មេរៀនទី៨​៖ ១៦-២២ ឧសភា ២០២០

ព្រះបង្កើតផែនដី៖ សេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរ និងលោកុប្បត្តិ វគ្គ១

Jeans
ថ្ងៃសៅរ៍ ទី១៦ ឧសភា ឆ្នាំ២០២០
អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចាំសប្តាហ៍នេះ៖ លោកុប្បត្តិ ១៖១; លោកុប្បតិ្ត ១៖៣-៥; លោកុប្បត្តិ ២៖១-៣; លោកុប្បត្តិ ១៖២៦-២៨; លោកុប្បត្តិ ១៖៣១។

ខចងចាំ៖ «កាល​ដើម​ដំបូង​មាន​ព្រះបន្ទូល ព្រះបន្ទូល​ក៏​គង់​នៅ​ជា​មួយនឹង​ព្រះ ហើយ​ព្រះបន្ទូល​នោះ​ឯង ​ជា​ព្រះ ទ្រង់​គង់​នៅ​ជា​មួយ​នឹង​ព្រះ តាំង​អំពី​ដើម​មក គ្រប់​របស់​ទាំង​អស់​បាន​កើត​មក​ដោយសារ​ទ្រង់ ហើយ​ក្នុង​បណ្តា​របស់​ដែល​បាន​បង្កើត​មក​ទាំង​ប៉ុន្មាន នោះ​គ្មាន​អ្វី​ណា​មួយ​កើត​មក​ក្រៅ​ពី​ទ្រង់​ឡើយ នៅ​ក្នុង​ទ្រង់​មាន​ជីវិត ហើយ​ជីវិត​នោះ​ជា​ពន្លឺ​នៃ​មនុស្ស​លោក ពន្លឺ​នោះ​ក៏​ភ្លឺ​មក​ក្នុង​សេចក្តី​ងងឹត តែ​សេចក្តី​ ងងឹត​យល់​មិន​ដល់​ពន្លឺ​ទេ» (យ៉ូហាន ១៖១-៤)។

ជំពូកដំបូងៗនៃកណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិសំខាន់ណាស់។ ជំពូកទាំងនេះបង្ហាញយើងអំពីការបង្រៀនដ៏សំខាន់បំផុតនៅក្នុងព្រះគម្ពីរ។ យើងមើលឃើញព្រះវរបិតា ព្រះរាជបុត្រា (យ៉ូហាន ១៖១-៣; ហេព្រើរ ១៖១, ២) និងព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ (លោកុប្បត្តិ ១៖២)។ អង្គទាំងបីបានរួមគ្នាមកតែមួយដើម្បីបង្កើតផែនដី និងមនុស្ស (លោកុប្បត្តិ ១៖២៦-២៨)។ យើងបានសិក្សាអំពីថ្ងៃបរិសុទ្ធ (លោកុប្បត្តិ ២៖ ១- ៣) និងរបៀបដែលអំពើបាបបានចាប់ផ្តើមឡើង (លោកុប្បតិ្ត ៣)។ យើងបានសិក្សាអំពីព្រះអង្គសង្គ្រោះ និងផែនការរបស់ ទ្រង់ដើម្បីសង្គ្រោះយើង (លោកុប្បត្តិ ៣៖១៥)។ យើងបានសិក្សាអំពីទឹកជំនន់ដ៏ធំ (លោកុប្បតិ្ត ៦-៩) និង សេចក្តីសញ្ញារបស់ព្រះ (លោកុប្បត្តិ ១៖២៨; លោកុប្បត្តិ ២៖២, ៣, ១៥-១៧; លោកុប្បត្តិ ៩៖៩-១៧; លោកុប្បត្តិ ១៥)។ កណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិក៏បង្ហាញពីមូលហេតុដែលមនុស្សចាប់ផ្តើមនិយាយជាភាសាដទៃផងដែរ​ (លោកុប្បត្តិ ១០, ១១)។ បញ្ជីនៃវង្សត្រកូលនៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិបង្ហាញយើងពីប្រវត្តិសាស្ត្រនៃព្រះគម្ពីរដែលមានប្រភពចេញមកពីពេលដែលព្រះបានបង្កើតផែនដីរហូតដល់សម័យរបស់លោក អ័ប្រាហាំ (លោកុប្បត្តិ ៥ និង១១)។ ចុងបញ្ចប់ តាមរយៈកណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិ យើងបានឃើញអំពីអំណាចនៃព្រះបន្ទូលរបស់ព្រះ (លោកុប្បត្តិ ១៖៣; ២​ ធីម៉ូថេទី២ ៣៖១៦; យ៉ូហាន ១៧៖១៧)។ យើងបានសិក្សាអំពីអាពាហ៍ពិពាហ៍ (លោកុប្បត្តិ ១៖២៧, ២៨; លោកុប្បត្តិ ២៖១៨, ២១- ២៥) ការថែរក្សានូវរបស់សព្វសារពើដែលព្រះបានបង្កើត (លោកុប្បត្តិ ១៖២៦; លោកុប្បត្តិ ២៖១៥, ១៩) និងសេចក្តីសន្សារបស់ព្រះក្នុង ការបង្កើតផែនដីថ្មី (អេសាយ ៦៥៖១៧; អេសាយ ៦៦៖២២; វិវរណៈ ២១៖ ១)។ ប្រធានបទទាំងអស់នេះមាននៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិ។ យើងនឹងសិក្សាពីកណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិសម្រាប់សប្តាហ៍នេះ និងសប្តាហ៍បន្ទាប់។​

ថ្ងៃអាទិត្យ ទី១៧ ឧសភា ឆ្នាំ២០២០

កាលដើមដំបូងឡើយ...(លោកុប្បត្តិ ១៖១)

សូមអានកណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ១៖១។ តើអ្វីខ្លះដែលជាសេចក្តីពិតបង្កប់ដោយអត្ថន័យនៅក្នុងខនេះ?

