មេរៀនទី៤​៖ ១៧-២៣ តុលា ២០២០

ទស្សនៈរបស់ព្រះចំពោះជីវិត

Jeans
ថ្ងៃសៅរ៍ ទី១៧ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២០
អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចាំសប្តាហ៍នេះ៖ ទំនុកដំកើង ៥៣៖១; វិវរណៈ ១៤៖៦, ៧; អេភេសូរ ៦៖១២; យ៉ូហាន ១៖១-១៤; ចោទិយកថា ៦៖៥។

ខចងចាំ៖ «ព្រះនេត្រ​នៃ​ព្រះយេហូវ៉ា​នៅ​គ្រប់​អន្លើ ក៏​យាម​មើល​ឃើញ​ទាំង​អស់ ទោះ​ទាំង​អាក្រក់​នឹង​ល្អ​ផង» (សុភាសិត​ ១៥៖៣)។

លោកជេស្លាវ មីឡូស្ស (Czeslaw Milosz) ដែលជាកវីនិពន្ធក៍ជនជាតិប៉ូឡូញបានសរសេរកំណាព្យអំពីសត្វតាមបែបស្រមើស្រមៃថា៖ ទន្សាយចេះនិយាយ កំប្រុកចេះនិយាយ និងមានសត្វដទៃទៀតជាច្រើន។ បន្ទាប់មក លោកមីឡូស្សបានប្រៀបធៀបសត្វស្រមើស្រមៃទាំងនេះជាមួយនឹងគោលគំនិតរបស់យើងអំពីជីវិត។ លោកមីឡូស្សបាននិយាយថា «គោលគំនិតរបស់យើងអំពីជីវិតមិនខុសគ្នាប៉ុន្មានពីសត្វទាំងនេះនោះទេ»។ បន្ទាប់មក លោកមីឡូស្សបានសរសេរទៀតថា «គោលគំនិតនេះអាចធ្វើអោយយើងមានការភ័យខ្លាចជាខ្លាំងនៅពេលដែលយើងគិតអំពីរឿងនេះ» Adapted។

គោលគំនិតជាច្រើនដែលមនុស្សលោកមានជំនឿអំពីជីវិតគឺសុទ្ធតែមិនត្រឹមត្រូវ។ ឧទាហរណ៍៖ ពួកអ្នកប្រាជ្ញ និងអ្នកមានចំណេះដឹងខ្ពង់ខ្ពស់បានយល់ខុសអំពីផែនដីនេះអស់រយៈពេលជាង២០០០ឆ្នាំមកហើយ។ ពួកគេបានគិតថា ផែនដីត្រូវអណ្តែតនៅលើលំហទទេធេង និងមិនមានចលនានោះទេ។ មនុស្សក៏បានគិតផងដែរថា ផែនដីស្ថិតនៅចំចំណុចកណ្តាលនៃហ្វូងផ្កាយ និងភពទាំងអស់នៅលើលំហទទេធេង។ ឥឡូវនេះយើងបានដឹងថា គោលគំនិតនេះគួរអោយអស់សំណើចមែន។ ប៉ុន្តែ តើមនុស្សលោកសម័យសព្វថ្ងៃពិតជាខុសគ្នាពីពួកគេទាំងនោះឬ? សព្វថ្ងៃនេះពួកអ្នកប្រាជ្ញ និងអ្នកចេះដឹងបានជឿថា ជីវិតរបស់មនុស្សលោកបានចាប់ផ្តើមចេញពីកោសិកាធម្មតាមួយ។

ក្នុងនាមជាមនុស្សជាតិ យើងបានក្រឡេកមើលផ្លូវជីវិតទាំងឡាយ និងគោលគំនិតខុសៗគ្នាអំពីជីវិត។ គោលគំនិត និងបទពិសោធន៍របស់យើងបានផ្លាស់ប្តូរការយល់ដឹងចំពោះជីវិតរបស់យើង។ ការយល់ដឹងចំពោះ ជីវិតរបស់យើងត្រូវបានគេហៅថា លោកទស្សន៍របស់យើង (ទស្សនៈយល់ដឹងអំពីពិភពលោករបស់យើង)។ ទស្សនៈរបស់យើងមានសារៈសំខាន់ដែលយើងអាចបង្រៀនមនុស្សវ័យក្មេង និងសមាជិក ព្រះវិហារដែលមានវ័យចំណាស់អំពីការបង្រៀនរបស់ព្រះគម្ពីរ ឬលោកទស្សន៍។ សប្តាហ៍នេះ យើងនឹងក្រឡេកមើលអំពីមេរៀនដែលព្រះគម្ពីរបានបង្រៀនយើងអំពីទស្សនៈរបស់ព្រះចំពោះជីវិត។ ​

ថ្ងៃអាទិត្យ ទី១៨ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២០

ក្នុងព្រះនេត្ររបស់ព្រះ

សាស្រ្ដាចារ្យនៅសកលវិទ្យាល័យអុកហ្វដម្នាក់បានបង្កើតគោលគំនិតនេះថា៖ គ្មានអ្វីពិតនោះទេ។ ត្រង់នេះរាប់បញ្ចូលទាំងខ្លួនយើង ផែនដី និងអ្វីៗដែលនៅជុំវិញយើង។ ប្រសិនបើយើងមិនពិតនោះទេ តើយើងជាអ្វីទៅវិញ? សូមសួរសំណួរនេះទៅកាន់សាស្ត្រាចារ្យនៅសកលវិទ្យាល័យអុកហ្វដវិញ។ តើចម្លើយរបស់គាត់យ៉ាងណាទៅវិញ? យើងពិតជាត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយក្រុមមនុស្សដែលមានអំណាចខ្លាំងពូកែពីលំហទទេធេងជាមួយនឹងកុំព្យូទ័រដែលមានថាមពលខ្លាំង។ យើងពិតជា «រស់នៅ» នៅក្នុងកុំព្យូទ័រនិងគ្រាន់តែជារូបភាពនៃកុំព្យូទ័រនោះប៉ុណ្ណោះ។

នោះគឺជាគោលគំនិតគួរអោយអស់សំណើច។ ទន្ទឹមនឹងនេះគោលគំនិតនេះបានលើកជាសំណួរដ៏សំខាន់មួយថា៖ តើអ្វីទៅជាការពិត?

មានចម្លើយ២ដែលអាចលើកមកបកស្រាយទៅលើសំណួរមួយនេះ។ ទី១ មានទស្សនៈមួយថា របស់គ្រប់យ៉ាងត្រូវបានកើតឡើងដោយឯកឯង។ គ្មានអ្នកណាម្នាក់ជាអ្នកបង្កើតនោះទេ។ របស់គ្រប់យ៉ាង គឺមានឡើងដោយខ្លួនឯង។ គ្មានព្រះនោះទេ។ របស់ពិតគឺជាអ្វីដែលយើងអាចមើលឃើញ ពាល់បាន និងមានបទពិសោធន៍។ នេះពុំមែនជាអ្វីដែលថ្មីនោះទេ។ ខណៈដែលមនុស្សម្នាក់បាននិយាយតាំងតែពី២៥០០ឆ្នាំមុនថា​ «មានអាតូម ឬបំណែកតូចល្អិតៗបំផុត ក្រៅពីនោះគ្មានអ្វីផ្សេងទៀតទេ»។ អ្វីដែលបុគ្គលនេះកំពុងតែនិយាយនោះគឺថា របស់ដែលពិតនោះគឺជារបស់ណាដែលយើងអាចដកបទពិសោធន៍បានតែប៉ុណ្ណោះ។

