មេរៀនទី១​៖ ២៥-៣១ធ្នូ ២០២១

សំបុត្រសម្រាប់ពួកជំនុំហេព្រើរ និងសម្រាប់យើងរាល់គ្នា

Jeans
ថ្ងៃសៅរ៍ ទី២៥ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២១
អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចាំសប្តាហ៍នេះ៖ ហេព្រើរ ២៖៣, ៤; ហេព្រើរ ១០៖៣២-៣៤; ហេព្រើរ ២៖១៨; ពង្សាវតាក្សត្រទី១ ១៩៖៥-១៨; ហេព្រើរ ១៖២។

ខចងចាំ៖ «ដ្បិត​អ្នក​រាល់​គ្នា​ត្រូវ​ការ​នឹង​សេចក្តី​អត់ធ្មត់ ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​ទទួល​សេចក្តី​ដែល​បាន​សន្យា ដោយ​ធ្វើ​តាម​ព្រះហឫទ័យ​ព្រះ» (ហេព្រើរ ១០៖៣៦)។

តើលោកអ្នកធ្លាប់មានបំណងចង់បង្វិលពេលវេលាត្រឡប់ទៅស្តាប់ព្រះយេស៊ូវ ឬសិស្សណាម្នាក់របស់ទ្រង់អធិប្បាយនៅក្នុងព្រះគម្ពីរដែរឬទេ? មែនហើយ យើងអាចអានសេចក្តីអធិប្បាយរបស់ ទ្រង់ និងសិស្សរបស់ព្រះអង្គនៅក្នុងព្រះគម្ពីរបាន។ ប៉ុន្តែ សេចក្តីអធិប្បាយទាំងនោះមិនដូចគ្នានឹងការដែលបានស្តាប់ព្រះយេស៊ូវ ឬសិស្សរបស់ទ្រង់ផ្ទាល់ចែកចាយសេចក្តីអធិប្បាយទាំងមូលនោះទេ។ ព្រះបានប្រទានសេចក្តីអធិប្បាយដ៏ពេញលេញមួយនៅក្នុងព្រះគម្ពីរគឺជាសំបុត្រទៅកាន់ពួកជំនុំហេព្រើរ។ អ្នកប្រាជ្ញខាងឯព្រះគម្ពីរបាន និយាយថា សំបុត្រនេះគឺជាសេចក្តីអធិប្បាយដ៏ពេញលេញដំបូងដែលយើងទទួលបាន។

លោកប៉ុលបានសរសេរសំបុត្រទៅកាន់ពួកជំនុំហេព្រើរ។ គាត់បានប្រាប់អ្នកអានរបស់គាត់ថា គាត់បានសរសេរសំបុត្រ «ដើម្បីជួយដល់អ្នករាល់គ្នា» ហេព្រើរ ១៣៖២២, បកប្រែថ្មីពី WE)។ លោក ប៉ុលបានសរសេរកណ្ឌគម្ពីរហេព្រើរសម្រាប់ពួកគ្រីស្ទានដែលត្រូវគេបៀតបៀន និងធ្វើបាបបន្ទាប់ពីពួកគេបានទទួលជឿដល់ព្រះយេស៊ូវ។ ពួកគ្រីស្ទានទាំងនេះបានឆ្លងកាត់គ្រាលំបាកជាច្រើន។ អ្នកដទៃបានកុហក និយាយរឿងអាក្រក់ និងគំរោះគំរើយទាស់នឹងពួកគ្រីស្ទានជាសារធារណៈ ដើម្បីធ្វើអោយពួកគេឈឺចាប់ (ហេព្រើរ ១០៖៣២-៣៤)។ ពួកគ្រីស្ទានខ្លះទៀតបានចាត់ទុកប្រាក់កាស និងទ្រព្យសម្បត្តិជាទីពីរនៅពេលដែលពួកគេទទួលជឿដល់ព្រះយេស៊ូវ (ហេព្រើរ​១៣៖៥, ៦)។ យើងទាំងអស់គ្នានៅសព្វថ្ងៃនេះក៏បានរងទុក្ខសម្រាប់សេចក្តីជំនឿរបស់យើងដោយព្រោះតែបញ្ហាដូចគ្នានេះដែរ មែនទេ?

ដូច្នេះ លោកប៉ុលបានលើកទឹកចិត្តដល់អ្នកអានសំបុត្ររបស់គាត់ ដើម្បីអោយបានរឹងមាំនៅក្នុងសេចក្តីជំនឿ។ យើងត្រូវតែមានសេចក្តីជំនឿទៅលើព្រះយេស៊ូវ។ នៅគ្រាលំបាកយើងត្រូវតែសម្លឹងទៅឯព្រះយេស៊ូវតែមួយប៉ុណ្ណោះ។ ឥឡូវនេះ ព្រះយេស៊ូវកំពុងតែគង់នៅក្នុងរោងឧបោសថនៅឯស្ថានសួគ៌។ នៅទីនោះ ទ្រង់កំពុងតែខិតខំធ្វើការយ៉ាងមមាញឹកដើម្បីសង្គ្រោះយើង។ ទ្រង់កំពុងតែឆ្លើយតបនូវសេចក្តីអធិស្ឋានរបស់យើង និងប្រទានដល់យើងនូវអំណាចឈ្នះលើអំពើបាប។

ថ្ងៃអាទិត្យ ទី២៦ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២១

ការចាប់ផ្តើមដ៏រុងរឿង

ប្រសិនបើយើងចង់យល់អំពីកណ្ឌគម្ពីរហេព្រើរនោះ យើងចាំបាច់ត្រូវតែដឹងបន្ថែមទៀតអំពីក្រុមមនុស្សដែលលោកប៉ុលបានសរសេរជូន។ តើពួកគេជាអ្នកណា? តើមានរឿងអ្វីកើតឡើងចំពោះពួកគេពីមុនមក?​ តើមានអ្វីកើតឡើងចំពោះជីវិតរបស់ពួកគេ នៅពេលដែលពួកគេទទួលបានសំបុត្រពីលោកប៉ុលនោះ?

លោកប៉ុលបានសរសេរសំបុត្ររបស់គាត់ទៅកាន់ក្រុមមួយនៃពួកគ្រីស្ទាន។ តើពួកគ្រីស្ទានទាំងនេះបានទទួលនូវបទពិសោធន៍យ៉ាងដូចម្តេច បន្ទាប់ពីពួកគេបានទទួលជឿដល់ព្រះយេស៊ូវនោះ? សូមអានខគម្ពីរហេព្រើរ ២៖៣, ៤ សម្រាប់ចម្លើយ។

--------------------------------------------------------

ខគម្ពីរហេព្រើរ ២៖៣, ៤ បង្ហាញយើងថា ក្រុមមនុស្សដែលលោកប៉ុលបានសរសេរជូន មិនដែលធ្លាប់ឮព្រះយេស៊ូវអធិប្បាយផ្ទាល់នោះទេ។ មនុស្សទាំងនេះបានឮដំណឹងល្អមកពីអ្នកអធិប្បាយដទៃទៀត?

លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថា អ្នកអធិប្បាយទាំងនេះ «បាន​បញ្ជាក់​មក​យើង​រាល់​គ្នា» ថាសាររបស់ពួកគេមានប្រភពចេញមកពីព្រះ (ហេព្រើរ ២៖៣)។ ព្រះអង្គផ្ទាល់បាន «ធ្វើ​បន្ទាល់​ជា​មួយ​ផង ដោយ​ទី​សំគាល់ ការ​អស្ចារ្យ និង​ការ​ឫទ្ធិបារមី​ជា​ច្រើន​យ៉ាង ទាំង​ចែក​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​មក​តាម​ព្រះហឫទ័យ​ទ្រង់​ផង» (ហេព្រើរ ២៖៤)។ ការអស្ចារ្យតែងតែកើតឡើងជានិច្ចនៅពេលដែលអ្នកអធិប្បាយបានប្រកាសដំណឹងល្អនៅតាមកន្លែងថ្មីៗ។ អ្នកអធិប្បាយទាំងនេះបានប្រោសអ្នកឈឺ ព្រមទាំងបណ្តេញអារក្សចេញពីមនុស្សផងដែរ។ ព្រះក៏បានចាក់ព្រះវិញ្ញាណរបស់ទ្រង់មកលើមនុស្សជានិច្ចផងដែរ។ បន្ទាប់មក ពួកគ្រីស្ទានថ្មីទាំងនេះមានពេញដោយអំណោយទានខាងឯវិញ្ញាណ។

ហេតុការណ៍ដដែលបានកើតឡើងនៅពេលដែលពួកជំនុំដំបូងបានចាប់ផ្តើមឡើងផងដែរ។ ព្រះបានចាក់ព្រះវិញ្ញាណរបស់ទ្រង់មកលើសិស្សរបស់ទ្រង់នៅក្នុងក្រុងយេរូសាឡិម។ ពួកគេបានចាប់ផ្តើមនិយាយជាភាសាដែលពួកគេបានដឹងពីមុនមក។ ពួកគេបានធ្វើការអស្ចារ្យជាច្រើន (កិច្ចការ ២, ៣)។ លោកភីលីពបានធ្វើការអស្ចារ្យនៅក្នុងស្រុកសាម៉ារី (កិច្ចការ​ ៨)។ លោកពេត្រុសក៏បានធ្វើការអស្ចារ្យនៅក្នុងក្រុងយ៉ុបប៉េ និងក្រុងសេសារាផងដែរ (កិច្ចការ ៩, ១០)។ លោកប៉ុលក៏បានធ្វើការអស្ចារ្យនៅក្នុង តំបន់អាស៊ីតូច និងតំបន់អឺរ៉ុបផងដែរ (កិច្ចការ ១៣-២៨)។ ការអស្ចារ្យបានបង្ហាញថា សាររបស់មនុស្ស ទាំងនេះមានប្រភពចេញមកពីព្រះ (ហេព្រើរ ១២៖២៥-២៩)។

ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធបានជួយអោយពួកគ្រីស្ទានជឿថា ព្រះបានអត់ឱនទោសអំពើបាបរបស់ពួកគេ។ ម្ល៉ោះហើយពួកគ្រីស្ទានមិនខ្លាចព្រះជំនុំជំរះពួកគេឡើយ។ សេចក្តីអធិស្ឋានរបស់ពួកគេមានពេញដោយភាពក្លាហាន។ សេចក្តីជំនឿរបស់ពួកគេរឹងជាខ្លាំង។ បទពិសោធន៍ខាងឯសាសនារបស់ពួកគេត្រូវបានបំពេញទៅដោយសេចក្តីអំណរផង (កិច្ចការ ២៖៣៧-៤៧)។ ហើយព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធក៏បាន រំដោះមនុស្សចេញពីអារក្សផងដែរ។ កិច្ចការនេះគឺជាភ័ស្តុតាងដ៏អស្ចារ្យបំផុតដែលបង្ហាញថា ព្រះមានអំណាចខ្លាំងជាងអារក្ស។ ព្រះវិញ្ញាណបានបង្ហាញថា​ នគររបស់ព្រះបានរស់នៅក្នុងចិត្តនៃពួកមនុស្សដែលព្រះបានរំដោះពួកគេចេញពីអារក្ស។

តើលោកអ្នកបានទទួលយកព្រះយេស៊ូវជាព្រះអង្គសង្គ្រោះរបស់លោកអ្នកជាលើកដំបូងនៅពេលណា? តើសេចក្តីជំនឿរបស់លោកអ្នកទៅលើព្រះយេស៊ូវកាន់តែលូតលាស់យ៉ាងណាដែរចាប់តាំងពីពេលនោះមក?​

ថ្ងៃច័ន្ទ ទី២៧ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២១

គ្រាលំបាក

នៅពេលដែលមនុស្សចូលរួមនៅក្នុងពួកជំនុំ ជីវិតរបស់ពួកគេបានផ្លាស់ប្តូរទាំងស្រុង។ ពួកគេបានក្លាយទៅជាមនុស្សខុសពីអ្នកដទៃដែលរស់នៅក្នុងសហគមន៍ជំុវិញពួកគេ។ អ្នកដទៃនៅក្នុងសហគមន៍ មានអារម្មណ៍ថា ពួកគេត្រូវបានជំនុំជំរះតាមរយៈរបៀបរស់នៅដ៏បរិសុទ្ធនៃពួកគ្រីស្ទាន។ ម្ល៉ោះហើយ ពួកគេបានបង្កបញ្ហាជាច្រីនដល់ពួកជំនុំ។

តើពួកគ្រីស្ទាននៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរហេព្រើរមានបទពិសោធន៍អ្វីខ្លះ បន្ទាប់ពីពួកគេបានទទួលយកព្រះយេស៊ូវជាព្រះអង្គសង្គ្រោះរបស់ពួកគេនោះ? សូមអានខគម្ពីរហេព្រើរ ១០៖៣២-៣៤ និងហេព្រើរ ១៣៖៣ សម្រាប់ចម្លើយ។

--------------------------------------------------------

លោកប៉ុលបានសរសេរទៅកាន់ពួកគ្រីស្ទានដែលបានរងទុក្ខ ដោយសារសេចក្តីជំនឿរបស់ពួក គេ។ (លោកអ្នកអាចអាននៅក្នងខគម្ពីរកិច្ចការ ១៦៖១៩-២២ និងកិច្ចការ ១៧៖១-៩ អំពីពួកគ្រីស្ទានដទៃទៀតដែលត្រូវបានគេបៀតបៀនដោយសារសេចក្តីជំនឿរបស់ពួកគេផងដែរ)។ អ្នកដទៃបានចាប់ពួកគ្រីស្ទានដាក់គុក។ ពួកគ្រីស្ទានប្រហែលជាត្រូវគេវាយដំផង។ មេដឹកនាំនៅពេលនោះមិនយុត្តិធម៌ឡើយ។ ពួកគេតែងតែដាក់ទោសមនុស្សថា មានកំហុសដោយគ្មានភ័ស្តុតាង (សូមអានខគម្ពីរកិច្ចការ ១៦៖២២, ២៣ សម្រាប់ជាឧទាហរណ៍)។

សូមអានខគម្ពីរហេព្រើរ ១១៖២៤-២៦ និងពេត្រុសទី១ ៤៖១៤, ១៦។ តើបទពិសោធន៍របស់ លោកម៉ូសេ និងពួកគ្រីស្ទាននៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរពេត្រុសទី១អាចជួយអោយយើងយល់អំពីមូលហេតុដែលគ្រីស្ទានត្រូវគេវាយដំធ្វើបាបដោយរបៀបណា?

