មេរៀនទី៨​៖ ១២-១៧ កុម្ភៈ ២០២២

ព្រះយេស៊ូវបានរៀបចំផ្លូវថ្មីមួយទៅឯព្រះសម្រាប់យើងរាល់គ្នា

Jeans
ថ្ងៃសៅរ៍ ទី១២ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០២២
អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចាំសប្តាហ៍នេះ៖ ហេព្រើរ ៧៖១១-១៩; ហេព្រើរ ៨៖១០-១២; ចោទិយកថា ៦៖៤-៦; ហេព្រើរ ១០៖៥-១០; យេរេមា ៣១៖៣៣។

ខចងចាំ៖ «តែ​ឥឡូវ​នេះ​វិញដែល​ទ្រង់​ជា​អ្នក​កណ្តាល​របស់​សេចក្តី​សញ្ញា​១​ដ៏​ប្រសើរ​ជាង​ប៉ុនណា ដែល​សេចក្តី​សញ្ញា​នោះ​បាន​តាំង​ឡើង លើ​ពាក្យ​សន្យា​ប្រសើរ​ជាង​ផង នោះ​ទ្រង់​ក៏​បាន​ទទួល​ការងារ​ដ៏​ប្រសើរ​ជាង​ប៉ុណ្ណោះ​ដែរ» (ហេព្រើរ ៨៖៦)។

ព្រះយេស៊ូវបានរស់នៅក្នុងជីវិតដ៏ល្អឥតខ្ចោះមួយ។ បន្ទាប់មក ព្រះយេស៊ូវបានសុគតជំនួស យើងនៅលើឈើឆ្កាង និងបានចេញថ្លៃលោះអំពើបាបរបស់យើង។ ព្រះយេស៊ូវបានរៀបចំផ្លូវថ្មីមួយសម្រាប់អោយយើងចូលទៅឯព្រះ តាមរយៈការសុគត និងព្រះជន្មដ៏ល្អឥតខ្ចោះរបស់ទ្រង់។ គេហៅផ្លូវថ្មីនេះថាជាសេចក្តីសញ្ញាថ្មី។

លោកប៉ុលបានបកស្រាយសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរនេះនៅក្នុងខគម្ពីរហេព្រើរ ១០៖៥-១០។ ខទាំងនេះបានបង្រៀនយើងថា ព្រះយេស៊ូវបានថ្វាយដល់ព្រះនូវជីវិតនៃការស្តាប់បង្គាប់ដ៏ល្អឥតខ្ចោះដែលសេចក្តីសញ្ញាថ្មីបានសូមពីយើង។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍អំពីបទគម្ពីរទំនុកដំកើង៤០ បានបង្ហាញថា ស្តេចដាវីឌចង់ធ្វើតាមព្រះគ្រប់ជំពូកយ៉ាងដូច្នេះថា៖ «មើល ទូលបង្គំ​មក​ហើយ សេចក្តី​នេះ​បាន​កត់​ទុក​ពី​ទូលបង្គំ នៅ​ក្នុង​គម្ពីរ​ហើយ គឺ​ថា ឱ​ព្រះ​នៃ​ទូលបង្គំ​អើយ ទូលបង្គំ​មាន​សេចក្តី​អំណរនឹង​ធ្វើ​តាម​ព្រះហឫទ័យ​ទ្រង់ អើ ក្រឹត្យវិន័យ​របស់​ទ្រង់​ក៏​នៅ​ក្នុង​ចិត្ត​ទូលបង្គំ» (ទំនុកដំកើង ៤០៖៧, ៨)។ បទទំនុកដំកើងនេះក៏បានបង្ហាញយើងអំពីផែនការដែលព្រះមានសម្រាប់រាស្ត្ររបស់ទ្រង់នៅក្រោមសេចក្តីសញ្ញាថ្មីផងដែរ។ ព្រះចង់អោយរាស្ត្ររបស់ទ្រង់មានអារម្មណ៍ថា ការស្តាប់បង្គាប់ទ្រង់គឺជាបទ ពិសោធន៍ដ៏មានអំណរមួយ។ ទ្រង់ចង់ «ចារឹក» បញ្ញត្តិរបស់ទ្រង់នៅក្នុងចិត្តពួកគេ (ចោទិយកថា ៦៖ ៤-៦)។

លោកប៉ុលបានជឿថា បទគម្ពីរទំនុកដំកើង៤០ បង្ហាញយើងអំពីព្រះយេស៊ូវ។ នៅពេលដែលព្រះយេស៊ូវយាងមកផែនដីនេះ ទ្រង់បានរស់នៅក្នុងជីវិតនៃការស្តាប់បង្គាប់ដោយក្តីអំណរ។ ទ្រង់ គឺជាគំរូរបស់យើង។ ទ្រង់បានសង្គ្រោះយើងតាមរយៈការសុគតរបស់ទ្រង់ និងតាមរយៈជីវិតនៃការស្តាប់បង្គាប់ដ៏ល្អឥតខ្ចោះរបស់ទ្រង់។

ថ្ងៃអាទិត្យ ទី១៣ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០២២

តម្រូវការសម្រាប់សេចក្តីសញ្ញាថ្មី

សូមអានខគម្ពីរហេព្រើរ ៧៖១១-១៩។ តើហេតុអ្វីបានជាយើងចាំបាច់ត្រូវការសេចក្តីសញ្ញាថ្មី?

