មេរៀនទី២​៖ ២-៨ តុលា ២០២១

មេរៀនប្រវត្តិសាស្ត្រមកពីលោកម៉ូសេ

Jeans
ថ្ងៃសៅរ៍ ទី២ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២១
អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចំាសប្ដាហ៍នេះ៖ និក្ខមនំ ៣២៖២៩-៣២; ចោទិយកថា ១៖១-៦; ចោទិយកថា ១៖៩-១១; លេវីវិន័យ ១៤; លោកុប្បត្តិ ១៥៖១-១៦។

ខចងចាំ៖ «គ្រប់គ្នាបានបរិភោគចំណីអាហារដដែលខាងព្រលឹងវិញ្ញាណ ហើយគ្រប់គ្នាបានផឹកទឹកដដែលខាងព្រលឹងវិញ្ញាណដែរ ដ្បិតបានផឹកពីថ្មដាខាងព្រលឹងវិញ្ញាណដែលតាមគេ ឯថ្មដានោះគឺជាព្រះគ្រីស្ទ» (កូរិនថូសទី១ ១០៖៣, ៤)។

កណ្ឌគម្ពីរចោទិយកថាបានផ្តើមឡើងដោយពាក្យទាំងនេះថា៖ «នេះជាសេចក្តីទាំងប៉ុន្មាន ដែលម៉ូសេបានពោលដល់ពួកអ៊ីស្រាអែលទាំងអស់» (ចោទិយកថា ១៖១)។ មែនហើយលោកម៉ូសេបានសរសេរកណ្ឌគម្ពីរចោទិយកថា។ គាត់គឺជាមនុស្សដ៏សំខាន់នៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរនេះតាំងតែពីខ១រហូតដល់គ្រានៃសេចក្តីស្លាប់របស់គាត់នៅក្នុងទឹកដីម៉ូអាប់ (ចោទិយកថា ៣៤៖៥)។ ប៉ុន្តែ កណ្ឌគម្ពីរចោទិយកថា (និងព្រះគម្ពីរទាំងមូល) គឺស្តីអំពីព្រះអម្ចាស់យេស៊ូវ។ ព្រះយេស៊ូវគឺជាអ្នកបង្កើតយើង (លោកុប្បត្តិ ១, ២)។ ហើយទ្រង់បានសង្គ្រោះយើង (អេសាយ ៤១៖១៤; ទីតុស ២៖១៤)។ កណ្ឌគម្ពីរចោទិយកថាបានបង្ហាញយើងអំពីរបៀបដែលព្រះជាម្ចាស់នៅតែបន្តថែរក្សារាស្ត្ររបស់ទ្រង់ និងសង្គ្រោះពួកគេនៅសម័យដ៏សំខាន់នេះក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្ររបស់ពួកគេ។

នៅពេលនោះ ពួកកូនចៅអ៊ីស្រាអែលបានត្រៀមខ្លួនជាស្រេច ដើម្បីចូលទៅក្នុងទឹកដីសន្យា។ មុនពេលពួកគេចូលទៅ លោកម៉ូសេបានបង្រៀនមេរៀននៃប្រវត្តិសាស្ត្រដល់ពួកគេ។ យើងអាចឃើញនូវគោលគំនិតដូចគ្នានេះម្តងហើយម្តងទៀតនៅក្នុងព្រះគម្ពីរដែលបានចែងថា៖ «ចូរនឹកចាំអំពីអ្វីដែលព្រះជាម្ចាស់បានធ្វើសម្រាប់អ្នករាល់គ្នាកាលពីមុនមក»។

យើងបានមកដល់ព្រំប្រទល់នៃទឹកដីសន្យាដ៏ល្អប្រសើរហើយ។ ដូច្នេះ ការដាស់តឿនចេញពីអ្នកស្រីអែល្លិន ជីវ៉ៃត៍នេះគួរតែមានអត្ថន័យពិសេសសម្រាប់យើងដែលអ្នកស្រីបានសរសើរថា៖ «យើង គ្មានអ្វីត្រូវខ្លាចអំពីអនាគតនោះទេ លុះត្រាតែយើងភ្លេចអំពីរបៀបដែលព្រះជាម្ចាស់បានដឹកនាំយើង និងសេចក្តីបង្រៀនរបស់ទ្រង់នៅក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រនៃអតីតកាលរបស់យើង»។ ដកស្រង់ពី Ellen G. White, Life Sketches, page 196, adapted។

ថ្ងៃអាទិត្យ ទី៣ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២១

លោកម៉ូសេដែលជាអ្នកបម្រើរបស់ព្រះ

ខគម្ពីរនិក្ខមនំ ២៖២ គឺជាដើមរឿងដែលយើងអាចអានអំពីលោកម៉ូសេ។​ នៅពេលនោះ លោកម៉ូសេបានសរសេរកណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិរួចទៅហើយ។ កណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិបានបង្ហាញយើងថា យើងជាអ្នកណា និងហេតុអ្វីបានជាយើងមាននៅទីនេះ។ កណ្ឌគម្ពីរនេះក៏បានបកស្រាយអំពីរបៀបដែលរបស់គ្រប់យ៉ាងបានក្លាយទៅជាអាក្រក់នៅលើផែនដីនេះ និងមូលហេតុដែលយើងនៅតែអាចមានសេចក្តីសង្ឃឹមផងដែរ។ កណ្ឌគម្ពីរលោកុប្បត្តិបានបង្រៀនយើងអំពីគោលគំនិតសំខាន់ និង​មនុស្សដទៃទៀត ជាច្រើនផងដែរដូចជា៖ (១)​ របៀបដែលអំពើបាបបានចាប់ផ្តើមឡើង (២) សេចក្តីសន្យាពីព្រះក្នុងការសង្គ្រោះមនុស្សលោក (៣) ទឹកជំនន់ (៤) លោកអ័ប្រាហាំ និង(៥) ដំណឹងល្អដែលព្រះយេស៊ូវនឹងសង្គ្រោះយើង។ យើងពិតជាពុំអាចដឹងបានថា លោកម៉ូសេ និងកណ្ឌគម្ពីររបស់គាត់បានប៉ះពាល់ចិត្តរបស់មនុស្សប៉ុន្មាននាក់នោះទេ។ តើលោកម៉ូសេអាចធ្វើកិច្ចការដ៏អស្ចារ្យនេះនៅពេលដែលលោកឃ្លាតឆ្ងាយពីភាពល្អឥតខ្ចោះបានដោយរបៀបណា?​ ចម្លើយគឺងាយស្រួលជាទីបំផុត។ លោកម៉ូសេបានស្រឡាញ់ព្រះយ៉ាងខ្លាំងហើយគាត់ចង់បម្រើទ្រង់។

សូមអានខគម្ពីរនិក្ខមនំ ៣២៖២៩-៣២។ ខទាំងនេះបានបង្ហាញយើងអំពីការសន្ទនារវាងព្រះជាម្ចាស់ និងលោកម៉ូសេ បន្ទាប់ពីបណ្តាជនបានប្រឆាំងទាស់នឹងព្រះ ហើយបានថ្វាយបង្គំគោដែលធ្វើពីមាស។ តើរឿងនេះបង្ហាញយើងយ៉ាងដូចម្តេចអំពីចិត្តរបស់លោកម៉ូសេ? តើហេតុអ្វីបានជាព្រះជាម្ចាស់អាចប្រើលោកម៉ូសេនៅក្នុងវិធីដ៏អស្ចារ្យមួយទោះបីជាលោកមិនល្អឥតខ្ចោះក៏ដោយ?