--------------------------------------------------------

តើលោកអ្នកឃើញពាក្យថា «រង​ទុក្ខ​លំបាក​ជា​មួយ​នឹង​រាស្ត្រ​របស់​ព្រះ» នៅក្នុងខគម្ពីរហេព្រើរ ១១៖២៥ ដែរឬទេ? លោកម៉ូសេបានជ្រើសរើសរងការអាម៉ាស់ និងការជេរប្រមាថនៅពេលដែលគាត់បានថ្វាយជីវិតរបស់គាត់ដល់ព្រះ។ ទន្ទឹមគ្នានេះ យើងប្រហែលជារងទុក្ខសម្រាប់ព្រះយេស៊ូវ នៅពេលដែលយើងដើរតាមទ្រង់ ដូចដែលទ្រង់បានរងទុក្ខជំនួសយើងដូច្នោះដែរ។ ពួកគ្រីស្ទានក៏បានទទួលបទ ពិសោធន៍ដូចគ្នានេះនៅក្នុងសម័យគម្ពីរសញ្ញាថ្មីផងដែរ។ មនុស្សជាច្រើនបានស្អប់ខ្ពើមពួកគ្រីស្ទាន។ តើហេតុអ្វី? នោះគឺដោយសារតែពួកគ្រីស្ទានមានគោលជំនឿដែលអ្នកមិនមែនជាគ្រីស្ទានយល់ឃើញថា ចម្លែក។ ពួកគេក៏អាចខឹងផងដែរនៅពេលដែលរបៀបរស់នៅរបស់លោកអ្នកធ្វើអោយពួកគេមានអារម្មណ៍ ថា ពួកគេមានកំហុស។ ប្រហែលជា២០ឆ្នាំក្រោយមក បន្ទាប់ពីព្រះយេស៊ូវបានមានព្រះជន្មរស់ពីស្លាប់ឡើងវិញនោះ លោកថាស៊ីថឹសដែលជាមេដឹកនាំជនជាតិរ៉ូមម្នាក់បានជឿថា ពួកគ្រីស្ទានមានកំហុសក្នុងការស្អ​ប់មនុស្សទាំងអស់ដែលបានទទួលយកគ្រីស្ទាននិកាយដទៃទៀត។​ តើហេតុអ្វីបានជាលោកថាស៊ីថឹស និយាយយ៉ាងដូច្នេះ? យើងមិនបានដឹងច្បាស់ឡើយ។ មិនថាហេតុផលរបស់គាត់យ៉ាងណានោះទេ យើងដឹងថា ការចោទប្រកាន់របស់គាត់មិនត្រឹមត្រូវឡើយ។ ប៉ុន្តែ ពាក្យរបស់គាត់បានបង្ហាញយើងថា ពួកគ្រីស្ទានជាច្រើននាក់បានរងទុក្ខដោយសារសេចក្តីជំនឿរបស់ពួកគេ។ ក្រុមនោះរាប់បញ្ចូលទាំងពួកគ្រីស្ទានដែលលោកប៉ុលបានសរសេរជូននៅក្នុងសំបុត្ររបស់គាត់ផងដែរ។

តើការរងទុក្ខសម្រាប់ព្រះយេស៊ូវមានន័យយ៉ាងដូចម្តេចដែរ?

ថ្ងៃអង្គារ ទី២៨ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២១

ជំងឺ

ពួកគ្រីស្ទានដែលលោកប៉ុលបានសរសេរជូននៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរហេព្រើរត្រូវបានគេវាយដំ​ និងបដិសេធដោយសមាជិកនៃសហគមន៍របស់ពួកគេផ្ទាល់។ ពួកគេបានខិតខំប្រយុទ្ធ ដើម្បីរក្សាសេចក្តីជំនឿ របស់ពួកគេ។ ពួកគេបានប្រយុទ្ធយ៉ាងល្អ។ ឥឡូវនេះ ពួកគេបាននឿយហត់ និងអស់កម្លាំងទៅហើយ។

សូមអានខគម្ពីរហេព្រើរ ២៖១៨; ហេព្រើរ ៣៖១២, ១៣; ហេព្រើរ ៤៖១៥; ហេព្រើរ ១០៖២៥; ហេព្រើរ ១២៖៣, ១២, ១៣ និងហេព្រើរ ១៣៖១-៩, ១៣។ តើពួកគ្រីស្ទានមានបញ្ហាអ្វីខ្លះ?

--------------------------------------------------------

លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថា ពួកគ្រីស្ទានបានបន្តជួបបញ្ហាជាច្រើន។ អ្នកដទៃបានបន្តនិយាយរឿងអាក្រក់ៗជាសាធារណៈអំពីពួកគ្រីស្ទាន (ហេព្រើរ ១៣៖១៣)។ ពួកគ្រីស្ទានខ្លះមិនទាន់បាន ចេញពីគុកនៅឡើយផង (ហេព្រើរ ១៣៖៣)។ ការស្នាក់នៅក្នុងគុករបស់ពួកគេប្រហែលជាត្រូវចំណាយថវិកាពួកជំនុំជាច្រើន។ ម្ល៉ោះហើយ ពួកគ្រីស្ទានបាននឿយហត់ពីគ្រប់ទាំងបញ្ហារបស់ពួកគេ (ហេព្រើរ ១២៖ ១២, ១៣)។ លោកប៉ុលមិនចង់អោយពួកគេ «​នឿយ​ហត់ ហើយ​រសាយ​ចិត្ត​ចេញ» នោះឡើយ (ហេព្រើរ ១២៖៣)។

ពេលខ្លះយើងអាចជួបគ្រាលំបាក បន្ទាប់ពីយើងបានទទួលជោគជ័យយ៉ាងធំ។ នៅពេលដែលភាពជោគជ័យរបស់យើងបានកន្លងផុតទៅយើងបានឈប់សម្រាក។ ដូច្នេះ យើងមិនបានត្រៀមខ្លួនសម្រាប់ខ្មាំងសត្រូវរបស់យើងវាយប្រហារយើងនៅពេលក្រោយនោះទេ។ យើងគ្មានកម្លាំងគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការប្រយុទ្ធ តបតទៅវិញ នៅពេលដែលយើងឈឺចាប់ជាលើកទី២នោះទេ។

សូមអានអំពីលោកអេលីយ៉ានៅក្នុងខគម្ពីរពង្សាវតាក្សត្រទី១ ១៩៖១-៤។ តើមានអ្វីកើតឡើងដល់លោកអេលីយ៉ានៅក្នុងរឿងនេះ?