ទស្សនៈទី២គឺថា មានព្រះមួយចំនួនបានបង្កើតអោយមានរបស់សព្វសារពើ។ គោលគំនិតនេះ អាចទទួលយកបានជាងគោលគំនិតទី១ដែលថា របស់ទាំងអស់កើតឡើងដោយឯកឯង ប៉ុន្តែយើងពុំអាចបកស្រាយថា គោលគំនិតទី១អាចទៅរួចបានដោយរបៀបណានោះទេ។ គោលគំនិតទី២បានបកស្រាយអំពីមូលហេតុសម្រាប់ធម្មជាតិ និង​របស់សព្វសារពើនៅជុំវិញយើង។​ រឿងនោះរួមបញ្ចូលទាំងមាន «អាតូម ឬបំណែកតូចល្អិតៗបំផុត ក្រៅពីនោះគ្មានអ្វីផ្សេងទៀតទេ»។ ប៉ុន្តែទស្សនៈនេះក៏រាប់បញ្ចូលទាំងរបស់អ្វីៗផ្សេងជាច្រើនបន្ថែមទៀតដែរ។ វាពុំមែនកំណត់ត្រឹមតែអ្វីដែលយើងមើលឃើញនោះទេ តែរាប់ទាំងរបស់គ្រប់យ៉ាងដែលយើងពុំអាចមើលឃើញផងដែរ។

សូមអានខគម្ពីរទំនុកដំកើង ៥៣៖១; សុភាសិត ១៥៖៣; យ៉ូហាន ៣៖១៦; អេសាយ ៤៥៖ ២១ និងលូកា ១៖២៦-៣៥។ តើខទាំងនេះពិព៌ណនាអំពីទស្សនៈទាំង២នេះអ្វីខ្លះដែលយើងទើបតែបានពិភាក្សាគ្នារួចមកហើយនោះ?

ផ្នែកសំខាន់មួយនៃការអប់រំគ្រីស្ទានគឺជាគោលគំនិតដែលថាព្រះជាម្ចាស់គឺជាព្រះមួយអង្គដែល ស្រឡាញ់យើង។ ព្រះក៏ចង់នៅជិតយើងដែរ។ ហើយទ្រង់ក៏ជាព្រះដែលអាចសំដែងបាដិហារ្យផងដែរ។ ព្រះធ្វើការជាមួយនឹងច្បាប់ធម្មជាតិ។​ ប៉ុន្តែ ព្រះពុំបានកំណត់ដោយធម្មជាតិ ឬច្បាប់របស់វានោះទេ។ (ការប្រសូតរបស់ព្រះយេស៊ូវគឺជាឧទាហរណ៍ផ្ទាល់។ នាងម៉ារាមានគភ៌ ប៉ុន្តែបុរសនៅលើផែនដីពុំមែនជាឪពុកនៃទារកនោះឡើយ។ ការបង្រៀនអំពីព្រះនេះសំខាន់ និងចាំបាច់ណាស់នៅសព្វថ្ងៃ។ យើងកំពុងតែរស់នៅក្នុងគ្រាមួយនៅពេលដែលអ្នកប្រាជ្ញ និងការបង្រៀនជាច្រើនបាននិយាយថា វិទ្យាសាស្ត្រគាំទ្រទស្សនៈដែលថាជីវិតបានចាប់ផ្តើមឡើងដោយខ្លួនឯង និងដោយគ្មានជំនួយពីព្រះ។

សូមគិតអំពីទស្សនៈទាំង២នេះ៖ ទស្សនៈទី១ដែលនិយាយថា ជីវិតបានចាប់ផ្តើមឡើងដោយខ្លួនឯង និងទស្សនៈទី២ដែលនិយាយថា ព្រះបានបង្កើតជីវិត។ តើហេតុអ្វីបានជាទស្សនៈទី២អាចទទួលយកបានជាងទស្សនៈទី១?

ថ្ងៃច័ន្ទ ទី១៩ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២០

សំណួររបស់លោកលីនីស

ជាច្រើនឆ្នាំកន្លងមក ទស្សនវិទូនិងកវីនិពន្ធក៍ជនជាតិអាល្លឺម៉ង់ម្នាក់ឈ្មោះហ្គូតហ្វ្រាយ វីលហេម លីនីស (Gottfirend Wilhelm Leibniz) បានសួរសំណួរមូលដ្ឋានមួយថា «តើហេតុអ្វីបានជាមានអ្វីមួយអាចទទួលបានជាងអ្វីមួយដែលគ្មានទាល់តែសោះ?»។

សូមអានខគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ១៖១; យ៉ូហាន ១៖១-៤; និក្ខមនំ ២០៖៨-១១; វិវរណៈ ១៤៖៦, ៧; យ៉ូប ១២៖៧-១០។ តើខទាំងនេះឆ្លើយតបនឹងសំណួររបស់លោកលីនីសយ៉ាងដូចម្តេចដែរ?

តើលោកអ្នកឃើញអំពីរបៀបដែលអ្នកសរសេរព្រះគម្ពីរពុំបានព្យាយាមបង្ហាញថា មានព្រះដែរឬទេ? ព្រះមានតាំងតែពីដើមមក។ សូមក្រឡេកមើលលោកុប្បត្តិ ១៖១។ ខនេះពុំបានចាប់ផ្តើមឡើងជាមួយនឹងចង្កោមនៃហេតុផលសម្រាប់មូលហេតុថា​ មានព្រះនោះឡើយ។ អ្នកសរសេរកណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិគ្រាន់តែទទួលស្គាល់ថា ព្រះមានព្រះជន្ម និងបានបង្កើតរបស់សព្វសារពើមែន។ (សូមអានខគម្ពីរ​និក្ខមនំ ៣៖១៣, ១៤ ផងដែរ)។ លោកុប្បត្តិ ១៖១ បានចាប់ផ្តើមឡើងជាមួយនឹងគោលគំនិតថា ព្រះគឺ ជាអាទិករដែលបង្កើតផ្ទៃមេឃ និងផែនដី។ នេះគឺជាគ្រឹះសម្រាប់គ្រប់ទាំងសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរ។

ការបង្រៀនថា ព្រះបានបង្កើតផ្ទៃមេឃ និងផែនដីគឺជាផ្នែកមូលដ្ឋាននៃការអប់រំគ្រីស្ទានណាមួយ។ គ្រប់យ៉ាងដែលយើងជឿក្នុងនាមជាគ្រីស្ទានចាប់ផ្តើមឡើងដោយការបង្រៀនថា ព្រះបានបង្កើតផែនដីក្នុងរយៈពេល៦ថ្ងៃ។ ព្រះគម្ពីរពុំបានចាប់ផ្តើមជាមួយនឹងការបង្រៀនអំពីលោហិតលោះបាបរបស់ព្រះយេស៊ូវ ឬច្បាប់ ឬឈើឆ្កាង ឬការបង្រៀនថា​ ព្រះនឹងមានព្រះជន្មរស់ពីសុគតឡើងវិញ ឬការយាងមកជាលើកទី២នោះទេ។ ពុំមែនដូច្នោះឡើយ ផ្ទុយទៅវិញព្រះគម្ពីរបានចាប់ផ្តើមឡើងជាមួយនឹងការ ប្រកាសមួយនេះ៖ ព្រះបានបង្កើតរបស់គ្រប់យ៉ាងនៅលើផែនដី និងផ្ទៃមេឃ។ តើហេតុអ្វី? ពីព្រោះគ្មានការបង្រៀននៃព្រះគម្ពីរណាដែលអាចទទួលយកបាននោះទេលុះត្រាតែយើងទទួលស្គាល់គោលជំនឿថា ព្រះបានបង្កើតយើងជាមុនសិន។

