មេរៀនទី៥​៖ ២៥ មេសា-០១ ឧសភា ២០២០

ព្រះគម្ពីរតែមួយគត់

Jeans
ថ្ងៃសៅរ៍ ទី២៥ មេសា ឆ្នាំ២០២០
អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចាំសប្តាហ៍នេះ៖ កូរិនថូសទី១ ៤៖១-៦; ទីតុស ១៖៩; ម៉ាថាយ ២១៖៤២; លូកា ២៤៖៤៤, ៤៥; អេសាយ ៨៖២០។

ខចងចាំ៖ «ពី​ព្រោះ ឯ​ព្រះបន្ទូល​នៃ​ព្រះ​រស់​នៅ ហើយ​ពូកែ​ផង ក៏​មុត​ជាង​ដាវ​ណា​មាន​មុខ​២ ទាំង​ធ្លុះ​ចូល​ទៅ ទាល់​តែ​កាត់​ព្រលឹង និង​វិញ្ញាណ ហើយ​សន្លាក់ និង​ខួរ​ឆ្អឹង​ដាច់​ពី​គ្នាទាំង​ពិចារណា​អស់​ទាំង​គំនិតដែល​ចិត្ត​គិតហើយ​ដែល​សំរេច​ដែរ» (ហេព្រើរ ៤៖១២)។

ប្រូតេស្តង់ជឿក្បួនច្បាប់ព្រះគម្ពីរតែមួយគត់»។ ក្បួនច្បាប់នេះបង្ហាញយើងថា មានតែការបង្រៀននៃព្រះគម្ពីរមួយគត់ដែលបង្រៀនយើងពីសេចក្តីពិតអំពីព្រះព្រមទាំងផ្តល់អោយយើងនូវសេចក្តីជំនឿរបស់យើង។ ក្នុងសាសនានៃព្រះវិហាររ៉ូមុាំងកាតូលិក ព្រះគម្ពីរ និងប្រពៃណីគឺជាសេចក្តីពិត។ ប៉ុន្តែ ក្នុងជំនឿនៃប្រូតេស្តង់វិញមានតែព្រះគម្ពីរជាគោលនៃសេចក្តីជំនឿនូវអ្វីដែលយើងជឿ និងសេចក្តីបង្រៀនអំពីព្រះ។

ព្រះគម្ពីរបានជួយប្រូតេស្តង់អោយដោះខ្លួនចេញពីរ៉ូម និងការបង្រៀនខុសឆ្គងរបស់វា។ ការបង្រៀនខុសឆ្គងមួយនៅក្នុងការបង្រៀនទាំងឡាយនោះគឺជាការជឿថា ព្រះគម្ពីរពុំមែនជាកំណត់ត្រានៃប្រវត្តិសាស្ត្រនោះទេ។ ប្រូតេស្តង់បានបង្រៀនថា យើងគួរតែជឿនូវអ្វីដែលព្រះគម្ពីរបានចែង និងបកស្រាយដោយព្រះគម្ពីរខ្លួនឯង។

សប្តាហ៍នេះ យើងនឹងក្រឡេកមើលពីការបង្រៀននៃព្រះគម្ពីរតែមួយគត់។ មេរៀននេះបង្ហាញយើងពីក្បួនច្បាប់ដ៏សំខាន់ទាំងឡាយអំពីការយល់ដឹងពីព្រះគម្ពីរ។ ក្បួនច្បាប់ទាំងនេះមានសារៈសំខាន់ណាស់ព្រោះវាជួយយើងអោយយល់ពីព្រះបន្ទូលនៃព្រះគឺព្រះគម្ពីរយ៉ាងច្បាស់លាស់។ ក្នុងនាមជាប្រូតេស្តង់យើងត្រូវចងចាំថា ព្រះគម្ពីរជាគោលលទ្ធិចុងក្រោយបង្អស់របស់យើង។

ថ្ងៃអាទិត្យ ទី២៦ មេសា ឆ្នាំ២០២០

ព្រះគម្ពីរតែមួយគត់

ក្នុងនាមជាសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទ យើងឃើញខ្លួនយើងថាជា «រាស្ត្រនៃព្រះបន្ទូល» ឬព្រះគម្ពីរ។ នោះគឺថា យើងគឺជាគ្រីស្ទបរិស័ទដែលជឿលើព្រះគម្ពីរ។ យើងទទួលស្គាល់ហើយបង្រៀនថា ព្រះគម្ពីរគឺជាព្រះបន្ទូលនៃព្រះ។ ព្រះគម្ពីរតែមួយគត់ដែលជាអ្នកសម្រេចចុងក្រោយអំពីជំនឿរបស់យើង។ នោះគឺជាមូលហេតុដែលយើងទទួលយកព្រះគម្ពីរតែមួយគត់ជាហេតុផលសម្រាប់ជំនឿរបស់យើង។ ព្រះគម្ពីរបង្ហាញយើងពីរបៀបក្នុងការរស់នៅ។ បទពិសោធន៍ ហេតុផលនៃមនុស្ស និងប្រពៃណីគឺជា ហេតុផលដ៏មានអំណាចសម្រាប់ជំនឿរបស់យើង។ ប៉ុន្តែ ហេតុផលទាំងនេះពុំមានអំណាចធំជាងព្រះគម្ពីរ ដើម្បីសម្រេចអ្វីដែលយើងជឿនោះទេ។ ព្រះបានប្រទានព្រះគម្ពីរដល់យើងដើម្បីការពារយើងពីការ បង្រៀនខុសឆ្គងទាំងឡាយនៅក្នុងព្រះវិហារ។ ក្បួនច្បាប់ព្រះគម្ពីរតែមួយគត់ក៏ការពារយើងចេញពីការសម្រេចពីអ្វីដែលជាការបង្រៀនៃព្រះគម្ពីរដោយគ្មានជំនួយនៃព្រះគម្ពីរនោះទេ។

ក្នុងខគម្ពីរកូរិនថូសទី១ ៤៖១-៦ លោកប៉ុលមានប្រសាសន៍ថា «អ្នក​រាល់​គ្នា​ហាត់​រៀន​តាម​យើង មិន​ឲ្យ​គិត​ខ្ពស់​លើស​ជាង​សេចក្តីដែល​បាន​ចែង​ទុក​មក»។ តើហេតុអ្វីបានជាយោបល់របស់លោកប៉ុល សំខាន់សម្រាប់ជំនឿរបស់យើង?

