបានទូលសូមអោយព្រះជួយ សម្រាប់ភាពអាត្មានិយមទាំងឡាយនោះទេ។ លោកដានីយ៉ែលចង់អោយព្រះនាមរបស់ព្រះត្រូវបានគោរពនៅលើផែនដី។ ​

ថ្ងៃអង្គារ ទី៣ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២០

សេចក្តីអធិស្ឋានសម្រាប់មនុស្សដទៃ

សូមអានផ្នែកនៃសេចក្តីអធិស្ឋានរបស់លោកដានីយ៉ែលនៅក្នុងខគម្ពីរដានីយ៉ែល ៩:៥-១៣។ ក្នុងសេចក្តីអធិស្ឋានរបស់លោក លោកដានីយ៉ែលបានបន្តប្រសាសន៍ថា «យើង»បានធ្វើខុស។ ដូច្នេះ លោកបានរាប់បញ្ចូលទាំងខ្លួនលោកថាជាអ្នកប្រព្រឹត្តអំពើបាបដែលនាំអោយការដាក់ទោសនៃព្រះបានធ្លាក់មកលើសាសន៍យូដាកាលពី ៧០ឆ្នាំមុន។ តើហេតុអ្វីបានជាលោកដានីយ៉ែលធ្វើយ៉ាងដូច្នោះ?

សេចក្តីអធិស្ឋានរបស់លោកដានីយ៉ែលគឺជាឧទាហរណ៍មួយអំពីរបៀបដែលយើងអាចអធិស្ឋានសម្រាប់មនុស្សដទៃទៀត។ ព្រះគម្ពីរមានពោរពេញទៅដោយឧទាហរណ៍ជាច្រើននៃការអធិស្ឋានបែបនេះ។ ការអធិស្ឋានរបស់យើងសម្រាប់អ្នកដទៃធ្វើអោយរំជួលដល់ព្រះហឫទ័យនៃព្រះ។ ការអធិស្ឋានរបស់យើង អាចបង្កអោយមានរឿងល្អៗកើតមានឡើងផងដែរ។ ការអធិស្ឋានបែបនេះ អាចបណ្តាលអោយព្រះជួយ សង្គ្រោះរាស្ត្ររបស់ទ្រង់ពីសត្រូវរបស់ពួកគេបាន។ ការអធិស្ឋានរបស់យើងអាចជួយបន្ទន់ព្រះហឫទ័យនៃ ព្រះកុំអោយដាក់ទោសរាស្ត្ររបស់ទ្រង់ផងដែរ។ សេចក្តីអធិស្ឋានរបស់លោកម៉ូសេបានជួយមិនអោយព្រះ បំផ្លាញរាស្ត្ររបស់ទ្រង់បន្ទាប់ពីពួកគេបានប្រព្រឹត្តអំពើបាបរួចហើយ (និក្ខមនំ ៣២:៧-១៤, ជនគណនា ១៤:១០-២៥)។ សេចក្តីអធិស្ឋានរបស់លោក អេលីយ៉ាបានបណ្តាលអោយព្រះទម្លាក់ទឹកភ្លៀងនៅលើ ដីហួតហែង ក្រោយពេលដែលគ្មានភ្លៀងអស់ ៣ ឆ្នាំកន្លះរួចមក (ពង្សាវតាក្សត្រទី១ ១៨)។

ដូចនេះ យើងគួរតែអធិស្ឋានសម្រាប់សមាជិកគ្រួសារម្នាក់ៗ មិត្តភក្តិ និងមនុស្សដទៃទៀត។ អធិស្ឋាននៅពេលដែលលោកអ្នកមានបញ្ហាផងដែរ។ ព្រះទ្រង់ឮការអធិស្ឋានរបស់យើង។ ទ្រង់អាចជួយ យើងបាន។ ពេលខ្លះ ព្រះពុំបានឆ្លើយតបការអធិស្ឋានរបស់យើងភ្លាមៗនោះទេ។ ប៉ុន្តែ យើងប្រហែលជាដឹង ច្បាស់ថាព្រះតែងតែនឹកចាំនូវរបស់ទាំងឡាយដែលកូនរបស់ព្រះអង្គត្រូវការ។ «ដូច្នេះ ចូរ​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​លន់ តួ​ទោស​នឹង​គ្នា ហើយ​អធិស្ឋាន​ឲ្យ​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​ជា​ចុះ ដ្បិត​សេចក្តី​ទូល​អង្វរ​ដ៏​អស់​ពី​ចិត្ត​របស់​មនុស្ស​សុចរិត នោះ​ពូកែ​ណាស់» (សូមអានយ៉ាកុប ៥:១៦)។

