មេរៀនទី១០​៖ ២៩ ឧសភា-០៤ មិថុនា ២០២១

សេចក្តីសញ្ញាថ្មី

Jeans
ថ្ងៃសៅរ៍ ទី២៩ ខែឧសភា ឆ្នាំ២០២១
អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចាំសប្តាហ៍នេះ៖ យេរេមា ៣១៖៣១-៣៤, ម៉ាថាយ ៥៖១៧-២៨, ហូសេ ២៖១៨-២០, អេសាយ ៥៦៖៦, ៧, ហេព្រើរ ៨៖៧, ៨។

ខចងចាំ៖«ព្រះយេហូវ៉ា​ទ្រង់​មាន​ព្រះបន្ទូល​ថា នឹង​មាន​គ្រា​មក​ដល់ ដែល​អញ​នឹង​តាំង​សញ្ញា​ថ្មីនឹង​ ពួក​វង្ស​អ៊ីស្រាអែល ហើយ​និង​ពួក​វង្ស​យូដា» (យេរេមា ៣១៖៣១)។

រូបត្លុកនៅក្នុងទស្សនាវដ្តីមួយ កាលពីប៉ុន្មានឆ្នាំមុនបានបង្ហាញរូបពាណិជ្ជករកំពូលមួយរូបនៅក្នុងការិយាល័យ។ គាត់កំពុងឈរនៅពីមុខកំពូលពាណិជ្ជករដទៃទៀតមួយក្រុម។ គាត់កំពុងតែកាន់​ប្រអប់សាប៊ូបោកខោអាវក្នុងដៃបង្ហាញទៅពួកគេ។ គាត់បានប្រាប់ពួកគេឲ្យក្រឡេកមើលពាក្យ «ថ្មី» ដែល សរសេរជាអក្សរធំៗពណ៌ក្រហមនៅលើប្រអប់សាប៊ូនោះ។ ពាក្យនេះបង្ហាញថា សាប៊ូបោកខោអាវគឺថ្មី។ គាត់មាន​ ប្រសាសន៍ថា «របស់ដែលថ្មីមានតែមួយគត់គឺពាក្យថា ថ្មី នៅលើប្រអប់នេះឯង រីឯអ្វីផ្សេងទៀត ពាក់ព័ន្ធនឹងសាប៊ូតែនៅដដែលទាំងអស់»។

យ៉ាងណាមិញ សេចក្តីសញ្ញាថ្មីក៏ស្រដៀងគ្នានឹងរឿងខាងលើនេះដែរ។ ហេតុផលសម្រាប់សេចក្តីសញ្ញាថ្មីក៏ដូចគ្នានឹងហេតុផលសម្រាប់សេចក្តីសញ្ញាចាស់ដែរ។ ក្តីសង្ឃឹមដែលសេចក្តី​សញ្ញាថ្មី​ផ្តល់ដល់យើងគឺដដែលទេ។ ហេតុនេះអ្វីដែលព្រះបង្គាប់ឲ្យយើងធ្វើក្នុងសេចក្តីសញ្ញាថ្មីគឺនៅដដែលទេ។ សេចក្តីសញ្ញាទាំងពីរសុទ្ធតែបង្ហាញយើងអំពីសេចក្តីមេត្តា និងព្រះគុណរបស់ព្រះ។ សេចក្តីស្រឡាញ់ របស់ព្រះសម្រាប់មនុស្សលោកគឺធំធេងជាងអំពើបាបឬកំហុសដែលយើងសូមឲ្យទ្រង់អត់ទោសនោះទៅទៀត។

ថ្ងៃអាទិត្យ ទី៣០ ខែឧសភា ឆ្នាំ២០២១

នឹងមានគ្រាមកដល់

សូមអានខគម្ពីរយេរេមា ៣១៖៣១-៣៤ ហើយឆ្លើយសំណួរនៅខាងក្រោម៖

១) តើអ្នកណាជាអ្នកដឹកនាំលើសេចក្តីសញ្ញា?

២) តើក្រឹត្យវិន័យអ្វីដែលលោកយេរេមាកំពុងមានប្រសាសន៍នៅទីនេះ? តើក្រឹត្យវិន័យនេះជារបស់អ្នក ណា?

៣) តើខណាខ្លះដែលនិយាយអំពីមិត្តភាពជិតស្និទ្ធផ្ទាល់ខ្លួនដែលព្រះទ្រង់ចង់មានជាមួយនឹងរាស្ត្ររបស់​ព្រះអង្គម្នាក់ៗ?

៤) តើព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់ធ្វើអ្វីខ្លះ សម្រាប់រាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គដើម្បីឲ្យមិត្តភាពជិតស្និទ្ធផ្ទាល់ខ្លួនអាចកើត​ឡើងជាមួយនឹងពួកគេបាន?

យើងអាចឃើញថា សេចក្តីសញ្ញា «ថ្មី» គឺមិនខុសគ្នាអំពី សេចក្តីសញ្ញា «ចាស់» ដែលទ្រង់ធ្វើជាមួយរាស្ត្រអ៊ីស្រាអែលនៅលើភ្នំស៊ីណាយប៉ុន្មានទេ។ ហេតុអ្វីបានជាព្រះត្រូវតាំងសេចក្តីសញ្ញាថ្មីបើសេចក្តីសញ្ញាចាស់ដូចគ្នាច្រើនណាស់ទៅហើយនោះ? សេចក្តីសញ្ញា «ចាស់» មិនហួសសម័យទេ។ បញ្ហារបស់សេចក្តីសញ្ញាចាស់គឺវាត្រូវបានគេបំពាន។

ចម្លើយទៅនឹងសំណួរខាងលើបង្ហាញយើងថា មានផ្នែកជាច្រើននៃសេចក្តីសញ្ញាចាស់បានបន្តជាផ្នែករបស់សេចក្តីសញ្ញាថ្មីដដែល។ ហេតុនោះ «សេចក្តីសញ្ញាថ្មី» គឺជាសេចក្តីសញ្ញាចាស់ពីមុនដែលព្រះទ្រង់បានធ្វើវាឲ្យថ្មីឡើងវិញនោះឯង។ សេចក្តីសញ្ញាថ្មីចាក់បំពេញ ឬធ្វើឲ្យសម្រេចនូវសេចក្តីសញ្ញា​ចាស់។