យោបល់របស់លោកប៉ុលពុំមានន័យថា លោកអ្នកមិនអាចរៀនពីប្រវត្តិសាស្ត្រ ឬបុរាណវិទ្យានោះទេ។ បុរាណវិទ្យាគឺជាការសិក្សាពីអតីតកាលនៃជីវិតរបស់មនុស្សជាតិ។ វារួមបញ្ចូលទាំងការសិក្សាពីឆ្អឹង និងវត្ថុទាំងឡាយនៃមនុស្សតាំងពីយូរមកហើយ។ នៅពេលដែលយើងសិក្សាពីកម្មវត្ថុទាំងនេះ យើងអាចរៀនពីអ្វីៗដែលជួយយើងអោយយល់ពីព្រះគម្ពីរកាន់តែប្រសើរឡើង។ ពាក្យពេចន៍របស់លោក ប៉ុលក៏ពុំមានន័យថា យើងមិនអាចប្រើវចនានុក្រម និងសៀវភៅទាំងឡាយដើម្បីជួយយើងអោយយល់ពីព្រះគម្ពីរនោះទេ។ ប៉ុន្តែ នៅទីបញ្ចប់ព្រះគម្ពីរជាអ្នកសម្រេចចុងក្រោយពីលើវិទ្យាសាស្ត្រ ប្រវត្តិសាស្ត្រ និងវចនានុក្រម។ ព្រះគម្ពីរជួយយើងអោយវិនិច្ឆ័យពីគ្រប់ទាំងព័ត៌មានដើម្បីអោយបានឃើញថា វាពិតជាត្រូវ ឬខុស។

តើមានអ្វីកើតឡើង ប្រសិនបើអ្វីដែលយើងរៀនមិនស្របតាមព្រះគម្ពីរ? យើងត្រូវអនុញ្ញាតអោយព្រះគម្ពីរជាអ្នកសម្រេចចុងក្រោយអំពីអ្វីដែលយើងគប្បីជឿ។ នោះក៏ជាផ្នែកនៃក្បួនច្បាប់ព្រះគម្ពីរ តែមួយគត់ផងដែរ។ យើងពុំគួរប្រឆាំងទាស់នឹងអ្វីដែលព្រះគម្ពីរចែងនោះទេ។ ភាពជោគជ័យរបស់យើងនៅក្នុងការអធិប្បាយពីដំណឹងល្អពឹងផ្អែកលើការរក្សាភាពស្មោះត្រង់របស់យើងចំពោះច្បាប់ដ៏សំខាន់នេះ។

«ព្រះគម្ពីរតែមួយគត់ គឺជាសេចក្តីពិតនៃព្រះអម្ចាស់ និងជាព្រះគ្រូនៃគ្រប់ទាំងសំណេរ និងការបង្រៀនទាំងឡាយនៅលើលោកីយ៍«។ ដកស្រង់ពីសំណេររបស់លោក ម៉ាទីន លូធើរ Luther’s: Career of the Reformer II, ed. Jaroslav Jan Pelikan, Hilton C Oswald, and Helmut T. Lehmann, (Philadelphia: Fortress Press, 1999), volume 32, pages 11, 12, adapted។

សូមអានខគម្ពីរកិច្ចការ ១៧៖១០, ១១។ តើខគម្ពីរទាំងនេះបង្ហាញយើងថាព្រះគម្ពីរជាអ្នកសម្រេចចុងក្រោយអំពីអ្វីដែលយើងជឿដោយរបៀបណា?

ថ្ងៃច័ន្ទ ទី២៧ មេសា ឆ្នាំ២០២០

ព្រះគម្ពីរមានគោលជំនឿស្របគ្នា

ព្រះគម្ពីរចែងថា «គ្រប់​ទាំង​បទ​គម្ពីរ គឺ​ជា​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​បញ្ចេញ​ព្រះវិញ្ញាណ​បណ្តាល​ឲ្យ​តែង​ទេ» (ធីម៉ូថេទី២ ៣៖១៦)។ ព្រះគម្ពីរក៏ចែងទៀតថា «គ្មាន​ពាក្យ​ទំនាយ​ណា​ក្នុង​គម្ពីរដែល​ស្រាយ​បាន​តាម​តែ​ចិត្ត​នោះ​ឡើយ ដ្បិត​សេចក្តី​ទំនាយ​មិន​ដែល​មកដោយ​បំណង​ចិត្ត​មនុស្ស​ទេ គឺ​ជា​មនុស្ស​បរិសុទ្ធ​របស់​ព្រះដែល​បាន​ទាយដោយសារ​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​ទ្រង់​បណ្តាល​វិញ» (ពេត្រុសទី២ ១៖២០, ២១)។ ព្រះគឺជា អ្នកនិពន្ធពិតប្រាកដនៃព្រះគម្ពីរ។ ដូច្នេះ យើងអាចរំពឹងថាផ្នែកផ្សេងៗនៃព្រះគម្ពីរគឺស្របគ្នា និងគាំទ្រគ្នាទៅវិញទៅមក។

សូមអានខគម្ពីរទីតុស ១៖៩ និងធីម៉ូថេទី២ ១៖១៣។ តើហេតុអ្វីបានជាភាពស្របគ្នា និងភាពចុះសម្រុងគ្នានៅក្នុងព្រះគម្ពីរសំខាន់សម្រាប់ជំនឿរបស់យើងក្នុងព្រះ?