--------------------------------------------------------

«លោកអេលីយ៉ាបានទទួលបទពិសោធន៍ដូចជាមនុស្សជាច្រើនមានបន្ទាប់ពីពួកគេបានបង្ហាញ អំពីសេចក្តីជំនឿជាច្រើន ហើយទទួលបានជោគជ័យយ៉ាងដូច្នោះដែរ។ លោកអេលីយ៉ាបានភ័យខ្លាចថា ការផ្លាស់ប្តូរដែលបានកើតឡើងនៅលើភ្នំកើមែលប្រហែលជាមិនអាចបន្តទៅទៀតបានឡើយ។ គាត់បានសោកសៅ។ តែព្រះបានគោរពលោកអេលីយ៉ាជាខ្លាំង។ ការគោរពនេះបានធ្វើអោយលោកអេលីយ៉ាមានអារម្មណ៍ថា គាត់អាចឈរនៅលើកំពូលភ្នំភីស្កា (Pisgah) ដ៏ខ្ពស់បាន។ ឥឡូវនេះ លោកអេលីយ៉ាមានអារម្មណ៍ហាក់ដូចជាគាត់កំពុងតែនៅឯទីទាបក្នុងជ្រលងភ្នំយ៉ាងដូច្នោះដែរ។ នៅពេលដែលព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធបានដឹកនាំលោកអេលីយ៉ា គាត់នៅតែប្រកាន់ខ្ជាប់សេចក្តីជំនឿយ៉ាងរឹងមាំ។ ប៉ុន្តែ ឥឡូវនេះ គាត់មានអារម្មណ៍បាក់ទឹកចិត្តជាខ្លាំង។ ព្រះនាងយេសេបិលបានស្បថថា ព្រះនាងនឹងសម្លាប់លោកអេលីយ៉ា។ សាតាំងបានខិតខំធ្វើការនៅក្នុងចិត្តនៃស្ត្រីដ៏អាក្រក់នេះ និងផែនការរបស់នាង។ លោកអេលីយ៉ាបានភ្លេច ព្រះ ហើយរត់គេចខ្លួនបាត់ទៅ។ លោកអេលីយ៉ារត់រហូតដល់គាត់បានទៅដល់ទីរហោស្ថានតែម្នាក់ឯង»។ ដកស្រង់ពី Ellen G. White, Prophets and Kings, page 161, 162, adapted។

សូមគិតអំពីគ្រាទាំងឡាយ នៅពេលដែលលោកអ្នកបរាជ័យខាងឯជីវិតគ្រីស្ទានរបស់លោកអ្នក។ តើអ្វីដែលធ្វើអោយលោកអ្នកបរាជ័យ? ប្រសិនបើលោកអ្នកអាចត្រឡប់ទៅកែរឿងទាំងនោះម្តងទៀត តើលោកអ្នកនឹងផ្លាស់ប្តូរអ្វីខ្លះ?

ថ្ងៃពុធ ទី២៩ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២១

នៅជាប់ជាមួយគ្នាទៅវិញទៅមក

តើលោកប៉ុលបានផ្តល់ដំបូន្មានអ្វីដល់អ្នកអានរបស់គាត់អំពីបញ្ហារបស់ពួកគេនោះ? តើយើងអាចរៀនពីលោកប៉ុល ដើម្បីជួយយើងដោះស្រាយបញ្ហាផ្ទាល់ខ្លួនបានយ៉ាងដូចម្តេច? មុនពេលដែលយើង ក្រឡេកមើលដំបូន្មាននេះ ចូរយើងក្រឡេកមើលអំពីរបៀបដែលព្រះជួយព្យាបាលលោកអេលីយ៉ា បន្ទាប់ពីគាត់បានបាត់បង់សេចក្តីសង្ឃឹម​ជាមុនសិន។

សូមអានខគម្ពីរពង្សាវតាក្សត្រទី១ ១៩៖៥-១៨។ ដូចដែលយើងបានឃើញចេញពីខគម្ពីរទាំងនេះ តើព្រះបានធ្វើអ្វី ដើម្បីជួយអោយលោកអេលីយ៉ាមានសេចក្តីជំនឿឡើងវិញនោះ ?

--------------------------------------------------------

ពង្សាវតាក្សត្រទី១ ១៩៖៥-១៨ បានបង្ហាញយើងអំពីការយកព្រះទ័យទុកដាក់ និងព្រះប្រាជ្ញា ញ្ញាណរបស់ព្រះ។ ព្រះបានយកព្រះទ័យទុកដាក់ចំពោះអ្នកបម្រើរបស់ទ្រង់នៅពេលដែលពួកគេរងទុក្ខ។ ទ្រង់បានជួយអោយពួកគេមានជំនឿរឹងមាំឡើងម្តងទៀត។ ព្រះបានធ្វើកិច្ចការមួយចំនួនសម្រាប់លោកអេលីយ៉ាគឺថា៖ (១) ព្រះបានប្រទានអាហារដល់លោកអេលីយ៉ា និងធ្វើអោយគាត់សម្រាក។ (២) បន្ទាប់មកនៅក្នុងរូងភ្នំ ព្រះបានស្តីបន្តោសលោកអេលីយ៉ាយ៉ាងទន់ភ្លន់ថា «អេលីយ៉ា​អើយ តើ​ធ្វើ​អី​នៅ​ទី​នេះ» (ពង្សាវតាក្សត្រទី១ ១៩៖៩)។ (៣) ព្រះក៏បានបង្ហាញលោកអេលីយ៉ាអំពីរបៀបដែលទ្រង់ធ្វើការផងដែរ។ ព្រះបានបង្ហាញអ្នកបម្រើរបស់ទ្រង់ថា ទ្រង់មិនមែនស្ថិតនៅក្នុងខ្យល់នោះទេ។ ទ្រង់មិនមែនស្ថិតនៅក្នុង ការកក្រើកដី៊។ ហើយទ្រង់ក៏មិនមែនស្ថិតនៅក្នុងភ្លើងផងដែរ។ ទ្រង់ស្ថិតនៅក្នុង «សំឡេងតូចរហៀងៗ» តែមួយគត់តែប៉ុណ្ណោះ (ពង្សាវតាក្សត្រទី១ ១៩៖១២)។ សំឡេងតូចរហៀងៗបានបង្ហាញយើងអំពីសារៈ សំខាន់ខាងឯសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរ។ យើងប្រហែលជាមិនបានឃើញ ឬមានអារម្មណ៍ថា ព្រះទ្រង់ធ្វើការជានិច្ចនោះទេ ប៉ុន្តែ យើងត្រូវតែជឿថា ព្រះទ្រង់ធ្វើការសម្រាប់យើង និងរក្សាសេចក្តីសន្យាទាំងអម្បាលម៉ានរបស់ទ្រង់។ (៤) បន្ទាប់ពីមេរៀននេះ ព្រះបានប្រគល់កិច្ចការមួយដល់លោកអេលីយ៉ា។ ព្រះបានជួយអោយ លោកអេលីយ៉ាជឿទុកចិត្តលើទ្រង់អំពីអនាគតខាងមុខ។

តើលោកប៉ុលបានផ្តល់នូវការទូន្មានយ៉ាងដូចម្តេច ដល់អ្នកអានរបស់គាត់នៅក្នុងខគម្ពីរហេព្រើរ ២៖១; ហេព្រើរ ៣៖១២-១៤; ហេព្រើរ ៥៖១១-៦៖៣ និងហេព្រើរ ១០៖១៩-២៥?