ព្រះគម្ពីរចាប់ផ្តើមឡើងដោយប្រយោគដ៏ស្រស់បំព្រង និងពោរពេញដោយអំណាច។ ជាការពិត ពាក្យនៅក្នុងប្រយោគទាំងនោះជាពាក្យសាមញ្ញ។ ប៉ុន្តែ ពាក្យទាំងនោះក៏បង្កប់អត្ថន័យដ៏ជ្រាលជ្រៅផងដែរ។ ជាការពិត សំណួរដ៏អស្ចារ្យបំផុតនៃទស្សនវិជ្ជាទាក់ទងនឹងយើងជាអ្នកណា ហេតុអ្វីយើងនៅទីនេះ និងយើងនៅទីនេះដោយរបៀបណា? មែនហើយ សំណួរធំៗទាំងអស់នេះត្រូវបានឆ្លើយដោយប្រយោគដំបូងនៃព្រះគម្ពីរ។

យើងនៅទីនេះ ដោយសារព្រះបានបង្កើតយើងនៅក្នុងពេលវេលាដ៏ជាក់លាក់មួយនាពេលអតីតកាល។ យើងពុំបានកើតដោយឯកឯងនោះទេ។ យើងពុំបានចាប់ផ្តើមរស់រាននៅទីនេះដោយចៃដន្យនោះទេ។ វិទ្យាសាស្ត្រសម័យថ្មីដែលសិក្សាអំពីមូលហេតុដែលយើងកើតមាននៅទីនេះបានប្រឆាំងទាស់នឹងព្រះគម្ពីរជាខ្លាំង។ គ្រីស្ទានដែលព្យាយាមធ្វើអោយព្រះគម្ពីរស្របតាមទ្រឹស្តីដ៏ខុសឆ្គងរបស់វិទ្យាសាស្ត្រនេះជាការគួរអោយអស់សំណើចជាខ្លាំង។

ព្រះបានបង្កើតយើងនៅក្នុងពេលដ៏ច្បាស់លាស់មួយ៖ «កាលដើមដំបូងឡើយ» ខនេះបង្ហាញយើងថា ព្រះបានមានព្រះជន្មរស់នៅមុនព្រឹត្តិការណ៍នេះកើតឡើងទៅទៀត។ នោះបានសេចក្តីថា ព្រះបានមានព្រះជន្មរស់មុនពេលគ្រប់យ៉ាងត្រូវបានបង្កើត។ យើងអាចអានអំពីដើមកំណើតរបស់យើងនៅក្នុងផ្នែកផ្សេងៗទៀតនៃព្រះគម្ពីរ។ ព្រះគម្ពីរបង្ហាញម្តងហើយម្តងទៀតថា ព្រះបានបង្កើតយើង (យ៉ូហាន ១៖ ១-៣)។

សូមអានអំពីរបៀបដែលផែនដីត្រូវបានបង្កើតនៅក្នុងខគម្ពីរយ៉ូហាន ១៖១-៣ និងហេព្រើរ ១៖ ១, ២។ តើអ្នកណាជាអ្នកបង្កើតផែនដី? សូមគិតអំពីរឿងនេះដែលថា ព្រះអង្គក៏បានសុគតនៅលើឈើឆ្កាងផងដែរ?

ព្រះគម្ពីរបង្រៀនថា ព្រះបានបង្កើតផែនដី និងរបស់ទាំងអស់នៅក្នុងវា។ ព្រះគម្ពីរចែងថា «គ្រប់​របស់​ ទាំង​អស់​បាន​កើត​មក​ដោយសារ​ទ្រង់ ហើយ​ក្នុង​បណ្តា​របស់​ដែល​បាន​បង្កើត​មក​ទាំង​ប៉ុន្មាន នោះ​គ្មាន​អ្វី​ណា​មួយ​កើត​មក​ក្រៅ​ពី​ទ្រង់​ឡើយ» (យ៉ូហាន ១៖៣)។ «ទ្រង់​បាន​មាន​ព្រះបន្ទូល​នឹង​យើង​រាល់​គ្នាដោយសារ​ព្រះរាជ​បុត្រា​វិញដែល​ទ្រង់​បាន​តម្រូវ​ឲ្យ​បាន​គ្រង​របស់​ទាំង​អស់ទុក​ជា​មរដក ព្រម​ទាំង​បង្កើត​លោកីយ៍ដោយសារ​ព្រះរាជបុត្រា​នោះ​ដែរ» (ហេព្រើរ ១៖១, ២)។ ព្រះយេស៊ូវបានបង្កើតរបស់ទាំងអស់។ រឿងនោះបានផ្តល់សេចក្តីសង្ឃឹមដល់យើងថា ទ្រង់នឹងបញ្ចប់នូវអ្វីដែលព្រះអង្គបានចាប់ផ្តើម។ ទ្រង់នឹងសង្គ្រោះយើង និងធ្វើអោយយើងបានកើតជាថ្មី។ ទ្រង់នឹងបង្កើតផ្ទៃមេឃ និងផែនដីថ្មីផងដែរ។ យើងអាចជឿទុកចិត្តលើទ្រង់បានថា ព្រះអង្គនឹងធ្វើកិច្ចការនេះ ពីព្រោះទ្រង់គឺជា «​អាលផា និង​ជា​អូមេកា គឺ​ជា​ដើម ហើយ​ជា​ចុង» (វិវរណៈ ១៖៨)។ ជាថ្មីម្តងទៀត ព្រះអម្ចាស់របស់យើងមានបន្ទូលថា «អញ​ជា​អាលផា និង​អូមេកា គឺ​ជា​មុន​គេ ហើយ​ក្រោយ​គេ ជា​ដើម ហើយ​ជា​ចុង»​ (វិវរណៈ ២២៖១៣)។

តើលោកអ្នកមានអារម្មណ៍យ៉ាងណាដែរ ដែលបានដឹងថា ព្រះបានបង្កើតលោកអ្នក? សូម ស្រមៃលមើលថា តើលោកអ្នកមានអារម្មណ៍យ៉ាងណាចំពោះខ្លួនឯង និងអ្នកដទៃ ប្រសិនបើលោកអ្នកមិនជឿលើរឿងនោះ? តើមកពីហេតុអ្វី?