ក្នុងសេចក្តីអធិស្ឋានរបស់លោក លោកដានីយ៉ែលបានឈរនៅចំកណ្តាលរវាងព្រះ និងមនុស្ស។ ការសិក្សាព្រះគម្ពីររបស់លោកដានីយ៉ែលបានបង្ហាញលោកថាសាសន៍យូដាពោរពេញទៅដោយអំពើបាប។ ពួកគេបានបន្តរំលងបញ្ញត្តិនៃព្រះ។​ ពួកគេបានបដិសេធមិនស្តាប់បង្គាប់បម្រាមនៃព្រះ។ ម្ល៉ោះហើយ លោកដានីយ៉ែលបានអធិស្ឋានទូលសូមអោយព្រះព្យាបាល និងអត់ឱនទោសដល់ពួកគេ។ ប៉ុន្តែ លោកដានីយ៉ែលក៏បានរាប់បញ្ចូលទាំងខ្លួនលោកនៅក្នុងក្រុមដែលត្រូវការការព្យាបាល និងការអត់ឱនទោសផងដែរ។ តាម របៀបនេះ លោកដានីយ៉ែលបង្ហាញយើងពីកិច្ចការរបស់ព្រះដើម្បីសង្គ្រោះយើងអោយរួចពីបាប (បទគម្ពីរ យ៉ូហាន ១៧)។ ប៉ុន្តែ មានរឿងខុសគ្នាមួយដ៏ធំរវាងលោកដានីយ៉ែល និងព្រះយេស៊ូវ។ ព្រះយេស៊ូវ «ឥត​ធ្វើ​បាប​ឡើយ» (ហេព្រើរ ៤:១៥)។ ដូច្នេះ ព្រះយេស៊ូវពុំចាំបាច់ត្រូវការការទូលសូមនូវការអត់ឱនទោសនោះ ទេ។ «គួរ​ឲ្យ​មាន​សំដេច​សង្ឃ​យ៉ាង​នោះ​សំរាប់​យើង ដែល​ទ្រង់​បរិសុទ្ធ ឥត​ពុត​មាយា ឥត​សៅហ្មង ដែល​បាន​ញែក​ចេញ​ពី​មនុស្ស​បាប ហើយ​បាន​ត្រឡប់​ជា​ខ្ពស់​ជាង​ស្ថានសួគ៌​ទៅ​ទៀត ទ្រង់​មិន​ចាំ​បាច់​នឹង​ថ្វាយ​យញ្ញបូជា​ជា​រាល់​ថ្ងៃ ដូច​ជា​សំដេច​សង្ឃ ដែល​ថ្វាយ​ដោយ​ព្រោះ​បាប​ខ្លួន​ជា​មុន​ដំបូង រួច​មក​ដោយ​ព្រោះ​បាប​របស់​ជន​ទាំងឡាយ​នោះ​ទេ ដ្បិត​ទ្រង់​បាន​ថ្វាយ​យញ្ញបូជា​នោះ​១​ដង​ជា​សំរេច គឺ​ក្នុង​កាល​ដែល​ទ្រង់​ថ្វាយ​ព្រះអង្គ​ទ្រង់​នោះ​ឯង» (ហេព្រើរ ៧:២៦, ២៧)។ ស្របពេលជាមួយគ្នានេះ ព្រះយេស៊ូវជ្រាបដឹងពីបទ ពិសោធន៍របស់យើងក្នុងរបៀបដ៏ពិសេសមួយ។ ព្រះអង្គជ្រាបដឹងពីសង្គ្រាមរបស់យើងប្រឆាំងនឹងអំពើបាប៖ «ដ្បិត​ឯ​ព្រះអង្គ ដែល​មិន​បាន​ស្គាល់​បាប​សោះ នោះ​ទ្រង់​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ត្រឡប់​ជា​តួ​បាប ជំនួស​យើង​រាល់​គ្នា​វិញ ដើម្បី​ឲ្យ​យើង​រាល់​គ្នា​បាន​ត្រឡប់​ទៅ​ជា​សេចក្តី​សុចរិត​របស់​ព្រះ ដោយ​នូវ​ព្រះអង្គ​នោះ​ឯង» (កូរិនថូសទី២ ៥:២១)។