--------------------------------------------------------

សេចក្តីសញ្ញាចាស់មានបញ្ហាមួយគឺថា វាមិនអាចធ្វើអោយយើងល្អឥតខ្ចោះបានឡើយ (ហេព្រើរ ៧៖១១)។ ដង្វាយសត្វដែលជាផ្នែកមួយនៃសេចក្តីសញ្ញាចាស់មិនអាចសម្អាតយើងចេញពីអំពើបាបបានឡើយ។ ដង្វាយសត្វទាំងនេះក៏មិនអាចរៀបចំផ្លូវសម្រាប់យើងទៅឯព្រះបានដែរ (ហេព្រើរ ១០៖១-៤; ហេព្រើរ ៩៖១៣, ១៤; ហេព្រើរ ១០៖១៩-២៣)។

ម្ល៉ោះហើយ យើងត្រូវការសេចក្តីសញ្ញាថ្មី។ តម្រូវការរបស់យើងចំពោះសេចក្តីសញ្ញាថ្មីមិនមែនបង្ហាញថា ព្រះអយុតិ្តធម៌ចំពោះសាសន៍អ៊ីស្រាអែល នៅពេលដែលទ្រង់បានប្រទានសេចក្តីសញ្ញាចាស់ដល់ពួកគេនោះទេ។ កិច្ចការរបស់ពួកលេវី និងដង្វាយសត្វនៅក្រោមសេចក្តីសញ្ញាចាស់សុទ្ធតែសំខាន់។ កិច្ចការនេះបានបង្រៀនពួកអ៊ីស្រាអែលកុំអោយថ្វាយបង្គំព្រះក្លែងក្លាយ។ ដង្វាយសត្វក៏បានបង្ហាញពួកអ៊ីស្រាអែលអំពីកិច្ចការនាពេលអនាគតសម្រាប់រាស្ត្ររបស់ទ្រង់ផងដែរ។ លោកប៉ុលចង់អោយយើងមើលឃើញថា ក្រឹត្យវិន័យដែលលោកម៉ូសេបានអោយដល់សាសន៍អ៊ីស្រាអែលអំពីដង្វាយសត្វនោះ «មាន​តែ​ស្រមោលពី​សេចក្តី​ល្អ​ដែល​ត្រូវ​មក មិន​មែន​ជា​តួ​រូប​របស់​សេចក្តី​ទាំង​នោះ​ទេ នោះ​ពុំ​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​អ្នកដែល​ចូល​មក​ថ្វាយ​យញ្ញបូជា​ដដែលៗ រាល់​តែ​ឆ្នាំ​ជានិច្ចបាន​គ្រប់​លក្ខណ៍​ឡើយ» (ហេព្រើរ ១០៖១)។

ជាការពិតណាស់ ដង្វាយសត្វបានបង្ហាញអំពីព្រះយេស៊ូវ និងកិច្ចការនាពេលអនាគតរបស់ទ្រង់។ ដង្វាយទាំងនេះបានជួយអោយពួកបណ្តាជនជឿទុកចិត្ត និងមានសេចក្តីជំនឿទៅលើព្រះយេស៊ូវ។ ព្រះយេស៊ូវគឺជា «កូន​ចៀម​នៃ​ព្រះ ដែល​ដោះ​បាប​មនុស្ស​លោក» (យ៉ូហាន ១៖២៩; សូមប្រៀបធៀបជា មួយនឹងបទគម្ពីរអេសាយ ៥៣)។ ដូច្នេះ ក្រឹត្យវិន័យអំពីដង្វាយសត្វមិនអាចសង្គ្រោះយើងបាននោះទេ។ មានតែព្រះយេស៊ូវប៉ុណ្ណោះដែលអាចសង្គ្រោះយើងបាន។ ចុះចំណែកឯក្រឹត្យវិន័យទាំង១០ប្រការវិញនោះ? លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថា «ក្រឹត្យវិន័យ​ធ្វើ​ជា​អ្នក​ដឹកនាំ​យើង​រាល់​គ្នា​ទៅ​ដល់​ព្រះគ្រីស្ទ ដើម្បី​ឲ្យ​យើង​បាន​រាប់​ជា​សុចរិត ដោយ​អាង​សេចក្តី​ជំនឿ» (កាឡាទី ៣៖២៤)។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ទៀតថា «ព្រះគ្រីស្ទ​ [គឺ] ជា​ចុង​បំផុត​នៃ​ក្រឹត្យវិន័យសំរាប់​ជា​សេចក្តី​សុចរិត​ដល់​អស់​អ្នក​ណា​ដែល​ជឿ» (រ៉ូម ១០៖៤)។ ខនេះក៏អាចសរសេរបានថា «ព្រះគ្រីស្ទបានបញ្ចប់ច្បាប់នេះទុកជារបៀបមួយ ដើម្បីទទួលបានភាពត្រឹមត្រូវជាមួយនឹងព្រះ» រ៉ូម ១០៖៤, បកប្រែថ្មីពី WE)។