ជាថ្មីម្តងទៀត ទស្សនៈនៃព្រះគម្ពីរចំពោះជីវិតត្រូវតែបង្ហាញថា ព្រះបានបង្កើតផែនដីក្នុងរយៈពេល៦ថ្ងៃ។​ សព្វថ្ងៃនេះ គោលគំនិតនេះត្រូវបានវាយប្រហារដោយទស្សនវិទូ និងអ្នកវិទ្យាសាស្ត្រជាច្រើនដែលជឿលើការវិវត្ត។ ដូចដែលយើងបានដឹងរួចមកហើយថា ការវិវត្តគឺជាការបង្រៀនថា​ ជីវិតដែលយើងមើលឃើញសព្វថ្ងៃនេះបានចាប់ផ្តើមឡើងដោយសារតែការផ្លាស់ប្តូរដែលបានកើតឡើងនៅក្នុងរុក្ខជាតិ និងសត្វនៅក្នុងរយៈពេលដ៏យូរអង្វែងមួយ។​ ការវិវត្តបានបំផ្លាញសេចក្តីជំនឿរបស់មនុស្សជាច្រើនចំពោះ ព្រះគម្ពីរ។ គ្មានការបង្រៀនណាមួយដែលប្រឆាំងទាស់នឹងព្រះគម្ពីរ និងជំនឿរបស់គ្រីស្ទានជាច្រើនខ្លាំងដូចជាការវិវត្តនេះឡើយ។ មនុស្សខ្លះបានគិតថា ការវិវត្តអាចស្របជាមួយនឹងការបង្រៀនរបស់ព្រះគម្ពីរ អំពីព្រះថា ជាអាទិករដែលបានបង្កើតផែនដីនេះផងដែរ។ ប៉ុន្តែ​ គោលគំនិតនេះគឺខុសឆ្គងជាងមនុស្សដែលជឿថាគ្មានព្រះនៅលើលោកនេះទៅទៀត។ យើងពុំអាចភ្ជាប់សេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរជាមួយនឹងគោលគំនិត ក្លែងក្លាយទាំងនេះបាននោះទេ។ បើយើងធ្វើដូច្នោះ នោះយើងនឹងធ្វើអោយព្រះគម្ពីរ និងសេចក្តីជំនឿគ្រីស្ទានរប​ស់យើងក្លាយទៅជារឿងកំប្លែងទៅវិញ។

ជារៀងរាល់សប្តាហ៍ ព្រះបានសូមយើងអោយនឹកចាំថា ទ្រង់បានបង្កើតយើងមក។ តើហេតុអ្វីបានជាក្រឹត្យវិន័យនេះបង្ហាញថា ការបង្រៀនថាព្រះបានបង្កើតយើងមកមានសារៈសំខាន់ចំពោះទស្សនៈគ្រីស្ទានរបស់យើងអំពីជីវិតនោះ? ​

ថ្ងៃអង្គារ ទី២០ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២០

ទស្សនៈនៃព្រះគម្ពីរអំពីជីវិត

ដូចដែលយើងបានពិភាក្សានៅថ្ងៃសប្បាតហ៍រួចមកហើយថា យើងបានសម្លឹងមើលជីវិតតាមរបៀបខុសៗគ្នា ហើយក៏ជឿលើគោលគំនិតខុសៗគ្នាអំពីជីវិតនេះដែរ។ តើអ្នកគ្មានសាសនាសម្លឹងមើលជីវិតនេះយ៉ាងដូចម្តេច? អ្នកគ្មានសាសនាគឺជាអ្នកដែលជឿថា គ្មានព្រះឯណានោះទេ។ នៅពេលដែលអ្នកជឿថាគ្មានព្រះសម្លឹងមើលទៅឯឥន្ទធនូនៅលើមេឃ តើគាត់បានឃើញអ្វីខ្លះ? គាត់បានឃើញរបស់មួយនៅក្នុងធម្មជាតិ។ របស់នោះគឺគ្រាន់តែជាទឹក និងពន្លឺរួមផ្សំគ្នាតែប៉ុណ្ណោះ។ ឥន្ទធនូមានអត្ថន័យទៅបានដោយសារតែមនុស្សលោកដាក់អោយវាប៉ុណ្ណោះ។ ប៉ុន្តែ មនុស្សដែលជឿលើព្រះគម្ពីរសម្លឹងឃើញថា ឥន្ទធនូគឺនិមិត្តសញ្ញានៃសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះលែងបំផ្លាញផែនដីដោយទឹកជំនន់ទៀតឡើយ (លោកុប្បត្តិ ៩៖១៣-១៦)។ «ព្រះបានបន្ទាបអង្គទ្រង់តាមរបៀបដ៏ធំមួយ និងបង្ហាញសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ទ្រង់សម្រាប់ បាបជននៅពេលដែលព្រះអង្គដាក់ឥន្ទធនូរបស់ទ្រង់នៅលើពពក។ ឥន្ទធនូគឺជានិមិត្តសញ្ញានៃសេចក្តីសន្យា និងកិច្ចព្រមព្រៀងរបស់ព្រះជាមួយនឹងមនុស្សលោក . . . . នៅពេលអនាគត កូនចៅនឹងបានឃើញឥន្ទធនូនៅលើមេឃ។ បន្ទាប់មក ពួកគេនឹងសួរឪពុកម្តាយរបស់ពួកគេអំពីអត្ថន័យនៃភាពដ៏ស្រស់ស្អាតនៃឥន្ទធនូនោះ។ នេះគឺជាផែនការរបស់ព្រះ។ ឪពុកម្តាយនឹងប្រាប់កូនចៅរបស់ពួកគេអំពីទឹកជំនន់ដ៏ធំ។ ពួកគេនឹងប្រាប់កូនចៅថា ព្រះដ៏ខ្ពស់បំផុតបានពត់ឥន្ទធនូដាក់នៅលើពពកបញ្ជាក់ពីសេចក្តីសន្យារបស់ទ្រង់។ ឥន្ទធនូបានបង្ហាញសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះលែងបំផ្លាញផែនដីដោយទឹកជំនន់ទៀតឡើយ»។ ដកស្រង់ពី Ellen G. White, Patriarches and Prophets, page 106, adpated។

ក្នុងនាមជាសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទ យើងជឿថាព្រះគម្ពីរគឺជាអ្នកគាំទ្រគ្រប់ទាំងគោលជំនឿរបស់យើង។ ព្រះគម្ពីរបង្រៀនយើងអំពីលោកទស្សន៍របស់យើង ឬទស្សនៈដែលយើងយល់អំពីជីវិត។ ជីវិតនៅលើផែនដីនេះអាចខុសពីគ្នា និងច្របូកច្របល់ជាខ្លាំង។ ព្រះគម្ពីរជួយយើងអោយយល់អំពីជីវិតរបស់យើងកាន់តែប្រសើរឡើង និងសមហេតុសមផលនៃការដែលយើងកំពុងតែស្ថិតនៅក្នុងភាពភាន់ច្រឡំ។

សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៦៖១២; ម៉ាកុស ១៣៖៧; រ៉ូម ៥៖៨; រ៉ូម ៨៖២៨; សាស្តា ៩៖៥ និងវិវរណៈ ២០៖៥, ៦។ តើខទាំងនេះបានបង្ហាញសេចក្តីពិតអ្វីខ្លះនៃព្រះគម្ពីរ? តើសេចក្តីពិតទាំងនោះជួយយើងអោយយល់អំពីជីវិតនេះកាន់តែប្រសើរឡើងយ៉ាងដូចម្តេចទៅ?