ព្រះគម្ពីរបកស្រាយដោយខ្លួនឯង។ នោះគឺដោយសារតែផ្នែកផ្សេងៗគ្នានៃព្រះគម្ពីរគាំទ្រគ្នាទៅវិញទៅមក។ ភាពចុះសម្រុងគ្នានៃព្រះគម្ពីរសំខាន់ណាស់។ វាជួយយើងអោយមានភាពចុះសម្រុងនូវគ្រប់ទាំងការបង្រៀន និងជំនឿទាំងឡាយរបស់យើង។ វាធ្វើអោយយើងយល់ពីអ្វីដែលត្រូវ និងអ្វីដែលខុស។ ភាពចុះសម្រុងគ្នានៃព្រះគម្ពីរអាចជួយយើងដែលជាក្រុមជំនុំអោយបដិសេធមិនទទួលយកការបង្រៀនក្លែងក្លាយ និងការកុហក។​ ភាពចុះសម្រុងគ្នានៃព្រះគម្ពីរក៏ធ្វើអោយយើងកែទម្រង់នូវការបង្រៀន ដែលប្រឆាំងទាស់នឹងសេចក្តីពិតនៃព្រះផងដែរ។

ព្រះយេស៊ូវព្រមទាំងអ្នកសរសេរព្រះគម្ពីរជឿថាមានភាពចុះសម្រុងគ្នារវាងផ្នែកផ្សេងៗនៃព្រះគម្ពីរ។ ពួកគេក៏ជឿថាព្រះគម្ពីរចេញមកពីព្រះផងដែរ។ ព្រះយេស៊ូវព្រមទាំងអ្នកសរសេរព្រះគម្ពីរ បង្ហាញជំនឿរបស់ពួកគេនៅក្នុងភាពចុះសម្រុង និងគុណតម្លៃនៃព្រះគម្ពីរផងដែរ។ ពួកគេតែងតែមានប្រសាសន៍ ឬដកស្រង់ខទាំងឡាយចេញពីគម្ពីរសញ្ញាចាស់ជានិច្ច។ ឧទាហរណ៍ លោកប៉ុលបានដកស្រង់ខទាំងឡាយចេញពីខគម្ពីរសាស្តា ៧៖២០; ទំនុកដំកើង ១៤៖២, ៣; ទំនុកដំកើង ៥៖៩; ទំនុកដំកើង ១០៖៧ និងអេសាយ ៥៩៖៧, ៨ ដាក់ក្នុងសំបុត្ររបស់លោក។

អ្នកសរសេរព្រះគម្ពីរជឿថាផ្នែកផ្សេងៗនៃព្រះគម្ពីរពុំអាចបំបែកគ្នាបាននោះទេ។ ពួកគេជឿថា គម្ពីរសញ្ញាចាស់ និងគម្ពីរសញ្ញាថ្មីស្របតាមគ្នាទាំងស្រុង។ គម្ពីរសញ្ញាថ្មីពុំបានបង្រៀនយើងពីជំនឿសាសនាថ្មីនោះទេ។ គម្ពីរសញ្ញាចាស់ត្រូវបានបង្ហាញនៅក្នុងគម្ពីរសញ្ញាថ្មី។ គម្ពីរសញ្ញាថ្មីត្រូវបានសរសេរឡើងតពីគម្ពីរសញ្ញាចាស់។ តាមវិធីនេះ គម្ពីរនៃសញ្ញាទាំងពីរ​ផ្សារភ្ជាប់ជាមួយគ្នា។ ពួកវាជួយបកស្រាយគ្នាទៅវិញទៅមក។

ភាពចុះសម្រុងគ្នានៅក្នុងព្រះគម្ពីររវាងគម្ពីរសញ្ញាចាស់ និងគម្ពីរសញ្ញាថ្មីបង្រៀនយើងពីក្បួនច្បាប់ដ៏សំខាន់មួយ។ នៅពេលដែលយើងសិក្សាពីប្រធានបទនៅក្នុងព្រះគម្ពីរ យើងគួរតែក្រឡេកមើលគ្រប់ទាំងអស់ក្នុងព្រះគម្ពីរដែលមានចែងពីប្រធានបទនោះ។ យើងពុំគួររៀបចំការបង្រៀនរបស់យើងដោយផ្អែកទៅលើខតែមួយ ឬគំនិតតែមួយប៉ុណ្ណោះទេ។

ថ្ងៃអង្គារ ទី២៨ មេសា ឆ្នាំ២០២០

ភាពច្បាស់លាស់នៃព្រះគម្ពីរ

សូមអានខគម្ពីរម៉ាថាយ ២១៖៤២; ម៉ាថាយ ១២៖៣, ៥; ម៉ាថាយ ១៩៖៤; ម៉ាថាយ ២២៖ ៣១; ម៉ាកុស ១២៖១០, ២៦; លូកា ៦៖៣; ម៉ាថាយ ២៤៖១៥ និងម៉ាកុស ១៣៖១៤។ ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលជាច្រើនដងអំពីព្រះគម្ពីរ។ តើបន្ទូលរបស់ព្រះអង្គប្រាប់យើងអ្វីខ្លះអំពីសាររបស់ព្រះអង្គ?