--------------------------------------------------------

លោកម៉ូសេពុំមានកំហុសនៃអំពីបាបដែលបណ្តាជនបានធ្វើនោះទេ។​ ប៉ុន្តែទោះជាយ៉ាងនេះក្តី លោកម៉ូសេនៅតែទូលសូមអោយព្រះលើកលែងទោសដល់បណ្តាជនទៅវិញ (និក្ខមនំ ៣២៖៣២)។ លោកម៉ូសេថែមទាំងសុខចិត្តលះបង់ជីវិតដ៏នៅអស់កល្បរបស់លោក ដើម្បីសង្គ្រោះពួកគេ។ លោកម៉ូសេដឹងថា អំពើបាបរបស់ពួកគេអាក្រក់ជាទីបំផុត។ ដូចដែលយើងបានឃើញគាត់ដឹងថា មានសេចក្តីតែម៉្យាងប៉ុណ្ណោះដែលអាចដកហូតអំពើបាបចេញបាប។ តើលោកអ្នកឃើញពាក្យពេចន៍នៅក្នុងខគម្ពីរនិក្ខមនំ ៣២៖៣២ ដែលបានចែងថា «សូម​ទ្រង់​អត់​ទោស​ចំពោះ​អំពើ​បាប​របស់​គេ​ផង» ដែរឬទេ? កិរិយា ស័ព្ទ «អត់ទោស» មានន័យថា «ទទួលយក» ឬ «ទទួលខុសត្រូវជំនួស»។ ដូច្នេះ លោកម៉ូសេពិតជាបានទូលសូមអោយព្រះទ្រង់ផ្ទាល់ទទួលយកការដាក់ទោសសម្រាប់អំពើបាប។ លោកម៉ូសេបានទូលសូមរឿងដ៏គួរអោយភ្ញាក់ផ្អើលជាទីបំផុត។ ប៉ុន្តែលោកម៉ូសេដឹងថា ពួកបណ្តាជនពុំអាចទទួលបានសេចក្តីសង្គ្រោះបានឡើយ លុះត្រាតែព្រះទទួលជំនួសកំហុសរបស់ពួកគេ។ ព្រះមិនអាចលើកលែងទោសអំពើបាបរបស់ពួកគេតាមវិធីផ្សេងបានឡើយ។

យើងបានឃើញនៅឧទាហរណ៍មួយនៃការជំនួសនៅខាងដើមនៃព្រះគម្ពីរ។ លោកម៉ូសេដែលជាអ្នកជំនួសបានបង្ហាញយើងអំពីអ្វីដែលនឹងត្រូវកើតឡើងនៅលើឈើឆ្កាង។ ព្រះដែលលេចមកនៅក្នុងអង្គព្រះយេស៊ូវផ្ទាល់បានទទួលអំពើបាបជំនួសយើង។ ទ្រង់បានទទួលយកការដាក់ទោស។ ព្រះពុំអាចសង្គ្រោះយើងតាមវិធីណាផ្សេងដោយមិនបំពានលើរបស់ទ្រង់នោះទេ។ លោកពេត្រុសដែលអ្នកជំនាន់ក្រោយៗបន្ទាប់ពីលោកម៉ូសេបានសរសេរថា​៖ «ទ្រង់​បាន​ផ្ទុក​អំពើ​បាប​របស់​យើង​រាល់​គ្នានៅ​លើ​រូប​អង្គ​ទ្រង់ជាប់​លើ​ឈើ​ឆ្កាង ដើម្បី​ឲ្យ​យើង​បាន​រស់​ខាង​ឯ​សេចក្តី​សុចរិត ដោយ​បាន​ស្លាប់​ខាង​ឯ​អំពើ​បាបហើយ គឺ​ដោយ​ស្នាម​ជាំ​របស់​ទ្រង់ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ជា» (ពេត្រុសទី១ ២៖២៤)។លោកម៉ូសេសុខចិត្តលះបង់ជីវិតដ៏នៅអស់កល្បរបស់គាត់ ដើម្បីសង្គ្រោះសាសន៍របស់គាត់។ តើខទាំងនេះបង្រៀនយើងអ្វីខ្លះអំពីរបៀបដែលយើងគួរតែស្រឡាញ់អ្នកដទៃ?

ថ្ងៃច័ន្ទ ទី៤ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២១

ព្រះរក្សាសេចក្តីសន្យារបស់ទ្រង់អោយទាន់ពេលវេលា

មែនហើយ វិទ្យាសាស្ត្រសម័យទំនើបមានកំហុសអំពីរឿងជាច្រើន។ (ការវិវត្តន៍គឺជាឧទាហរណ៍មួយ។ ការវិវត្តន៍បានបង្រៀនថា ភាវៈនៅលើផែនដីបានចាប់ផ្តើមដោយសារការប្រែប្រួលបន្តិចម្តងៗនៅក្នុងពួករុក្ខជាតិ និងសត្វក្នុងរយៈកាលដ៏យូរអង្វែងមួយ។ វិទ្យាសាស្ត្រសម័យទំនើបក៏បានបង្រៀនទៀតផងដែរថា ជីវិតបានចាប់ផ្តើមឡើងដោយការចៃដន្យ)។ ព្រះគម្ពីរបានបង្ហាញយើងថា គោលគំនិតទាំងនេះខុសទាំងស្រុង។ ប៉ុន្តែ វិទ្យាសាស្ត្រសម័យទំនើបអាចជួយអោយយើងយល់នូវរឿងដ៏គួរអោយភ្ញាក់ផ្អើល និងអស្ចារ្យជាច្រើនអំពីធម្មជាតិ។ រឿងទាំងនោះអាចជួយអោយយើងយល់កាន់តែប្រសើរឡើងអំពីព្រះដែលបានបង្កើតធម្មជាតិមក។ ការរកឃើញនៃវិទ្យាសាស្ត្រសម័យទំនើបអាចជួយអោយយើងមើលឃើញថា​ ព្រះបានបង្កើតរបស់សព្វសារពើយ៉ាងប្រុងប្រយ័ត្នជាទីបំផុត។ ដូច្នេះ យើងអាចដឹងច្បាស់ថា ព្រះទ្រង់ក៏មានការប្រុងប្រយ័ត្ននឹងរឿងខាងវិញ្ញាណដូចគ្នាដែរ។ ខដំបូងនៃកណ្ឌគម្ពីរចោទិយកថាយ៉ាងច្បាស់ថា ព្រះមានការប្រុងប្រយ័ត្នជាទីបំផុត។

សូមអានខគម្ពីរចោទិយកថា ១៖១-៦។ ខគម្ពីរចោទិយកថា ១៖៣ បានចែងអំពី «៤០ឆ្នាំ»។ តើហេតុអ្វីបានជាពេលវេលានេះសំខាន់ម្ល៉េះ?