ថ្ងៃច័ន្ទ ទី១៨ ឧសភា ឆ្នាំ២០២០

ព្រះបានបង្កើតផែនដីក្នុងរយៈពេល៦ថ្ងៃ

សព្វថ្ងៃនេះមានមនុស្សជាច្រើនគិតថា ព្រះពុំបានបង្កើតផ្ទៃមេឃ និងផែនដីនៅក្នុងរយៈពេល៦ថ្ងៃនោះទេ។ ពួកគេនិយាយថា រឿងនៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិស្តីអំពីរបៀបដែលជីវិតត្រូវបានចាប់ផ្តើមឡើងពុំមែនជាការពិតនោះទេ។ ពួកគេជឿលើការវិវត្ត ការវិវត្តបង្រៀនថា ជីវិតនៅលើផែនដីមានប្រភពចេញពីការផ្លាស់ប្តូរនៅក្នុងធម្មជាតិដែលបានកើតឡើងនៅក្នុងអតីតកាលជាយូរលង់ណាស់មកហើយ។

តើព្រះគម្ពីរបង្រៀនយើងអ្វីខ្លះអំពីរបៀបដែលជីវិតបានចាប់កើតឡើង? តើយើងអាចដឹងបានថា «ថ្ងៃ» នៅក្នុងបទគម្ពីរលោកុប្បត្តិ១ជាថ្ងៃធម្មតា តែមិនមែនជារូបសព្ទតំណាងអោយរាប់រយឆ្នាំនោះបានដោយរបៀបណា?

សូមអានខគម្ពីលោកុប្បត្តិ ១៖៣-៥ និងនិក្ខមនំ ២០៖៨-១១។ តើពាក្យថា «ថ្ងៃ» មានអត្ថន័យយ៉ាងដូចម្តេចនៅក្នុងខទាំងនេះ?

ពាក្យជាភាសាហេព្រើរសម្រាប់ «ថ្ងៃ» គឺ «យ៉ូម (Yom)» «យ៉ូមមានន័យថា ២៤ម៉ោងក្នុងមួយ ថ្ងៃជាក់ស្តែង»។ លោកម៉ូសេប្រើពាក្យ «យ៉ូម» នៅក្នុងគម្ពីរលោកុប្បត្តិនៅពេលដែលលោកមានប្រសាសន៍អំពីរបៀបដែលព្រះបានបង្កើតផ្ទៃមេឃ។ លោកម៉ូសេបង្ហាញយើងតាមរយៈកណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិថា លោកកំពុងតែមានប្រសាសន៍អំពី២៤ម៉ោងក្នុងមួយថ្ងៃ។ គាត់មិនចង់បង្ហាញពីន័យណាផ្សេងនោះទេ។ ប្រាកដណាស់ អ្នកប្រាជ្ញខាងព្រះគម្ពីរជាច្រើនពុំជឿថា ថ្ងៃទាំងនោះជាថ្ងៃពិតប្រាកដនោះទេ។ បុ៉ន្តែ ទោះបីជាយ៉ាងណាក្តីពួកគេជឿថា លោកម៉ូសេចង់បង្ហាញថា ថ្ងៃនៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិមានរយៈពេល ២៤ម៉ោងក្នុងមួយថ្ងៃទោះបីជាគេមិនជឿក៏ដោយ។

គួរអោយចាប់អារម្មណ៍ណាស់ដែលថា ព្រះអង្គទ្រង់ប្រទានអោយយើងនូវពាក្យ «យ៉ូម» សម្រាប់ «ថ្ងៃ» នៅថ្ងៃទី១នៃសប្តាហ៍ដែលទ្រង់បានបង្កើតផែនដី។ «ទ្រង់​ហៅ​ពន្លឺ​ថា​ជា​ថ្ងៃ ហើយ​ហៅ​ងងឹត​ ថា​ជា​យប់នោះ​ក៏​មាន​ល្ងាច​មាន​ព្រឹក​ឡើង ជា​ថ្ងៃ​ទី​១» (លោកុប្បត្តិ ១៖៥)។ ពាក្យថា «យ៉ូម» មានន័យថា តែមួយថ្ងៃ ប៉ុណ្ណោះ។

ដូច្នេះ «យ៉ូម»​ បង្ហាញយើងថា ថ្ងៃដែលព្រះបានបង្កើតផែនដីមានរយៈពេល ៧ថ្ងៃយ៉ាងពិតប្រាកដ។ ភាសាហេព្រើរបង្ហាញយើងថា ថ្ងៃដំបូងគឺជាថ្ងៃទី១យ៉ាងពិតប្រាកដ (អេហាត ‘echad’)។ បន្ទាប់ពីថ្ងៃនោះមកយើងអានអំពីអ្វីដែលព្រះបានបង្កើតនៅថ្ងៃទី៦ ដោយចាប់ផ្តើមពីថ្ងៃទី២ ថ្ងៃទី៣ ថ្ងៃទី៤ និងថ្ងៃទី៥។ ភាសាហេព្រើរពុំបានបង្ហាញយើងថា មានការពន្យារពេលកើតឡើងនៅក្នុងចន្លោះនៃថ្ងៃទាំងនោះឡើយ។ ថ្ងៃមួយបានបញ្ចប់រួចថ្ងៃបន្ទាប់ទៀតក៏ចាប់ផ្តើមឡើង។ ដូច្នេះ យើងអាចមើលឃើញពីថ្ងៃទាំងប្រាំពីរនៅពេលដែលព្រះបានបង្កើតផ្ទៃមេឃ និងផែនដីរួចនៅក្នុងរយៈពេល២៤ម៉ោង។

ក្រឹត្យវិន័យ១០ប្រការបង្ហាញយើងពីរឿងដូចគ្នានេះ។ ព្រះបានចារឹកក្រឹត្យវិន័យទី៤ដោយអង្គុលី ផ្ទាល់របស់ទ្រង់។ ក្រឹត្យវិន័យនោះបង្ហាញយើងពីហេតុផលដែលយើងត្រូវរក្សាថ្ងៃទី៧ដែលជាថ្ងៃបរិសុទ្ធ នោះគឺដោយសារតែព្រះបានបង្កើតផែនដីនៅក្នុងរយៈពេល៦ថ្ងៃជាក់ស្តែង ហើយព្រះអង្គសម្រាកនៅថ្ងៃទី៧។