ក្នុងនាមជាគ្រីស្ទាន យើងត្រូវតែឈរអោយរឹងមាំសម្រាប់សេចក្តីពិតរបស់យើង។ ព្រះគម្ពីរគឺជាសេចក្តីពិតដែលព្រះបានបង្ហាញដល់មនុស្សលោក។​ សេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរបានបកស្រាយរឿងរ៉ាវជាច្រើនសម្រាប់យើងអំពីជីវិតដែលយើងពុំអាចយល់ដល់ ឬដឹងបានដោយខ្លួនយើងផ្ទាល់នោះទេ។​ ម៉្លោះហើយ រាល់ការអប់រំនៃគ្រីស្ទានត្រូវតែយកព្រះគម្ពីរធ្វើជាឫសគល់នៃការអប់រំទាំងនោះ។ យើងត្រូវតែបោះបង់ចោលសេចក្តីបង្រៀនទាំងឡាយណាដែលប្រឆាំងទាស់នឹងព្រះគម្ពីរ។

តើសេចក្ដីបង្រៀននៃព្រះគម្ពីរអ្វីខ្លះដែលប្រឆាំងទាស់នឹងគោលជំនឿពេញនិយមនៅសព្វថ្ងៃនេះ ? តើហេតុអ្វីបានជាយើងត្រូវធ្វើតាមព្រះគម្ពីរតែមួយគត់? ​

ថ្ងៃពុធ ទី២១ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២០

ថ្វាយបង្គំព្រះអង្គសង្គ្រោះ

ព្រះគម្ពីរបង្រៀនថា ព្រះបង្កើតផែនដីក្នុងរយៈពេល៦ថ្ងៃ។ ការបង្រៀននៃព្រះគម្ពីរនេះមានសារៈសំខាន់ចំពោះសេចក្តីជំនឿរបស់យើង។ ប៉ុន្តែ ការបង្រៀននេះមិនមែនជាការបង្រៀនដ៏សំខាន់តែមួយប៉ុណ្ណោះទេ។ ជាញឹកញាប់ យើងឃើញការបង្រៀននេះផ្សារភ្ជាប់ជាមួយនឹងការបង្រៀនអំពីផែនការរបស់ព្រះក្នុងការសង្គ្រោះបាបជន។ នោះគឺដោយសារតែយើងរស់នៅលើភពមួយដែលពោរពេញទៅដោយអំពើបាប និងសេចក្តីស្លាប់។ ម្ល៉ោះហើយ ការបង្រៀននៃព្រះគម្ពីរអំពីព្រះជាអ្នកបង្កើតរបស់សព្វសារពើពុំទាន់គ្រប់គ្រាន់នៅឡើយទេ។ យើងរស់យើងទទួលការឈឺចាប់ បន្ទាប់មកមានរឿងអ្វីកើតឡើងបន្តទៀត? យើងនឹង ស្លាប់។ ជីវិតរបស់យើងនឹងបញ្ចប់ទៅមិនខុសគ្នាពីសត្វដែលស្លាប់នៅតាមដងផ្លូវនោះទេ។ តើជីវិតបែបនេះល្អយ៉ាងដូចម្តេចទៅ?

មិនល្អទាល់តែសោះ។ ដូច្នេះ ការបង្រៀនអំពីព្រះអង្គសង្គ្រោះមានសារៈសំខាន់ចំពោះលោកទស្សន៍គ្រីស្ទានរបស់យើង។ ដូចដែលលោកអ្នកបានដឹងរួចមកហើយថា លោកទស្សន៍គឺជាទស្សនៈដែលយើងយល់អំពីជីវិត។ ព្រះយេស៊ូវ ការសុគតរបស់ទ្រង់នៅលើឈើឆ្កាង និងការមានព្រះជន្មរស់ឡើងវិញមានសារៈសំខាន់ជាទីបំផុតចំពោះអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលយើងជឿ។

សូមអានខគម្ពីរយ៉ូហាន ១៖១-១៤។ តើខទាំងនេះបង្ហាញប្រាប់យើងអ្វីខ្លះអំពីព្រះយេស៊ូវជាអ្នកណា និងអ្វីដែលទ្រង់បានធ្វើសម្រាប់យើង?

សូមក្រឡេកមើលសាររបស់ទេវតាទី១ដែលបានចែងថា៖ «ខ្ញុំ​ក៏​ឃើញ​ទេវតា​១​ទៀតកំពុង​ហោះ ​កាត់​កណ្តាល​មេឃ ទាំង​មាន​ដំណឹង​ល្អ​ដ៏​នៅ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច សំរាប់​នឹង​ថ្លែង​ប្រាប់​ដល់​មនុស្ស​នៅ​ផែនដី គឺ​ដល់​គ្រប់​អស់​ទាំង​សាសន៍ គ្រប់​ពូជ​អំបូរ គ្រប់​ភាសា ហើយ​គ្រប់​ទាំង​គ្រួសារ​ដែរ ទេវតា​នោះ​បន្លឺ​សំឡេង​ យ៉ាង​ខ្លាំង​ថា ចូរ​កោតខ្លាច​ដល់​ព្រះ ហើយ​សរសើរ​សិរីល្អ​របស់​ទ្រង់​ចុះ ដ្បិត​ពេល​ដែល​ទ្រង់​ត្រូវ​ជំនុំជម្រះ នោះ​បាន​មក​ដល់​ហើយ ចូរ​ក្រាប​ថ្វាយ​បង្គំ​ដល់​ព្រះ​ដ៏​បង្កើត​ផ្ទៃ​មេឃ ផែនដី សមុទ្រ និង​រន្ធ​ទឹក​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ ចុះ» (វិវរណៈ ១៤៖៦, ៧)។ តើលោកអ្នកបានឃើញថា «ដំណឹង​ល្អ​ដ៏​នៅ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច»​ មានទំនាក់ទំនង ជាមួយព្រះអាទិករដែរឬទេ? ព្រះអង្គដដែលនេះក៏បានជំនួសអំពើរំលងរបស់យើងនៅលើឈើឆ្កាងផងដែរ។ ទ្រង់ត្រូវបានទទួលទារុណកម្មជំនួសអំពើបាបរបស់យើង។ គ្មានអ្វីដែលគួរឱ្យឆ្ងល់ឡើយដែលយើងត្រូវតែ ថ្វាយបង្គំទ្រង់នោះ។