ព្រះគម្ពីរមានសេចក្តីបង្រៀនច្បាស់លាស់ ភាពច្បាស់លាស់នោះហើយដែលអាចអោយទាំង កុមារ និងមនុស្សចាស់យល់បាន។ ទន្ទឹមនឹងនេះ ព្រះគម្ពីរផ្តល់អោយយើងនូវឱកាសដ៏គ្មានទីបញ្ចប់ ដើម្បីរៀនពីអ្វីៗដែលថ្មី។ ការយល់ដឹងរបស់យើងនឹងវិវត្តទៅយ៉ាងស៊ីជម្រៅនៅពេលដែលយើងសិក្សាព្រះគម្ពីរបន្ថែម។ យើងពុំត្រូវការក្រុមនៃអ្នកប្រាជ្ញខាងឯព្រះគម្ពីរ ឬសម្តេចសង្ឃដើម្បីបកស្រាយព្រះគម្ពីរនោះទេ។ ក្នុងនាមជាអ្នកជឿ យើងទាំងអស់គ្នាអាចយល់ពីព្រះគម្ពីរសម្រាប់ខ្លួនយើងផ្ទាល់។ ដូច្នេះ យើងត្រូវបានលើកទឹកចិត្តតាមរយៈព្រះគម្ពីរ ដើម្បីសិក្សាព្រះគម្ពីរសម្រាប់ខ្លួនយើងផ្ទាល់​។ យើងអាចយល់ពីសាររបស់ព្រះមកកាន់យើងដោយខ្លួនឯងបាន។

«ភាពចុះសម្រុងគ្នារវាងអ្នកសរសេរព្រះគម្ពីរបង្ហាញយើងថា យើងអាចទុកចិត្តលើព្រះគម្ពីរបាន។ ជាការពិតណាស់ ពេលខ្លះព្រះគម្ពីរនឹងប្រើនិមិត្តសញ្ញា ឬរូបស័ព្ទណា​មួយ។ បន្ទាប់មក យើងអាចសន្និដ្ឋានបានថា រូបស័ព្ទនោះតំណាងអោយអ្វីមួយផ្សេងទៀត. . . . . ទន្ទឹមនឹងនេះ យើងអាចរំពឹងបានពីព្រះគម្ពីរ ដើម្បីបកស្រាយនិមិត្តសញ្ញា និងរូបស័ព្ទដែលមាននៅក្នុងព្រះគម្ពីរផ្ទាល់ផងដែរ។ មនុស្សសាមញ្ញធម្មតាក៏អាចអានព្រះគម្ពីរយល់បានដែរ មិនមែនទាល់តែមនុស្សដែលឆ្លាតបំផុត ឬអ្នកប្រាជ្ញខាងព្រះគម្ពីរទើបអាចយល់បាននោះឡើយ»។ ដកស្រង់ពី Handbook of Seventh-day Adbentist Theology [Hagerstown, MD: Review and Herald Publishing Association, 2000], page 65,adapted។ ហេតុផល ដែលថាព្រះគម្ពីរច្បាស់លាស់នោះគឺ ដោយសារតែការប្រើភាសា និងអក្ខរាវិរុទ្ធយ៉ាងច្បាស់លាស់​ ដើម្បី បង្ហាញយើងពីសេចក្តីពិត។ អ្នកសរសេរព្រះគម្ពីរពុំបានព្យាយាមអោយខគម្ពីរទាំងឡាយរបស់ពួកគេមាន អត្ថន័យតាមបែប«ឯកជន» ឬមានអត្ថន័យផ្សេងៗពីគ្នានោះទេ។

មែនហើយ យើងនឹងអានខគម្ពីរ និងគំនិតទាំងឡាយនៅក្នុងព្រះគម្ពីរនៅពេលណាដែលយើងពុំបានយល់ពេញលេញ។ យើងត្រូវតែចងចាំថា យើងកំពុងអានព្រះបន្ទូលនៃព្រះ ហើយយើងជាមនុស្សដែលបានធ្វើខុស។ ទោះបីជាដូច្នោះក្តី ព្រះបន្ទូលនៃព្រះច្បាស់លាស់គ្រប់គ្រាន់នៅលើអ្វីៗដែលយើងត្រូវការយល់ដឹង។ នេះគឺត្រឹមត្រូវជាទីបំផុត នៅពេលដែលវាមកដល់ពេលវេលានៃប្រធានបទនៃការដែលបានសង្រ្គោះ។

សូមគិតអំពីគ្រាមួយ នៅពេលដែលលោកអ្នកពុំបានយល់ពីខមួយចំនួននៅក្នុងព្រះគម្ពីរ។ ក្រោយមក លោកអ្នកបានយល់ពីខទាំងនោះបានប្រសើរជាងមុន។ តើអ្វី​ដែលលោកអ្នកបានរៀនពីបទពិសោធន៍នេះដែលអាចជួយដល់មនុស្សទាំងឡាយណាដែលកំពុងមានបញ្ហាដូចគ្នានេះ?

ថ្ងៃពុធ ទី២៩ មេសា ឆ្នាំ២០២០

ព្រះគម្ពីរបកស្រាយដោយខ្លួនឯងផ្ទាល់

ព្រះគម្ពីរបកស្រាយព្រះគម្ពីរ។ ព្រះគម្ពីរអាចធ្វើបែបដូច្នេោះបានដោយសារតែមានភាពចុះសម្រុងគ្នារវាងកណ្ឌគម្ពីរផ្សេងៗគ្នានៅក្នុងព្រះគម្ពីរ។ បើសិនជាគ្មានភាពចុះសម្រុងគ្នាទេ ព្រះគម្ពីរពុំអាចបកស្រាយពីអត្ថន័យរបស់ខ្លួនបាននោះទេ។ ដោយសារតែភាពចុះសម្រុងនៃព្រះគម្ពីរ យើងអាចប្រើផ្នែកមួយនៃព្រះគម្ពីរ ដើម្បីបកស្រាយផ្នែកមួយទៀត។

សូមអានខគម្ពីរលូកា ២៤៖២៧, ៤៤, ៤៥។ តើព្រះយេស៊ូវប្រើព្រះគម្ពីរ ដើម្បីបកស្រាយថា ព្រះអង្គជាអ្នកណាដោយរបៀបណា? តើយើងអាចប្រើព្រះគម្ពីរតាមវិធីបែបនេះ ដើម្បីជួយយើងអោយយល់ពីអត្ថន័យរបស់វាដោយរបៀបណា?