ថ្ងៃអង្គារ ទី១៩ ឧសភា ឆ្នាំ២០២០

ព្រះបង្កើតផែនដី និងថ្ងៃសប្បាតហ៍

សព្វថ្ងៃនេះសមាគមសាសនា និងក្រុមមនុស្សដែលមិនជឿលើសាសនាប្រឆាំងទាស់នឹងថ្ងៃទី៧ដែលជាថ្ងៃសប្បាតហ៍។ យើងមើលឃើញការប្រឆាំងនេះនៅក្នុងកាលវិភាគការងារនៃអាជីវកម្មជាសាកល។ អ្នកជំនួញទាំងនេះនិយាយថា និយោជិតរបស់ពួកគេត្រូវតែធ្វើកិច្ចការនៅថ្ងៃសប្បាតហ៍។ ក៏មានប្រទេសជាច្រើននៅអឺរ៉ុបដែលប្រតិទិនរបស់ពួកគេត្រូវបានផ្លាស់ប្តូរផងដែរ។ ថ្ងៃទី១នៃសប្តាហ៍ចាប់ផ្តើមពីថ្ងៃច័ន្ទនៅក្នុងប្រតិទិនថ្មីនោះ។ ម្ល៉ោះហើយ ថ្ងៃអាទិត្យត្រូវបានក្លាយមកជាថ្ងៃទី៧នៅសព្វថ្ងៃនេះ។ យើងក៏មើលឃើញពីការប្រឆាំងនឹងថ្ងៃសប្បាតហ៍តាមរយៈសាររបស់ប៉ាបស្តីអំពី គ្លូបល វ៉មិង (Global Warming)។ គ្លូបល វ៉មិងគឺជាឈ្មោះដែលសំដៅលើការឡើងកំដៅនៅលើផែនដី និងនៅក្នុងសមុទ្រដោយសារតែខ្យល់ ផែនដី និងទឹកមិនស្អាត។ សាររបស់ប៉ាបក៏បានហៅថ្ងៃទី៧ ដែលជាថ្ងៃសប្បាតហ៍ថាជា «ថ្ងៃសប្បាតហ៍របស់សាសន៍យូដា» ផងដែរ។ បន្ទាប់មក ប៉ាបបានប្រាប់គ្រប់គ្នានៅលើផែនដីអោយ រក្សាថ្ងៃសម្រាប់ឈប់សំរាកដើម្បីជួយបពា្ឈប់នូវការឡើងកំដៅនៃផែនដី។ (សូមអាន Pope Francis, Laudato Si’, Vatican City: Vatican Press, 2015, pages 172, 173)។

សូមអានខគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ២៖១-៣; និក្ខមនំ ២០៖៨-១១; ម៉ាកុស ២៖២៧ និងវិវរណៈ ១៤៖ ៧។ តើថ្ងៃឈប់សម្រាក និងមួយសប្តាហ៍ដែលព្រះបានបង្កើតផែនដីមានទំនាក់ទំនងអ្វីជាមួយគ្នា? តើគោលគំនិតនៃរឿងទាំងពីរនេះក៏មានទំនាក់ទំនងជាមួយនឹងសារនៃទេវតាទាំងបីដោយរបៀបណា?

ព្រះគម្ពីរចែងថា «លុះ​ដល់​ថ្ងៃ​ទី​៧ ការ​ដែល​ព្រះ​ទ្រង់​ធ្វើ នោះ​បាន​ហើយ​ជា​ស្រេច ទ្រង់​ក៏​ឈប់​ ផ្អាក​សំរាក​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​៧​នោះ ពី​គ្រប់​ទាំង​ការ​ដែល​ទ្រង់​ធ្វើ» (លោកុប្បត្តិ ២៖២)។ មានអ្នកប្រាជ្ញខាងព្រះគម្ពីរ ជាច្រើនដែលជឿថា ព្រះបានបង្កើតផែនដីនៅក្នុងរយៈពេល៦ថ្ងៃ។ ប៉ុន្តែ ពួកគេពុំបានយល់ថា កិច្ចការរបស់ព្រះមិនទាន់បានបញ្ចប់នៅថ្ងៃទី៦នៅឡើយទេ។ នេះគឺជាមូលហេតុដែលព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលថា «ថ្ងៃ​ឈប់​សំរាក​បាន​តាំង​សំរាប់​ឲ្យ​មនុស្ស មិន​មែន​ជា​មនុស្ស​សំរាប់​ថ្ងៃ​ឈប់​សំរាក​ទេ» (ម៉ាកុស ២៖ ២៧)។ ព្រះយេស៊ូវមានបន្ទូលពីសេចក្តីទាំងនេះ ដោយសារតែទ្រង់ជាអ្នកបង្កើតថ្ងៃសប្បាតហ៍។ វាគឺជាតម្រុយនៃសេចក្តីសញ្ញាដ៏នៅអស់កល្បរបស់ព្រះមកកាន់រាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គ។ ថ្ងៃសប្បាតហ៍មិនត្រឹម តែសម្រាប់ជនជាតិហេព្រើរនោះទេ។ ថ្ងៃសប្បាតហ៍គឺសម្រាប់មនុស្សទាំងអស់។

កណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិបង្ហាញយើងថា ព្រះយេស៊ូវបានធ្វើកិច្ចការ៣យ៉ាងបន្ទាប់ពីទ្រង់បង្កើតថ្ងៃសប្បាតហ៍។ ទី១ ទ្រង់ «បានឈប់សម្រាក» (លោកុប្បត្តិ ២៖២)។ ពេលដែលព្រះយេស៊ូវឈប់សម្រាកនៅថ្ងៃបរិសុទ្ធ ទ្រង់បានបង្ហាញយើងថា ព្រះអង្គចង់ឈប់សម្រាកជាមួយពួកយើងដែរ។ ទី២ ទ្រង់ «ប្រទាន ពរ» ដល់ថ្ងៃទី៧ (លោកុប្បត្តិ ២៖៣)។ ទ្រង់ក៏ប្រទានពរដល់សត្វដែលព្រះអង្គបានបង្កើតមក (លោកុប្បត្តិ ១៖២២) រួមទាំងលោកអ័ដាម និងនាងអេវ៉ាផងដែរ (លោកុប្បត្តិ ១៖២៨)។ ប៉ុន្តែ មានតែថ្ងៃមួយប៉ុណ្ណោះ ដែលព្រះយេស៊ូវប្រទានពរនោះគឺជាថ្ងៃទី៧។ ទី៣ ព្រះ «ញែកចេញជាបរិសុទ្ធ» (លោកុប្បត្តិ ២៖៣)។ គ្មានថ្ងៃណាផ្សេងទៀតនៅក្នុងព្រះគម្ពីរដែលព្រះអង្គញែកជាបរិសុទ្ធ ប្រទានពរ និងសម្រាកនោះទេ។ យើងមើលឃើញពីគោលគំនិតទាំង៣នេះនៅក្នុងក្រឹត្យវិន័យទី៤ (និក្ខមនំ ២០៖១១)។