ព្រះយេស៊ូវ និងឈើឆ្កាងត្រូវតែជាស្នូលរាល់ការបង្រៀនគ្រប់យ៉ាងរបស់យើង។ ការបង្រៀនអំពី ព្រះយេស៊ូវនេះក៏ត្រូវតែរាប់បញ្ចូលទាំងការយាងមកជាលើកទី២ផងដែរ។ ការយាងមកជាលើកទី១របស់ ព្រះយេស៊ូវពុំបានផ្តល់អោយនូវសេចក្តីល្អយ៉ាងពេញលេញដោយគ្មានការយាងមកជាលើកទី២នោះទេ មែនទេ? ការយាងមកជាលើកទី១ និងលើកទី២របស់ព្រះយេស៊ូវចែកចេញជាពីរផ្នែកនៅក្នុងផែនការតែមួយគឺជា៖ ផែនការរបស់ព្រះក្នុងការសង្គ្រោះបាបជនចេញពីអំពើបាប និងសេចក្តីស្លាប់។

សូមគិតអំពីគោលគំនិតនៅក្នុងខគម្ពីរយ៉ូហាន ១៖៣ ដែលបានចែងថា៖ ព្រះ «ដែលបានបង្កើត» អ្វីគ្រប់យ៉ាងគឺជាអង្គដែលបានសុគតនៅលើឈើឆ្កាងជំនួសបាបរបស់យើងរាល់គ្នា។ តើហេតុអ្វីបានជាយើងគួរតែថ្វាយបង្គំដល់ទ្រង់ដោយសារតែរឿងនេះ? ​

ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ទី២២ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២០

ក្រឹត្យវិន័យរបស់ព្រះ

ប៉ុន្មានឆ្នាំមុនបណ្តាជននៅក្នុងប្រទេសបារាំងបានជជែកអំពីចម្លើយឆ្លើយតបទៅកាន់សំណួរនេះថា៖ តើការប្រហារជីវិតមនុស្សដែលមានទោសពីបទឧក្រិដ្ឋជារឿងត្រឹមត្រូវដែរឬទេ? តើរដ្ឋាភិបាល និងច្បាប់គួរតែអនុញ្ញាតអោយប្រហារជីវិតមនុស្សចំពោះបទឧក្រិដ្ឋរបស់ពួកគេដែរឬទេ?​ ក្រុមមនុស្សដែលចូលចិត្តលុបច្បាប់ចេញបាននិយាយជាមួយនឹងអ្នកនិពន្ធ និងទស្សនវិទូដ៏ល្បីល្បាញម្នាក់ដែលមានឈ្មោះថា មីកែលហ្វូហ្គូ (Michel Foucault)។ ក្រុមនេះបានសូមអោយលោកហ្វូហ្គូសរសេរអត្ថបទមួយបកស្រាយអំពីទស្សនៈរបស់ពួកគេ។ ​លោកហ្វូហ្គូបានយល់ព្រមនឹងពួកគេ។ ប៉ុន្តែ ទស្សនៈរបស់គាត់ខ្លាំងជាងក្រុមមនុស្សដែលសូមអោយគាត់សរសេរទៅទៀត។ លោកហ្វូហ្គូបានសរសេរថា បារាំងត្រូវការលុបច្បាប់ដែលបានអនុម័តជាផ្លូវការអោយប្រហារជីវិតមនុស្សចំពោះបទឧក្រិដ្ឋរបស់ពួកគេចោលចេញ។ លោកហ្វូហ្គូក៏ បាននិយាយផងដែរថា បារាំងត្រូវការលុបច្បាប់ឃុំឃាំង និងដាក់គុកនៅក្នុងប្រទេសបារាំង ហើយដោះលែងអ្នកទោសអោយមានសេរីភាព។

តើហេតុអ្វី? ពីព្រោះ សម្រាប់លោក មីកែល ហ្វូហ្គូ ច្បាប់ទាំងអស់អំពីអ្វីដែលត្រូវ និងខុសត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយមនុស្ស។ ច្បាប់ទាំងនោះត្រូវបានបង្កើតឡើង ដោយសារតែមនុស្សមានអំណាចចង់គ្រប់គ្រងមនុស្សគ្រប់គ្នា។ ដូច្នេះ សម្រាប់លោកហ្វូហ្គូ ច្បាប់អំពីអ្វីដែលខុស និងត្រូវមិនសមហេតុ សមផល និងមិនមានអំណាចទាល់តែសោះ។

សម្រាប់មនុស្សជាច្រើន ទស្សនៈរបស់លោកហ្វូហ្គូប្រហែលទៅឆ្ងាយណាស់។ ប៉ុន្តែ តាមពិតទៅទស្សនៈរបស់គាត់ពុំមានអ្វីថ្មីនោះទេ។ លោកម៉ូសេបានដោះស្រាយបញ្ហាដូចគ្នានៅក្នុងសាសន៍ អ៊ីស្រាអែលជាច្រើនពាន់ឆ្នាំមុនកន្លងមកហើយ។ «មិន​ត្រូវ​ធ្វើ​ដូច​ជា​យើង​ធ្វើ​នៅ​ទី​នេះ​សព្វ​ថ្ងៃ គឺ​តាម​តែ​គ្រប់​គ្នា​គិត​ឃើញ​ថា​ត្រូវ​នោះ​ទេ» (ចោទិយកថា ១២៖៨, គខប; សូមអានខគម្ពីរពួកចៅហ្វាយ ១៧៖៦; សុភាសិត ១២៖១៥ ផងដែរ)។ ដូច្នេះ តើយើងអាចដឹងថា អ្វីដែលយើងធ្វើទៅត្រឹមត្រូវដោយរបៀបណា? ព្រះអម្ចាស់ដែលបង្កើតយើងមកបានប្រទានច្បាប់ក្នុងការរស់នៅ។ ភ្នែករបស់យើងប្រហែលជាពុំ «ឃើញ» អ្វីៗនៅក្នុងផ្លូវដ៏ត្រឹមត្រូវនោះទេ។ ប៉ុន្តែ ព្រះនេត្ររបស់ព្រះអាចមើលឃើញនៅក្នុងផ្លូវដ៏ត្រឹមត្រូវជានិច្ច។

សូមអានខគម្ពីរចោទិយកថា ៦៖៥; ម៉ាកុស ១២៖២៩-៣១; វិវរណៈ ១៤៖១២។ តើខទាំងនេះបង្រៀនយើងអំពីរបៀបដ៏ត្រឹមត្រូវក្នុងការរៀបចំឥរិយាបថ?

គ្រាន់តែដឹងថា បានសង្គ្រោះមានសារៈសំខាន់សម្រាប់ទស្សនៈគ្រីស្ទានរបស់យើងចំពោះជីវិតទៅហើយ ម្ល៉ោះហើយច្បាប់របស់ព្រះក៏សំខាន់ដូចគ្នាដែរ។ ព្រះបានសង្គ្រោះយើងរាល់គ្នាចេញពីការរំលងច្បាប់របស់ទ្រង់ (រ៉ូម ៣៖២០)។ ដំណឹងល្អពុំអាចទទួលយកបានឡើយ ប្រសិនបើគ្មានច្បាប់របស់ព្រះទេនោះ។ ជាការពិតណាស់ ច្បាប់ពុំអាចសង្គ្រោះយើងបាននោះទេ។ ប៉ុន្តែ ព្រះបានបង្គាប់យើងអោយធ្វើតាមច្បាប់ទាំងនោះ។ នោះគឺជាមូលហេតុដែលយើងត្រូវការដំណឹងល្អ។ ដូច្នេះ ការអប់រំនៃសេវេដេយអាត់វេនទីស្ទត្រូវតែបង្ហាញថា ច្បាប់មានសារៈសំខាន់ និង «នៅតែមានអំណាចលើជីវិតរបស់យើងរាល់គ្នា»។ ដកស្រង់ពី Ellen G. White, The Great Controversy, page 63, adapted។ ច្បាប់រាប់បញ្ចូល ទាំងការគោរពថ្ងៃបរិសុទ្ធផងដែរ។ សូមចងចាំថា ផែនការរបស់ព្រះគឺថា ការអប់រំនឹងជួយអោយយើងបានជាបរិសុទ្ធដូចជាព្រះយេស៊ូវទ្រង់បរិសុទ្ធដូច្នោះដែរ។ នោះគឺជាមូលហេតុដែលច្បាប់របស់ព្រះត្រូវតែជាគំរូបង្ហាញយើងអំពីអ្វីដែលបរិសុទ្ធ និងសុចរិតនៅក្នុងព្រះនេត្ររបស់ព្រះ។ ​