ថ្ងៃពុធ ទី៤ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២០

កិច្ចការនៃព្រះអង្គសង្គ្រោះ

សេចក្តីអធិស្ឋានរបស់លោកដានីយ៉ែលសម្រាប់រាស្ត្ររបស់លោកបានបង្ហាញយើងថាលោក ព្រួយបារម្ភអំពីរឿង ២ យ៉ាង៖ (១) អំពើបាបនៃសាសន៍អ៊ីស្រាអែល និង (២) ការបំផ្លាញទីក្រុងយេរូសាឡិម។ ដូចនេះ ព្រះបានឆ្លើយតបនឹងបញ្ហាទាំង ២ នេះ។ ព្រះអង្គសង្គ្រោះនឹងជួយរាស្ត្ររបស់ទ្រង់។ ម៉្យាងទៀត រោងឧបោសថ (ដំណាក់) នៃព្រះនឹងត្រូវបានសំអាតអោយបរិសុទ្ធ។ ព្រះអង្គសង្គ្រោះនឹងមិនសង្គ្រោះត្រឹម តែសាសន៍យូដាប៉ុណ្ណោះទេ។​ ទ្រង់នឹងយាងមកដើម្បីសង្គ្រោះមនុស្សគ្រប់គ្នាដែលបានជឿលើទ្រង់។

តើទេវតាកាព្រីយ៉ែលបានពោលថានឹងមានរឿងអ្វីកើតឡើង ក្នុងខគម្ពីរដានីយ៉ែល ៩:២១-២៧? តើកិច្ចការអ្វីដែលនឹងកើតឡើងនៅក្នុងអំឡុងពេលនៃ ៧០ អាទិត្យនោះ? តើហេតុអ្វីបានជាមានតែព្រះយេស៊ូវតែមួយគត់ដែលអាចធ្វើកិច្ចការនេះបាន?

នៅគ្រាចុងក្រោយនៃ ៧០ អាទិត្យ ព្រះអង្គសង្គ្រោះនឹងបំពេញកិច្ចការទាំង ៦ យ៉ាង។ (១)ព្រះអង្គនឹង «រំលត់​បំបាត់​អំពើ​រំលង និង​ធ្វើ​ឲ្យ​អំពើ​បាប​ផុត​ទៅ» (ដានីយ៉ែល ៩:២៤)។ ពាក្យដែលបាន ចែងថា «រំលត់​បំបាត់​អំពើ​រំលង» មកពីពាក្យហេព្រើរ «ផេស្សា (Pesha)»។ «ផេស្សា» បង្ហាញយើងអំពី អំពើបាបដែលមនុស្សទន់ខ្សោយបានធ្វើប្រឆាំងនឹងមនុស្សខ្លាំងពូកែជាងខ្លួន (ខគម្ពីរសុភាសិត ២៨:២៤ បានបង្ហាញយើងអំពីឧទាហរណ៍នេះ)។ លោកអេសេគាលបានប្រើពាក្យ «ផេស្សា» ដើម្បីបង្ហាញយើងអំពីមនុស្សទាំងឡាយដែលប្រឆាំងទាស់នឹងព្រះ។ «ទ្រង់​មាន​ព្រះបន្ទូល​ថា កូន​មនុស្ស​អើយ អញ​ចាត់​ឯង​ឲ្យ​ទៅ​ឯ​ពួក​កូន​ចៅ​អ៊ីស្រាអែល គឺ​ដល់​សាសន៍​ដែល​រឹងចចេស ដែល​បាន​បះបោរ​នឹង​អញ ទោះ​ទាំង​ខ្លួន​គេ និង​ពួក​អយ្យកោ ក៏​បាន​រំលង​ទាស់​នឹង​អញ ដរាប​ដល់​ថ្ងៃ​នេះ​ឯង» (អេសេគាល ២:៣)។ ការសុគត របស់ព្រះយេស៊ូវបានបង្វែរមនុស្សទាំងឡាយចេញពីអំពើបាប ហើយនាំពួកគេត្រឡប់មកឯព្រះវិញ។