នៅពេលដែលយើងអនុញ្ញាតអោយព្រះគម្ពីរបកស្រាយពីព្រះគម្ពីរ យើងនឹងយល់ពីសេចក្តីពិត និងអត្ថន័យរបស់ព្រះគម្ពីរ។ នៅពេលដែលយើងអនុញ្ញាតអោយព្រះគម្ពីរបកស្រាយព្រះគម្ពីរ យើងនឹងមិនប្រើនូវខទាំងឡាយ ដើម្បីគាំទ្រគំនិតរបស់យើងនោះទេ។ យើងនឹងគិតយ៉ាងម៉ត់ចត់ អំពីខនីមួយៗដែលកំពុងតែនិយាយអំពីអ្វី និងហេតុអ្វី។ យើងក៏គួរតែក្រឡេកមើលខគម្ពីរមុន និងបន្ទាប់ពីខគោលដែលយើងកំពុងសិក្សានោះផងដែរ។ បន្ទាប់មក យើងគួរតែសិក្សាកណ្ឌព្រះគម្ពីរនៅកន្លែងណាដែលយើងបានឃើញខនោះ។ យើងក៏ត្រូវតែចងចាំពីអ្វីដែលលោកប៉ុលមានប្រសាសន៍នៅពេលដែលសិក្សាព្រះគម្ពីរផងដែរ ថា៖ «ដ្បិត​អស់​ទាំង​សេចក្តី​ដែល​បាន​ចែង​ទុក​មក​ជា​មុន នោះ​បាន​ចែង​សំរាប់​នឹង​បង្រៀនដល់​យើង​រាល់​គ្នា» (រ៉ូម ១៥៖៤)។ ពាក្យពេចន៍របស់លោកប៉ុលជួយយើងអោយយល់ថា យើងគួរតែសិក្សាពីអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលព្រះគម្ពីរបានចែងស្តីអំពីប្រធានបទណាមួយ។

«ព្រះគម្ពីរបកស្រាយដោយខ្លួនឯង។ ដូច្នេះ យើងត្រូវតែប្រៀបធៀបខគម្ពីរជាមួយនឹងខគម្ពីរ។ អ្នកសិក្សាព្រះគម្ពីរគួរតែយល់ថាកណ្ឌទាំងឡាយនៃព្រះគម្ពីរគឺជាផ្នែកមួយនៃសៀវភៅដ៏ធំមួយ។ អ្នកសិក្សាក៏គួរតែយល់ថា ផ្នែកទាំងឡាយនៃព្រះគម្ពីរផ្សារភ្ជាប់ជាមួយគ្នាទៅវិញទៅមកដោយរបៀបណាផងដែរ។ អ្នកសិក្សាគួរតែរៀនអំពីគោលគំនិតសំខាន់ៗទាំងឡាយនៃព្រះគម្ពីរពោលគឺ៖ ផែនការរបស់ព្រះសម្រាប់ផែនដីនេះមុនពេលមានអំពើបាប សង្គ្រាមលោករវាងអំពើល្អ និងអំពើអាក្រក់ ព្រមទាំងកិច្ចការរបស់ទ្រង់ដើម្បីសង្គ្រោះមនុស្សផងដែរ»។ ដកស្រង់ពីសៀវភៅរបស់អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ Eduction, page 190, adapted។

នៅពេលដែលយើងប្រៀបធៀបខគម្ពីរជាមួយនឹងគម្ពីរ យើងត្រូវតែនឹកចាំថា ត្រូវតែសិក្សាព្រះគម្ពីរយ៉ាងប្រុងប្រយ័ត្ន។ បើសិនជាអាចទៅរួច យើងគួរតែសិក្សាព្រះគម្ពីរជាភាសាដើមរបស់វាផងដែរ។ យ៉ាងហោចណាស់ លោកអ្នករកមើលព្រះគម្ពីរចម្លងដែលនៅរក្សានូវសេចក្តីពិតទៅនឹងអត្ថន័យនៃភាសាហេព្រើរ​ និងក្រេកផងដែរ។ យើងពុំចាំបាច់ត្រូវការដឹងពីភាសាក្រេក និងហេព្រើរ ដើម្បីយល់ពីព្រះគម្ពីរនោះទេ។ ប៉ុន្តែ ការសិក្សាពីភាសានៃព្រះគម្ពីររបស់យើងអាចជួយអោយយើងយល់បានច្រើន។ អ្វីដែលសំខាន់បំផុតដែលយើងត្រូវតែមាននៅពេលដែលយើងសិក្សាព្រះគម្ពីរនោះគឺជា ចិត្តដែលគ្មានអំនួត។ យើងត្រូវតែថ្វាយចិត្តរបស់យើងទៅព្រះ។ បន្ទាប់មក យើងត្រូវតែអធិស្ឋានហើយទូលសូមអោយទ្រង់បើកសំដែងអោយយើងយល់ច្បាស់ពីព្រះគម្ពីរ។ នៅពេលដែលយើងធ្វើកិច្ចការទាំងនេះយើងនឹងទទួលបានជោគជ័យជាពិតប្រាកដ។

ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ទី៣០ មេសា ឆ្នាំ២០២០

អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ និងក្បួនច្បាប់ «ព្រះគម្ពីរតែមួយគត់»

ខគម្ពីរអេសាយ ៨៖២០ ផ្តល់អោយយើងនូវដំបូន្មានអំពីការបង្រៀនទាំងឡាយ និងក្រឹត្យវិន័យនៃព្រះគម្ពីរ។ តើហេតុអ្វីបានជាវាតែងតែសំខាន់ជានិច្ចសម្រាប់យើងដើម្បី «រក្សាសេចក្តីជំនឿរបស់យើងនៅក្នុងការបង្រៀន និងក្រឹត្យវិន័យ»? តើខនេះបង្រៀនយើងយ៉ាងដូចម្តេចអំពីរបៀបដែលយើងគួរតែមើលពីបទទំនាយនៃពួកហោរា ដែលពុំមែនជាផ្នែកនៃគម្ពីរសញ្ញាចាស់ និងគម្ពីរសញ្ញាថ្មី?