ថ្ងៃសុក្រ ទី២៣ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២០

សិក្សាបន្ថែម

តើអ្វីទៅជាផែនការរបស់ព្រះសម្រាប់ការអប់រំ? ទ្រង់ចង់អោយមនុស្សក្លាយមកជាបរិសុទ្ធ ដូចជាទ្រង់ដូច្នោះដែរ»។ ដកស្រង់ពី Ellen G. White, Patriarchs and Prophets, page 595, adapted។

គោលគំនិតនេះជួយយើងអោយមើលឃើញអំពីមូលហេតុនៃទស្សនៈរបស់ព្រះគម្ពីរសំខាន់ជាទីបំផុតសម្រាប់ការអប់រំអាត់វេនទីស្ទ។ នៅក្នុងមេរៀនមុន យើងបាននិយាយថា ការអប់រំពុំមែនសុទ្ធតែជារឿងល្អទាំងអស់នោះទេ។ មនុស្សអាចទទួលបានការអប់រំជាច្រើន។ ប៉ុន្តែ ពួកគេប្រហែលជាបានរៀនអំពីគោលគំនិតមិនត្រឹមត្រូវផងដែរ។ ពួកគេប្រហែលជាបានរៀន និងទទួលយកការបង្រៀនដែលប្រឆាំងទាស់នឹង សេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរ។ ម្ល៉ោះហើយ ក្នុងនាមជាគ្រីស្ទានសាលារៀន និងមហាវិទ្យាល័យរបស់យើងត្រូវតែបង្រៀនសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរ និងមានទស្សនៈគ្រីស្ទានដ៏ជាក់លាក់មួយ។​ ដូច្នេះ វិទ្យាសាស្ត្រ ប្រវត្តិសាស្ត្រ សីលធម៌ និងអ្វីៗផ្សេងទៀតដែលយើងបង្រៀនត្រូវតែមានប្រភពមកពីព្រះគម្ពីរ។ យើងក៏បានរៀនដែរថា ការយល់របស់មនុស្សម្នាក់ៗអំពីជីវិតចេញមកពីលោកទស្សន៍របស់ពួកគេ។ ដូច្នេះ រឿងនេះមានសារៈសំខាន់ដោយការបង្រៀនរបស់យើងត្រូវតែមានការគាំទ្រពីទស្សនៈនៃព្រះគម្ពីរស្តីអំពីជីវិត។

សំនួរពិភាក្សា៖
  1. តើមានឧទាហរណ៍អ្វីខ្លះដែលអ្នកអាចគិតពីប្រវត្តិសាស្ត្រដែលបង្ហាញពីការបង្រៀន និងផែនការនៃការអប់រំដែលបានបំផ្លាញដល់ជីវិតរបស់សិស្ស? តើសិស្សទាំងនោះត្រូវបានបង្រៀនអ្វីខ្លះ? តើយើងអាចរៀនអ្វីខ្លះ ចេញពីការបង្រៀនខុសឆ្គងទាំងនេះ? តើយើងអាចការពារសាលារៀនរបស់យើងចេញពីការបង្រៀនទាំងនេះដោយរបៀបណា?

  2. សប្តាហ៍នេះ យើងបានក្រឡេកមើលនូវផ្នែកសំខាន់ៗមួយចំនួននៃទស្សនៈគ្រីស្ទានដែលមាន៖ (១) ព្រះមានព្រះជន្មរស់។ (២) ព្រះបានបង្កើតផែនដីនៅក្នុងរយៈពេល៦ថ្ងៃ។ (៣) ព្រះគម្ពីរបានបង្ហាញយើងអំពីសេចក្តីពិតរបស់ព្រះ។ (៤) ព្រះគឺជាព្រះអង្គសង្គ្រោះរបស់យើង។ (៥) សារៈសំខាន់នៃក្រឹត្យវិន័យរបស់ព្រះ។ តើមានការបង្រៀនសំខាន់អ្វីផ្សេងទៀតដែលយើងគួររាប់បញ្ចូលនៅក្នុងលោកទស្សន៍គ្រីស្ទានរបស់យើង? ​

  3. ទស្សនវិទូនៅក្នុងឆ្នាំ១៨០០បានសរសេរថា៖ «ឱគំនិតខ្ញុំអើយ! ឱគំនិតខ្ញុំអើយ! អ្នកមានអំណាចរបស់ ព្រះ និងអំណោយទានក្នុងការវែកញែកអ្វីដែលខុស ហើយនិងត្រូវ។ អ្នកពិតជាអ្នកនាំផ្លូវមនុស្សលោកក្នុង គ្រាដែលគេបញ្ចេញភាពល្ងង់ខ្លៅ ទោះបីជាគេកើតមកមានប្រាជ្ញាឈ្លាសវៃ និងមានសេរីភាពក៏ដោយ។ ឱគំនិតខ្ញុំអើយ អ្នកគឺជាចៅក្រមដ៏ល្អឥតខ្ចោះ។ អ្នកដឹងអំពីរបៀបក្នុងការជ្រើសរើសរវាងសេចក្តីល្អ និងសេចក្តីអាក្រក់។ អ្នកធ្វើអោយមនុស្សលោកអ្នកបានដូចជាអង្គព្រះផ្ទាល់»។ តើអ្វីដែលត្រូវអំពីទស្សនៈនេះ? ឬអ្វីដែលខុសអំពីទស្សនៈនេះទៅ? ​

  4. សូមក្រឡេកមើលសម្រង់មតិរបស់អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ម្តងទៀត។ តើការដែលព្រះចង់អោយយើងបានជាបរិសុទ្ធមានន័យយ៉ាងដូចម្តេចទៅ? តើផែនការនេះបង្ហាញយើងអំពីមូលហេតុដែលការអប់រំអាត់វេនទីស្ទត្រូវតែមានលក្ខណៈខុសគ្នាជាច្រើនពីការអប់រំនៅលើផែនដីនេះយ៉ាងដូចម្តេចទៅ? ​ ​

រឿងខ្លី

ទីបន្ទាល់របស់អ្នកនាងមើរី គ្រេសបាឡូរៀ

Jeans

ខ្ញុំមិនដែលគិតថា យប់មួយនឹងក្លាយទៅជាយប់ដ៏ខ្មៅងងឹងនៅក្នុងជីវិតខ្ញុំនោះទេ។ វាបានកើតឡើង នៅពេលយប់ដ៏ងងឹតបំផុតដែលព្រះបានបង្ហាញខ្ញុំនូវពន្លឺដ៏អស្ចារ្យរបស់ទ្រង់។