ព្រះយេស៊ូវនឹង «​ធ្វើ​ឲ្យ​អំពើ​បាប​ផុត​ទៅ» (ដានីយ៉ែល ៩:២៤)។ ក្នុងកណ្ឌគម្ពីរហេព្រើរ កិរិយា ស័ព្ទសម្រាប់ពាក្យថា «ធ្វើឲ្យ» បង្ហាញយើងថាព្រះបានអត់ឱនទោសអំពើបាបរបស់យើង។ មែនហើយ មនុស្សពុំបានធ្វើតាមច្បាប់របស់ព្រះទេ បន្ទាប់ពីលោកអ័ដាមនិងនាងអេវ៉ាបានប្រព្រឹត្តអំពើបាប។

ព្រះយេស៊ូវនឹង «ធ្វើឲ្យអំពើបាបផុតទៅ» (ដានីយ៉ែល ៩:២៤, សូមអានកូឡូស ១:១៩, ២០)។ មានតែព្រះយេស៊ូវតែមួយគត់ដែលអាចធ្វើកិច្ចការនោះបាន។

ព្រះយេស៊ូវនឹង «​នាំ​សេចក្តី​សុចរិត​ដ៏​នៅ​អស់កល្ប​ជានិច្ច​ចូល​មក» (ដានីយ៉ែល ៩:២៤)។ ព្រះយេស៊ូវបានជំនួសយើងរាល់គ្នា នៅលើឈើឆ្កាង។​ ការសុគតរបស់ទ្រង់បានធ្វើអោយយើងនៅជាប់ ជាមួយនឹងព្រះ។ មានតែជំនឿរបស់យើងទៅលើព្រះយេស៊ូវតែមួយមុខប៉ុណ្ណោះ ដែលអាចផ្តល់អោយ យើងនូវអំណោយនេះ។

ព្រះយេស៊ូវនឹង «បិទ​ត្រា​ការ​ជាក់​ស្តែង និង​សេចក្តី​ទំនាយ» (ដានីយ៉ែល ៩:២៤)។ គម្ពីរសញ្ញា ចាស់មានពោរពេញទៅដោយសារពិសេសៗ និង​សេចក្តីសន្យាជាច្រើនអំពីកិច្ចការនៃព្រះអង្គសង្គ្រោះ ដើម្បីសង្គ្រោះមនុស្សចេញពីបាប។ ការសុគតរបស់ព្រះយេស៊ូវនៅលើឈើឆ្កាងបានធ្វើអោយកិច្ចសន្យា នៃកណ្ឌគម្ពីរទាំងនេះក្លាយមកជាការពិត។

«នឹង​ចាក់​ប្រេង​តាំង​អ្នក​ដ៏​បរិសុទ្ធ​បំផុត​ឡើង» (ដានីយ៉ែល ៩:២៤)។ ខនេះបង្ហាញយើងថាការចាប់ផ្តើមនៃកិច្ចការរបស់ព្រះយេស៊ូវដើម្បីសង្គ្រោះយើងនៅស្ថានសួគ៌។ «នោះ​គឺ​ថា យើង​រាល់​គ្នា​មាន ​សំដេច​សង្ឃ​១​អង្គ​យ៉ាង​នោះ ដែល​ទ្រង់​បាន​គង់​ខាង​ស្តាំ​បល្ល័ង្ក​នៃ​ឫទ្ធានុភាព​នៅ​ស្ថានសួគ៌» (ហេព្រើរ ៨:១)។

ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ទី៥ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២០

២៣០០ ថ្ងៃ

លោកអ្នកនឹងនឹកចាំថាលោកដានីយ៉ែលមានការភ្ញាក់ផ្អើលនៅចុងបញ្ចប់នៃសុបិនរបស់លោក អំពី ២៣០០ថ្ងៃ។ លោកពុំអាចយល់ត្រង់ផ្នែកនោះបានទេ។ «នោះ​ខ្ញុំ​ដានីយ៉ែល ក៏​ខ្សោះ​ល្វើយ ហើយ​ឈឺ​នៅ​បួន​ដប់​ថ្ងៃ»។ ១០ ឆ្នាំក្រោយមក ទេវតាកាព្រីយ៉ែលបានលេចមកដើម្បីពន្យល់អោយលោក ដានីយ៉ែល បាន«យល់»អំពីសុបិននោះ។ «កាល​អ្នក​ទើប​នឹង​ចាប់​តាំង​អធិស្ឋាន នោះ​មាន​ចេញ​បង្គាប់​ស្រេច​ហើយ រួច​យើង​បាន​ចេញ​មក ដើម្បី​នឹង​ប្រាប់​ដល់​អ្នក ដ្បិត​អ្នក​ជា​មនុស្ស​សំណព្វ​យ៉ាង​សំខាន់ ដូច្នេះ ចូរ​ពិចារណា​សេចក្តី​នេះ​ហើយ​យល់​ការ​ជាក់​ស្តែង​ចុះ» (ដានីយ៉ែល ៩:២៣)។ ទេវតាកាព្រីយ៉ែលបានបកស្រាយថាកិច្ចការនៃព្រះអង្គសង្គ្រោះនឹងកើតឡើងនៅចុងបញ្ចប់នៃ ៧០ អាទិត្យ។ យើងត្រូវតែប្រើ ក្បួនច្បាប់ ១​ ថ្ងៃស្មើ ១ឆ្នាំក្នុងខគម្ពីរជនគណនា ១៤:៣៤ និង អេសេគាល ៤:៥, ៦ ដើម្បីអោយបាន យល់អំពីពេលវេលានៃ ៧០ អាទិត្យស្មើនឹងប៉ុន្មានឆ្នាំជាក់ស្តែង។ នោះ យើងនឹងបានឃើញ ៧០អាទិត្យ ស្មើនឹង ៤៩០ឆ្នាំជាក់ស្តែង។ តើ ៤៩០ឆ្នាំចាប់ផ្តើមនៅពេលណា? គឺនៅពេលដែលស្តេចអើថាសើុកសេស បានចេញបញ្ជាអោយសាសន៍យូដាសាងសង់ទីក្រុងយេរូសាឡិមឡើងវិញ។ ព្រឹត្តិការណ៍នេះបានកើតឡើងនៅក្នុងឆ្នាំ ៤៥៧ នៃគ្រិស្តសករាជ (បទគម្ពីរអែសរ៉ា ៧)។ ព្រះគម្ពីរបង្ហាញយើងថា ៧០ អាទិត្យ «បានអនុញ្ញាត» (ដានីយ៉ែល ៩:២៤) ឬ «ផ្តល់អោយ» ដោយព្រះផ្តល់ទៅកាន់រាស្ត្ររបស់ទ្រង់។ តើការ នេះបង្ហាញយើងពីអ្វី? វាបង្ហាញយើងថា ៧០ អាទិត្យ ឬ ៤៩០ ឆ្នាំគឺជាផ្នែកមួយនៃសារនៃពេលវេលា យូរអង្វែង។ ឆ្នាំទាំងនេះជាផ្នែកនៃ​ ២៣០០ ឆ្នាំក្នុងបទគម្ពីរដានីយ៉ែល ៨។ ដូច្នេះ ទីសំគាល់នេះបាន ជួយយើងអោយ​ឃើញថាទាំង ២៣០០ ឆ្នាំ ហើយនិង ៤៩០ ឆ្នាំចាប់ផ្តើមក្នុងពេលវេលាតែមួយ។ នោះ បានសេចក្តីថា ឆ្នាំទាំង ២ នេះចាប់ផ្តើមឡើងនៅក្នុងឆ្នាំ ៤៥៧ មុនគ្រិស្តសករាជ។