--------------------------------------------------------

លោកប៉ុលបានប្រាប់អ្នកអានរបស់គាត់ជាច្រើនដងអំពីកិច្ចការដែលពួកគេត្រូវធ្វើ ដើម្បីអោយ សេចក្តីជំនឿបានរឹងមាំឡើងម្តងទៀត​គឺថា៖ (១) ពួកគេត្រូវយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះគ្នាទៅវិញទៅមក។ (២) ពួកគេត្រូវចែករំលែកអាហារជាមួយគ្នា។ (៣) ពួកគេត្រូវចុះសួរសុខទុក្ខពួកគ្រីស្ទាននៅក្នុងគុក និងយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះតម្រូវការរបស់ពួកគេផង។ (៤) ពួកគេត្រូវចែករំលែកទ្រព្យសម្បត្តិ និងបរិច្ចាគដល់មនុស្សខ្វះខាតដោយសទ្ធា។​ ប្រសិនបើពួកគេធ្វើដូច្នេះ ព្រះនឹងមិនបំភ្លេចពួកគេឡើយ (ហេព្រើរ ១៣៖១-៦)។ លោកប៉ុលបានស្តីបន្តោសដល់អ្នកអានរបស់គាត់ រួចលើកទឹកចិត្តដល់ពួកគេតាមក្រោយ។ (៥) លោកប៉ុលបានដាស់តឿនពួកគេកុំអោយ «រសាត់​ចេញ​ពី» សេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរជាដាច់ខាត (ហេព្រើរ ២៖១)។ (៦)​ គាត់ក៏បានដាស់តឿនពួកគេអោយ «ប្រយ័ត្ន​ក្រែង​លោ​នរណា​ម្នាក់ក្នុង​ចំណោម​បងប្អូន បែរ​ជាមាន​ចិត្ត​អាក្រក់​លែង​ជឿ រហូត​ដល់​ទៅ​ងាក​ចេញ​ពី​ព្រះ‌ជាម្ចាស់​ដ៏​មាន​ព្រះ‌ជន្ម​រស់» ផងដែរ (ហេព្រើរ ៣៖ ១២)។ លោកប៉ុលក៏បានលើកទឹកចិត្តអ្នកអានរបស់គាត់អោយចូលរួមការប្រជុំនៃពួកជំនុំផងដែរ (ហេព្រើរ ១០៖២៥)។ ដូច្នេះ សរុបមក លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថា៖ (១) ពួកគេត្រូវតែនៅជាប់ជាមួយគ្នា (២) លើកទឹកចិត្តគ្នាទៅវិញទៅមក (៣) បង្ហាញសេចក្តីស្រឡាញ់ និង (៤) ធ្វើកិច្ចការល្អទាំងអម្បាលម៉ាន។ បន្ទាប់មកលោកប៉ុលបានប្រាប់អ្នកអានរបស់គាត់អោយចងចាំថា ព្រះយេស៊ូវកំពុងតែធ្វើ​កិច្ចការសម្រាប់ពួកគេនៅក្នុងរោងឧបោសថនៅស្ថានសួគ៌ (ហេព្រើរ ៨៖១, ២; ហេព្រើរ ១២៖១-៤)។

ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ទី៣០ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២១

នៅជាន់ក្រោយបង្អស់

សូមអានខគម្ពីរហេព្រើរ ១៖២; ហេព្រើរ ៩៖២៦-២៨; ហេព្រើរ ១០៖២៥, ៣៦-៣៨ និង ហេព្រើរ ១២៖២៥-២៨។ តើសារនៅក្នុងខទាំងនេះជាអ្វី? តើលោកប៉ុលចង់អោយយើងយល់យ៉ាងដូចម្តេច អំពីពេលវេលា?

--------------------------------------------------------

លោកប៉ុលចង់អោយអ្នកអានរបស់គាត់យល់នូវគោលគំនិតដ៏សំខាន់មួយអំពីពេលវេលាដែល ធ្វើអោយសាររបស់គាត់មានឥទ្ធិពលកាន់តែខ្លាំងឡើង។ អ្នកអានរបស់គាត់រស់នៅក្នុង «ជាន់ក្រោយ បង្អស់» (ហេព្រើរ ១៖២) នៅពេលសេចក្តីសន្យាដែលព្រះបានតាំងជាមួយពួកគេនៅទីបំផុតនឹងកើតមានឡើង (ហេព្រើរ ១០៖៣៦-៣៨)។ ដូច្នេះ លោកប៉ុលបានដាស់តឿនអ្នកអានរបស់គាត់អោយយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះសាររបស់គាត់។ លោកប៉ុលតែងតែប្រៀបធៀបអ្នកអានរបស់គាត់ទៅនឹងសាសន៍អ៊ីស្រាអែល នៅក្នុងទីរហោស្ថានដែលបម្រុងនឹងចូលទៅក្នុងទឹកដីសន្យាជានិច្ច។ លោកប៉ុលចង់អោយអ្នកអានរបស់ គាត់ចងចាំថា «​ព្រះអង្គ​ដែល​ត្រូវ​មក ទ្រង់​នឹង​យាង​មក​មែន​ឥត​បង្អង់​ឡើយ» (ហេព្រើរ ១០៖៣៧)។ បន្ទាប់មក លោកប៉ុលបានលើកទឹកចិត្តអ្នកអានរបស់គាត់យ៉ាងដូច្នេះថា៖ «យើង​រាល់​គ្នា​មិន​មែន​ជា​ពួក​អ្នក ដែល ​ថយ​ទៅ​វិញ​ឲ្យ​ត្រូវ​វិនាស​នោះ​ឡើយ គឺ​ជា​ពួក​អ្នក​ដែល​មាន​សេចក្តី​ជំនឿ​សំរាប់​ឲ្យ​ព្រលឹងបាន​សង្គ្រោះ​វិញ» (ហេព្រើរ ១០៖៣៩)។ រាស្ត្ររបស់ព្រះកាលពីមុនតែងតែជួបបញ្ហាជាច្រើនមុនពេលដែលព្រះបានរក្សា សេចក្តីសន្យារបស់ទ្រង់ដល់ពួកគេ។ ក្នុងនាមជាសាសន៍អ៊ីស្រាអែលថ្មី យើងគួរតែចងចាំអំពីមេរៀនដ៏សំខាន់នេះ។

កណ្ឌគម្ពីរលេវីវិន័យបានចែងអំពីគ្រោះថ្នាក់ទាំងនេះ។ សាសន៍អ៊ីស្រាអែលបានរងការបាត់បង់ដ៏សំខាន់២លើកមុនពេលដែលពួកគេបម្រុងនឹងចូលទៅក្នុងទឹកដីសន្យា។ យើងអាចអានអំពីការបាត់បង់ជាលើកទី១នៅក្នុងបទគម្ពីរលេវីវិន័យ ១៣ និង១៤។ ជំពូកទាំងនេះបានបង្ហាញប្រាប់យើងថា មេដឹកនាំដ៏អាក្រក់ភាគច្រើនបាន «បំពុល» ចិត្តគំនិតនៃពួកបណ្តាជនអោយមានការសង្ស័យ។ ការសង្ស័យបានធ្វើ អោយពួកបណ្តាជនបាត់បង់សេចក្តីជំនឿ។​ បន្ទាប់មក ពួកគេបានសម្រេចចិត្តជ្រើសរើសមេដឹកនាំថ្មីមួយទៀតជំនួសលោកម៉ូសេអោយដឹងនាំពួកគេត្រឡប់ទៅឯស្រុកអេស៊ីព្ទវិញ។ មុនពេលដែល ជនជាតិអ៊ីស្រាអែលបម្រុងនឹងចូលទៅក្នុងទឹកដីសន្យា ពួកគេបានធ្វើបាបជាលើកទី២។ ជនជាតិអ៊ីស្រាអែលបានធ្លាក់ចូលទៅក្នុងអន្ទាក់នៃអំពើបាបខាងឯការរួមភេទ និងការថ្វាយបង្គំខុសឆ្គងខាងឯព្រះបាលពេអរ (លេវីវិន័យ ២៤, ២៥)។ សាតាំងបានដឹកនាំជនជាតិអ៊ីស្រាអែលអោយធ្វើបាប ដើម្បីអោយព្រះខ្ញាល់នឹងពួកគេ។