ដូចដែលយើងបានរៀនរួចមកហើយពីក្បួនច្បាប់ «ព្រះគម្ពីរតែមួយគត់»បង្រៀនថា ព្រះគម្ពីរជាអ្នកវិនិច្ឆ័យចុងក្រោយលើគ្រប់ទាំងជំនឿរបស់យើង។ នេះបង្កើតអោយមានសំណួរដែលគួរអោយចាប់អារម្មណ៍អំពីអ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍។ សំណេររបស់អ្នកស្រីពុំមែនជាផ្នែកនៃព្រះគម្ពីរនោះទេ។ ទន្ទឹមនឹងនេះយើងជឿថា ព្រះបានបើកសំដែងដល់អ្នកស្រីអំពីព្រះវិហាររបស់ទ្រង់នាគ្រាចុងក្រោយ។ ដូច្នេះ សំណួរដែលយើងត្រូវសួរនោះគឺ តើយើងប្រៀបធៀបសំណេររបស់អ្នកស្រីជាមួយនឹងព្រះគម្ពីរយ៉ាងដូចម្តេច?

នៅពេលដែលយើងអានសំណេររបស់អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ យើងឃើញថា ព្រះគម្ពីរគឺជាគ្រឹះសម្រាប់គ្រប់យ៉ាងដែលអ្នកស្រីបានបង្រៀនអំពីព្រះ។ ម្តងហើយម្តងទៀត អ្នកស្រីបានមានប្រសាសន៍ថា ព្រះគម្ពីរគឺជាព្រះបន្ទូលនៃព្រះ។ ទស្សនៈរបស់អ្នកស្រីគឺថា ព្រះគម្ពីរជាអ្នកវិនិច្ឆ័យចុងក្រោយនៅក្នុងការបង្រៀនរបស់យើង សេចក្តីជំនឿរបស់យើង និងការអនុវត្តរបស់យើង។ សំខាន់បំផុតនោះគឺ អ្នកស្រី អែល្លិន ជីវ៉ៃត៍បានគាំទ្រក្បួនច្បាប់ «ព្រះគម្ពីរតែមួយគត់» ដែលជាច្បាប់ប្រូតេស្តង់ (សូមអាន The Great Controversy, pages 9 and 595)។

ចំពោះទស្សនៈរបស់អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ផ្ទាល់ សំណេររបស់អ្នកស្រីគឺជា «ពន្លឺតូចមួយ។ ព្រះ បានប្រើពន្លឺតូចនេះ ដើម្បីដឹកនាំមនុស្សប្រុសស្រីទាំងឡាយទៅកាន់ពន្លឺដ៏ធំ»។ The Advent Review and Sabbath Herald, January 20, 1903, adapted។ តើអ្វីទៅជាពន្លឺដ៏ធំ? នោះគឺជាព្រះគម្ពីរ។ សំណេររបស់អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ពុំមែនជា «ផ្លូវកាត់» ទៅកាន់ការយល់ដឹងរបស់យើងពីព្រះគម្ពីរនោះទេ។ សំណេររបស់អ្នកស្រីពុំមែនជំនួសព្រះគម្ពីរនោះទេ។ ខ្លួនអ្នកស្រីផ្ទាល់បានសរសេរទៅមនុស្សម្នាក់ថា «អ្នកពុំបានយល់ពីព្រះគម្ពីរតាមរបៀបដែលអ្នកគួរយល់នោះទេ។ ចុះយ៉ាងណាទៅវិញ បើសិនជាអ្នកបានសិក្សាព្រះគម្ពីរដោយមានបំណងចង់បាននូវចិត្តដ៏ល្អឥតខ្ចោះ? នោះលោកអ្នកប្រហែលជាពុំចាំបាច់ ត្រូវការសាររបស់ខ្ញុំនៅក្នុងទីបន្ទាល់ទាំងឡាយទាល់តែសោះ។ បុ៉ន្តែ យើងបានខកខាននៅក្នុងការសិក្សា ព្រះគម្ពីរ។ ដូច្នេះ នោះគឺជាមូលហេតុដែលព្រះបានប្រទានសារសាមញ្ញៗទាំងនេះដល់លោកអ្នក។ ព្រះ អង្គចង់ពាល់ចិត្តរបស់លោកអ្នក»។ ដកស្រង់ពីសៀវភៅរបស់អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ Testimonies for the Church, volume 2, page 605, adapted។ សំណេររបស់អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ដែលសរសេរមកកាន់យើងចេញពីព្រះតែមួយអង្គដែលបានប្រទានព្រះគម្ពីរដល់យើង។ ប៉ុន្តែ សំណេររបស់អ្នកស្រីមានលក្ខណៈខុសគ្នាពីព្រះគម្ពីរផងដែរ។ ព្រះបានប្រទានសំណេរទាំងនោះដល់យើង សម្រាប់ហេតុផលមួយ ផ្សេងទៀត។ ដូច្នេះ សំណេររបស់អ្នកស្រីពុំមែនជាអ្វីដែលថ្មីនៃព្រះគម្ពីរនោះទេ។ ព្រះគម្ពីរជាអ្នកវិនិច្ឆ័យចុងក្រោយលើសំណេររបស់អ្នកស្រី។ អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ខ្លួនគាត់ផ្ទាល់ ពុំដែលប្រាថ្នាអោយសំណេរ របស់អ្នកស្រីជំនួសអោយព្រះគម្ពីរនោះទេ។ មិនមែនទេ អ្នកស្រីបានមានប្រសាសន៍ថា ព្រះគម្ពីរតែមួយគត់ដែលគួរតែសម្រេចលើជំនឿ និងការអនុវត្តទាំងអស់របស់យើង។

ថ្ងៃសុក្រ ទី០១ ឧសភា ឆ្នាំ២០២០

សិក្សាបន្ថែម

សូមអាន “The Analogy of Scripture,” pages 64-66, in the Handbook of Seventh-day Adventist Theology. Read chapter 20, “Bible Teaching and Study” in the book Education, pages 185-192; “The Primary of the Word,” in Seclected Messages, book 3, pages 29-33។