សូមក្រឡេកមើលផ្នែកចុងក្រោយនៃខគម្ពីរយេរេមា ៣១៖៣៤។ នៅក្នុងផ្នែកនេះ ព្រះអម្ចាស់​មានបន្ទូលថា ទ្រង់នឹងអត់ទោសដល់អំពើបាបរបស់រាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គ។ ទ្រង់ក៏មានបន្ទូលដែរថា ទ្រង់នឹងកត់ក្រឹត្យវិន័យនៅលើចិត្តរបស់យើង ហើយដាក់ក្រឹត្យវិន័យនៅក្នុងគំនិតរបស់យើង។ ទន្ទឹមគ្នានេះ ព្រះអម្ចាស់បង្ហាញយើងថា ទ្រង់នឹងអត់ទោសដល់យើងពីព្រោះដោយសារតែអំពើបាបរបស់យើងបានបំពានក្រឹត្យវិន័យដែលទ្រង់បានកត់ត្រាទុកក្នុងចិត្តរបស់យើង។ តើគោលគំនិតទាំងពីរនេះផ្ទុយគ្នាមែន ទេ? ម្យ៉ាងទៀត តើព្រះអាចកត់ត្រាក្រឹត្យវិន័យក្នុងចិត្តរបស់យើងបានទេនៅពេលដែលចិត្តរបស់យើង ពោរពេញដោយអំពើបាប ហើយយើងបានបំពានក្រឹត្យវិន័យនៅឡើយនោះ? ប្រសិនបើលោកអ្នកឆ្លើយថា ទេ សូមពន្យល់អំពីមូលហេតុដែលគំនិតទាំងពីរស្របគ្នា។ តើរឿងនេះមានដូចម្តេច នៅពេលដែលខគម្ពីរ រ៉ូម ២៖១៥ ចែងថា កិច្ចការនោះ «មានចារឹកនៅក្នុងដួងចិត្តរបស់គេស្រាប់ហើយ» (គខប)។ (សូមអាន​ខគម្ពីរម៉ាថាយ ៥៖១៧-២៨ ដើម្បីជួយលោកអ្នកឆ្លើយទៅនឹងសំណួរ)។

សូមអានខគម្ពីរប្រចាំថ្ងៃនេះម្តងទៀត។ តើខទាំងនេះអាចជួយយើងឲ្យឆ្លើយទៅនឹងមនុស្សខ្លះដែលនិយាយថា យើងមិនបាច់រក្សាក្រឹត្យវិន័យ១០ប្រការ (រួមមានថ្ងៃសប្បាតហ៍ផង) នៅក្នុងសេចក្តី​សញ្ញា​ថ្មីទៀតហើយ? តើខទាំងនេះពិតជាចង់និយាយថាដូច្នោះមែនទេ? តើខទាំងនេះបង្ហាញថាក្រឹត្យវិន័យរបស់ ព្រះបន្តនៅមានជារៀងរហូតដោយរបៀបណាដែរ?

ថ្ងៃច័ន្ទ ទី៣១ ខែឧសភា ឆ្នាំ២០២១

កិច្ចការនៅក្នុងចិត្ត

យើងអាចរកឃើញសេចក្តីសញ្ញាថ្មីជាលើកដំបូងក្នុងព្រះគម្ពីរគឺនៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរយេរេមា។ គ្រានោះ នគរខាងត្បូងរបស់យូដាហៀបនឹងដួលរលំទៅហើយ។ បន្ទាប់មក ពួកបាប៊ីឡូននឹងចាប់យករាស្ត្រ របស់ព្រះធ្វើជាអ្នកទោសរបស់ពួកគេ។ ពួកបាប៊ីឡូននឹងចាប់យកពួកយូដាទៅស្រុកឆ្ងាយ។ នេះគឺជាអ្វីដែលនឹងកើតឡើងនៅពេលដែលព្រះទ្រង់ប្រាប់យេរេមាប្រកាសសេចក្តីសញ្ញាថ្មីរបស់ព្រះអង្គដល់រាស្ត្ររបស់ ទ្រង់។ ១៥០ឆ្នាំមុនគ្រានេះ ហោរាហូសេក៏បានមានប្រសាសន៍អំពីសេចក្តីសញ្ញាមួយទៀតផងដែរ (ហូសេ ២៖១៨-២០)។ លោកហូសេលើកឡើងអំពីគោលគំនិតនេះនៅគ្រាដែលពួកអាសស៊ើរហៀបនឹងបំផ្លាញអំបូរទាំង១០របស់អាណាចក្រខាងជើង។

សូមអានខគម្ពីរហូសេ ២៖១៨-២០។ សូមប្រៀបធៀបអំពីអ្វីដែលព្រះអម្ចាស់មានបន្ទូលទៅកាន់រាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គនៅក្នុងខគម្ពីរហូសេ ២៖១៨-២០​ ជាមួយនឹងអ្វីដែលទ្រង់មានបន្ទូលនៅ​ក្នុងខគម្ពីរ​យេរេមា ៣១៖៣១-៣៤។ តើលោកអ្នកឃើញរូបស័ព្ទអ្វីខ្លះនៅក្នុងខគម្ពីរទាំងនេះ? តើខទាំងនេះប្រាប់យើងអ្វីខ្លះអំពីសេចក្តីសញ្ញា?

ព្រះគម្ពីរបង្ហាញប្រាប់យើងអំពីប្រវត្តិសាស្ត្រដ៏ក្រៀមក្រំរបស់រាស្ត្ររបស់ព្រះ។ ជាញឹកញាប់ រាស្ត្ររបស់ព្រះតែងតែបដិសេធទ្រង់ និងផែនការរបស់ព្រះអង្គ។ ពួកគេបានតតាំងនឹងព្រះជាម្ចាស់។ ពួកគេ មិនបានជឿទុកចិត្តលើព្រះអង្គឡើយ។ ពួកគេពុំបានបង្ហាញសេចក្តីជំនឿឡើយ។ ពួកគេបានបែរចេញ​ពីព្រះ និងមិនស្តាប់បង្គាប់តាមក្រឹត្យវិន័យរបស់ព្រះអង្គឡើយ។ ប៉ុន្តែ រឿងនោះពុំបានរារាំងព្រះឲ្យឈប់ស្រឡាញ់ ពួកគេឡើយ។ ព្រះជាម្ចាស់បានចាត់ហោរាជាច្រើនឲ្យប្រកាសប្រាប់រាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គថាទ្រង់នឹងបន្តលើក តម្កើងសេចក្តីសញ្ញារបស់ព្រះអង្គ។ ព្រះអម្ចាស់នឹងយាងចូលទៅក្នុងសេចក្តីសញ្ញាជាមួយមនុស្សគ្រប់គ្នាដែលព្រមបែរចេញពីអំពើបាប ហើយបែរមកស្តាប់តាមក្រឹត្យវិន័យ និងជឿទុកចិត្តលើសេចក្តីសន្យារបស់ ព្រះអង្គវិញ។

សូមក្រឡេកមើលខនៅខាងក្រោមទាំងនេះ។ ពិតណាស់ ខទាំងនេះពុំបាននិយាយអំពីសេចក្តីសញ្ញាថ្មីទេ។ ប៉ុន្តែ តើលោកអ្នកឃើញអ្វីខ្លះនៅក្នុងខទាំងនេះដែលបង្ហាញយើងអំពីក្បួនច្បាប់ដ៏សំខាន់នៅក្នុងសេចក្តីសញ្ញាថ្មី?