--------------------------------------------------------

សូមចងចាំអំពីរបៀបដែលលោកម៉ូសេបានបញ្ជូនអ្នកសេុីបការណ៍ពីកាដេស-បារនាអោយទៅពិនិត្យមើលទឹកដីនៃសេចក្តីសន្យា។ តើមានរឿងអ្វីបានកើតឡើងបន្ទាប់? ពួកបណ្តាជនបានបដិសេធមិនជឿទុកចិត្តលើព្រះ។ ពួកគេពុំបានធ្វើតាមសេចក្តីបង្គាប់របស់ទ្រង់ថា អោយទៅវាយយកទឹកដីសន្យានោះឡើយ។ ម្ល៉ោះហើយ ព្រះបានមានបន្ទូលទៅកាន់ពួកគេថា ពួកគេនឹងមិនអាចចូលទៅក្នុងទឹកដីសន្យា ភ្លាមៗបានឡើយ។ ពួកគេត្រូវតែរង់ចាំ។ តើពួកគេត្រូវរង់ចាំយូរប៉ុនណា? «ឯង​រាល់​គ្នា​នឹង​ត្រូវ​ទ្រាំទ្រ​ចំពោះ​សេចក្តី​ទុច្ចរិត​របស់​ឯង​អស់​៤០​ឆ្នាំ តាម​ចំនួន​ថ្ងៃ​ដែល​បាន​ដើរ​សង្កេត​មើល​ក្នុង​ស្រុក​នោះ គឺ​ជា​៤០​ថ្ងៃ ក្នុង​១​ថ្ងៃ​ទុក​ជា​១​ឆ្នាំ នោះ​ឯង​រាល់​គ្នា​នឹង​ស្គាល់​សណ្ឋាន​ដែល​ឥត​ពី​អញ​ទៅជា​យ៉ាង​ណា» (ជនគណនា ១៤៖ ៣៤)។

ដូច្នេះ កណ្ឌគម្ពីរចោទិយកថាបានចាប់ផ្តើម៤០ឆ្នាំបន្ទាប់ពីពេលនោះមក។ ឥឡូវនេះ ពួកគេអាចចូលទៅក្នុងទឹកដីសន្យាបានហើយ។ តើរឿងនេះបង្ហាញយើងយ៉ាងដូចម្តេច? រឿងនេះបង្ហាញយើងថា យើងអាចជឿទុកចិត្តលើសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះបាន។ ព្រះនឹងធ្វើតាមអ្វីដែលទ្រង់បានមានបន្ទូលថា ទ្រង់នឹងធ្វើ។ ទ្រង់ក៏នឹងធ្វើអ្វីដែលទ្រង់បានមានបន្ទូលយ៉ាងពិតប្រាកដនៅពេលដែលទ្រង់មានបន្ទូលថា​ ទ្រង់នឹងធ្វើវា។

តើមានសេចក្តីសន្យាណាផ្សេងទៀតនៅក្នុងព្រះគម្ពីរដែលបានកើតឡើងយ៉ាងពិតប្រាកដនៅពេលដែលព្រះមានបន្ទូលថា រឿងទាំងនោះនឹងត្រូវកើតឡើង? ខគម្ពីរដានីយ៉ែល ៩៖២៤-២៧ បានកើតឡើងតាមអ្វីដែលព្រះជាម្ចាស់បានសន្យា។ «១​ខួប​២​ខួប ហើយ​កន្លះ​ខួប» (ដានីយ៉ែល ៧៖២៥; សូមអាន ខគម្ពីរវិវរណៈ ១២៖៦, ១៤; វិវរណៈ ១៣៖៥ ផងដែរ) ក៏បានកើតឡើងពិតមែនដែរ។ រហូតមកដល់ពេលនេះ សារនៃពេលវេលាដ៏ពិសេសនៅក្នុងបទគម្ពីរដានីយ៉ែល ២,​ ៧, និង៨ បានកើតឡើងយ៉ាងពិតប្រាកដតាមអ្វីដែលព្រះបានសន្យា។ សារនៃពេលវេលាទាំងនេះបានបង្ហាញយើងថា ព្រះទ្រង់ជ្រាបអំពីអនាគត។ ដូច្នេះ យើងអាចជឿទុកចិត្តបានថា ព្រះគឺជាអ្នកគ្រប់គ្រងលើពេលវេលា។ រហូតមកដល់ពេលនេះ អ្វីដែលព្រះបានមានបន្ទូលថា នឹងត្រូវកើតឡើងនៅពេលអនាគត នោះរឿងទាំងនោះនឹងត្រូវកើតឡើងមែនដូចជាអ្វីដែលទ្រង់បានសន្យា។ តើហេតុអ្វីបានជារឿងទាំងនោះអាចជួយអោយយើងជឿទុកចិត្តលើព្រះជាម្ចាស់បាន ខណៈពេលដែលយើងកំពុងនៅបន្តរង់ចាំអនាគតដែលទ្រង់បានសន្យានោះ?

ថ្ងៃអង្គារ ទី៥ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២១

១០០០ដងបន្ថែមទៀត

ជនជាតិអ៊ីស្រាអែលបានធ្វើដំណើរនៅក្នុងទីរហោស្ថានអស់រយៈពេលជាយូរ។​ បន្ទាប់មក លោកម៉ូសេបានបង្គាប់ពួកបណ្តាជនថា៖ «មើល អញ​បាន​ប្រគល់​ស្រុក​នោះ ឲ្យ​ឯង​រាល់​គ្នា​ហើយ ដូច្នេះ​ឲ្យ​ចូល​ទៅទទួល​យក​ស្រុកដែល​ព្រះយេហូវ៉ា​បាន​ស្បថ​ថា នឹង​ឲ្យ​ដល់​ពួកអយ្យកោ​ឯង​រាល់​គ្នា​ចុះ គឺ​ថា​នឹង​ឲ្យ​ដល់​អ័ប្រាហាំ អ៊ីសាក និង​យ៉ាកុប ហើយ​នឹង​ពូជ​ដំណ​លោក​ត​ទៅ» (ចោទិយកថា ១៖៩-១១)។

សូមក្រឡេកមើលនូវអ្វីដែលកើតឡើងបន្ទាប់។ សូមអានខគម្ពីរចោទិយកថា ១៖៩-១១។ តើខទាំងនេះមានន័យយ៉ាងដូចម្តេច? ខណៈពេល ដែលលោកអ្នកអានខទាំងនេះ សូមចងចាំថា ព្រះបានដាក់ទោសសាសន៍អ៊ីស្រាអែលសម្រាប់ការមិនធ្វើ តាមទ្រង់នៅឯកាដេស-បារនា។

--------------------------------------------------------

ខទាំងនេះបានបង្ហាញយើងអំពីគំរូមួយនៃសេចក្តីមេត្តាករុណារបស់ព្រះ។ មែនហើយ ព្រះបានដាក់ទោសជនជាតិអ៊ីស្រាអែលដោយធ្វើអោយពួកគេវង្វេងនៅក្នុងទីរហោស្ថានអស់រយៈពេល៤០ឆ្នាំ។ ទន្ទឹមគ្នានេះ ព្រះនៅតែបន្តប្រទានពរដល់រាស្ត្ររបស់ទ្រង់នៅក្នុងអំឡុងពេលនោះផងដែរ។​ លោកម៉ូសេបានមានប្រសាសន៍ថា៖ «ទ្រង់​បាន​ចិញ្ចឹម​គេនៅ​ទី​រហោស្ថានអស់​៤០​ឆ្នាំគេ​ឥត​មាន​ខ្វះ​ខាត​អ្វី​ឡើយ សំលៀកបំពាក់​របស់​គេ​ក៏​មិន​ដែល​សឹក ហើយ​ជើង​គេ​មិន​ពុរពង​ដែរ» (នេហេមា ៩៖២១)។