«អ្នកសិក្សាព្រះគម្ពីរគួរតែត្រូវបានបង្រៀនអោយសិក្សាព្រះគម្ពីរជាមួយនឹងចិត្តនៃអ្នកដែលចង់រៀន។ យើងត្រូវការស្វែងរកទំព័រនៃព្រះគម្ពីរសម្រាប់សេចក្តីពិត។ ប៉ុន្តែ យើងពុំចាំបាច់អានព្រះគម្ពីររក ភស្តុតាងមកគាំទ្រគំនិតផ្ទាល់ខ្លួនរបស់យើងនោះទេ។ ទេ យើងត្រូវការសិក្សាព្រះគម្ពីរដើម្បីអោយបានយល់ពីអ្វីដែលព្រះចង់មានបន្ទូល។ យើងអាចទទួលបានចំណេះដឹងពិតប្រាកដនៃព្រះគម្ពីរដរាបណាមានជំនួយពីព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ។ ព្រះវិញ្ញាណបានប្រទានសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរទៅកាន់អ្នកសរសេរគម្ពីរសញ្ញាចាស់ និងគម្ពីរសញ្ញាថ្មី។ យើងពុំអាចទទួលបាននូវចំណេះដឹងនៃព្រះគម្ពីរបានទេ លុះត្រាតែយើងអនុវត្ត ទៅតាមអ្វីដែលយើងរៀន។ ដូច្នេះយើងត្រូវតែធ្វើតាមអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលព្រះគម្ពីរបានបង្គាប់អោយយើង ធ្វើ. . . .។ នៅពេលដែលយើងសិក្សាព្រះគម្ពីរ យើងត្រូវខិតខំ ព្រមទាំងយកចិត្តទុកដាក់ ដើម្បីអោយបានយល់ពីបទបន្ទូល។ យើងមិនត្រូវចុះចាញ់ឡើយ។ យើងត្រូវតែធ្វើកិច្ចការតាមរបៀបដែលអ្នករុករករ៉ែមាសបានធ្វើ។ អ្នករុករករ៉ែមាសប្រឹងប្រែងជីកទៅក្នុងដីជ្រៅដើម្បីអោយបានរ៉ែមាស។ ទន្ទឹមនឹងនេះ យើងក៏ ត្រូវតែស្វែងរកកំណប់នៅក្នុងព្រះគម្ពីរផងដែរ»។ ដកស្រង់ពីសៀវភៅរបស់អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ Edu cation, page 189, adapted។

«លោកអ្នកត្រូវតែធ្វើអោយព្រះគម្ពីរក្លាយទៅជាអាហារ និងភេសជ្ជៈរបស់លោកអ្នក។ លោកអ្នកត្រូវតែយកសេចក្តីពិត និងក្បួនច្បាប់នៃព្រះគម្ពីរមកធ្វើជាផ្នែកមួយនៃជីវិតរបស់លោកអ្នក។ បន្ទាប់មក លោកអ្នកនឹងដឹងពីរបៀបនៃការទទួលយកដំបូន្មានពីព្រះបានកាន់តែល្អប្រសើរ។ ខ្ញុំកាន់ព្រះបន្ទូលរបស់ព្រះ គឺព្រះគម្ពីរនៅចំពោះអ្នកនៅថ្ងៃនេះ។ ព្រះបន្ទូលនៃព្រះវិសេសណាស់។ សូមកុំអោយនិយាយថា «អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍បានមានប្រសាសន៍យ៉ាងដូច្នេះ និងដូច្នោះ» ឡើយ។ សូមអាននៅក្នុងព្រះគម្ពីរ ដោយខ្លួនឯងនូវអ្វីដែលព្រះអម្ចាស់ជាព្រះនៃជនជាតិអ៊ីស្រាអែលមានព្រះបន្ទូលមកកាន់លោកអ្នក។ បន្ទាប់មក លោកអ្នកធ្វើតាមអ្វីដែលព្រះមានបន្ទូល»។ ដកស្រង់ពីសៀវភៅរបស់ អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ Selected Messages, book 3, page 33, adapted។

សំនួរពិភាក្សា៖
  1. តើជំនឿខុសឆ្គងអ្វីខ្លះដែលមនុស្សមានដោយសារតែពួកគេមើលត្រឹមតែពីរបីខពីព្រះគម្ពីរតែមិនមែន ជាអ្វីទាំងអស់ដែលព្រះគម្ពីរចែងអំពីគោលគំនិតណាមួយនោះ?

  2. ក្នុងខគម្ពីរម៉ាថាយ ១១៖១១ ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលសេចក្តីទាំងនេះ អំពីលោកយ៉ូហាន បាទីស្ទថា៖ «ខ្ញុំ​ ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​ប្រាកដ​ថា ក្នុង​បណ្តា​មនុស្ស​ដែល​កើត​ពី​ស្ត្រី​មក នោះ​គ្មាន​អ្នក​ណា​បាន​ធំ​ជាងយ៉ូហាន បាទីស្ទ​ទេ»។ ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលសេចក្តីទាំងនេះអំពីហោរាម្នាក់ដែលពុំបានសរសេរកណ្ឌណាមួយនៅក្នុងព្រះគម្ពីរ។ ដូច្នេះ តើប្រសាសន៍របស់ព្រះយេស៊ូវអាចប្រាប់យើងអ្វីខ្លះអំពីមូលហេតុដែលហោរាដ៏ពិតម្នាក់មិនចាំបាច់ទាល់តែបានសរសេរកណ្ឌណាមួយនៅក្នុងព្រះគម្ពីរនោះទេ? ​

រឿងខ្លី

ផ្លូវទៅឯព្រះយេស៊ូវ

Jeans

ខ្ញុំធំឡើងនៅក្នុងទីក្រុងស៊ីបដែលជាប្រទេសដែលកាន់សាសនាគ្រីស្ទ។ ប៉ុន្តែ គ្រួសារខ្ញុំគ្រាន់តែជាគ្រីស្ទសាសនិកប៉ុណ្ណោះ។