ភ្លៀងបានធ្លាក់យ៉ាងខ្លាំងធ្វើអោយខ្ញុំភ្ញាក់ដឹងខ្លួននៅម៉ោង ១២៖៤៥ នាទីយប់។ វាងងឹតទាំងស្រុងនៅក្នុងបន្ទប់មួយដែលខ្ញុំបានស្នាក់នៅជាមួយដៃគូបេសកកម្មម្នាក់នៅខេត្តសាម៉ាភាគខាងកើត។ នៅសល់តែពីរសប្តាហ៍ទៀតប៉ុណ្ណោះ នឹងគម្រប់ខួបមួយឆ្នាំនៃចលនាបេសកជន១០០០នាក់ហើយ និងជាពេលដែលការរញ្ជួយដីដ៏ធំមួយបានរើពីតំបន់នោះទៅដោយគ្មានអំណាចអ្វីសោះឡើយ។ ខ្ញុំមើលមិនឃើញអ្វីទាំងអស់នៅយប់នោះ ប៉ុន្តែខ្ញុំបានឮសំឡេងចម្លែកៗ។ ខ្ញុំបានយកពិលរបស់ខ្ញុំបញ្ចាំងទៅឯមាត់ទ្វារ។ ខ្ញុំពុំបានឃើញអ្នកណាម្នាក់នោះទេ ប៉ុន្តែខ្ញុំដឹងច្បាស់ថា មានមនុស្សចូលមកខាងក្នុងផ្ទះហើយ។ ខ្ញុំបានលុតជង្គង់នៅក្រោមមុងធំដែលគ្របពីលើគ្រែខ្ញុំ និងគ្រែដៃគូរបស់ខ្ញុំដោយមានការភ័យញ័រជាខ្លាំង។ ខ្ញុំបានអធិស្ឋានថា «សូមព្រះអង្គជួយដល់ទូលបង្គំផង ដូចជាព្រះអង្គបានជួយដល់លោកដានីយ៉ែល និងលោកយ៉ូសែបដែរ បើមិនមែនសម្រាប់ព្រះអង្គទេ ទូលបង្គំមិនមកទីនេះឡើយ»។ ខ្ញុំបានគេងទៅលើគ្រែវិញដោយសូត្រខគម្ពីរទំនុកដំកើង ២៣៖១ ម្តងហើយម្តងទៀតដែលចែងថា «ព្រះយេហូវ៉ា​ទ្រង់​ជា​អ្នក​គង្វាល​ខ្ញុំខ្ញុំ​នឹង​មិន​ខ្វះ​អ្វី​សោះ»។ ខ្ញុំបានបញ្ចាំងពិលម្តងទៀត។ អ្វីដែលខ្ញុំបានឃើញគឺហួសពីការស្រមើស្រមៃរបស់ខ្ញុំទៅទៀត។ វាគួរអោយរន្ធត់ណាស់។ ខ្ញុំបានឃើញបុរសម្នាក់ដែលមានភ្នែកឡើងក្រហម និងសក់សើម។ គាត់បានកាន់កាំបិតធំមួយហើយលុតជង្គង់នៅខាងក្នុងមុងរបស់យើង។ ដោយមានការ ភ័យខ្លាចជាខ្លាំង ខ្ញុំបានស្រែកពេញមួយទំហឹងរបស់ខ្ញុំ។ ដៃគូរបស់ខ្ញុំបានភ្ញាក់ឡើង ហើយស្រែកទាំងអស់គ្នា។ ជនល្មើសបានកាប់ពួកយើងជាមួយនឹងកាំបិតដ៏មុតស្រួច ហើយយើងព្យាយាមធាក់គាត់ចេញទៅឆ្ងាយ។ រំពេចនោះ មានរបស់រឹងអ្វីមួយបានប៉ះក្បាលរបស់ខ្ញុំ។ ខ្ញុំបានដួលទៅលើដី ភាពឈឺចាប់បានរោលរាលពេញរាងកាយរបស់ខ្ញុំ។ ខ្ញុំបានគិតនៅក្នុងចិត្តថា «ឱព្រះអង្គអើយ តើទូលបង្គំ ស្លាប់ហើយមែនទេ?»។ ដោយឮអ្នកណាម្នាក់កំពុងព្យាយាមបើកទ្វារផ្ទះ ខ្ញុំបានស្រែកឡើងថា «បើកបង្អួច!» នៅពេលដែល ដៃគូខ្ញុំ និងខ្ញុំបានឃើញបង្អួចបានបើកឡើង ពួកយើងបានរត់ទៅរកវា ហើយផ្លោះចេញយ៉ាងលឿន។ អ្នកជិតខាងម្នាក់បានឃើញមុខតក់ស្លុតរបស់ខ្ញុំ ទើបសួរនាំថា មានរឿងអ្វីកើតឡើង។ នៅពេលដែលនាង ឮ អំពីជនល្មើស នាងបានប្រញាប់ប្រញាល់ត្រឡប់ទៅផ្ទះវិញ ដោយខ្លាចមានរឿងអ្វីកើតឡើងចំពោះកូនៗរបស់ នាងដែរ។ ដៃគូខ្ញុំ និងខ្ញុំបានដើរដោយជើងទទេនៅតាមដងផ្លូវទាំងសើមជោក ហើយស្រែករកជំនួយ។ មនុស្សគ្រប់គ្នាហាក់ដូចជាគេងលក់អស់ហើយ។ ទីបំផុត មានគេនាំពួកយើងទៅឯមន្ទីរពេទ្យនៅម៉ោង៣ព្រឹក។ ដៃគូរបស់ខ្ញុំមានការដាច់រលាត់នៅលើដៃ និងជើង។ ខ្ញុំមានរបួសធ្ងន់ចេញពីភ្នែកខាងឆ្វេងទៅដល់ថ្គាមរបស់ខ្ញុំ។ គ្រូពេទ្យជំនាញបានរុំរបួស និងចាក់ថ្នាំអោយពួកយើង។

ពេលវេលាដ៏រីករាយបំផុត នៅយប់ដ៏ខ្មៅងងឹតនោះ បានបំភ្លឺឡើងជាមួយនឹងការរះឡើងនៃព្រះអាទិត្យ។ នៅពេលព្រះអាទិត្យរះ វាហាក់ដូចជារះបំភ្លឺសម្រាប់ខ្ញុំអ៊ីចឹងដែរ។ ខ្ញុំបានញញឹមឡើង។ ខ្ញុំ មានអារម្មណ៍ថា ព្រះយេស៊ូវស្រឡាញ់ខ្ញុំជាខ្លាំង។ ទ្រង់បានគង់នៅជាមួយខ្ញុំតាំងតែពីដើមរៀងមករហូតដល់ទីបញ្ចប់ អ្នកគង្វាលកំពុងតែមើលថែចៀមរបស់ទ្រង់។ គេបានចាប់ជនល្មើសបាននៅពេលព្រឹកហើយចាប់គាត់ដាក់នៅក្នុងពន្ធនាគារ។ ខ្ញុំមិនមានការខកចិត្តអ្វីឡើយ។ ៨ឆ្នាំក្រោយមក នៅពេលដែលខ្ញុំមានអាយុ២២ឆ្នាំ ខ្ញុំបានចាប់ផ្តើមឆ្នាំទី២នៃការបម្រើការជាមួយចលនាបេសកជន១០០០នាក់ លើកនេះនៅឯប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូងវិញម្តង។ ឥឡូវនេះ ខ្ញុំកំពុងតែបម្រើការនៅក្នុងឆ្នាំទី៣របស់ខ្ញុំហើយ។ ខ្ញុំសូមអរគុណព្រះអម្ចាស់ចំពោះបទពិសោធន៍នេះ។ ព្រះអម្ចាស់បានមានបន្ទូលនៅក្នុងខគម្ពីរយេរេមា៣៣៖៣ «ចូរអំពាវនាវដល់អញ នោះអញនឹងឆ្លើយតប ហើយនិងបង្ហាញឲ្យឯងឃើញការយ៉ាងធំ ហើយមុតមាំ ដែលឯងមិនដឹង»។ ទស្សនៈជីវិតរបស់ខ្ញុំត្រូវបានផ្លាស់ប្តូរទៅ។ ជីវិតរបស់ខ្ញុំមិនមែនជារបស់ខ្ញុំទៀតទេ។ ជីវិតរបស់ខ្ញុំគឺជារបស់ព្រះ។ ​