ថ្ងៃពុធ ទី២០ ឧសភា ឆ្នាំ២០២០

ព្រះបង្កើតផែនដី និងអាពាហ៍ពិពាហ៍

១០ឆ្នាំមកហើយ យើងបានមើលឃើញការផ្លាស់ប្តូរជាច្រើនតាមរបៀបដែលមនុស្សមានទស្សនៈចំពោះអាពាហ៍ពិពាហ៍។ ឥឡូវនេះមានប្រទេសជាច្រើនបានចេញលិខិតអនុញ្ញាតអោយមានសិទ្ធិរៀបអាពាហ៍ពិពាហ៍ភេទដូចគ្នាដោយស្របច្បាប់។ ច្បាប់ថ្មីនេះបានជំនួសច្បាប់ចាស់ដែលការពារអោយយកការរៀបអាពាហ៍ពិពាហ៍ និងគ្រួសាររវាងបុរស និងស្ត្រីជាគោល។ ច្បាប់ថ្មីនេះពុំដែលធ្លាប់មានពីមុនមកទេ។ ច្បាប់ទាំងនេះបានលើកជាសំណួរចោទ អំពីអំណាចរបស់ព្រះវិហារ និងរាជរដ្ឋាភិបាលអោយសម្រេចអ្វី ដែលត្រឹមត្រូវ។ ច្បាប់ទាំងនេះក៏បានលើកជាសំណួរចោទអំពីអ្វីដែលព្រះគម្ពីរបានចែងអំពីអាពាហ៍ពិពាហ៍ និងគ្រួសារផងដែរ។

សូមអានខគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ១៖២៦-២៨ និងលោកុប្បត្តិ ២៖១៨, ២១-២៤។ តើខទាំងនេះបង្រៀនយើងអំពីផែនការរបស់ព្រះសម្រាប់អាពាហ៍ពិពាហ៍យ៉ាងដូចម្តេច?

ព្រះបានបង្កើតមនុស្សនៅថ្ងៃទី៦។ ក្នុងខគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ១៖២៦ យើងមើលឃើញពីពាក្យ ពហុវចនៈសម្រាប់ព្រះដែលត្រូវបានសរសេរនៅក្នុងព្រះគម្ពីរជាលើកដំបូងផងដែរថា៖ «ទ្រង់​ក៏​មាន​ព្រះបន្ទូល​ថា ចូរ​យើង​ធ្វើ​មនុស្សឲ្យ​ដូច​ជា​រូប​យើង ឲ្យ​មាន​ភាព​ដូច​យើង» (លោកុប្បត្តិ ១៖២៦)។ «ទ្រង់​ក៏​បង្កើត​មនុស្ស​ ឲ្យ​ដូច​រូប​អង្គ​ទ្រង់ គឺ​បាន​បង្កើត​គេ​ឲ្យ​ចំ​នឹង​រូប​អង្គ​ទ្រង់​នោះ​ឯង ក៏​បង្កើត​គេ​ឡើង​ជា​ប្រុស​ជា​ស្រី» (លោកុប្បត្តិ ១៖២៧)។ លោកអ័ដាមនិយាយទៅអេវ៉ាថា «នេះ​ហើយ​ជា​ឆ្អឹង​ពី​ឆ្អឹង​អញ ជា​សាច់​ពី​សាច់​អញ និង​ត្រូវ​ហៅ​ថា ‘ស្រ្តី’ ពី​ព្រោះ​បាន​យក​ចេញ​ពី​បុរស​មក» (លោកុប្បត្តិ ២៖២៣)។ លោកអ័ដាមបានហៅ នាងថា «ស្រ្តី» (លោកុប្បត្តិ ២៖២៣)។ នៅក្នុងអាពាហ៍ពិពាហ៍ «មនុស្ស​ប្រុស​នឹង​លា​ចេញ​ពី​ឪពុក​ម្តាយ​ខ្លួន ទៅ​នៅ​ជាប់​នឹង​ប្រពន្ធ​វិញ ហើយ​អ្នក​ទាំង​២​នោះ​នឹង​ត្រឡប់​ជា​សាច់​តែ​១​សុទ្ធ» (លោកុប្បត្តិ ២៖២៤)។

បន្ទាប់មក ព្រះវរបិតា ព្រះរាជបុត្រា និងព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធបានប្រទានអំណោយដែលជាអាពាហ៍ពិពាហ៍មកកាន់មនុស្ស។ ព្រះគម្ពីរបង្ហាញថា អាពាហ៍ពិពាហ៍កើតឡើងដោយសារបុរស និងស្រ្តីតែប៉ុណ្ណោះ។ ព្រះបង្កើតគោលគំនិតនេះយ៉ាងច្បាស់លាស់នៅពេលដែលទ្រង់មានបន្ទូលទៅកាន់អ័ដាម និងនាងអេវ៉ាថា «ចូរ​បង្កើត​កូន​ឲ្យ​ចំរើន​ជា​ច្រើន​ឡើង ឲ្យ​មាន​ពេញពាស​លើ​ផែនដី​ចុះ ត្រូវ​បង្ក្រាប​ផែនដី ហើយ​មាន​អំណាច​លើ​ត្រី​សមុទ្រ សត្វ​ហើរ​លើ​អាកាស និង​ជីវិត​ផង​ទាំងឡាយ​ដែល​កំរើក​នៅ​ផែនដី​ផង» (លោកុប្បត្តិ ១៖២៨)។ ព្រះបានមានបន្ទូលអោយកូនៗគោរពឪពុកម្តាយរបស់ពួកគេ (និក្ខមនំ ២០៖ ១២)។ ក្មេងៗអាចធ្វើកិច្ចការទាំងនេះបានដរាបណាពួកគេកើតចេញពីគ្រួសារដែលមានម្តាយ និងឪពុក។ ដូច្នេះ យើងមើលឃើញថា ព្រះមិនអនុញ្ញាតអោយមានអាពាហ៍ពិពាហ៍ភេទដូចគ្នានោះទេ។

សូមអានព្រះបន្ទូលរបស់ព្រះយេស៊ូវដែលស្តីអំពីអាពាហ៍ពិពាហ៍នៅក្នុងម៉ាថាយ ១៩៖៣-៦។ តើខទាំងនេះបង្រៀនយើងយ៉ាងដូចម្តេចខ្លះ អំពីអាពាហ៍ពិពាហ៍? យើងត្រូវតែចងចាំថា ព្រះស្រឡាញ់មនុស្សគ្រប់គ្នា ទោះបីជាពួកគេមិនស្តាប់បង្គាប់ទ្រង់ក៏ដោយ។ ដូច្នេះ យើងគួរតែមានសេចក្តីស្រឡាញ់ និងសេចក្តីសប្បុរសទៅកាន់មនុស្សគ្រប់គ្នាផងដែរ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ តើយើងគួរតែរក្សាជំហរតាមសេចក្តី ពិតនៃព្រះគម្ពីរអំពីអាពាហ៍ពិពាហ៍ដោយរបៀបណា?

ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ទី២១ ឧសភា ឆ្នាំ២០២០

លោកុប្បត្តិ ការធ្លាក់ក្នុងអំពើបាប និងឈើឆ្កាង

ព្រះគម្ពីរផ្សារភ្ជាប់ចំណុចចាប់ផ្តើមនៃជីវិតនៅលើផែនដី ការធ្លាក់ក្នុងអំពើបាប ព្រះអង្គសង្គ្រោះ និងផែនការរបស់ព្រះដើម្បីសង្គ្រោះមនុស្សជាតិ។ គ្រប់យ៉ាងដែលព្រះបានធ្វើដើម្បីសង្គ្រោះត្រូវបានកត់ ត្រានៅក្នុងសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរ។

សូមអានខគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ១៖៣១; លោកុប្បត្តិ ២៖១៥-១៧ និងលោកុប្បត្តិ ៣៖១-៧។ តើ មានអ្វីកើតឡើងដល់ផែនដីដ៏ល្អឥតខ្ចោះមួយនេះ បន្ទាប់ពីព្រះបានបង្កើតវាមក?

ព្រះបានមានបន្ទូលថា ទ្រង់បានបង្កើត «ទាំង​អស់​ជា​ការ​ល្អ​ប្រពៃ» (លោកុប្បត្តិ ១៖៣១)។ «ព្រះបានបញ្ចប់ព្រះរាជកិច្ចក្នុងការបង្កើតរបស់សព្វសារពើនៅលើផែនដីនេះ។ . . . សួនច្បារអេដែនបញ្ចេញនៅភាពស្រស់ត្រកាលនៅលើផែនដីនេះ។ លោកអ័ដាម និងនាងអេវ៉ាអាចញុាំផ្លែឈើពីដើមនៃជីវិតដោយសេរី។ គ្មានអំពើបាប ឬសេចក្តីស្លាប់ណាមកប្រែអ្វីមួយអោយក្លាយទៅជាអាក្រក់បានឡើយ។ ដកស្រង់ពីសំណេររបស់អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ Patriarchs and Prophets, page 47, adapted។ ព្រះបានហាម លោកអ័ដាម និងនាងអេវ៉ាកុំអោយញុាំផ្លែឈើពីដើមដឹងខុសត្រូវអោយសោះ។ កាលណាពួកគេញុាំវា ពួកគេនឹងស្លាប់ជាមិនខាន (លោកុប្បត្តិ ២៖១៥- ១៧)។ សត្វពស់បានចាប់ផ្តើមនិយាយមកកាន់នាងអេវ៉ាដោយសំណួរមួយ។ ប្រយោគបន្ទាប់មកសត្វពស់បាន ប្រឆាំងទាស់នឹងគ្រប់យ៉ាងដែលព្រះបានមានបន្ទូល៖ «អ្នក​មិន​ស្លាប់​ជា​ពិត​មែន​ទេ» (លោកុប្បត្តិ ២៖៤)។ សាតាំង ប្រាប់នាងអេវ៉ាថា នាងនឹងបានឆ្លាត និងមានប្រាជ្ញា។ នាងនឹងបានដូចជាព្រះ។ នាងអេវ៉ាបានជឿទុកចិត្តសត្វពស់ជាខ្លាំង។

លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍អំពីអំពើបាបនៅក្នុងខគម្ពីររ៉ូម ៥៖១២ និងរ៉ូម ៦៖២៣។ តើ ប្រសាសន៍របស់លោកប៉ុលបង្ហាញយើងថា អ្វីដែលព្រះមានបន្ទូលអំពីអំពើបាបនៅក្នុងលោកុប្បត្តិ ២៖១៥- ១៧ គឺជាសេចក្តីពិតយ៉ាងដូចម្តេច? តើការបង្រៀនទាំងនេះជាបម្រាមប្រឆាំងទាស់ការវិវត្តនិយមដោយរបៀបណា? ការវិវត្តគឺជាគោលគំនិតខុសឆ្គងដែលថា ព្រះបានបង្កើតជីវិតនៅលើផែនដី និងបណ្តាលអោយ ជីវិតទាំងនោះវិវត្តម្តងបន្តិចៗនៅក្នុងពេលវេលាដ៏យូរមួយតាមរយៈរុក្ខជាតិ និងសត្វដែលយើងមើលឃើញសព្វថ្ងៃនេះ។

ក្នុងបទគម្ពីររ៉ូម ៥-៨ លោកប៉ុលបានសរសេរអំពីអំពើបាប និងភាពស្រស់ត្រកាលនៃផែនការរបស់ព្រះដើម្បីសង្គ្រោះមនុស្សជាតិចេញពីអំពើបាប។ លោកប៉ុលមានប្រសាសន៍ថា៖ «ដូច្នេះ ដែល​បាប​បាន​ចូល​មក​ក្នុង​លោកីយ៍ ដោយសារ​មនុស្ស​តែ​ម្នាក់ ហើយ​ក៏​មាន​សេចក្តី​ស្លាប់​ចូល​មក​ដែរ ដោយសារ​អំពើ​បាប​នោះ​ជា​យ៉ាង​ណា នោះ​សេចក្តី​ស្លាប់​បាន​ឆ្លង​រាលដាលដល់​មនុស្ស​គ្រប់​គ្នា​យ៉ាង​នោះ​ដែរ ដ្បិត​គ្រប់​គ្នា​បាន​ធ្វើបាប ​ហើយ» (លោកុប្បត្តិ ៥៖១២)។ ការវិវត្តបង្រៀនយើងថា មានសេចក្តីស្លាប់នៅលើផែនដីនេះជាយូរលង់ ណាស់មកហើយ មុនពេលនៃការបង្កបង្កើតមនុស្ស។ ព្រះគម្ពីរបង្រៀនថា គោលគំនិតនេះមិនត្រឹមត្រូវទេ។ ដ្បិតសេចក្តីស្លាប់បានមានដោយសារតែអំពើបាប។ ប៉ុន្តែ ប្រសិនបើសេចក្តីស្លាប់មិនមានប្រភពមកពីអំពើបាបទេនោះ ម៉្លោះហើយយើងមិនអាចនិយាយថា ឈ្នួលរបស់អំពើបាបគឺជាសេចក្តីស្លាប់បានឡើយ (រ៉ូម ៦៖ ២៣)។ ហើយប្រសិនបើសេចក្តីស្លាប់មិនមានប្រភពចេញមកពីអំពើបាបទេនោះ ព្រះយេស៊ូវក៏មិនចាំបាច់ត្រូវ មកសុគតជំនួសបាបរបស់យើងដែរ។ តាមវិធីនេះ យើងអាចមើលឃើញថា ប្រវត្តិសាស្ត្រនៃជីវិតដែលបានកកើត រឿងនៃការធ្លាក់ក្នុងអំពើបាប និងឈើឆ្កាងមិនមានអ្វីពាក់ព័ន្ធគ្នាឡើយ។ បុ៉ន្តែ ការជឿលើគោលជំនឿខុសឆ្គងនៃការវិវត្តនិយមនឹងច្រានចោលគ្រឹះរបស់គ្រីស្ទសាសនា។