លោកប៉ុលបានព្រមានអ្នកអានរបស់គាត់ទាស់នឹងគ្រោះថ្នាក់ទាំង២យ៉ាងគឹ៖ អំពើបាបខាងឯការរួមភេទ និងការថ្វាយបង្គំខុសឆ្គង។ ជាដំបូង លោកប៉ុលបានប្រាប់អ្នកអានរបស់គាត់អោយកាន់ខ្ជាប់សេចក្តីជំនឿរបស់ពួកគេ ហើយមើលទៅឯព្រះយេស៊ូវតែមួយគត់ប៉ុណ្ណោះ (ហេព្រើរ ៤៖១៤; ហេព្រើរ ១០៖២៣; ហេព្រើរ ១២៖១-៤)។ បន្ទាប់មក លោកប៉ុលបានព្រមានអ្នកអានរបស់គាត់ទាស់នឹងអំពើបាបខាងឯការរួមភេទ និងការស្រឡាញ់ទ្រព្យសម្បត្តិ (ហេព្រើរ ១៣៖៤-៦)។ ជាចុងក្រោយ លោកប៉ុលបាន ប្រាប់អ្នកអានរបស់គាត់អោយគោរពតាមមេដឹកនាំរបស់ពួកគេ (ហេព្រើរ ១៣៖៧, ១៧)។

ថ្ងៃសុក្រ ទី៣១ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២១

សិក្សាបន្ថែម

លោកដាវីឌ អេ ឌីស៊ីលវ៉ា (David A. deSilva) បានបកស្រាយអំពីមូលហេតុដែលនាំអោយពួកគ្រីស្ទាននៅក្នុងសម័យគម្ពីរសញ្ញាថ្មីបានរងការប្រមាថ និងការអាម៉ាស់ជាសាធារណៈយ៉ាងដូច្នេះថា៖ «ពួកគ្រីស្ទានបានជ្រើសរើសរបៀបរស់នៅមួយខុសពីផ្លូវនៃជីវិតចាស់របស់ពួកគេ។ របៀបរស់ នៅរបស់ពួកគេបានធ្វើអោយអ្នកដទៃគិតថា ពួកគេមិនចង់ធ្វើជាមិត្ត ឬជួបមុខពួកគ្រីស្ទានឡើយ ដោយសារតែពួកគេមិនមែនជាគ្រីស្ទាន។ គ្រប់គ្នាភាគច្រើនក៏បានគិតថា ពួកគ្រីស្ទានប្រឆាំងទាស់នឹងរដ្ឋាភិបាលផងដែរ។ ពួកបណ្តាជននៅក្នុងសម័យគម្ពីរសញ្ញាថ្មីមានអារម្មណ៍ថា ពួកគេត្រូវតែស្មោះត្រង់ចំពោះពួកព្រះ និងថ្វាយដង្វាយដល់ពួកព្រះទាំងនោះ។ នៅពេលដែលពួកបណ្តាជនធ្វើរឿងទាំងនេះ ពួកគេបានបង្ហាញ ថា ពួកគេស្មោះត្រង់ចំពោះរដ្ឋាភិបាល មេដឹកនាំ មិត្តភក្តិ និងគ្រួសាររបស់ពួកគេ។ ដូច្នេះ ការថ្វាយបង្គំពួកព្រះគឺជារូបស័ព្ទមួយ។ ការថ្វាយបង្គំនេះបង្ហាញថា​ បុគ្គលដែលធ្វើរឿងទាំងនេះបានរក្សាសហគមន៍អោយបានរឹងមាំ។ នេះគឺជាមូលហេតុដែលនាំអោយពួកបណ្តាជនមិនជឿទុកចិត្តដល់ពួកគ្រីស្ទាន និងពួកយូដាណាដែលមិនបានថ្វាយបង្គំពួកព្រះទាំងនោះ។ ពួកគ្រីស្ទាន និងពួកយូដាត្រូវបានគេចាត់ទុកថា ជាអ្នកបំពានច្បាប់ដែលប្រឆាំងទាស់នឹងរដ្ឋាភិបាលនៃនគររ៉ូម»។ ដកស្រង់ពី Perseverance in Gratitude (Grand Rapids, MI: Eerdmans Publishing Company, 2000), page 12, adapted។

«ព្រះមានឱសថដែលមិនចេះបរាជ័យក្នុងការព្យាបាលមនុស្សដែលបាត់បង់ក្តីសង្ឃឹមនោះឡើយ។ ឱសថនោះគឺជាសេចក្តីជំនឿ សេចក្តីអធិស្ឋាន និងការអនុវត្ត។ សេចក្តីជំនឿ និងការបម្រើព្រះនឹងជួយអោយមនុស្សម្នាក់មានអារម្មណ៍ជឿទុកចិត្ត និងមានសេចក្តីអំណរ។ ការជឿទុកចិត្ត និងសេចក្តីអំណរនឹង លូតលាស់ឡើងជារៀងរាល់ថ្ងៃ។ តើចិត្តរបស់លោកអ្នកពោរពេញទៅដោយក្តីកង្វល់ ឬមានអារម្មណ៍អស់សង្ឃឹមដែរឬទេ? នៅពេលដែលអ្វីៗមើលទៅហាក់ដូចជាអាប់អួរនោះ សូមកុំអោយភ័យខ្លាចឡើយ។ ចូរមានសេចក្តីជំនឿទៅលើព្រះ ដ្បិតទ្រង់ជ្រាបអំពីអ្វីៗដែលលោកអ្នកត្រូវការ។ ព្រះមានគ្រប់ទាំងអំណាច។ សេចក្តីស្រឡាញ់របស់ទ្រង់គ្មានទីបញ្ចប់នោះទេ។ ទ្រង់មិនដែលនឿយហត់ក្នុងការបង្ហាញសេចក្តីមេត្តាដល់លោកអ្នកនោះឡើយ។ សូមកុំអោយភ័យខ្លាចថា ទ្រង់នឹងមិនរក្សាសេចក្តីសន្យារបស់ទ្រង់នោះឡើយ។ ព្រះគឺជាសេចក្តីពិតដ៏នៅអស់កល្ប។ ទ្រង់មិនដែលផ្លាស់ប្តូរសេចក្តីសញ្ញាដែលទ្រង់បានតាំងឡើងជាមួយនឹងមនុស្សដែលស្រឡាញ់ទ្រង់នោះទេ។ ទ្រង់នឹងប្រទានដល់អ្នកបម្រើស្មោះត្រង់របស់ទ្រង់នូវ អ្វីដែលពួកគេត្រូវការយ៉ាងពិតប្រាកដ។ លោកប៉ុលបានប្រាប់យើងអំពីអ្វីដែលព្រះយេស៊ូវបានមានបន្ទូល ប្រាប់គាត់យ៉ាងដូច្នេះថា៖ «គុណ​របស់​អញ​ល្មម​ដល់​ឯង​ហើយ ដ្បិត​កម្លាំងអញ​បាន​ពេញ​ខ្នាត ដោយ​សេចក្តី​កំសោយដូច្នេះ ខ្ញុំ​នឹង​ស៊ូ​អួត​ពី​សេចក្តី​កំសោយ​របស់​ខ្ញុំដោយ​អំណរ​ជា​ខ្លាំង ដើម្បី​ឲ្យ​ព្រះចេស្តា​នៃ​ព្រះគ្រីស្ទ​បាន​សណ្ឋិត​នៅ​នឹង​ខ្ញុំ ហេតុ​នោះ​បាន​ជា​ខ្ញុំ​អរ​សប្បាយ​ក្នុង​កាល​ដែល​មាន​សេចក្តី​កំសោយ ក្នុង​កាល​ដែល​គេ​ត្មះតិះដៀលក្នុង​សេចក្តី​លំបាក កាល​គេ​ធ្វើ​ទុក្ខ​បៀត​បៀន ហើយ​ក្នុង​សេចក្តី​ដែល​ខ្ញុំ​ត្រូវ​ចង្អៀតចង្អល់ ដោយ​យល់​ដល់​ព្រះគ្រីស្ទ ដ្បិត​កាល​ណា​ខ្ញុំ​ខ្សោយ នោះ​ខ្ញុំ​មាន​កម្លាំងយ៉ាង​ចំណាន​វិញ»។ ដកស្រង់ពី Ellen G. White, Prophets and Kings, pages 164, 165។