ពេលដែលខ្ញុំអាយុបាន ១២ឆ្នាំ ខ្ញុំបានធ្លាក់ខ្លួនឈឺ ហើយគ្មានវេជ្ជបណ្ឌិតណាដែលអាចជួយខ្ញុំអោយធូរស្រាលបានឡើយ។ ដូច្នេះ ខ្ញុំបានចាប់ផ្តើមស្វែងរកព្រះ។ ខ្ញុំបានចូលទៅឯព្រះវិហារផ្សេងៗគ្នាដោយមានសេចក្តីសង្ឃឹមថានឹងបានជា។ ខ្ញុំបានក្រាបចុះនៅចំពោះរូបសំណាក ហើយអុជធូបដោយគិតថាការធ្វើបែបនេះអាចបញ្ចុះបញ្ចូលព្រះអោយជួយដល់ខ្ញុំបាន។ ប៉ុន្តែ វាមិនបានការទាល់តែសោះ។

ជាច្រើនឆ្នាំក្រោយមក នៅពេលដែលខ្ញុំមានអាយុ៣០ឆ្នាំ ខ្ញុំបានរកឃើញខិត្តប័ណ្ណមួយនៅក្រោមទ្វាររបស់ខ្ញុំដែលផ្សព្វផ្សាយពីការបង្រៀន អំពីបូរាណវិទ្យា និងរឿងរ៉ាវជាច្រើននៅតាមសាលសាធារណៈ។ ប្រធានបទប្រចាំយប់ត្រូវបានសរសេរនៅក្នុងនោះ។ ទោះបីខ្ញុំមិនបានដឹងអំពីវានៅពេលនោះក៏ដោយដែលការផ្សាយដំណឹងល្អត្រូវបានរៀបចំឡើងដោយព្រះវិហារសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទ។

ខ្ញុំមិនចាប់អារម្មណ៍ទេ។ ប៉ុន្តែ មានប្រធានបទមួយដែលនៅចំកណ្តាលនៃបញ្ជីប្រធានបទនានាបានទាក់ទាញចំណាប់អារម្មណ៍ខ្ញុំនោះគឺ៖ «អ្នកដែលប្រឆាំងនឹងព្រះគ្រីស្ទ ហើយនិងលេខ៦៦៦»។ ខ្ញុំបានសម្រេចចិត្តចូលរួមស្តាប់ពីប្រធានបទមួយនោះ។

បទបង្ហាញដ៏រស់រវើកបានធ្វើអោយខ្ញុំចាប់អារម្មណ៍ ហើយខ្ញុំបានសម្រេចថានឹងចូលរួមនៅក្នុងកម្មវិធីផ្សាយដំណឹងល្អដែលនៅសល់។ នៅថ្ងៃបញ្ចប់ អ្នករៀបចំកម្មវិធីបានអញ្ជើញអ្នកចូលរួមទាំងអស់អោយមកថ្វាយបង្គំនៅឯព្រះវិហារសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទ។

ខ្ញុំបានចាប់ផ្តើមចូលរួមថ្វាយបង្គំជាប្រចាំ ហើយនៅទីបំផុតក៏បានយល់ច្បាស់លើគោលជំនឿអាត់វេនទីស្ទ។ ប៉ុន្តែ ខ្ញុំមានការស្ទាក់ស្ទើរអំពីការធ្វើពិធីជ្រមុជទឹក។ នីកូស៊ី (Nicosia) គឺជាទីក្រុងតូច មួយគួរសម ហើយសង្គមក៏មានភាពស្និទ្ធស្នាលគ្នាផងដែរ ម្ល៉ោះហើយខ្ញុំឆ្ងល់ថា តើមិត្តភក្តិ និងក្រុមគ្រួសារ របស់ខ្ញុំនឹងមានប្រតិកម្មយ៉ាងណាប្រសិនបើពួកគេបានរកឃើញថាខ្ញុំបានបោះបង់ចោលកុមារភាពរបស់ខ្ញុំ ដើម្បីក្លាយជាអ្នកសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទ។

អស់រយៈពេល១០ឆ្នាំហើយដែលខ្ញុំបានពិចារណាថា តើវាជាការចាំបាច់ ឬដែលត្រូវធ្វើបុណ្យ ជ្រមុជទឹក។ តើវាអាចធ្វើអោយខ្ញុំក្លាយមកជាមនុស្សដែលកាន់តែប្រសើរឬ? តើខ្ញុំត្រៀមខ្លួនក្នុងការកាន់ និងរស់នៅតាមរបៀបព្រះវិហារនេះហើយឬនៅ?

លោកគ្រូគង្វាលបានព្យាយាមអត់ធ្មត់។ យូរៗទៅយើងបានក្លាយមកជាមិត្តល្អ។ បន្ទាប់ពីការលើកទឹកចិត្តមួយចំនួនដ៏សុភាពរាបសា ខ្ញុំក៏បានធ្វើបុណ្យជ្រមុជទឹក។ ខ្ញុំមិនដែលសោកស្តាយដែលបានសម្រេចចិត្តធ្វើយ៉ាងដូច្នោះទេ។

ជាច្រើនឆ្នាំបានកន្លងមកចាប់តាំងពីថ្ងៃដ៏ស្រស់បំព្រងមួយនោះ។ សព្វថ្ងៃខ្ញុំអាយុ៥៥ឆ្នាំ ហើយនៅតែសកម្មនៅក្នុងគ្រួសារនៃព្រះវិហារដ៏តូចរបស់យើង។ ខ្ញុំបង្រៀនថ្នាក់សប្បាតហ៍ស្គូល និងធ្វើការជាមួយលោកគ្រូគង្វាលដែលទើបតែផ្លាស់មកថ្មីក្នុងការបង្កើតគេហទំព័រមួយ ដើម្បីផ្សាយដំណឹងល្អដល់ប្រជាជនស៊ីប។

Powered by CAM