៧០ អាទិត្យត្រូវបានចែកជា ៣ ផ្នែក៖ (១) ៧ អាទិត្យ, (២) ៦២ អាទិត្យ, និង (៣) អាទិត្យទី ៧០។

៧ អាទិត្យស្មើនឹង ៤៩ ឆ្នាំជាក់ស្តែង។ ឆ្នាំទាំងនេះ បង្ហាញយើងពីពេលវេលាដែលសាសន៍យូដានឹងសាងសង់ទីក្រុងយេរូសាឡិមឡើងវិញ។ បន្ទាប់ពី ៧ អាទិត្យនេះ នោះនឹងមាន ៦២​ អាទិត្យ ទៀត (ឬ ៤៣៤ ឆ្នាំជាក់ស្តែង)។ បន្ទាប់មក ព្រះអង្គសង្គ្រោះនឹងយាងមក។ «ចាប់​តាំង​ពី​ចេញ​បង្គាប់​ឲ្យ​តាំង​ក្រុង​យេរូសាឡិម ហើយ​សង់​ឡើង​វិញ ដរាប​ដល់​គ្រា​អ្នក​ដែល​ចាក់​ប្រេង​តាំង​នោះ គឺ​ជា​អ្នក​ដែល​ជា​កំពូល​បណ្តាច់​នោះ​ត្រូវ​ជា​ចំនួន​៧​អាទិត្យ និង​៦២​អាទិត្យ រួច​នៅ​គ្រា​ជ្រួលច្រាល់ នោះ​ទី​ក្រុង​នឹង​បាន​សង់​ឡើង​វិញ មាន​ទាំង​ផ្លូវ​ធ្លា និង​កំផែង​ផង» (ដានីយ៉ែល ៩:២៥)។ ដូច្នេះ ៤៨៣ ឆ្នាំបន្ទាប់ពីការបញ្ជានៃ ស្តេចអើថាសើុកសេស ព្រះយេស៊ូវនឹងត្រូវធ្វើបុណ្យជ្រមុជទឹកក្នុងឆ្នាំ ២៧ នៃគ្រិស្តសករាជ។ ហើយព្រះនឹងចាក់ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធមកលើព្រះយេស៊ូវ ដើម្បីជួយដល់ទ្រង់អោយបំពេញកិច្ចការនៅលើផែនដីក្នុងអំឡុងអាទិត្យទី ៧០។