តើខទាំងនេះបានបង្ហាញយើងយ៉ាងដូចម្តេច? ខទាំងនេះបានបង្ហាញយើងថា មិនថាក្រឹត្យវិន័យ ទាំង១០ប្រការល្អឥតខ្ចោះប៉ុនណានោះទេ ក្រឹត្យវិន័យទាំងនោះមិនអាចសង្គ្រោះយើងបានឡើយ (រ៉ូម ៣៖ ២០-២៨; រ៉ូម ៧៖១២-១៤)។ ក្រឹត្យវិន័យទាំង១០ប្រការបង្ហាញយើងអំពីរបៀបដែលយើងគួរតែរស់នៅ និងស្រឡាញ់ដល់អ្នកដទៃ។ ប៉ុន្តែ ក្រឹត្យវិន័យទាំង១០ប្រការមិនអាចធ្វើអោយយើងស្អាតបរិសុទ្ធបានឡើយ។ ដោយសារហេតុនេះឯង បានជាយើងត្រូវការព្រះយេស៊ូវ។

តើហេតុអ្វីបានជាយើងមិនបានសង្គ្រោះតាមរយៈការគោរពតាមក្រឹត្យវិន័យ និងទង្វើល្អរបស់យើងយ៉ាងដូច្នេះ? តើហេតុអ្វីបានជាព្រះយេស៊ូវគឺជាវិធីតែមួយគត់ដែលយើងអាចបានសង្គ្រោះ?

ថ្ងៃច័ន្ទ ទី១៤ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០២២

ថ្មីស្រឡាង និងធ្វើអោយថ្មីម្តងទៀត

សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរហេព្រើរ ៨៖១០-១២ ទៅនឹងខគម្ពីរចោទិយកថា ៦៖៤-៦; ចោទិយកថា ៣០៖១១-១៤ និងយេរេមា ៣១៖៣១-៣៤។

--------------------------------------------------------

សេចក្តីសន្យានៃសេចក្តីសញ្ញាថ្មីចេញមកពីលោកយេរេមា។ លោកយេរេមាបានបង្ហាញយើងថា សេចក្តីសញ្ញាថ្មីគឺស្តីអំពីសេចក្តីសញ្ញាដែលព្រះបានតាំងឡើងជាលើកដំបូងជាមួយនឹងសាសន៍អ៊ីស្រាអែល យ៉ាងពិតប្រាកដ បន្ទាប់ពីលោកម៉ូសេបានដឹកនាំពួកគេពីស្រុកអេស៊ីព្ទមក (យេរេមា ៣១៖៣១-៣៤)។ ដូច្នេះ សេចក្តីសន្យានៃសេចក្តីសញ្ញាថ្មីច្បាស់ជាស្តីអំពីរបៀបដែលព្រះបានតាំងសេចក្តីសញ្ញាជាលើកដំបូង ម្តងទៀតជាមួយនឹងរាស្ត្ររបស់ទ្រង់។ ពាក្យថា «ថ្មី» ជាភាសាហេព្រើរ «ហាដាឆាហ៍ (Hadashah)» អាចសរសេរបានថា «ធ្វើអោយថ្មី» និង «ថ្មីស្រឡាង»។

សេចក្តីសញ្ញាចាស់គ្មានកំហុសត្រង់ណានោះទេ។ ប៉ុន្តែ ពួកបណ្តាជនទៅវិញទេដែលមានបញ្ហា។ ពួកបណ្តាជនបានបំពានលើសេចក្តីសញ្ញាចាស់ (ហេព្រើរ​ ៨៖៨, ៩)។ តើយ៉ាងណាទៅវិញ ប្រសិនបើពួកអ៊ីស្រាអែលបានជឿថា ដង្វាយសត្វបានបង្ហាញពួកគេអំពីព្រះអង្គសង្គ្រោះដែលនឹងត្រូវយាងមកទៅវិញនោះ? តើយ៉ាងណាទៅវិញ ប្រសិនបើពួកគេដាក់ការជឿទុកចិត្តរបស់ពួកគេទៅលើទ្រង់វិញនោះ? ពេលនោះ ពួកអ៊ីស្រាអែលនឹងមិនបំពានលើសេចក្តីសញ្ញាចាស់នោះឡើយ។ មែនហើយ មានពួកអ៊ីស្រាអែលជាច្រើននាក់នៅក្នុងសម័យព្រះគម្ពីរដែលបានរក្សាសេចក្តីសញ្ញាចាស់។ ពួកគេបានស្រឡាញ់ក្រឹត្យវិន័យរបស់ព្រះ និងបានធ្វើតាមក្រឹត្យវិន័យទាំងនោះ (ទំនុកដំកើង ៣៧៖៣១; ទំនុកដំកើង ៤០៖៨; ទំនុកដំកើង ១១៩៖១១; អេសាយ ៥១៖៧)។