អេសេគាល ១២៖១៩

--------------------------------------------------------

អេសេគាល ១៩៖៣១

--------------------------------------------------------

អេសេគាល ៣៦៖២៦

--------------------------------------------------------

ព្រះអម្ចាស់ទ្រង់នឹង​ឲ្យ​គេ​មាន​ចិត្ត​ដែល​ស្គាល់​ទ្រង់​ថាជា​ព្រះយេហូវ៉ា (យេរេមា ២៤៖៧)។ ព្រះ-​អម្ចាស់ទ្រង់នឹង «​ដក​ចិត្ត​ដែល​រឹង​ដូច​ថ្ម ពី​រូប​សាច់​ឯង​ចេញ រួច​នឹង​ឲ្យ​មាន​ចិត្ត​ជា​សាច់​វិញ» គឺជាចិត្តដែលចេះស្តាប់បង្គាប់តាមទ្រង់ (NIrV)។ សូមអានខ៣៧បន្ថែម។ កិច្ចការដ៏សំខាន់របស់ព្រះជាម្ចាស់នេះបង្ហាញយើងឲ្យឃើញអំពីអត្ថន័យនៃសេចក្តីសញ្ញាថ្មីនេះឯង។

ថ្ងៃអង្គារ ទី០០ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២១

សេចក្តីសញ្ញាចាស់ និងសេចក្តីសញ្ញាថ្មី

«ឯពួក​សាសន៍ដទៃ ដែល​ភ្ជាប់​ខ្លួន​នឹង​ព្រះយេហូវ៉ា​ដើម្បី​ធ្វើ​ការងារ​ទ្រង់ ហើយ​នឹង​ស្រឡាញ់​ព្រះនាម​នៃ​ព្រះយេហូវ៉ា ព្រម​ទាំង​ធ្វើ​ជា​អ្នក​បំរើ​ទ្រង់ គឺ​គ្រប់​អស់​អ្នក​ណា​ដែល​រក្សា​ថ្ងៃ​ឈប់​សំរាក​ឥត​បង្អាប់​ឡើយ ហើយ​កាន់​ខ្ជាប់​តាម​សេចក្តី​សញ្ញា​របស់​អញ នោះ​អញ​នឹង​នាំ​គេ​មក​ឯ​ភ្នំ​បរិសុទ្ធ​របស់​អញ ហើយ​ឲ្យ​គេ​បាន​អរ​សប្បាយ នៅ​ក្នុង​ដំណាក់​របស់​អញ ដែល​សំរាប់​ជា​ទី​អធិស្ឋាន អញ​នឹង​ទទួល​អស់​ទាំង​ដង្វាយ​ដុត នឹង​យញ្ញបូជា​របស់​គេ នៅ​លើ​អាសនា ដ្បិត​ដំណាក់​អញ​នឹង​បាន​ហៅ​ជា​ទី​អធិស្ឋាន​សំរាប់​គ្រប់​ទាំង​សាសន៍» (អេសាយ ៥៦៖៦, ៧)។

លោកយេរេមាប្រកាសថា ព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់នឹងតាំងសេចក្តីសញ្ញាថ្មីជាមួយនឹង «រាស្ត្រអ៊ី​ស្រា​- អែល» (យេរេមា ៣១៖៣៣)។ តើលោកយេរេមាកំពុងមានប្រសាសន៍ថា ព្រះទ្រង់នឹងប្រទានសេចក្តីសន្យាជាសេចក្តីសញ្ញារបស់ព្រះអង្គសម្រាប់តែមនុស្សដែលមកពីពូជពង្សរបស់អ័ប្រាហាំ និងមនុស្សដែលកើតពីសាសន៍យូដាប៉ុណ្ណោះឬ?

ទេ គំនិតបែបនោះគឺមិនពិតទេ។ គំនិតបែបនោះក៏មិនពិតនៅជំនាន់គម្ពីរសញ្ញាចាស់ដែរ។ ពិតមែនហើយ ព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់បានប្រទានសេចក្តីសញ្ញាដល់សាសន៍ហេព្រើរ។ ប៉ុន្តែ ព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់ ពុំធ្លាប់ដែលចង់ឲ្យសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះអង្គសម្រាប់តែសាសន៍យូដាមួយឡើយ។ ព្រះទ្រង់បាន​អញ្ជើញ​សាសន៍យូដា និងសាសន៍ដទៃឲ្យចូលរួមចំណែកក្នុងសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះអង្គ។ ប៉ុន្តែ ដំបូង មនុស្សគ្រប់គ្នាត្រូវទទួលយកសេចក្តីសញ្ញារបស់ព្រះអង្គជាមុនសិន។ មកទល់សព្វថ្ងៃនេះ សេចក្តីសញ្ញានេះមិនទាន់ ត្រូវបានកែប្រែនៅឡើយទេ។

សូមអានខគម្ពីរដែលលោកអេសាយកត់ត្រាខាងលើម្តងទៀត។ តើខទាំងនេះបង្រៀនថា មនុស្សដែលចង់បម្រើព្រះអម្ចាស់ត្រូវធ្វើអ្វីខ្លះ? សព្វថ្ងៃនេះប្រសិនបើយើងចង់បម្រើព្រះអង្គ តើព្រះជាម្ចាស់សូមឲ្យយើងធ្វើអ្វីផ្សេងខុសពីមុនមែនទេ? សូមពន្យល់ចម្លើយរបស់លោកអ្នក។

លោកសាវ័កប៉ុលមានប្រសាសន៍ថា សេចក្តីសញ្ញាថ្មី «ប្រសើរ» ជាងសេចក្តីសញ្ញាចាស់ (ហេព្រើរ ៨៖៦)។ (សូមអានការសិក្សានៅថ្ងៃពុធ)។ ប៉ុន្តែ ទាំងសញ្ញាចាស់ និងសញ្ញាថ្មីសុទ្ធតែមាន​ចំណុចសំខាន់ដូចគ្នា។ ហេតុនោះ សេចក្តីសញ្ញាទាំងពីរពិតជាមិនខុសគ្នាទេ។ គឺព្រះដដែលដែលគង់នៅក្នុងសេចក្តីសញ្ញាទាំងពីរដែលទ្រង់ប្រទានផ្លូវនៃសេចក្តីសង្គ្រោះ។ ទ្រង់សង្គ្រោះយើងដោយព្រះគុណរបស់ព្រះអង្គ (និក្ខមនំ ៣៤៖៦, រ៉ូម ៣៖២៤)។ ព្រះជាម្ចាស់ដដែលដែលគង់ក្នុងសេចក្តីសញ្ញាទាំងពីរ ចង់ឃើញមនុស្សមួយក្រុមដែលប្រាថ្នាជួបទ្រង់ និងទទួលយកសេចក្តីសន្យានៃការអត់ទោសរបស់ព្រះអង្គ (យេរេមា ៣១៖៣៤, ហេព្រើរ ៨៖១២)។ ព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់ចង់កត់ត្រាក្រឹត្យវិន័យរបស់ព្រះអង្គនៅក្នុងដួងចិត្តរបស់រាស្ត្រព្រះអង្គ។ រាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គត្រូវតែមានមិត្តភាពជិតស្និទ្ធផ្ទាល់ខ្លួនជាមួយនឹងទ្រង់ (យេរេមា ៣១៖៣៣, ហេព្រើរ ៨៖១០)។ រាស្ត្ររបស់ព្រះគឺមានទាំងសាសន៍យូដា និងសាសន៍ដទៃ។

លោហិតរបស់ព្រះយេស៊ូវបានប្រមូលសាសន៍យូដា និងសាសន៍ដទៃឲ្យខិតមកជិតព្រះជាម្ចាស់។ ព្រះយេស៊ូវទ្រង់បានធ្វើឲ្យសេចក្តីសញ្ញាថ្មីអាចទទួលយកបានដោយមនុស្សគ្រប់គ្នាដែលជឿលើព្រះអង្គ។