អំណានដង្វាយប្រចាំសប្តាហ៍

ដង្វាយនៃការលះបង់របស់លួនណា

«ខ្ញុំជាមនុស្សតែម្នាក់គត់នៅក្នុងថ្នាក់ ដែលគ្មានទូរស័ព្ទដៃប្រើ» លួនណា បូហ្វីន​ដែល​មានអាយុ១៥ឆ្នាំ បានរអ៊ូរទាំទៅកាន់ឪពុករបស់នាង។ គាត់ជាគ្រូគង្វាលដែលរស់នៅភាគខាង​ត្បូង​​នៃ​ប្រទេស​ប្រេស៊ីល នៅក្នុងដើមឆ្នាំ២០០០។ លោកឪពុកបានតបទៅវិញដោយលេង​សើច​​ថា «ហេតុអ្វីបានជាកូនស្រីមិនព្រមទិញទូរស័ព្ទមួយគ្រឿងទៅ?» នាងក៏បានតបទៅវិញដោយ​ញញឹម​ហើយរអ៊ូថា «ប៉ាដឹងថាខ្ញុំគ្រាន់តែជាសិស្សនៅឡើយ ហើយខ្ញុំក៏មិនមានប្រាក់ដែរ»។ ឪពុក​របស់នាងបានឲ្យយោបល់ថា «អ៊ីចឹង ហេតុអ្វីបានជាកូនមិនធ្វើការរកចំណូល? ធ្វើដូច្នេះ កូនស្រីអាចធ្វើកិច្ចការរបស់ព្រះបាន ហើយក៏អាចរកប្រាក់បានខ្លះ នៅក្នុងពេលតែមួយផងដែរ»។

នៅ​ចុងបញ្ចប់នៃយុទ្ធនាការ តាមរយៈការងារនៃក្រុមនិស្សិតដែលធ្វើការរកចំណូល នៅ​ទីបំផុតនាងអាចទិញទូរស័ព្ទដៃដំបូងរបស់នាង បន្ទាប់ពីបានថ្វាយដង្វាយ១០ហូត១ និងដង្វាយ តាមការសន្យា (ជាភាគរយទៀងទាត់ និងជាប្រព័ន្ធ) ពីចំណូលទាំងអស់ដែលនាងរកបាន។ នាងបានធ្វើការរកចំណូលម្តងទៀតនៅក្នុងឆ្នាំបន្ទាប់ ហើយបានស្វែងរកចំណូលគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់ការចំណាយផ្ទាល់ខ្លួនទាំងឡាយរបស់នាង។ នាងបានដាក់ថ្វាយខ្លះទៅព្រះ និងបានទុកប្រាក់​ចំណូល​ខ្លះដែរ។

ថ្ងៃមួយ ឪពុករបស់នាងកំពុងសញ្ជឹងគិតអំពីវិធីដែលអាចផ្តល់ឲ្យនាងនូវថវិកាផ្នែកអប់រំដ៏ល្អបំផុតមួយ។ ដូច្នេះ គាត់បានណែនាំទៅកូនស្រីរបស់គាត់ឲ្យបើកគណនីសន្សំមួយ ដើម្បីទទួលបានការប្រាក់ខ្លះពីគណនីសន្សំនោះ។ «ប៉ុន្តែ ខ្ញុំមិនមានលុយនោះទៀតទេ!» លួនណាបានឆ្លើយ។ ឪពុករបស់នាងមានការភ្ញាក់ផ្អើលជាខ្លាំង។ «តើកូនស្រីចំណាយប្រាក់ទាំងអស់ដោយរបៀបណា?» គាត់បានសួរដោយមិនគួរឲ្យជឿ ដោយគាត់គិតថាឪពុកម្តាយត្រូវតែដឹងខ្លះពីការទទួលខុសត្រូវចំពោះវិធីដែលកូនៗគ្រប់គ្រងធនធានរបស់ពួកគេ។

នាងបាននិយាយថា «មែនហើយ នៅថ្ងៃបរិសុទ្ធសប្តាហ៍មុន លោកគ្រូគង្វាលបាន​ប្រាប់​យើងថា ពួកគេបានចាប់ផ្តើមផែនការដើម្បីជួសជុលព្រះវិហារ ហើយបានអំពាវនាវដល់សមាជិកណាដែលចង់ថ្វាយដង្វាយស្ម័គ្រចិត្ត ជាដង្វាយនៃការបរិច្ចាគ និងជាការសន្យារបស់ពួកគេផង។ បន្ទាប់ពីអធិស្ឋានរួចហើយ ខ្ញុំបានសម្រេចចិត្តថា ប្រសិនបើប៉ាណែនាំឲ្យខ្ញុំបើកគណនីសន្សំមួយ នេះគួរតែជាសញ្ញាដែលប្រាប់ថា ខ្ញុំគួរតែវិនិយោគប្រាក់ទាំងអស់ទៅក្នុងការជួសជុលព្រះវិហារ»។

សេចក្តីអំពាវនាវ៖ យើងត្រូវបានអញ្ជើញដោយព្រះបន្ទូលរបស់ព្រះឲ្យថ្វាយមួយភាគដប់ជាទៀងទាត់ និងថ្វាយតាមការសន្យា។ ប៉ុន្តែ ព្រះអម្ចាស់អញ្ជើញយើងម្តងម្កាល ឲ្យថ្វាយដង្វាយស្ម័គ្រចិត្តដោយយោងទៅតាមការបំផុសនៃព្រះវិញ្ញាណផងដែរ។ ចូរយើងទូលសូមដល់ព្រះ ដើម្បីជួយយើងឲ្យមានការប្រុងប្រយ័ត្នទៅនឹងសំឡេងរបស់ទ្រង់នៅពេលដែលទ្រង់បានហៅយើងឲ្យលះចោលខ្លួនឯង ហើយលះបង់សម្រាប់នគររបស់ទ្រង់ដែលនឹងត្រូវមកនាពេលខាងមុខនេះ។

សេចក្តីអធិស្ឋាន៖ ព្រះអម្ចាស់អើយ សូមបង្រៀនទូលបង្គំឲ្យមានប្រាជ្ញា សូមឲ្យទូលបង្គំបានទុកចិត្តថាទ្រង់គឺជាអ្នកផ្គត់ផ្គង់ ហើយសូមកុំឲ្យទូលបង្គំមានទំនុកចិត្តលើអ្វីៗដែលជារបស់លោកីយ៍នេះផងដែរ។ សូមទ្រង់ទទួលយកដង្វាយរបស់យើងផង។

Powered by CAM