បន្ទាប់មក លោកម៉ូសេបានបង្ហាញសេចក្តីស្រឡាញ់ដ៏ជ្រាលជ្រៅចំពោះសាសន៍របស់គាត់។ គាត់បានទូលសូមដល់ព្រះអោយចម្រើនមនុស្សទៅក្នុងសាសន៍អ៊ីស្រាអែលមួយពាន់ដងបន្ថែមទៀតលើសពីចំនួនមនុស្សដែលទ្រង់មាន។

ព្រះបានប្រទានមនុស្សតាមសំណូមពររបស់លោកម៉ូសេ។ តើមានអ្វីកើតឡើង ដោយសារតែព្រះពររបស់ទ្រង់? តើលោកម៉ូសេបានធ្វើអ្វីខ្លះ ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហា? សូមអានខគម្ពីរចោទិយកថា ១៖ ១២-១៧ សម្រាប់ចម្លើយ។

--------------------------------------------------------

ព្រះបានគង់នៅជាមួយនឹងរាស្ត្ររបស់ទ្រង់តាមរបៀបដ៏ពោរពេញទៅដោយអំណាច។​ ទន្ទឹមគ្នានេះ ពួកបណ្តាជនក៏ត្រូវការការដឹកនាំពីមនុស្សដ៏ល្អម្នាក់ផងដែរ។ ពួកគេត្រូវការពួកមេដឹកនាំដែលអាចវិនិច្ឆ័យរឿងក្តីតាមរបៀបដ៏យុត្តិធម៌ និងឈ្លាសវៃក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហា។ សាសន៍អ៊ីស្រាអែលគឺជា «ខ្វាហាល់ (qahal)»។ «ខ្វាហាល់» គឺជាក្រុមមនុស្សដ៏ធំ ឬសហគមន៍នៃសេចក្តីជំនឿ (សូមអានខគម្ពីរចោទិយកថា ៣១៖៣០)។ ពាក្យ «ខ្វាហាល់» ដកស្រង់ពីពាក្យ «អេគ្លេសៀ (Ekklesia)» នៅក្នុងគម្ពីរសញ្ញាថ្មី។ «អេគ្លេសៀ» គឺជាភាសាក្រេកដែលមានន័យថា «ពួកជំនុំ» (សូមអានខគម្ពីរម៉ាថាយ ១៦៖១៨)។ ដូច្នេះ យើងអាចមើលឃើញអំពីទំនាក់ទំនងមួយរវាងសហគមន៍គម្ពីរសញ្ញាចាស់នៃសេចក្តីជំនឿ (qahal) និងពួកជំនុំនៃគម្ពីរសញ្ញាថ្មី (Ekklesia)។ ទំនាក់ទំនងនេះអាចជួយអោយយើងមើលឃើញនូវមូលហេតុដែលលោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍អំពីតម្រូវការសម្រាប់ពួកមេដឹកនាំរបស់ពួកជំនុំដ៏ល្អនៅក្នុងបទគម្ពីរកូរិនថូសទី១ ១២។ ពួកជំនុំសព្វថ្ងៃនេះត្រូវការមានការព្រមព្រៀងគ្នាដូចជា «ខ្វាហាល់» នៅក្នុងទីរហោស្ថានដូច្នោះដែរ។ យើងត្រូវការពួកជំនុំ ដើម្បីបម្រើព្រះតាមរយៈវិធីខុសៗគ្នាជាមួយនឹងអំណោយទានដែលព្រះបានប្រទានដល់ពួកគេ។

ថ្ងៃពុធ ទី៦ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២១

កាដេស-បារនា

អ្វីដែលកើតឡើងនៅឯកាដេស-បារនាគឺជារឿងដ៏គួរអោយសោកសៅមួយ។ រឿងនេះគឺជាមូលហេតុសម្រាប់អ្វីដែលបានកើតឡើងនៅដើមដំបូងនៃកណ្ឌគម្ពីរចោទិយកថា។ ដូច្នេះ យើងគួរតែក្រឡេកមើលរឿងនេះអោយបានម៉ត់ចត់។

តើពួកបណ្តាជនបានបង្ហាញអាកប្បកិរិយាយ៉ាងដូចម្តេចនៅពេលដែលពួកអ្នកសេុីបការណ៍បានផ្តល់របាយការណ៍របស់ពួកគេ? តើមានរឿងអ្វីកើតឡើងដោយសារតែអាកប្បកិរិយារបស់ពួកគេ? សូមអានបទគម្ពីរជនគណនា១៤សម្រាប់ចម្លើយ។

--------------------------------------------------------

យើងអាចរៀនមេរៀនសំខាន់ជាច្រើនចេញពីរឿងនេះ។ មេរៀនដ៏សំខាន់មួយនោះគឺនៅក្នុងបទគម្ពីរជនគណនា១៤។ យើងនឹងឃើញមេរៀននេះនៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរចោទិយកថាម្តងទៀតនៅពេលក្រោយ។

សូមអានខគម្ពីរជនគណនា ១៤៖១១-២០។ លោកម៉ូសេបានឈររវាងព្រះ និង​ពួកបណ្តាជននៅក្នុងខទាំងនេះ។ យើងឃើញលោកម៉ូសេធ្វើកិច្ចការដដែលនេះពីមុននៅពេលដែលពួកបណ្តាជនបានធ្វើបាបទាស់នឹងព្រះជាម្ចាស់ជាមួយនឹងគោមាស។ តើលោកម៉ូសេបានផ្តល់ហេតុផលអ្វីខ្លះដល់ព្រះអំពីមូលហេតុដែលទ្រង់ពុំគួរបំផ្លាញពួកបណ្តាជន? តើហេតុអ្វីបានជាហេតុផលនេះសំខាន់ម្ល៉េះ?