ថ្ងៃពុធ ទី០២ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២១

សេចក្តីសញ្ញាដែលប្រសើរជាង

ម្សិលមិញ យើងបានឃើញថា សេចក្តីសញ្ញាចាស់ និងសេចក្តីសញ្ញាថ្មីសុទ្ធតែមានចំណុចសំខាន់ដូចគ្នា។ ហេតុនោះ យើងយល់ថាសេចក្តីសញ្ញាទាំងពីរគឺពិតជាមិនខុសគ្នាទេ។ សេចក្តីសញ្ញា​ទាំងពីរបង្រៀនយើងថា ព្រះជាម្ចាស់សង្គ្រោះយើងដោយសារសេចក្តីសង្គ្រោះនៅក្នុងអង្គទ្រង់។ ព្រះទ្រង់អត់ទោសដល់យើងរាល់គ្នាដោយសារទ្រង់ស្រឡាញ់យើង ហើយមិនមែនដោយសារអ្វីមួយដែលយើងធ្វើដើម្បីឲ្យបានសេចក្តីមេត្តារបស់ព្រះអង្គនោះទេ។ ការអត់ទោសរបស់ព្រះអង្គអនុញ្ញាតឲ្យយើងមាន​មិត្តភាពជិតស្និទ្ធផ្ទាល់ខ្លួនជាមួយនឹងទ្រង់។ ដោយសារតែការអត់ទោសរបស់ព្រះអង្គ យើងអាចថ្វាយចិត្ត និងជីវិតរបស់យើងទាំងស្រុងដល់ព្រះតាមរយៈសេចក្តីជំនឿ។ នោះទ្រង់នឹងជួយយើងឲ្យបម្រើ និងស្តាប់​បង្គាប់ទ្រង់បាន។

ពិតមែនហើយ សេចក្តីសញ្ញាទាំងពីរគឺដដែលទេ។ ប៉ុន្តែ កណ្ឌគម្ពីរហេព្រើរបានចែងថា សេចក្តី​សញ្ញាថ្មី «ប្រសើរជាង» សេចក្តីសញ្ញាចាស់ (ហេព្រើរ ៨៖៦)។ ហេតុអ្វីបានជាសេចក្តីសញ្ញាថ្មី «ប្រសើរ​ជាង»?

តើសេចក្តីសញ្ញាចាស់មានបញ្ហាអ្វី? ហេតុអ្វីបានជាវាមាន «កំហុស» ឬ «ខ្ចោះ» (គខប)? សូម​អាន​ខគម្ពីរហេព្រើរ ៨៖៧, ៨ ដើម្បីឆ្លើយនឹងសំណួរនេះ។

បញ្ហារបស់សេចក្តីសញ្ញាចាស់គឺមិនមែនមកពីសេចក្តីសញ្ញានេះទេ គឺជារាស្ត្ររបស់ព្រះទេដែលមានបញ្ហា។ ពួកគេខកខានមិនបានមានសេចក្តីជំនឿលើសេចក្តីសញ្ញានេះ (ហេព្រើរ ៤៖២)។ ចុះសេចក្តី សញ្ញាថ្មីប្រសើរជាងសេចក្តីសញ្ញាចាស់ដោយរបៀបណាវិញ? សេចក្តីសញ្ញាថ្មីបង្ហាញថា ព្រះយេស៊ូវគឺជាវិធីដែលប្រសើរជាងខ្លាំងណាស់។ សេចក្តីសញ្ញាចាស់បង្ហាញអំពីព្រះយេស៊ូវតាមរយៈដង្វាយយញ្ញបូជា។ បណ្តាជនបាននាំយកដង្វាយទាំងនេះមកឯព្រះវិហារ។ ពួកសង្ឃបានសម្លាប់សត្វដើម្បីបង្ហាញអំពីរបៀបដែលព្រះយេស៊ូវនឹងត្រូវសុគតជាយ៉ាងណាដើម្បីសង្គ្រោះយើង។ នៅក្នុងគម្ពីរសញ្ញាថ្មី ព្រះយេស៊ូវគឺជា​ដង្វាយយញ្ញបូជាផង និងជាសង្ឃផង។ ទ្រង់ធ្វើការដើម្បីសង្គ្រោះរាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គដោយសារលោហិត​របស់ព្រះអង្គ។ ហេតុនោះ កាដូនៃសេចក្តីអត់ទោសដែលព្រះប្រទានដល់សាសន៍អ៊ីស្រាអែល​ក្នុងសេចក្តី សញ្ញាចាស់គឺជាកាដូដដែលដែលព្រះទ្រង់ប្រទានដល់យើងរាល់គ្នានៅក្នុងសេចក្តីសញ្ញាថ្មីនេះឯង។ ប៉ុន្តែ សេចក្តីសញ្ញាថ្មីបង្ហាញឲ្យឃើញសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ព្រះកាន់តែពេញលេញជាង។ សេចក្តីសញ្ញាថ្មីប្រសើរ ជាងដោយសារតែសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរតាមរយៈនិមិត្តរូបក្នុងគម្ពីរសញ្ញាចាស់ត្រូវបានបង្ហាញឲ្យឃើញក្នុងព្រះជន្មនិងកិច្ចការរបស់ព្រះយេស៊ូវពិតៗតែម្តង (ហេព្រើរ ៩៖៨-១៤)។

តើព្រះយេស៊ូវទ្រង់បានធ្វើកិច្ចការអ្វីខ្លះ?​ តើទ្រង់កំពុងធ្វើអ្វីនាពេលឥឡូវនេះ? ព្រះយេស៊ូវគឺជា កូនចៀមដែលត្រូវគេសម្លាប់។ ទ្រង់បានបង្ហូរព្រះលោហិតទ្រង់សម្រាប់អំពើបាបរបស់យើង (ហេព្រើរ ៩៖១២)។ ទ្រង់ធ្វើការជាសម្តេចសង្ឃរបស់យើងនៅស្ថានសួគ៌ (ហេព្រើរ ៧៖២៥)។ ទ្រង់ឈរនៅរវាងយើងនឹងសេចក្តីក្រោធរបស់ព្រះទាស់នឹងអំពើបាប។ ព្រះយេស៊ូវទ្រង់ធ្វើកិច្ចការដើម្បីសង្គ្រោះយើងរាល់គ្នាទាំងថ្ងៃទាំងយប់។

សូមអានខគម្ពីរហេព្រើរ ៨៖៥ និង ហេព្រើរ ១០៖១។ តើអ្នកនិពន្ធកណ្ឌគម្ពីរហេព្រើរបានប្រើពាក្យអ្វីដើម្បីបង្ហាញអំពីផែនការដើមនៃការថ្វាយបង្គំក្នុងគម្ពីរសញ្ញាចាស់។ តើពាក្យនេះជួយយើងឲ្យមើលថាសេចក្តីសញ្ញាថ្មីប្រសើរជាងសេចក្តីសញ្ញាចាស់ដោយរបៀបដូចម្តេចខ្លះ?

ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ទី០៣ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២១

សម្តេចសង្ឃសម្រាប់សេចក្តីសញ្ញាថ្មី

កណ្ឌគម្ពីរហេព្រើរបង្ហាញយើងថា ព្រះយេស៊ូវទ្រង់ធ្វើកិច្ចការនៅក្នុងព្រះវិហារនៅក្នុងស្ថានសួគ៌ដើម្បីសង្គ្រោះយើងរាល់គ្នា។ ព្រះយេស៊ូវគឺជាសម្តេចសង្ឃរបស់យើង។ កិច្ចការដែលព្រះយេស៊ូវធ្វើនៅស្ថានសួគ៌សម្រាប់យើងគឺត្រូវបានផ្សារភ្ជាប់យ៉ាងជិតស្និទ្ធនឹងសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះអង្គក្នុងសេចក្តី សញ្ញាថ្មី។

ព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់ក៏សព្វព្រះទ័យឲ្យរាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គដែលស្ថិតនៅក្រោមសេចក្តីសញ្ញាចាស់យល់អំពីរបៀបដែលទ្រង់សង្គ្រោះមនុស្សលោកដែរ។ ហេតុនោះ បានជាព្រះជាម្ចាស់បង្គាប់លោកម៉ូសេ​ឲ្យសង់រោងឧបោសថនៅវាលរហោឋាន ដែលជាកន្លែងឲ្យរាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គអាចថ្វាយបង្គំទ្រង់បាន។ ការថ្វាយបង្គំរបស់ពួកគេនឹងជួយពួកគេរៀនអំពីផ្នែកផ្សេងៗនៃសេចក្តីសញ្ញាចាស់។ ផ្នែកមួយនៃផ្នែកទាំងនេះគឺជាសត្វដែលធ្វើជាដង្វាយយញ្ញបូជា។ បណ្តាជនត្រូវយកដង្វាយយញ្ញបូជាមកឯសង្ឃ។ សត្វ ត្រូវបានគេសម្លាប់។ សង្ឃត្រូវថ្វាយឈាមទៅព្រះជាម្ចាស់ជាដង្វាយលោះបាបសម្រាប់បណ្តាជន។ ផ្នែកផ្សេងៗនៃការថ្វាយបង្គំទាំងនេះក្នុងជំនាន់គម្ពីរសញ្ញាចាស់បង្ហាញអំពីរបៀបដែលព្រះយេស៊ូវសង្គ្រោះយើងរាល់គ្នា។ ចូរនឹកចាំថា ដង្វាយទាំងនេះគឺជានិមិត្តរូបនៃកិច្ចការដែលព្រះយេស៊ូវធ្វើ។ យញ្ញបូជា និងឈាមសត្វមិនអាចសង្គ្រោះនរណាម្នាក់បានឡើយ។

សូមអានខគម្ពីរហេព្រើរ ១០៖៤។ ហេតុអ្វីបានជាខនេះចែងថា យើងមិនអាចបានសង្គ្រោះដោយសត្វដែលស្លាប់ជំនួសបាបយើងបានឡើយ?

ដង្វាយយញ្ញបូជា និងសង្ឃដែលថ្វាយឈាមសត្វទៅព្រះជាម្ចាស់បង្ហាញអំពីកិច្ចការដែល ព្រះយេស៊ូវទ្រង់នឹងធ្វើ។ ព្រះយេស៊ូវបានក្លាយជាយញ្ញបូជា។ លោហិតរបស់ព្រះអង្គបានចាប់ផ្តើមឲ្យមានសេចក្តីសញ្ញាថ្មី។ លោហិតរបស់ព្រះយេស៊ូវបានធ្វើឲ្យសេចក្តីសញ្ញាថ្មីស្របច្បាប់។ ព្រះជាម្ចាស់អង្គទ្រង់ផ្ទាល់បានបង្កើតឲ្យមានយញ្ញបូជាដ៏ពិតប្រាកដ។ ព្រះយេស៊ូវគឺជាយញ្ញបូជាដ៏ពិតប្រាកដ ដែលបានថ្វាយព្រះជន្មមួយដងសម្រាប់អំពើបាបរបស់យើង។ ការថ្វាយរបស់ព្រះអង្គមានប្រសិទ្ធភាព​ជារៀង​រហូត (ហេព្រើរ ៩៖២៦)។ បន្ទាប់ពីព្រះយេស៊ូវទ្រង់បានសុគត រាស្ត្ររបស់ព្រះអង្គក៏មិនត្រូវការសម្លាប់​សត្វ​ដើម្បីលោះបាបទៀតដែរ។ នោះគឺដោយសារតែព្រះវិហារនៅលើផែនដីបានធ្វើការងារដែលព្រះបាន​តម្រូវឲ្យធ្វើរួចហើយ។

សូមអានខគម្ពីរម៉ាថាយ ២៧៖៥១។ ខនេះប្រាប់យើងថា វាំងននក្នុងព្រះវិហារនៅលើផែនដីនេះត្រូវបានរហែកជាពីរពេលដែលព្រះយេស៊ូវសុគត។ តើវាំងននរហែកនេះជួយយើងឲ្យយល់អំពីមូលហេតុដែលយញ្ញបូជានៅក្នុងព្រះវិហារនៅលើផែនដីនេះលែងត្រូវការជារៀងរហូតដោយរបៀបណា?

ពួកលេវីបានថ្វាយយញ្ញបូជាដល់ព្រះជាម្ចាស់សម្រាប់លោះបាបរបស់បណ្តាជន។ ប៉ុន្តែ នៅពេល ដែលព្រះយេស៊ូវសុគត ពុំត្រូវការឲ្យពួកលេវីធ្វើកិច្ចការនេះទៀតទេ។ ព្រះយេស៊ូវបានបញ្ចប់កិច្ចការទាំង អស់ហើយ។ ឥឡូវនេះទ្រង់បានថ្វាយលោហិតផ្ទាល់របស់ព្រះអង្គនៅក្នុងព្រះវិហារនៅស្ថានសួគ៌វិញ (សូម អានខគម្ពីរហេព្រើរ ៨៖១-៥)។ សេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរនេះគឺជាមូលហេតុសម្រាប់សេចក្តីសន្យាដែលព្រះ ទ្រង់ប្រទានដល់យើងនៅក្នុងសេចក្តីសញ្ញាថ្មី។