សំនួរពិភាក្សា៖
  1. ពួកយើងមានរបៀបនៅរស់តាមបែបគ្រីស្ទានមួយដែលធ្វើអោយយើងមានលក្ខណៈផ្សេងពីអ្នកដទៃ ហើយលក្ខណៈនេះឯងតែងតែញែកយើងចេញពីអ្នកដទៃជានិច្ច។ តើយើងអាចរស់នៅក្នុងជីវិតបែបនេះ ដោយមិនធ្វើអោយអ្នកដទៃគិតថា យើងមិនបានខ្វល់ខ្វាយពីពួកគេដោយរបៀបណា?

  2. តើបទពិសោធន៍នៃពួកគ្រីស្ទាននៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរហេព្រើរមានលក្ខណៈដូចគ្នាទៅនឹងពួកជំនុំឡៅឌីសេ នៅក្នុងខគម្ពីរវិវរណៈ ៣៖១៤-២២​ ដោយរបៀបណា? តើយើងអាចរៀនអ្វីខ្លះចេញពីបទពិសោធន៍នៃពួកជំនុំនៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរហេព្រើរ?

រឿងខ្លី

អ្នកការពារដ៏គួរអោយភ្ញាក់ផ្អើល

Jeans

អាពាហ៍ពិពាហ៍ជាធម្មតាគឺជាពេលវេលាដ៏រីករាយមួយ នៅពេលដែលក្រុមគ្រួសារមកចូលរួម។ ប៉ុន្តែ ខុម និងអ៊ុងដែលជាប្តីរបស់នាងបានរស់នៅយ៉ាងលំបាកនៅក្នុងភូមិដ៏ដាច់ស្រយាលមួយនៅក្នុងប្រទេសឡាវ។ នាងខុមដែលជាក្រុមឡាវេន គឺជាកូនស្រីរបស់គ្រូខាបព្រលឹង។ នាងត្រូវបានគេតុបតែងខ្លួនតាំងពីក្មេង ដើម្បីជំនួសតំណែងម្តាយរបស់នាង។ ប៉ុន្តែ នាងបានរកឃើញព្រះពិត ហើយនាងបានថ្វាយជីវិតរបស់នាងទៅឯទ្រង់ខុសពីបំណងនៃម្តាយរបស់នាង។ ជាងនេះទៅទៀតនោះ នាងបានរៀបការ ជាមួយបុរសគ្រីស្ទានម្នាក់មកពីក្រុមមួយទៀត។ មនុស្សគ្រប់គ្នាបានជំទាស់នឹងការរៀបការរបស់ពួកគេ សូម្បីតែពួកវិញ្ញាណអារក្សក៏ជំទាស់នឹងពួកគេដែរ។

ថ្ងៃមួយ វិញ្ញាណអារក្សបានលេចនៅមុខនាង ហើយសើចចំអកអោយនាង។ ភ្លាមនោះ នាងខុមបានលុតជង្គង់អធិស្ឋាន។ នាងបានព្យាយាមក្រោកដើរទៅអានព្រះគម្ពីររបស់នាង។ ព្រះគម្ពីរដាក់នៅជិតនោះតែពីរបីជំហានប៉ុណ្ណោះ ប៉ុន្តែ នាងមានអារម្មណ៍ថា ជើងរបស់នាងធ្ងន់ពិបាកធ្វើចលនាមែនទែន។ ជើងរបស់នាងហាក់ដូចជាផុងចូលនៅក្នុងដីអ៊ីចឹង។ ខណៈពេលដែលនាងកំពុងតែព្យាយាមដើរ នាងបានអធិស្ឋានថា «ព្រះអង្គអើយ សូមការពារទូលបង្គំផង ព្រះអង្គអើយ សូមការពារទូលបង្គំផង»។ ទីបំផុត នាងអាចឈោងយកព្រះគម្ពីរមកបើកអានបាន។ បន្ទាប់ពីអានបានពីរបីទំព័ររួចមក នាងបានអធិស្ឋានដោយនូវព្រះនាមព្រះយេស៊ូវ រួចវិញ្ញាណអារក្សរសាត់បាត់ទៅ។

ការតស៊ូជាមួយនឹងអំណាចដ៏អាក្រក់បានបន្តអស់រយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំ ប៉ុន្តែ នាងខុម និងលោក អ៊ុងបានថ្វាយបង្គំព្រះដោយស្មោះត្រង់នៅក្នុងផ្ទះរបស់ពួកគេ។ ឪពុកម្តាយ បងប្អូន និងអ្នកជិតខាងរបស់ពួក គេបានបង្ហាញការស្អប់ខ្ពើមរបស់ពួកគេយ៉ាងបើកចំហ។ បុគ្គលម្នាក់បានរាយការណ៍ពីបទចោទប្រកាន់ នៃការធ្វើខុសរបស់ពួកគេទៅអោយអាជ្ញាធរ។ នៅពេលដែលប៉ូលិសមកចាប់ប្តីប្រពន្ធពីរនាក់នេះយកទៅឃុំឃាំង ពួកគេបានជួបទីសំគាល់ដ៏អាថ៌កំបាំង និងពេញដោយអំណាចនៅមុខផ្ទះរបស់ប្តីប្រពន្ធទាំងពីរនាក់នេះ។ ពួកប៉ូលិសបានភៀសខ្លួនចេញដោយភាពភ័យខ្លាច។ មកចាប់ប្តីប្រពន្ធទាំងពីរនាក់នេះជាលើកទី២ក៏ត្រូវបរាជ័យដែរ នៅពេលដែលប៉ូលិសត្រូវបានបំភ័យដោយរូបភាពនៃទីសំគាល់ពីរយ៉ាងនៅក្នុងផ្ទះ។ ពាក្យចចាមអារ៉ាមបានផ្សាយតៗគ្នាថា ប្តីប្រពន្ធពីរនាក់នេះមានអ្នកតាមថែរក្សា ពេលនោះមនុស្សម្នាចាប់ផ្តើមគោរពពួកគេ។