ក្នុងអំឡុងអាទិត្យទី ៧០ មានរឿងសំខាន់ៗជាច្រើនបានកើតឡើង៖ (១) «អ្នក​ដែល​បាន​ចាក់​ ប្រេង​តាំង​ឡើង នឹង​ត្រូវ​ផ្តាច់​ចេញ​វិញ» (ដានីយ៉ែល ៩:២៦)។ ខនេះបង្ហាញយើងអំពីការសុគតរបស់ ព្រះយេស៊ូវ។ (២) ព្រះអង្គសង្គ្រោះនឹង «​តាំង​សញ្ញា​យ៉ាង​ម៉ឺងម៉ាត់​នឹង​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​នៅ​រវាង​១​អាទិត្យ» (ដានីយ៉ែល ៩:២៧)។ ខនេះបង្ហាញយើងអំពីកិច្ចការដ៏ពិសេសរបស់ព្រះយេស៊ូវនៅលើផែនដីសម្រាប់សាសន៍យូដា។ ខនេះក៏បង្ហាញយើងផងដែរ ពីកិច្ចការនៃអ្នកដែលដើរតាមព្រះយេស៊ូវបានធ្វើ បន្ទាប់ពី ទ្រង់បានយាងត្រឡប់ទៅស្ថានសួគ៌វិញ។ កិច្ចការនេះកើតឡើងចាប់ពី ឆ្នាំ ២៧ ដល់ ឆ្នាំ ៣៤ នៃគ្រិស្ត សករាជ។ (៣) «តែ​ដល់​ពាក់​កណ្តាល​អាទិត្យ​នោះ នឹង​ធ្វើ​ការ​ថ្វាយ​យញ្ញបូជា និង​ដង្វាយ​ឈប់​ទៅ» (ដានីយ៉ែល ៩:២៧)។ ៣ ឆ្នាំកន្លះ បន្ទាប់ពីព្រះយេស៊ូវបានធ្វើបុណ្យជ្រមុជទឹក ការថ្វាយសត្វជាយញ្ញ បូជានឹងពុំត្រូវការអនុវត្តនៅក្នុងរោងឧបោសថទៀតទេ។ តើហេតុអ្វី? ពីព្រោះ ព្រះយេស៊ូវបានសុគតនៅលើ ឈើឆ្កាង ដូចជាយញ្ញបូជាដ៏ល្អឥតខ្ចោះសម្រាប់អំពើបាបរបស់យើង។ បទទំនាយស្តីពីអាទិត្យចុងក្រោយនៃ ៧០ អាទិត្យបានបញ្ចប់នៅក្នុងឆ្នាំ ៣៤ នៃគ្រិស្តសករាជ។ នៅពេលនោះ លោកស្ទេផានត្រូវបានចោលសម្លាប់ដោយថ្ម។ បន្ទាប់មក អ្នកដែលដើរតាមព្រះយេស៊ូវចាប់ផ្តើមផ្សាយដំណឹងល្អទៅកាន់មនុស្សដទៃទៀតដែលពុំមែនជាសាសន៍យូដាផងដែរ។

ថ្ងៃសុក្រ ទី៦ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២០

សិក្សាបន្ថែម

ខាងក្រោមនេះគឺជាគំនូសតាង។ វាបង្ហាញអំពីបទទំនាយស្តីពី ៧០ អាទិត្យក្នុង ខគម្ពីរ ដានីយ៉ែល ៩:២៤-២៧។ គំនូសតារាងជួយយើងអោយមើលឃើញថា ៧០ អាទិត្យ (ឬ ៤៩០ ឆ្នាំជាក់ ស្តែង) មានទំនាក់ទំនងជាមួយ ២៣០០ ថ្ងៃ (ឬ ២៣០០ ឆ្នាំជាក់ស្តែង)។ យើងក៏អាចមើល ឃើញដែរ ថា ៧០ អាទិត្យ និង ២៣០០ ថ្ងៃចាប់ផ្តើមនៅក្នុងពេលតែមួយ។ ដូចដែលយើងបានឃើញពីម្សិលមិញ ផងដែរថា ២៣០០ ឆ្នាំចាប់ផ្តើមនៅក្នុងឆ្នាំ ៤៥៧ មុនគ្រិស្តសករាជ។ ដូច្នេះ ប្រសិនបើលោកអ្នករាប់ ២៣០០ ឆ្នាំចាប់តាំងពីឆ្នាំ ៤៥៧ មុនគ្រិស្តសករាជទៅ លោកអ្នកនឹងឃើញទៅដល់ ១៨៤៤ នៃគ្រិស្ត សករាជ។ (ចូរចងចាំថា ឆ្នាំសូន្យពុំបានរាប់បញ្ចូលនោះទេ)។ ប្រសិនបើលោកអ្នកដក ៤៩០ ឆ្នាំចេញពី ២៣០០ ឆ្នាំ (នោះគឺ ២៣០០ ឆ្នាំដក ៤៩០) នោះលោកអ្នកនឹងឃើញនៅសល់ ១៨១០ ឆ្នាំ។ ប្រសិន បើលោកអ្នកបូក ១៨១០ ឆ្នាំទាំងនោះ លោកអ្នកនឹងឃើញឆ្នាំ ៣៤ នៃគ្រិស្តសករាជ (ជាឆ្នាំដែល ៤៩០ ឆ្នាំបានបញ្ចប់) ហើយលោកអ្នកក៏នឹងបានមកដល់ឆ្នាំ ១៨៤៤ នៃគ្រិស្ត សករាជ។ ដូច្នេះ កិច្ចការរបស់ ព្រះយេស៊ូវដើម្បីសំអាតរោងឧបោសថនៃស្ថានសួគ៌ក្នុងខគម្ពីរដានីយ៉ែលចាប់ផ្តើមឡើងក្នុងឆ្នាំ ១៨៤៤។