ថ្ងៃសុក្រ ទី០៤ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២១

សិក្សាបន្ថែម

«ព្រះយេស៊ូវទ្រង់បានសោយនំប័ុង និងទឹកទំពាំងបាយជូរជាមួយនឹងពួកសិស្សរបស់ព្រះអង្គ។ ដោយសារការធ្វើបែបនេះ ព្រះយេស៊ូវបង្ហាញប្រាប់ទៅពួកសិស្សថា ទ្រង់យល់ព្រមធ្វើជាព្រះអង្គសង្គ្រោះរបស់ពួកគេ។ ព្រះយេស៊ូវក៏ប្រទានសេចក្តីសញ្ញាថ្មីដល់ពួកគេដែរ។ គ្រប់គ្នាដែលទទួលព្រះយេស៊ូវនឹងក្លាយជារាស្ត្ររបស់ព្រះ។ ពួកគេនឹងទទួលបានគ្រប់យ៉ាងដែលព្រះវរបិតានឹងប្រទានដល់ព្រះយេស៊ូវ។ សេចក្តីសញ្ញាថ្មីអាចធ្វើឲ្យរឿងទាំងនេះកើតឡើងបាន។ សេចក្តីសញ្ញាថ្មីក៏អនុញ្ញាតឲ្យសិស្សរបស់ព្រះ-យេស៊ូវមានគ្រប់ទាំងព្រះពរដែលស្ថានសួគ៌អាចប្រទានក្នុងជីវិតនេះ និងជីវិតដល់នឹងមកដែលនាពេលខាង មុខដែរ។ លោហិតរបស់ព្រះយេស៊ូវបានបង្កើតសេចក្តីសញ្ញាថ្មីនេះ។ ផ្នែកមួយនៃសេចក្តីសញ្ញាថ្មីនេះ ពួក សិស្សរបស់ព្រះយេស៊ូវនឹងត្រូវបរិភោគ និងផឹកទឹកទំពាំងបាយជូរនៅគ្រាអនាគត។ បន្ទាប់មក ពួកគេនឹងនឹកចាំអំពីព្រះយេស៊ូវដែលបានសុគតសម្រាប់ពួកគេម្នាក់ៗ។ ព្រះយេស៊ូវទ្រង់ក៏បានសុគតសម្រាប់បាបជនគ្រប់គ្នាដែលនៅគ្រប់ទីកន្លែងនៃផែនដីនេះដែរ»។ ដកស្រង់ពី Ellen G. White, The Desire of Ages, page 659, adapted។

«ផ្នែកដ៏អស្ចារ្យបំផុតនៃសេចក្តីសញ្ញានេះគឺជាសេចក្តីមេត្តា។ ព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់បង្ហាញសេចក្តីមេត្តា។ ព្រះជាម្ចាស់ទ្រង់បង្ហាញសេចក្តីមេត្តាទៅកាន់បាបជនដែលលន់តួបាបរបស់ខ្លួន និងងាកបែរចេញ ពីការធ្វើបាប។ ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធប្រាប់យើងនូវអ្វីដែលដំណឹងល្អនិយាយអំពីព្រះយេស៊ូវ។ ដំណឹងល្អ នោះគឺ ព្រះជាម្ចាស់សង្គ្រោះយើងដោយសារសេចក្តីមេត្តាដ៏ស្រទន់របស់ព្រះអង្គ។ ព្រះអម្ចាស់មានបន្ទូល ថា ‘អញ​នឹង​អាណិត​មេត្តា​ចំពោះ​សេចក្តី​ទុច្ចរិត​របស់​គេ ហើយ​អញ​នឹង​លែង​នឹក​ចាំ​ពី​អំពើ​បាប និង​សេចក្តី​ទទឹង​ច្បាប់​របស់​គេ​ទៀត’ (ហេព្រើរ ៨៖១២)។ តើព្រះទ្រង់បែរចេញពីសេចក្តីយុត្តិធម៌នៅពេលដែលទ្រង់សម្តែងសេចក្តីមេត្តាដល់បាបជនឬ? ទេ។ ព្រះជាម្ចាស់មិនអាចអនុញ្ញាតឲ្យនរណាម្នាក់បំពានក្រឹត្យវិន័យ របស់ព្រះអង្គហើយមិនទទួលទោសនោះទេ។ ធ្វើបែបនោះនឹងមិនតម្កើងដល់ក្រឹត្យវិន័យឡើយ។ នៅក្នុង សេចក្តីសញ្ញាថ្មី ព្រះទ្រង់សូមឲ្យមានការស្តាប់បង្គាប់ដ៏គ្រប់លក្ខណ៍។ ហេតុនោះ បាបជនត្រូវតែលន់តួបាប របស់ខ្លួន ហើយបែរចេញពីការធ្វើបាបតទៅទៀត។ នោះទើបព្រះអត់ទោសដល់បាបជនបាន។ ព្រះយេស៊ូវបានសុគតសម្រាប់បាបជនហើយ។ តាមរយៈការសុគតរបស់ព្រះអង្គ ព្រះយេស៊ូវបានបើកផ្លូវឲ្យព្រះអត់ទោសដល់បាបជនម្នាក់ៗបាន។ ព្រះយេស៊ូវទ្រង់បានធ្វើអ្វីៗគ្រប់យ៉ាងដែលក្រឹត្យវិន័យតម្រូវ។ ព្រះយេស៊ូវបានធ្វើកិច្ចការនេះសម្រាប់មនុស្សគ្រប់គ្នាដែលបែរចេញពីអំពើបាប និងជឿលើព្រះអង្គ»។ ដកស្រង់ពី Ellen G. White, God’s Amazing Grace, p. 138, adapted។

សំនួរពិភាក្សា៖
  1. ហេតុអ្វីបានជាព្រះត្រូវកត់ត្រាក្រឹត្យវិន័យនៅក្នុងចិត្តរបស់យើង ហើយមិនកត់ត្រានៅបន្ទះថ្មពីរផ្ទាំងទៀតទៅ? តើមួយណាដែលនឹងធ្វើឲ្យលោកអ្នកចងចាំបានប្រសើរជាង? ក្រឹត្យវិន័យនៅលើថ្ម ឬនៅ​ក្នុងចិត្ត?

  2. យើងរាល់គ្នាអាចបានសង្គ្រោះដោយសារតែព្រះយេស៊ូវប៉ុណ្ណោះ។ តើសេចក្តីសញ្ញាទាំងពីរបង្រៀនអំពីសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរនេះដោយរបៀបណា? ​

  3. សូមក្រឡេកមើលការដកស្រង់ទីពីរពីសំណេររបស់អ្នកស្រីអែល្លិន ជី វ៉ៃត៍ក្នុងការសិក្សាសម្រាប់ថ្ងៃ នេះម្តងទៀត។ តើអ្វីទៅជា «ការស្តាប់បង្គាប់ដ៏គ្រប់លក្ខណ៍»? ហេតុអ្វីបានជាយើងត្រូវមានការស្តាប់បង្គាប់នេះក្នុងសេចក្តីសញ្ញាជាមួយព្រះ? តើនរណាទៅដែលជាតួអង្គតែមួយគត់ដែលមានព្រះជន្មពោរពេញដោយ «ការស្តាប់បង្គាប់» សម្រាប់យើង? ហេតុអ្វីបានជាព្រះទ្រង់ព្រមទទួលយកការស្តាប់បង្គាប់នេះជំនួសឲ្យការបំពានក្រឹត្យវិន័យនៅពេលដែលយើងលន់តួអំពើបាបរបស់យើង?