ទន្ទឹមនឹងនេះ ប្តីប្រពន្ធពីរនាក់នេះបានចែករំលែកសេចក្តីជំនឿរបស់ពួកគេជាមួយក្រុមគ្រួសារ និងអ្នកជិតខាង។ ពួកគេបានជួយអ្នកដទៃនៅគ្រប់ឱកាសទាំងអស់ និងជួយដល់អ្នកដែលក្រីក្របំផុត ទោះបីជាការជួយនោះធ្វើអោយពួកគេក្រក៏ដោយ។ មនុស្សចាប់ផ្តើមចូលមកសុំអោយពួកគេជួយបន្តិចម្តងៗ។ អ្នកឈឺ និងអ្នកអារក្សចូលបានមករកការព្យាបាល។ មនុស្សបានទទួលជឿដល់ព្រះម្តងមួយៗ ហើយផ្ទះរបស់ប្តីប្រពន្ធពីរនាក់នេះបានក្លាយទៅជាព្រះវិហារ។ ប្អូនរបស់ស្រីខុមបានបដិសេធដំណឹងល្អមួយរយៈ ប៉ុន្តែ នៅយប់មួយ នាងបានឃើញពន្លឺភ្លឺចែងចាំងនៅក្នុងផ្ទះរបស់ខុម។ នៅថ្ងៃបន្ទាប់នាងបានសួរបងស្រីរបស់នាងពីរបៀបដែលបងស្រីនាងបានទទួលពន្លឺ ខណៈពេលដែលអ្នកភូមិទាំងមូលមិនទាន់បានអគ្គិសនីនៅឡើយនោះ។ ខុមមិនដឹងថា ត្រូវតបយ៉ាងដូចម្តេចនោះទេ ពីព្រោះនៅពេលនោះនាងបានគេងលក់ជាមួយនឹងប្តីរបស់នាងបាត់ហើយ។ បន្ទាប់មក ប្អូនស្រីបានទទួលជឿដល់ព្រះយេស៊ូវ។

អំណានដង្វាយប្រចាំសប្តាហ៍

ទីមួយគឺជាកន្លែងរបស់ព្រះអង្គ

យើងថ្វាយបង្គំព្រះជាម្ចាស់គឺដោយសារតែទីមួយគឺជាកន្លែងរបស់ព្រះអង្គ។ ពាក្យពេចន៍ដំបូងៗនៃព្រះគម្ពីរបរិសុទ្ធដែលបានចែងថា «កាលដើមដំបូងឡើយព្រះ» គឺជាការបង្ហាញថា ព្រះ- ជាម្ចាស់ទ្រង់គឺជា «ទីមួយ» ដោយពុំបានរៀបរាប់លំអិតអំពីដើមកំណើត និងការគង់នៅពីមុនរបស់ព្រះអង្គឡើយ។ តំណែងរបស់ព្រះអង្គក្នុងឋានៈជា «ទីមួយ» គឺខ្ពង់ខ្ពស់ជាងកិត្តិយសឬឋានន្តរស័ក្តិណាៗទាំងអស់។ ឋានៈរបស់ព្រះអង្គនេះប្រកាសថា តួអង្គរបស់ព្រះគឺជាអ្នកចាប់ផ្តើមយ៉ាងត្រឹមត្រូវនូវអ្វីៗទាំងអស់។ លោកប៉ុលបានពណ៌នាថា ទ្រង់គឺជាថ្មជ្រុងយ៉ាងឯក រីឯលោកយ៉ូហានដែលជាអ្នកសរសេរកណ្ឌគម្ពីរវិវរណៈវិញបានពណ៌នាអំពីទ្រង់ថាជាអាល់ហ្វា (មានន័យថា មុនគេបង្អស់)។ ខណៈដែលការអំពាវនាវ «ឲ្យយកព្រះទុកជាទីមួយ» បានលាន់ឮម្តងទៀតនៅក្នុងត្រចៀករបស់យើង នោះ វាហាក់ដូចជាសន្មតឲ្យគិតថា យើងអាចសម្រេចចិត្តថាអាចយកព្រះទុកជាទីមួយក៏បាន។ ការយកព្រះទុកជាទីមួយគឹគ្រាន់តែជាការទទួលស្គាល់ថាព្រះជាម្ចាស់ជាតួអង្គទីមួយ ដែលជាអ្នកចាប់ផ្តើមមុនគេបង្អស់។ នៅពេលដែលយើងទទួលស្គាល់ព្រះជាទីមួយមានន័យថា យើងកំពុងតែដាក់ខ្លួនសម្របទៅតាមលំដាប់លំដោយនៃសកលលោកនេះហើយ។

មានបងប្អូនពីរនាក់កំពុងរវល់នឹងល្បែងតម្រៀបរូបគំនូរ។ បន្ទាប់ពីមួយសន្ទុះធំក្រោយមក បុរសជាឪពុកក៏បានឮការឈ្លោះប្រកែកគ្នាកើតឡើងរវាងបងប្អូនទាំងពីរ។ ពេលដែលឪពុកចូលទៅ មើល គាត់ឃើញបងប្អូនទាំងពីរកំពុងតែដណ្តើមបំណែកមួយនៃផ្ទាំងគំនូរព្រមទាំងស្រែកដាក់គ្នាផង ដែរ។ ម្នាក់ចង់យកទៅដាក់នៅជ្រុងខាងឆ្វេងប៉ែកក្រោម រីឯម្នាក់ទៀតចង់យកទៅដាក់នៅជ្រុងខាងលើប៉ែកខាងស្តាំ... គាត់មិនអាចឈប់ញញឹមបានទេ ទីបំផុតគាត់ក៏បានផ្តល់យោបល់ថា៖ «កូនមិនអាចលេងល្បែងតម្រៀបរូបគំនូរនេះចប់ឡើយ លុះត្រាតែបំណែកមួយនេះត្រូវបានយកទៅដាក់នៅកន្លែងដែលត្រឹមត្រូវជាមុនសិន»។

ជីវិតរបស់យើងក៏នឹងមិនបានរួចរាល់ដែរប្រសិនបើយើងមិនព្រមទទួលស្គាល់ព្រះថា «ជា​ទីមួយ» និង «ជាអ្នកចាប់ផ្តើម» ឲ្យចំកន្លែងរបស់ព្រះអង្គទេនោះ។ យើងរាល់គ្នានឹងត្រូវវិនាសក្នុងនាមជាអ្នកដែលមិនបានចាប់ផ្តើម។ តើអ្នកណា និងអ្វីដែលកំពុងតែដណ្តើមគ្នាយកកន្លែងទីមួយនៅក្នុងការចាត់ចែងធនធានទាំងតូចទាំងធំរបស់យើងរាល់គ្នានោះ? ប្រសិនបើលោកអ្នកប្រាថ្នាចង់ធ្វើឲ្យឆ្នាំនេះក្លាយជាពេលវេលាដ៏័៏ពិសេសក្នុងជីវិត សូមជ្រើសរើសយកការទទួលស្គាល់ព្រះជាម្ចាស់ជាទីមួយនៅក្នុងគ្រប់អ្វីៗទាំងអស់ចុះ។

សេចក្តីអំពានាវ៖ «កាល​ដើម​ដំបូង​ឡើយ ព្រះ​បាន​បង្កើត​ផ្ទៃ​មេឃ និង​ផែនដី» (លោកុប្បត្តិ ១៖១)។

សេចក្តីអធិដ្ឋាន៖
ព្រះអម្ចាស់អើយ ទូលបង្គំយើងខ្ញុំសូមសរសើរតម្កើងព្រះអង្គ ដ្បិតទ្រង់គឺជាអ្នកចាប់ផ្តើមដ៏ធំនៃសកលលោកនេះ។ យើងរាល់គ្នាសូមយាងព្រះអង្គធ្វើជាទីមួយនៅក្នុងជីវិតរបស់យើងរាល់គ្នា និងជាទីមួយនៅក្នុងការចាត់ចែងធនធានរបស់យើងរាល់គ្នា។ យើងរាល់គ្នាចង់ចាប់មានការចាប់ផ្តើមដ៏ធំ និងការបញ្ចប់ដោយខ្លាំងក្លានៅក្នុងព្រះអង្គ។ សូមអធិដ្ឋាននៅក្នុងនាមព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ។ អាម៉ែន។ ​

Powered by CAM