--------------------------------------------------------

លោកម៉ូសេបានទូលនូវពាក្យជាច្រើនទៅកាន់ព្រះថា «ប្រសិនបើទ្រង់បំផ្លាញរាស្ត្ររបស់ទ្រង់ តើសាសន៍អេស៊ីព្ទ និងសាសន៍ដទៃគិតយ៉ាងដូចម្តេចអំពីទ្រង់?»។ គោលគំនិតនេះសំខាន់ជាទីបំផុត។ គ្រប់យ៉ាងដែលព្រះបានធ្វើសម្រាប់សាសន៍អ៊ីស្រាអែលពុំមែនគ្រាន់តែសម្រាប់សាសន៍អ៊ីស្រាអែលប៉ុណ្ណោះទេ។ ព្រះចង់ប្រទានពរដល់មនុស្សលោកគ្រប់ទីកន្លែង ដោយសារតែផែនការរបស់ទ្រង់សម្រាប់សាសន៍អ៊ីស្រាអែល។ ព្រះបានជ្រើសរើសសាសន៍អ៊ីស្រាអែលអោយបង្ហាញអំពីសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ទ្រង់ទៅកាន់អ្នកដទៃ។ ព្រះចង់អោយសាសន៍អ៊ីស្រាអែលជួយមនុស្សលោកអោយងាកចេញពីព្រះក្លែងក្លាយរបស់ពួកគេទៅរកព្រះតែមួយគត់ដែលអាចជួយដល់ពួកគេបាន។ នេះគឺជាមូលហេតុដែលលោកម៉ូសេបានមានប្រសាសន៍ថា ប្រសិនបើទ្រង់បំផ្លាញមនុស្សទាំងនេះ តើនឹងមានអ្វីកើតឡើង? មនុស្សទាំងអស់ពីសាសន៍ដទៃនឹងនិយាយថា «ព្រះយេហូវ៉ា​ពុំ​អាច​នឹង​នាំ​ពួក​នោះ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ស្រុកដែល​ទ្រង់​បាន​ស្បថ​ថា នឹង​ឲ្យ​ទៅ​គេ នោះ​បាន​ជា​ទ្រង់​ត្រឡប់​ជា​សំឡាប់​គេនៅ​ក្នុង​ទី​រហោស្ថាន​វិញ» (ជនគណនា ១៤៖១៦)។ ព្រះគម្ពីរបានបង្ហាញម្តងហើយម្តងទៀតថា រាស្ត្ររបស់ព្រះនឹងថ្វាយសិរីល្អដល់ទ្រង់។ ព្រះបានជ្រើសរើសសាសន៍អ៊ីស្រាអែលនៅក្នុងសម័យព្រះគម្ពីរ ដើម្បីអោយធ្វើកិច្ចការនេះ។ ទន្ទឹមគ្នានេះ ព្រះបានជ្រើសរើសពួកជំនុំ ដើម្បីបង្ហាញអំពីសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ទ្រង់ទៅកាន់អ្នកដទៃនៅលើផែនដីសព្វថ្ងៃនេះ។ ព្រះបានធ្វើកិច្ចការនៅក្នុងជីវិតរាស្ត្ររបស់ទ្រង់ ដើម្បីបង្ហាញអ្នកដទៃថា ទ្រង់ជាអ្នកណា។ ជាការពិតណាស់ យើងតែងតែមិនបង្កភាពងាយស្រួលដល់ព្រះជាម្ចាស់ ដើម្បីអោយទ្រង់ធ្វើកិច្ចការរបស់ទ្រង់នោះទេ។ ប៉ុន្តែ នៅទីបញ្ចប់កិច្ចការរបស់ព្រះនៅក្នុងពួកជំនុំរបស់ទ្រង់នឹងបង្ហាញអំពីសិរីល្អរបស់ទ្រង់។ សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៣៖១០។ តើលោកប៉ុលកំពុងមានប្រសាសន៍អំពីអ្វីនៅក្នុងខនេះ? តើព្រះបង្ហាញអំពីព្រះប្រាជ្ញាញាណរបស់ទ្រង់តាមរយៈពួកជំនុំរបស់ទ្រង់យ៉ាងដូចម្តេចខ្លះទៅកាន់ទេពនិករ ដែលរស់នៅលើភពដទៃ។

ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ទី៧ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២១

អំពើបាបរបស់សាសន៍អាម៉ូរី

ក្នុងបទគម្ពីរចោទិយកថា ២ និង៣ លោកម៉ូសេបានប្រាប់ជនជាតិអ៊ីស្រាអែលបន្ថែមអំពីប្រវត្តិសាស្ត្ររបស់ពួកគេ។ លោកម៉ូសេបានប្រាប់អំពីរបៀបដែលព្រះបានជួយអោយជនជាតិអ៊ីស្រាអែលច្បាំងឈ្នះខ្មាំងសត្រូវរបស់ពួកគេនៅពេលដែលសាសន៍អ៊ីស្រាអែលស្មោះត្រង់ចំពោះព្រះ។ ព្រះក៏បានជួយអោយរាស្ត្ររបស់ទ្រង់បំផ្លាញពួកយក្ស «ជា​សាសន៍​អេមីម» ផងដែរ (ចោទិយកថា ២៖១១,​ ២០,​ ចោទិយកថា ៣៖១៣)។

ខទាំងនេះបាននាំយកប្រធានបទដ៏ពិបាកមួយដល់ការចាប់អារម្មណ៍របស់យើង នោះគឺជាការសំឡាប់។ មែនហើយ ជនជាតិអ៊ីស្រាអែលតែងតែព្យាយាមបង្កើតសន្តិភាពជាសាសន៍ដទៃមុនពេលដែលពួកគេច្បាំងនឹងសាសន៍ទាំងនោះ (ចោទិយកថា ២០៖១០, ១១)។ ប៉ុន្តែ មនុស្សពីសាសន៍ដទៃតែងតែមិនព្រមទទួលយកសន្តិភាពពីសាសន៍អ៊ីស្រាអែល។ ដូច្នេះ ពេលខ្លះជនជាតិអ៊ីស្រអែលត្រូវតែឡើងទៅច្បាំង និងបំផ្លាញពួកមនុស្សទាំងនេះ រួមទាំងស្ត្រី និងកូនក្មេងផងដែរ។ លោកម៉ូសេបានប្រាប់អំពីរបៀបដែលសាសន៍អ៊ីស្រាអែលបានធ្វើរឿងដូច្នោះទៅកាន់ស្តេចស៊ីហុនថា៖ «ព្រះយេហូវ៉ា ជា​ព្រះ​នៃ​យើង​រាល់​គ្នា ទ្រង់​បាន​ប្រគល់​ស្តេច​មក​យើង ហើយ​យើង​រាល់​គ្នា​ក៏​វាយ​ទ្រង់ និង​ពួក​កូន​ចៅ​ទ្រង់ព្រម​ទាំង​រាស្ត្រ​ទាំង​អស់​គ្នា​ទៅ យើង​ក៏​ចាប់​យក​អស់​ទាំង​ទី​ក្រុង​របស់​ទ្រង់​នៅ​គ្រា​នោះ ទាំង​រំលីង​គ្រប់​ទី​ក្រុង​ទាំង​មូល ព្រម​ទាំង​មនុស្ស​ប្រុស​ស្រី និង​កូន​ក្មេង​ផង​គ្មាន​ទុក​ណា​មួយ​ឲ្យ​នៅ​សល់​ឡើយ» (ចោទិយកថា ២៖៣៣, ៣៤)។

មនុស្សខ្លះមានការពិបាកក្នុងការទទួលយកនូវការសំឡាប់នៅក្នុងរឿងនៃព្រះគម្ពីរ។ ដូច្នេះ ពួកគេបាននិយាយថា រឿងទាំងនេះពុំមែនជារឿងពិតនោះទេ។ ក្នុងនាមជាសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទ យើងពុំអាចទទួលយកចម្លើយបែបនេះបានឡើយ។ ពួកយើងជឿថា «គ្រប់​ទាំង​បទ​គម្ពីរ គឺ​ជា​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​បញ្ចេញ​ព្រះវិញ្ញាណ​បណ្តាល​ឲ្យ​តែង​ទេ» (ធីម៉ូថេទី២ ៣៖១៦)។ ដូច្នេះយើងជឿថា រឿងទាំងនេះនៅក្នុងព្រះគម្ពីរពិតជាបានកើតឡើង។ ដោយសារតែយើងជឿទៅលើរឿងទាំងនេះ យើងបានប្រឈមមុខនឹងសំណួរដ៏ពិបាកមួយដែលចោទសួរថា៖ តើហេតុអ្វីបានជាព្រះនៃសេចក្តីស្រឡាញ់អនុញ្ញាតអោយការសំឡាប់បែបនេះកើតឡើង?

សូមអានខគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ១៥៖១-១៦។ តើព្រះមានបន្ទូលទៅកាន់លោកអ័ប្រាហាំយ៉ាងដូចម្តេចនៅក្នុងខ១៦? តើខ១៦ជួយអោយយើងយល់កាន់តែប្រសើរឡើងយ៉ាងដូចម្តេច អំពីមូលហេតុដែលព្រះអនុញ្ញាតអោយសាសន៍អ៊ីស្រាអែលសំឡាប់ខ្មាំងសត្រូវរបស់ពួកគេ​រួមទាំងស្ត្រី និងកូនក្មេងផងដែរនោះ?

--------------------------------------------------------

ជាការពិតណាស់ មនុស្សជាច្រើននៅជុំវិញសាសន៍អ៊ីស្រាអែលអាក្រក់ជាទីបំផុត។ ព្រះមានសិទ្ធិក្នុងការដាក់ទោសពួកគេមុនពេលកំណត់។ ទោះបីជាយ៉ាងនោះក្តី យើងនៅតែមានការលំបាកក្នុងការអានអំពីរបៀបដែលសាសន៍អ៊ីស្រាអែលសំឡាប់ស្ត្រី និងកូនក្មេង។ យើងត្រូវតែចងចាំថា យើងពុំមានព័ត៌មានទាំងអស់អំពីអ្វីដែលបានកើតឡើងនៅពេលនោះឡើយ។ ដូច្នេះហើយ យើងត្រូវតែទទួលយករឿងដ៏លំបាកនេះ ហើយជឿទុកចិត្តទៅលើសេចក្តីមេត្តារបស់ព្រះ។ សេចក្តីជំនឿពុំមែនគ្រាន់តែអំពីការស្រឡាញ់ព្រះនៅពេលដែលការស្រឡាញ់ទ្រង់របស់យើងងាយស្រួលប៉ុណ្ណោះនោះទេ។ សេចក្តីជំនឿក៏ស្តីអំពីការជឿទុកចិត្តរបស់យើងទៅលើព្រះផងដែរនៅពេលដែលយើងមិនអាចយល់អ្វីទាំងអស់នៅក្នុងព្រះគម្ពីរដែលយើងបានអាន។

យើងអាចមើលឃើញរឿងនៅក្នុងជីវិត ឬនៅក្នុងព្រះគម្ពីរដែលយើងពុំអាចយល់បានទាំងស្រុង។ សូមអានខគម្ពីរកូរិនថូសទី១ ១០៖១-៤ និងយ៉ូហាន ១៤៖៩។ តើខទាំងនេះជួយអោយយើងជឿទុកចិត្តលើព្រះ និងជឿថា ទ្រង់ស្រឡាញ់ ហើយយុត្តិធម៌យ៉ាងដូចម្តេច បើទោះបីជាយើងពុំអាចយល់អ្វីដែលយើងបានឃើញទាំងស្រុងនោះ?

ថ្ងៃសុក្រ ទី៨ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២១

សិក្សាបន្ថែម

ខាងក្រោមនេះគឺជាសទ្សនៈនៃអ្នកប្រាជ្ញខាងឯព្រះគម្ពីរម្នាក់ទៅលើប្រធានបទអ្វីដែលសាសន៍អ៊ីស្រាអែលបានធ្វើចំពោះខ្មាំងសត្រូវរបស់ពួកគេ៖

«ព្រះគឺជាអ្នកបង្កើតរបស់ទាំងអស់រួមទាំងមនុស្សលោក។ ព្រះគ្រប់គ្រងរបស់ទាំងអស់នៅលើមេឃ និងផែនដី។ ដូច្នេះ ព្រះអាចធ្វើអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលទ្រង់ចង់ធ្វើជាមួយនឹងអ្នកណាម្នាក់។​ នៅពេលដែលព្រះធ្វើអ្វីមួយ ទ្រង់តែងតែត្រូវជានិច្ចចំពោះទង្វើរបស់ទ្រង់ . . . .»។

«វិធីរបស់ព្រះអាថ៌កំបាំង។ យើងមិនអាចយល់បានទាំងស្រុងអំពីទ្រង់បានឡើយ។ ម្ល៉ោះហើយ យើងត្រូវសម្រាក។ ឈប់ខ្វល់អំពីសំណួរទាំងអស់ដែលយើងមាននៅក្នុងចិត្តអំពីព្រះ។ ខគម្ពីរអេសាយ ៥៥៖៨, ៩​បានផ្តល់សេចក្តីសង្ឃឹមខ្លះដល់យើងចំពោះប្រធានបទនេះ»។

ព្រះគម្ពីរបានបង្ហាញយើងអំពីទិដ្ឋភាពនៃជនជាតិកាណាន។ មនុស្សទាំងនេះអាក្រក់ជាទីបំផុត។ ដូច្នេះ ពួកគេត្រូវតែបំផ្លាញចេញ។ ព្រះដាក់ទោសពួកគេសម្រាប់អំពើបាបរបស់ពួកគេ។ នេះពុំមែនជាលើកដំបូង ឬលើកចុងក្រោយដែលព្រះនឹងដាក់ទោសមនុស្សតាមវិធីនេះនោះទេ . . .​ .»។

«ព្រះមិនចង់បង្កើតផែនការនៃ «ហេរ៉េម (herem» តែមួយវិធីសម្រាប់សាសន៍អ៊ីស្រាអែលអនុវត្ត ចំពោះសាសន៍ដទៃនោះទេ។ ពាក្យ «ហេរ៉េម» ជាភាសាហេព្រើរមានន័យថា កំទេចអ្វីមួយទាំងស្រុង។ ខគម្ពីរចោទិយកថា ៧៖១ បង្ហាញយើងអំពីបញ្ជីឈ្មោះនៃមនុស្សដែលព្រះនឹងបណ្តេញចេញពីស្រុកកាណាន ដើម្បីរៀបចំកន្លែងសម្រាប់ជនជាតិអ៊ីស្រាអែល។ បញ្ជីឈ្មោះនេះជួយអោយយើងមើលឃើញថា ព្រះបានដាក់កម្រិតទៅលើពួកមនុស្សដែលសាសន៍អ៊ីស្រាអែលអាចបំផ្លាញ។ ដូច្នេះ ព្រះពុំបានអនុញ្ញាតអោយ ជនជាតិអ៊ីស្រាអែលបំផ្លាញសាសន៍ស៊ីរី សាសន៍អេដំម សាសន៍អេស៊ីព្ទ ឬសាសន៍ផ្សេងទៀតនោះទេ (សូមអានខគម្ពីរចោទិយកថា ២០៖១០-១៨)​ . . . .»។

«សាសន៍កាណានត្រូវបានព្រះជំនុំជំរះ។ ទន្ទឹមគ្នានេះ បាបជនក៏នឹងត្រូវឈរនៅចំពោះព្រះ និងត្រូវជំនុំជំរៈផងដែរ . . . .»។