ថ្ងៃសុក្រ ទី២២​ ឧសភា ឆ្នាំ២០២០

សិក្សាបន្ថែម

សូមអាន Ellen G. White, “The Creation,” pages 44-51; “The Creation,” pages 44-51; “The Literal Week,” pages 111-116, in Patriarchs and Prophets។

ប្រសិនបើយើងក្រឡេកមើលភាសាហេព្រើរ យើងឃើញភស្តុតាងយ៉ាងច្បាស់ពីពាក្យថា «យ៉ូម»​ នៅក្នុងបទគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ១ បង្ហាញយើងពីការពិតមួយគឺ២៤ម៉ោងក្នុងមួយថ្ងៃ។

«លោកម៉ូសេបានប្រើភាសាមួយនៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិបង្ហាញយើងពីរយៈពេល២៤ម៉ោងក្នុងមួយថ្ងៃយ៉ាងពិតប្រាកដ។ ដកស្រង់ពី Gerard F. Hansal, “The ‘Days’ of Creation in Genesis 1: Literal ‘Day’ or Figurative “periods/Epochs’ of Time?” Origins 21/1 [1994], pages 30, 31, adapted។

«មនុស្សដែលឆ្លាតត្រូវតែស្ថិតនៅក្រោមការដឹកនាំនៃព្រះគម្ពីរ។ បើមិនដូច្នេោះទេ ចិត្តគំនិតរបស់ពួកគេនឹងមានការច្របូកច្របល់នៅពេលដែលពួកគេព្យាយាមយល់អំពីទំនាក់ទំនងរវាងវិទ្យាសាស្ត្រ និងព្រះគម្ពីរ។ ព្រះ និងរាជកិច្ចរបស់ទ្រង់លើសជាងការយល់ដឹងរបស់យើង។ ក្បួនច្បាប់របស់វិទ្យាសាស្ត្រ និងធម្មជាតិមិនអាចបកស្រាយអំពីព្រះ ព្រមទាំងរាជកិច្ចរបស់ព្រះអង្គបានឡើយ។ ដោយសារតែមូលហេតុនេះហើយ មនុស្សនឹងនិយាយថា ប្រវត្តិសាស្ត្រនៃព្រះគម្ពីរមិនអាចជឿទុកចិត្តបានឡើយ»។ ដកស្រង់ពីសំណេររបស់អ្នកស្រី អែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ Testimonies for the Church, volume 8, page 258, adapted។

សំនួរពិភាក្សា៖
  1. សូមពិនិត្យមើលសម្រង់ប្រសាសន៍របស់អ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍ខាងលើម្តងទៀត។ តើយើងឃើញរឿង ដែលកើតឡើងនៅក្នុងសំណេរដែលអ្នកស្រីមានប្រសាសន៍បានកើតឡើងជាញឹកញាប់នៅសព្វថ្ងៃដែរ ឬទេ? តើយើងមើលឃើញគ្រីស្ទានជឿលើវិទ្យាសាស្ត្រជាជាងការជឿលើព្រះគម្ពីរជាញឹកញាប់ប៉ុនណាដែរ? តើទស្សនៈបែបនេះបង្ហាញយើងថា ពួកគេមិនអាចជឿទុកចិត្តលើព្រះគម្ពីរបានដោយរបៀបណា?

  2. តើលោកអ្នកបានស្គាល់គ្រីស្ទានណាមួយដែលជឿលើការវិវត្តដែលឬទេ? លោកអ្នកក៏នឹកចាំដែរថា ការវិវត្តគឺជាគោលជំនឿដែលជីវិតនៅលើផែនដីបានមានឡើង ដោយសារតែការផ្លាស់ប្តូរដែលបានកើតឡើងបន្តិចម្តងៗក្នុងរយៈកាលដ៏យូរអង្វែងមួយ។ តើហេតុអ្វីបានជាលោកអ្នកមិនសូមអោយបុគ្គលនោះ បកស្រាយពីអ្វីដែលលោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍អំពីឈើឆ្កាងនៅក្នុងបទគម្ពីររ៉ូម៥? លោកប៉ុលបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់អំពីទំនាក់ទំនងរវាងអំពើបាប និងសេចក្តីស្លាប់របស់លោកអ័ដាមជាមួយនឹងការសុគតរបស់ ព្រះយេស៊ូវនៅលើឈើឆ្កាង។ តើបុគ្គលនោះបកស្រាយយ៉ាងដូចម្តេចមកកាន់លោកអ្នក? ​

  3. តើយើងអាចជួយអ្នកណាដែលកំពុងមានចម្ងល់អំពីអាពាហ៍ពិពាហ៍ភេទដូចគ្នាយ៉ាងដូចម្តេច? ក្នុងបទគម្ពីរយ៉ូហាន៨ យើងឃើញឧទាហរណ៍មួយពីស្ត្រីម្នាក់ដែលគាត់បានមានកំហុសដោយសារតែអំពើបាបផ្លូវភេទ។ នាងត្រូវបានគេនាំទៅរកព្រះយេស៊ូវ ដើម្បីអោយគេចោលសម្លាប់នឹងដុំថ្ម។ តើគំរូរបស់ព្រះយេស៊ូវបង្ហាញយើងអំពីរបៀបដែលយើងត្រូវតែបង្ហាញមនុស្សដែលមានកំហុសដោយរបៀបណា? តើហេតុអ្វីបានជាយើងមិនត្រូវ «ចោលដំុថ្ម» ទៅកាន់ពួកគេ? ​