តើលោកអ្នកបានឃើញទេថាឆ្នាំ ១៨៤៤ ពិតជាត្រូវជាមួយអ្វីដែលយើងបានសិក្សាអំពីបទ គម្ពីរដានីយ៉ែល ៧ និង ៨ ដែរ ឬទេ? នោះបានសេចក្តីថា កិច្ចការរបស់ព្រះជាចៅក្រមនៅក្នុងបទគម្ពីរដានីយ៉ែល ៧ ចាប់ផ្តើមបន្ទាប់ពី ១២៦០ ឆ្នាំដែលស្នែងតូចបានធ្វើទុក្ខដល់រាស្ត្ររបស់ព្រះ។ «ស្តេច​នោះ​នឹង​ពោល​ពាក្យ​ទាស់​នឹង​ព្រះ​ដ៏​ខ្ពស់​បំផុត ហើយ​នឹង​ធ្វើ​ទុក្ខ​បៀត​បៀន​ដល់​ពួក​បរិសុទ្ធ​នៃ​ព្រះ​ដ៏​ខ្ពស់​បំផុត​ដែរ ព្រម​ទាំង​គិត​បំផ្លាស់​ពេល​កំណត់ និង​ច្បាប់​ផង ហើយ​គេ​នឹង​ត្រូវ​ប្រគល់​ទៅ​ក្នុង​កណ្តាប់​ដៃ​នៃ​ស្តេច​នោះ នៅ​១​ខួប​២​ខួប ហើយ​កន្លះ​ខួប» (ដានីយ៉ែល ៧:២៥)។ កិច្ចការរបស់ព្រះជាចៅក្រមកើតឡើងនៅអំឡុងពេលតែមួយ ដែលព្រះទ្រង់ធ្វើអោយរោងឧបោសថបានស្អាតឡើងវិញ។ ដូច្នេះ ទាំង កិច្ចការរបស់ព្រះជាចៅក្រម និងកិច្ចការនៃការសំអាតរោងឧបោសថរបស់ទ្រង់កើតឡើងបន្ទាប់ពី ១២៦០ ឆ្នាំនៃការវាយប្រហារទាស់នឹងរាស្ត្ររបស់ព្រះ។ ស្របពេលជាមួយគ្នានេះ កិច្ចការរបស់ព្រះជាចៅក្រម និងការសំអាតរោងឧបោសថរបស់ព្រះកើតមុនការយាងមកជាលើកទី២​ របស់ព្រះយេស្៊ូវ។ ក្រោយពេល នោះមក ព្រះយេស៊ូវនឹងតាំងនគរដ៏នៅអស់កល្បរបស់ទ្រង់ឡើង។

Jeans

សំនួរពិភាក្សា៖
  1. បណ្ឌិតខាងព្រះគម្ពីរបានមានប្រសាសន៍ថាសារនៃពេលវេលា ២៣០០ ថ្ងៃ និង សារនៃពេលវេលា ៧០ អាទិត្យពិតជាបទទំនាយមួយដ៏ធំបំផុត ឬសារដ៏ពិសេសអំពីអនាគត។ តើហេតុអ្វីបានជាលោកអ្នក គិតថាពួកគេនិយាយដូច្នេះ? តើភស្តុតាងអ្វីដែលលោកអ្នកអាចរកឃើញដើម្បីបង្ហាញថាគំនិត នេះគឺជា ការពិត?

  2. តើយើងអាចរៀនអ្វីបានខ្លះ ពីការអធិស្ឋានរបស់លោកដានីយ៉ែលសម្រាប់សាសន៍របស់លោក? តើវាអាចជួយយើងក្នុងជីវិតនៃការអធិស្ឋានផ្ទាល់ខ្លួនរបស់យើងយ៉ាងដូចម្តេច?
Powered by CAM