«មែនហើយ ព្រះបានជំនុំជំរៈសាសន៍កាណាន។​ ប៉ុន្តែ ចូរចងចាំថា សាសន៍កាណានត្រូវបានដាស់តឿនអស់រយៈពេលជិត៤០ឆ្នាំរួចទៅហើយ អំពីអ្វីដែលនឹងកើតឡើងនាពេលអនាគត​ (សូមអានសម្តីរបស់នាងរ៉ាហាបនៅក្នុងខគម្ពីរយ៉ូស្វេ ២៖៨-១១)»។ ដកស្រង់ពី Daniel I. Block, The NIV Application Commentary: Deuteronomy (Grand Rapids, MI: Zondervan, 2012), pages 98, 99, adapted។

សំនួរពិភាក្សា៖
  1. បន្ទាប់ពីព្រះយេស៊ូវយាងមកហើយ យើងនឹងមានរយៈពេល១០០០ឆ្នាំក្នុងការទទួលបានការឆ្លើយតបទៅសំណួររបស់យើងទាំងអស់អំពីរឿងគ្រប់យ៉ាងនៅក្នុងជីវិតដែលយើងពុំបានយល់នៅពេលនេះ។ តើសេចក្តីសង្ឃឹមនេះអាចជួយអោយយើងជឿទុកចិត្តលើព្រះបានយ៉ាងដូចម្តេច បើទោះបីជាយើងពុំមាន ចម្លើយចំពោះអ្វីគ្រប់យ៉ាងនៅពេលឥឡូវនេះក្តី?២. តើមានវិធីអ្វីខ្លះ ដែលព្រះបានដឹកនាំលោកអ្នកកាលពីមុន? តើបទពិសោធន៍អាចជួយអោយលោកអ្នកជឿទុកចិត្តលើទ្រង់សម្រាប់អនាគតដោយរបៀបណា? តើហេតុអ្វីបានជាយើងត្រូវតែចងចាំជានិច្ចអំពីរបៀបដែលព្រះបានធ្វើការនៅក្នុងជីវិតរបស់យើង?

រឿងខ្លី

មរតករបស់ម្ដាយខ្ញុំ

Jeans

ម្តាយរបស់ខ្ញុំបានងាកមករកខ្ញុំ ខណៈពេលដែលគាត់ហៀបនឹងស្លាប់ពីជំងឺមហារីកប្រមាត់។ គាត់បាននិយាយថា «កូនត្រូវតែទៅព្រះវិហារ»។ ម្តាយរបស់ខ្ញុំតែងតែនាំខ្ញុំទៅឯព្រះវិហារជារៀងរាល់ថ្ងៃសប្បាតហ៍តាំងតែពីខ្ញុំនៅជាក្មេងស្រី ប៉ុន្តែ ខ្ញុំផ្អាកទៅដោយសារតែខ្ញុំជាប់រវល់ជាមួយនឹងហាងរបស់ខ្ញុំនៅ ឯហាណាំជាយក្រុងសេអ៊ូលប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូង។ ពាក្យសម្តីរបស់ម្តាយខ្ញុំធ្វើអោយខ្ញុំពិបាកមែនទែន ដោយសារតែខ្ញុំព្យាយាមធ្វើការបណ្តើរ ហើយចិញ្ចឹមកូនប្រុសស្រី និងក្មួយ៣នាក់របស់ខ្ញុំបណ្តើរ។ បន្ទាប់មក ខ្ញុំយល់ឃើញថា ខ្ញុំមិនអាចទទួលបានជោគជ័យដោយខ្លួនខ្ញុំនោះទេ ដូច្នេះ ខ្ញុំបានត្រឡប់ទៅឯព្រះយេស៊ូវវិញ។ ខណៈពេលដែលសេចក្តីស្រឡាញ់ចំពោះព្រះយេស៊ូវរបស់ខ្ញុំកាន់តែកើនឡើង ទ្រង់បានប្រទានដល់ខ្ញុំនូវចិត្តឈឺឆ្អាលចំពោះអ្នកជិតខាងដែលខ្វះខាត។ សាច់ញាតិម្នាក់បានណែនាំខ្ញុំអំពីនាងហុង ស៊ុនមី (Hong Soon-mi)។ អស់រយៈពេលមួយឆ្នាំបន្ទាប់ពីយើងបានជួបគ្នាមក ប្តីរបស់នាងស៊ុនមីត្រូវបានរកឃើញថា មានជំងឺមហារីកខួរឆ្អឹង។ នៅពេលដែលខ្ញុំឮថា គាត់មិនអាចបង់ថ្លៃវះកាត់បាន ខ្ញុំបានធ្វើប្រអប់បរិច្ចាគមួយដាក់នៅផ្លូវខាងក្រៅហាងរបស់ខ្ញុំ។ មនុស្សជាច្រើនបានសើចចំអកអោយខ្ញុំដោយនិយាយថា «តើហេតុអ្វីបានជាអ្នករៃអង្គាសប្រាក់សម្រាប់អ្នកដែលមិនមែនជាសាច់ញាតិឯងអ៊ីចឹង?»។ ទោះគេនិយាយយ៉ាងនេះក្តី ខ្ញុំនៅតែបន្តទុកប្រអប់បរិច្ចាកនៅទីនោះទៀត។ នៅថ្ងៃកំណើតរបស់នាងស៊ុនមី ខ្ញុំបានជូនកាដូជាអង្ករមួយបាវទម្ងន់២០គីឡូក្រាមដល់នាង។​ ខ្ញុំបាននិយាយថា «នេះគឺជាកាដូពីហាងរបស់ខ្ញុំ»។ ក្រោយមក នាងបានប្រាប់ខ្ញុំថា គ្រួសារនាងទាំងមូលបានយំនៅពេលដែលពួកគេឃើញកាដូនោះ។

នាងស៊ុនមីមិនទាន់មកព្រះវិហារភ្លាមៗនោះទេ។ ប៉ុន្តែ នាងបានអានទស្សនាវដ្តីអាត់វេនទីស្ទដែលខ្ញុំបានអោយដល់នាង រួចនាងបានដឹងថា អ្នកសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទស្រឡាញ់ព្រះយេស៊ូវ និងអ្នកដទៃជាខ្លាំង។ ខ្ញុំបានអោយនាងស៊ុនមីមើលការខុសត្រូវលើហាងរបស់ខ្ញុំដោយអោយប្រាក់ខែដល់នាង និងអោយអ្វីៗដែលនាងត្រូវការចាំបាច់ដូចជាអង្ករ និងផ្លែឈើអស់រយៈពេល២ឆ្នាំ។ ក្រោយមក ខ្ញុំអោយនាងធ្វើជាមេការលើភោជនីយដ្ឋានតូចមួយដែលខ្ញុំបើក។ បន្ទាប់ពីបានគ្រប់គ្រងលើភោជនីយដ្ឋានអស់ រយៈពេល១ឆ្នាំមកនាងបានសួរខ្ញុំថា «ហេតុអ្វីបានជាអ្នកមិនហៅខ្ញុំទៅព្រះវិហារផង?»។ ខ្ញុំបានឆ្លើយថា «ហេតុអ្វីចង់អោយខ្ញុំហៅ បើអ្នកដឹងថា អ្នកត្រូវបានស្វាគមន៍ជានិច្ចនោះ?»។ រួចនាងនិយាយថា «អ៊ីចឹង ខ្ញុំទៅហើយណា?»។ បន្ទាប់ពីចងមិត្តអស់រយៈពេល៦ឆ្នាំមក នាងស៊ុនមីបានចូលទៅឯព្រះវិហារសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទហាណាំខាងលិចជាលើកទីមួយ។ ៣ឆ្នាំក្រោយមក នាងបានក្លាយទៅជាអ្នកជំនួយការស្ត្រី ហើយក្រោយមកប្តី និងកូនរបស់នាងបានទទួណបុណ្យជ្រមុជទឹក។ នៅពេលដែលខ្ញុំបើកហាងរបស់ខ្ញុំ ខ្ញុំគឺជាអាត់វេនទីស្ទតែម្នាក់គត់ប៉ុណ្ណោះនៅក្នុងសង្កាត់របស់ខ្ញុំ។ ឥឡូវនេះ ពាណិជ្ជករ៧នាក់បានក្លាយមកជាអាត់វេនទីស្ទ។ ព្រះវិហារមានកេរ្តិ៍ឈ្មោះល្អនៅក្នុងតំបន់ខ្ញុំ។ ខ្ញុំសូមថ្លែងអំណរអរគុណដល់ម្តាយខ្ញុំសម្រាប់ការផ្តល់អោយនូវមរតកនៃសេចក្តីជំនឿដល់ខ្ញុំ ហើយខ្ញុំសូមថ្វាយសិរីល្អទាំងអស់ដល់ព្រះដែលបានប្រើពាណិជ្ជករ៧នាក់ដូចខ្ញុំសម្រាប់ការល្អ។