រឿងខ្លី

ព្រះវិហារសម្រាប់អ្នកទេសចរ

Jeans

គ្រូគង្វាលថ្មីមានការភ្ញាក់ផ្អើលយ៉ាងខ្លាំងនៅពេលដែលលោកបានបង្ហាញខ្លួននៅព្រះវិហារ អន្តរជាតិសេវេនដេយ៍អាត់វេនទីស្ទ ប៊ូឆារេសត៍ Bucharest គឺជាព្រះវិហារតែមួយគត់ដែលនិយាយភាសាអង់គ្លេសនៅរដ្ឋធានីនៃប្រទេសរ៉ូម៉ានី ហើយមានតែសមាជិកតែបីនាក់ប៉ុណ្ណោះ។ អ្នកទាំងបីនាក់នោះ​គឺជា​សាសន៍រ៉ូម៉ានី។ បីសប្តាហ៍ក្រោយមក លោកគ្រូគង្វាលបេនយ៉ាមីន ស្ទេន បានដឹងថា ម្នាក់ក្នុង​ចំណោ​ម​អ្នកទាំងបីនាក់នោះ គឺស្ត្រីអាយុ ២១ ឆ្នាំកំពុងចាកចេញពីព្រះវិហារ។ គាត់ងឿងឆ្ងល់ថា ហេតុអ្វីបានជា ព្រះត្រាស់ហៅគាត់មកកាន់ព្រះវិហារដែលស្លាប់មួយនេះ។ គាត់បានអធិស្ឋានសួរទៅកាន់ព្រះថា៖ ហេតុអ្វី​បានជាខ្ញុំមកទីនេះ? ហេតុអ្វីបានជាព្រះអង្គផ្តល់ការត្រាស់ហៅមួយនេះដល់ទូលព្រះបង្គំដូច្នេះ? នៅរំពេច​នោះ ក៏មានអ្នកទេសចរជនជាតិអាមេរិកពីរនាក់បានដើរមកកាន់ឯមាត់ទ្វារ។ លោកបេនយ៉ាមីនបាន​ដឹង​ថា ភ្ញៀវទេសចរទាំងនេះត្រូវការកន្លែងសម្រាប់ថ្វាយបង្គំព្រះ។ គាត់ក៏បានបន្ដការអធិស្ឋាន​ទៀត។

ពីរបីសប្តាហ៍ក្រោយមក គាត់បានរកឃើញបុរសម្នាក់ស្លៀកពាក់ឈុតគ្រ័រសេ ហើយពាក់ក្រវាត់ក កំពុងតែរង់ចាំនៅខាងក្រៅព្រះវិហារ។ បុរសម្នាក់នោះរស់នៅប្រទេសប៉ូឡូញជាមួយនឹងក្រុមគ្រួសាររបស់​ គាត់ ហើយធ្វើការនៅប្រទេសរ៉ូម៉ានី។ គាត់ធ្លាប់ជាសមាជិករបស់ព្រះវិហារគ្រីស្ទនៃក្រុមជំនុំមួយផ្សេង​ទៀត ​ប៉ុន្តែបន្ទាប់ពីបានសិក្សារៀនសូត្រព្រះគម្ពីរមក គាត់ក៏ចង់មកឯព្រះវិហារដែលរក្សាថ្ងៃសប្បាតហ៍។ លោកបេនយ៉ាមីនបានដឹងថា មានជនបរទេសជាច្រើនធ្វើការនៅប្រទេសរូម៉ានី ប៉ុន្តែមិនអាចនិយាយ​ភាសារ៉ូម៉ានីទេ។ ពួកគេត្រូវការកន្លែងសម្រាប់ថ្វាយបង្គំព្រះ។ ​

បន្ទាប់ពីច្រើនខែបានកន្លងផុតទៅ លោកបេនយ៉ាមីនបានស្នើឱ្យមានថ្នាក់សប្បាតហ៍ស្គូល និងពិធីថ្វាយបង្គំព្រះ នៅពេលព្រឹកនាថ្ងៃបរិសុទ្ធ។ រហូតមកទល់ពេលនោះ ព្រះវិហារមិនធ្លាប់មានថ្នាក់សប្បាតហ៍ស្គូលទេ ហើយការថ្វាយបង្គំព្រះដែលមានរយៈពេលមួយម៉ោងត្រូវបានរៀបចំឡើងនៅល្ងាចថ្ងៃសប្បាតហ៍។ សមាជិកទាំងពីររូប ក៏បានជំទាស់នឹងសំណើនេះ។ ពួកគេបានទៅព្រះវិហាររ៉ូម៉ានីនៅពេល ព្រឹកថ្ងៃសប្បាតហ៍ ដោយមិនចង់បាត់បង់មិត្តភក្តិរបស់ពួកគេ។ ប៉ុន្តែលោកបេនយ៉ាមីននៅតែទទូច​ចំពោះ​សំណើរបស់លោក។ លោកបាននិយាយថា៖ «យើងមិនមកទីនេះដើម្បីរៀនភាសាអង់គ្លេសទេ។ យើងមកទីនេះដើម្បីសិក្សាព្រះបន្ទូលរបស់ព្រះទេតើ។ យើងត្រូវបង្កើតជាព្រះវិហារមួយ»។

ដោយការចុះទៅសួរសុខទុកព្រះវិហារផ្សេងទៀត លោកបេនយ៉ាមីនក៏បានអញ្ជើញក្មេងជំទង់ពីរនាក់ និងបុរសម្នាក់ប្រហែលជាមានអាយុ ៣០ឆ្នាំដើម្បីជួយរៀបចំកម្មវិធីថ្វាយបង្គំព្រះ។ លោកក៏បានផ្សព្វផ្សាយកាលវិភាគថ្មីនៃការថ្វាយបង្គំព្រះនាពេលព្រឹកនៅលើប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម។​ ​

នៅថ្ងៃសប្បាតហ៍ ដំបូងនោះ មនុស្ស៣២នាក់បានបង្ហាញខ្លួន។ លោកបេនយ៉ាមីនបានរំឮកថា៖ «អ្នកគួរតែបានឃើញការបង្ហាញនូវអារម្មណ៍នៅលើទឹកមុខរបស់សមាជិកទាំងពីររូបនៅពេលដែលពួកគេបានមកដល់ព្រះវិហារ។ ពួកគេបានបើកភ្នែកធំៗ។ ពួកគេបានមានការភ្ញាក់ផ្អើលជាខ្លាំងនៅពេលដែលពួកគេបានឃើញមនុស្សជាច្រើន ជាពិសេសយុវជននៅក្នុងព្រះវិហារ»។

បុរសជនជាតិប៉ូឡូញម្នាក់នោះបានទទួលពិធីបុណ្យជ្រមុជទឹកប៉ុន្មានសប្តាហ៍ក្រោយមក។ ឥឡូវនេះ ព្រះវិហារនេះមានសមាជិក ២៦នាក់ ហើយចំនួនអ្នកចូលរួមប្រចាំសប្តាហ៍មានចាប់ពី៣០នាក់ទៅ៥០នាក់រួមទាំងអ្នកទេសចរ ពលករ​បរទេសនិងនិស្សិតអន្តរជាតិ។ តើមានអ្វីកើតឡើងចំពោះមនុស្សទាំងបីនាក់ដែលបានចូលរួមព្រះវិហារនៅថ្ងៃឈប់សប្បាតហ៍ដំបូងរបស់លោកគ្រូបេនយ៉ាមីន? ឥឡូវនេះ ពួកគេបានចូលរួមយ៉ាងសកម្ម រួមទាំងស្ត្រីវ័យក្មេងដែលធ្លាប់បានចាកចេញពីព្រះវិហារទៀតផង។ ឥឡូវនេះ នាងគឺជា​អ្នកឹកនាំនៅព្រះវិហារ។ ​

អំណានដង្វាយប្រចាំសប្តាហ៍

នៅពេលដែលកំឡោះអ្នកមានបដិសេធមិនយកព្រះទុកជាទីមួយ

ការយកព្រះទុកជាទីមួយមិនមែនជារឿងងាយស្រួលឡើយ។ តើយើងអាចរៀនអ្វីខ្លះពីកំឡោះអ្នកមានដែលបានបដិសេធមិនយកព្រះទុកជាទីមួយ?