រឿងខ្លី

ពន្យារពេលនៃការគាំងបេះដូង

Jeans

ការឈឺចុកចាប់នៅក្នុងពោះដ៏គួរអោយខ្លាចមួយបានដាស់អោយខ្ញុំភ្ញាក់នៅម៉ោង៥ភ្លឺ។ ទោះបីបានសម្រាកហើយក៏ដោយ ខ្ញុំនៅតែមានអារម្មណ៍ថាហត់នឿយ និងចង់ដាច់ខ្យល់។ ខ្ញុំមានអាយុជិត៦០ឆ្នាំហើយ រីឯសុខភាពក៏ទ្រុឌទ្រោមណាស់ដែរ ដូច្នេះ ខ្ញុំបានទៅមន្ទីរពេទ្យនៅក្នុងទីក្រុងស៊ីប ប្រទេស នីកូស៊ី។ លោកវេជ្ជបណ្ឌិតម្នាក់បានពិនិត្យសុខភាពខ្ញុំ និងមានប្រសាសន៍ថា គ្រប់យ៉ាងគឺល្អប្រក្រតីទេ រួចគាត់បានប្រាប់ខ្ញុំអោយត្រឡប់ទៅផ្ទះវិញ។

ម៉ាប៊ីដែលជាភរិយារបស់ខ្ញុំក៏នៅក្បែរខ្ញុំផងដែរ។ នាងធ្លាប់បានជួយខ្ញុំអោយផ្តាច់ការជក់បារីប្រាំកញ្ចប់ក្នុងមួយថ្ងៃ។ នាងក៏បាននាំខ្ញុំអោយជឿព្រះយេស៊ូវ និងមានសមាជិកភាពនៅក្នុងព្រះវិហារសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទផងដែរ។ នាងបានយល់ព្រមរៀបការជាមួយខ្ញុំក្រោយពីជីវិតរបស់ខ្ញុំបានផ្លាស់ប្តូរ និងធ្វើបុណ្យជ្រមុជទឹករួច។

ឥឡូវខ្ញុំនៅទីនេះ ទើបបាន២ឆ្នាំនៃការផ្លាស់ប្តូរមកជំនឿថ្មី និងអាពាហ៍ពិពាហ៍តែប៉ុណ្ណោះ ខ្ញុំមានអារម្មណ៍ថា មិនសូវស្រួលខ្លួនទាល់តែសោះ។ «ខ្ញុំអត់ទៅណាទេលោកគ្រូ» ខ្ញុំបានតបទៅលោកវេជ្ជបណ្ឌិត។

ខ្ញុំនៅតែឈឺឆ្អល់ និងចង់ដឹងពីមូលហេតុណាស់។ ដោយឃើញការទទូចអង្វររបស់ខ្ញុំ លោកវេជ្ជបណ្ឌិតបានយល់ព្រមហៅអ្នកជំនាញខាងជំងឺបេះដូងដែលមិនមានកាតព្វកិច្ចអោយមកជួបខ្ញុំ។ ខ្ញុំបានរង់ចាំ មួយម៉ោង ពីរម៉ោងបានកន្លងផុតទៅ។ រួចប្រាំ ប្រាំពីរ ប្រាំបីម៉ោងបន្តទៀត។ រហូតដល់ម៉ោង១៖១០នាទី។ ការឈឺឆ្អល់កាន់តែខ្លាំងឡើងៗ។ ខ្ញុំចេញទៅឈរនៅខាងក្រៅដើម្បីស្រូបយកខ្យល់បរិសុទ្ធ ដោយព្យាយាមដកដង្ហើមមួយៗ។ ខ្ញុំចាប់ផ្តើមវិលមុខ និងភាពងងឹតគ្របលើខ្ញុំ។ បុគ្គលម្នាក់បានស្រែកឡើងថ​ា «ប្រញាប់ឡើង គាត់កំពុងគាំងបេះដូងហើយ»។ ពេលនោះ អ្នកឯកទេសខាង ជំងឺបេះដូងបានមកដល់។ បុគ្គលិកពេទ្យបានបញ្ជូនខ្ញុំទៅឯបន្ទប់សង្គ្រោះបន្ទាន់។ នៅពេលដែលខ្ញុំបាន ដឹងខ្លួនឡើង ខ្ញុំបានដឹងថា សរសៃឈាមនៃបេះដូងរបស់ខ្ញុំត្រូវបានបិទយ៉ាងធ្ងន់ធ្ងរ។

«យើងបានធ្វើអ្វីដែលយើងអាចធ្វើបានរួចហើយ» អ្នកឯកទេសខាងជំងឺបេះដូងបានមានប្រសាសន៍។ ខ្ញុំត្រូវបានបញ្ជូនទៅមន្ទីរពេទ្យក្នុងបន្ទប់ថែទាំអស់រយៈពេល៣សប្តាហ៍។ លោកវេជ្ជបណ្ឌិតបានធ្វើការវះកាត់បេះដូង នៅពេលដែលអាការៈរបស់ខ្ញុំបានល្អប្រសើរឡើង។ ខ្ញុំនៅក្នុងបន្ទប់វះកាត់អស់រយៈពេល៩ម៉ោងកន្លះ។ ដោយព្រះគុណរបស់ព្រះ ការវះកាត់បានធ្វើទៅយ៉ាងរលូន ក្រោយមកខ្ញុំមានកំឡាំង និងរីករាយជាថ្មីម្តងទៀត។

ក្រឡេកមើលទៅក្រោយវិញ ខ្ញុំជឿថាការឈឺចុកចាប់ដែលបានដាស់ខ្ញុំនៅម៉ោង៥ភ្លឺ គឺជាការពន្យារពេលនៃការគាំងបេះដូង។ ខ្ញុំអាចនឹងស្លាប់ភ្លាមៗនៅពេលនោះ។ ទោះយ៉ាងណាព្រះដែលប្រកបដោយសេចក្តីស្រឡាញ់របស់យើងបានពន្យារពេលគាំងបេះដូងអស់រយៈពេល៨ម៉ោងកន្លះរហូតដល់អ្នកជំនាញខាងជំងឺបេះដូងបានមកដល់ ដូច្នេះខ្ញុំអាចរក្សាជីវិតរបស់ខ្ញុំបានបន្តទៅទៀត។

Powered by CAM