អំណានដង្វាយប្រចាំសប្តាហ៍

នៅពេលដែលផាវែលនិងវ៉ាលេនទីណាយកព្រះទុកជាទីមួយ

ប៉ាស្ទ័រផាវែលនិងវ៉ាលេនទីណាបានសម្រេចចិត្តយកព្រះទុកជាទី១បើទោះបីជាពួកគេជួបនឹងការលំបាកក្តី។ សព្វថ្ងៃនេះតើយើងអាចរៀនអ្វីបានខ្លះពីពួកគាត់ដែលនឹងជួយយើងឲ្យយកព្រះទុកជាទី១នៅក្នុងជីវិតផ្ទាល់ខ្លួនរបស់យើង?

ប៉ាស្ទ័រផាវែលនិងវ៉ាលេនទីណាបានធ្វើដំណើរចម្ងាយជិត១៥គីឡូដើម្បីទៅបម្រើការដល់ពួកជំនុំនៅតាមផ្ទះមួយកន្លែង។ ដំណើរដែលប្រកបដោយគ្រោះថ្នាក់នោះធ្វើឲ្យពួកគេមានការហត់នឿយ និងស្រេកឃ្លាន។ នៅភូមិស៊ូឃូមិ ដែលស្ថិតនៅតំបន់ដាច់ស្រយាលពីរដ្ឋធានីចរជៀនៃប្រទេសអាប់ខាសៀនេះមិនមានលក់នំប៉័ងនៅតាមហាងទេ។

កាលពីឆ្នាំ១៩៩៣ ជម្លោះកងកម្លាំងប្រដាប់អាវុធរវាងពួកចរជៀ និងពួកអាប់ខាសអស់រយៈពេល១ខែបានបណ្តាលឲ្យមានការខ្វះអាហារយ៉ាងខ្លាំង។ អ្នកខ្លះលក់នំប៉័ងនៅពេលយប់ ប៉ុន្តែពេលដែលវ៉ាលេនទីណាធ្វើដំណើរនាងទិញមិនទាន់គេទេ។

ថ្ងៃ១បន្ទាប់ពីកម្មវិធីថ្វាយបង្គំ សមាជិកម្នាក់ឈ្មោះម៉ាយ៉ា បានឲ្យនំប៉័ងមកវ៉ាលេនទីណា ប៉ុន្តែនាងបានបដិសេធមិនទទួលទេ។ ម៉ាយ៉ាបានទទូច ទាំងយំ។ ដូច្នេះ វ៉ាលេនទីណាក៏បាន​បែងចែកនំប៉័ងជាពីរចំណែក មួយចំណែកសម្រាប់នាង និងមួយចំណែកទៀតសម្រាប់ម៉ាយ៉ា។

វ៉ាលេនទីណានិងស្វាមីរបស់នាងសប្បាយចិត្តណាស់ដោយសារខានបានញ៉ាំនំប៉័ងអស់រយៈពេល៦ខែមកហើយ។ នាងស្រមៃចង់ញ៉ាំវាជាមួយនឹងសម្លការីយូរហើយ។

ខណៈដែលដើរត្រឡប់មកផ្ទះវិញ ពួកគេបានជួបស្ត្រីចំណាស់ស្គមស្គាំងកំពុងសុំទានអាហារ ដោយនិយាយថានាងកំពុងស្រេកឃ្លាននឹងស្លាប់ហើយ។ វ៉ាលេនទីណានឹកចាំអំពី​សេចក្តីអំណរដែលម៉ាយ៉ាមានពេលដែលម៉ាយ៉ាបានចែករំលែកនំប៉័ងនាង។ តើពួកគេមានសេចក្តីក្លាហាននឹងចែករំលែកបន្តក្នុងស្ថានភាពដ៏លំបាកនេះទេ?

វ៉ាលេនទីណាបានចែកនំប៉័ងមួយកំណាត់ដែលមាននៅក្នុងកាបូបឲ្យទៅគាត់ ហើយ​ស្ត្រីចំណាស់ក៏បានទទួលយកដោយទឹកភ្នែកនៃក្តីអំណរ។

វ៉ាលេនទីណានិងផាវែលបានបន្តដំណើរទៅផ្ទះរបស់ពួកគេដោយក្តីអំណរនិងញញឹមនៅលើផ្ទៃមុខរបស់ពួកគេ។ ពួកគេសប្បាយចិត្តណាស់ដែលអាចផ្តល់នំប៉័ងដ៏វិសេសដល់ស្ត្រីចំណាស់រូបនោះ។ ជួនកាលការយកព្រះទុកជាទីមួយពាក់ព័ន្ធនឹងការចែករំលែកអ្វីដែលយើងមានដល់អ្នកដទៃ បើទោះបីជាកំពុងជួបនឹងការខ្វះខាតក្តី។

ប៉ាស្ទ័រផាវែលនិងវ៉ាលេនទីណាបានយកព្រះទុកជាទីមួយ បើទោះបីជាត្រូវលះបង់​ក្តី។ សព្វថ្ងៃនេះសេចក្តីក្លាហានរបស់ពួកគេក៏បណ្តាលចិត្តយើងរាល់គ្នាដែរ។ ព្រះយេស៊ូវបានលះបង់អ្វីៗគ្រប់យ៉ាងដើម្បីប្រោសលោះយើង ហើយសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ទ្រង់ក៏ជំរុញយើងឲ្យយកនគររបស់ទ្រង់ទុកជាទី១ក្នុងជីវិតផ្ទាល់របស់យើងដែរ។ ខណៈដែលអ្នកជំនួយការ​ប្រមូល​ប្រាក់ដង្វាយ១០ហូត១ និងសទ្ធា យើងក៏ត្រូវបានលើកទឹកចិត្តឲ្យយកព្រះទុកជាទី១ដែរ។

Powered by CAM