នៅពេលដែលព្រះយេស៊ូវបានជួបកំឡោះអ្នកមាន ពួកសិស្សប្រហែលជារំភើបចិត្តហើយដែលបានអ្នកមានចូលរួមក្នុងក្រុម។ ប៉ុន្តែរឿងនោះមិនបានស្ថិតស្ថេរយូរទេដោយសារ​តែព្រះយេស៊ូវបានសូមឲ្យអ្នកកំឡោះនោះលក់របស់ទ្រព្យទាំងអស់ដែលគាត់មាន ហើយចែក​ឲ្យអ្នកក្រ។ តទៅនេះគឺជាសាច់រឿងដែលបានកើតឡើង៖

«ទ្រង់​មាន​ព្រះបន្ទូល​ថា បើ​អ្នក​ចង់​បាន​ជា​គ្រប់​លក្ខណ៍ ចូរ​អ្នក​ទៅ​លក់​របស់​ទ្រព្យ​ខ្លួន ហើយ​ចែក​ដល់​ពួក​អ្នក​ក្រីក្រ​ទៅ នោះ​អ្នក​នឹង​បាន​ទ្រព្យសម្បត្តិ នៅ​ឯ​ស្ថានសួគ៌​វិញ រួច​ឲ្យ​មក​តាម​ខ្ញុំ​ចុះ កាល​មនុស្ស​កំឡោះ​បាន​ឮ​ព្រះបន្ទូល​នោះ​ហើយ នោះ​ក៏​ចេញ​ទៅ​ទាំង​ព្រួយ​ចិត្ត ព្រោះ​​មាន​ទ្រព្យសម្បត្តិ​ជា​ច្រើន។

នោះ​ព្រះយេស៊ូវ ទ្រង់​មាន​ព្រះបន្ទូល​នឹង​ពួក​សិស្ស​ថា ខ្ញុំ​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ជា​ប្រាកដ​ថា មនុស្ស​អ្នក​មាន​នឹង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​នគរ​ស្ថានសួគ៌​ពិបាក​ណាស់ ខ្ញុំ​ប្រាប់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ទៀត​ថា ដែល​សត្វ​អូដ្ឋ​នឹង​ចូល​តាម​ប្រហោង​ម្ជុល នោះ​ងាយ ជា​ជាង​ឲ្យ​មនុស្ស​អ្នក​មាន​ចូល​ទៅ​ក្នុង​នគរ​នៃ​ព្រះ​វិញ។

កាល​ពួក​សិស្ស​បាន​ឮ​ដូច្នោះ នោះ​ក៏​នឹក​ប្លែក​ក្នុង​ចិត្ត​ជា​ខ្លាំង​ក្រៃលែង ហើយ​ទូល​សួរ​ថា ដូច្នេះ តើ​អ្នក​ណា​អាច​នឹង​បាន​សង្គ្រោះ ព្រះយេស៊ូវ​ទ្រង់​ទត​ទៅ​គេ ដោយ​ព្រះបន្ទូល​ថា ការ​នោះ​មនុស្ស​លោក​ធ្វើ​មិន​កើត​ទេ តែ​ព្រះ​ទ្រង់​អាច​នឹង​ធ្វើ​កើត​ទាំង​អស់»។ ដកស្រង់ពី ម៉ាថាយ ១៩៖២១-២៦)។

អ្វីដែលកំឡោះអ្នកមានមិនទទួលស្គាល់នោះគឺសាមញ្ញទេ៖ បទពិសោធន៍នៃ​សេចក្តី​សង្គ្រោះ និងការទំនាក់ទំនងដ៏ពេញលេញជាមួយព្រះនិងមនុស្សជាតិគឺតម្រូវឲ្យមានការចែកចាយនូវទ្រព្យសម្បត្តិរបស់គាត់។ ព្រះគម្ពីរចង់បង្រៀនថា បទពិសោធន៍នេះគឺជាសេចក្តី​សុខ​សាន្ត ដែលជាភាពសមប្រកបគ្នាទាំងស្រុងរួមទាំំងសេចក្តីសុខសាន្តជាមួយព្រះ មនុស្សជាតិ ខ្លួនឯង និងធម្មជាតិផង។

ចំពោះយើងរាល់គ្នាដែលមានទ្រព្យសម្បត្តិ មិនមែនទ្រព្យនោះតិចឬច្រើនទេ យើងរាល់គ្នាក៏កំពុងត្រូវល្បួងឲ្យហួងហែងវាទុកផងដែរ។ ទ្រព្យសម្បត្តិអាចផ្តល់ឲ្យយើងនូវអារម្មណ៍ថាមានលំនឹងនិងមានអំណាច។ ទ្រព្យសម្បត្តិខ្លួនឯងគឺជាព្រះពរមកពីព្រះអម្ចាស់។ ប៉ុន្តែនៅ​ពេលដែលយើងចាប់ផ្តើមជឿថាវាកើតឡើងដោយសារកម្លាំងកិច្ចការរបស់យើង ហើយមិនគួរចែករំលែកទៅឲ្យអ្នកដទៃទេនោះ នោះវាអាចក្លាយទៅជាបណ្តាសាវិញ។

កំឡោះអ្នកមានបានយកទ្រព្យសម្បត្តិទុកជាទីមួយ។ ព្រះយេស៊ូវទ្រង់ព្រះកន្សែងនៅដែលរឿងនោះបានកើតឡើងពីព្រោះវាគឺជាសោកនាដកម្មសម្រាប់កំឡោះអ្នកមានដ៏លោភលន់ដែលបានបាត់បង់សេចក្តីសង្គ្រោះដោយសារទ្រព្យសម្បត្តិរបស់ខ្លួន។ ការយកព្រះទុក​ជាទីមួយមានន័យថា​គឺជាការយកទ្រព្យសម្បត្តិទុកជាទីពីរវិញ។ ភាពសប្បុរសគឺជាលក្ខណៈ​សម្បត្តិដែលមិនអាចចរចាបាននៃនគររបស់ព្រះ។

កំឡោះអ្នកមានបានបដិសេធមិនយកព្រះទុកជាទីមួយ។ លទ្ធផលចេញមកគឺអាក្រក់ណាស់សម្រាប់គាត់និងមនុស្សដែលនៅជុំវិញគាត់។ គំរូអាក្រក់របស់កំឡោះអ្នកមានដាស់តឿនយើងរាល់គ្នានៅថ្ងៃនេះ ហើយសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ព្រះក៏ជម្រុញយើងឲ្យយកនគររបស់ព្រះទុកជាទីមួយដែរ។ ខណៈដែលអ្នកជំនួយការកំពុងប្រមូលប្រាក់ដង្វាយ សូមយកព្រះទុកជា​ទី​មួយ​ចុះ។

Powered by CAM