ដូច្នេះ សេចក្តីសញ្ញាថ្មីគឺជាសេចក្តីសញ្ញាចាស់ដែលព្រះបានតាំងឡើងជាមួយនឹងរាស្ត្ររបស់ទ្រង់ម្តងទៀតយ៉ាងពិតប្រាកដ។ ទន្ទឹមគ្នានេះ ក៏មានចំណុចខ្លះអំពីសេចក្តីសញ្ញាថ្មីដែលថ្មីស្រឡាងផងដែរ។ លោក យេរេមាបានមានប្រសាសន៍ប្រាប់យើងថា ព្រះបានសន្យាថា ទ្រង់នឹងធ្វើ «ការថ្មី» (យេរេមា ៣១៖២២)។ ដូច្នេះ សេចក្តីសញ្ញាថ្មីមិនដូចជាសេចក្តីសញ្ញាដែលព្រះបានតាំងឡើងជាមួយនឹងសាសន៍អ៊ីស្រាអែលកាលពីមុនទាំងស្រុងនោះទេ (យេរេមា ៣១៖៣២)។ ពួកបណ្តាជនមិនបានធ្វើតាមព្រះនៅក្រោមសេចក្តីសញ្ញាចាស់នោះទេ។ ម្ល៉ោះហើយ ព្រះក៏មិនបានធ្វើរឿងទាំងអស់ដែលទ្រង់បានសន្យានៅក្នុងសេចក្តីសញ្ញាដែលទ្រង់បានប្រទានដល់លោកម៉ូសេនោះដែរ។ ឥឡូវនេះ ព្រះយេស៊ូវបានធ្វើអោយសេចក្តី សន្យាទាំងអស់ដំណើរការទៅបាន (ហេព្រើរ ៧៖២២)។ ព្រះអាចរក្សាសេចក្តីសន្យាទាំងអស់នៃសេចក្តីសញ្ញាថ្មីរបស់ទ្រង់។ ព្រះបានចាត់ព្រះយេស៊ូវដ៏ជាព្រះរាជបុត្រារបស់ទ្រង់ដែលបានកាន់តាមក្រឹត្យវិន័យអោយមកឯយើង។ ព្រះយេស៊ូវគឺជាភ័ស្តុតាងដែលព្រះនឹងរក្សាសេចក្តីសន្យាទាំងអម្បាលម៉ាននៅក្នុងសេចក្តីសញ្ញាថ្មី (ហេព្រើរ ៧៖២២; ហេព្រើរ ៦៖១៨-២០)។

សូមអានអំពីទំហំដែលយើងអាចជឿទុកចិត្តបានទៅលើព្រះ នៅក្នុងខគម្ពីរធីម៉ូថេទី២ ២៖១៣។ ក្នុងខគម្ពីរទាំងនេះទៅកាន់លោកធីម៉ូថេ លោកប៉ុលបានបង្ហាញយើងអំពីទំហំដែលយើងអាចជឿទុកចិត្តថា ព្រះនឹងរក្សាសេចក្តីសន្យារបស់ទ្រង់ជានិច្ច។ សូមគិតអំពីរបៀបដែលព្រះបានរក្សាសេចក្តីសន្យារបស់ ទ្រង់ដល់សាសន៍អ៊ីស្រាអែលកាលពីមុន។ តើគោលគំនិតនេះអាចជួយអោយយើងរក្សាសេចក្តីសន្យាដែលយើងបានសន្យានឹងគ្នាទៅវិញទៅមកយ៉ាងដូចម្តេចដែរ?

ថ្ងៃអង្គារ ទី១៥ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០២២

អ្នកសម្របសម្រួលប្រសើរជាងមុន

ព្រះយេស៊ូវបានចូលទៅឯព្រះជំនួសយើង ដើម្បីធ្វើអោយសេចក្តីសញ្ញាប្រសើរជាងមុន។ តើហេតុ អ្វីបានជាកិច្ចការដែលព្រះយេស៊ូវបានធ្វើសម្រាប់យើងប្រសើរជាងកិច្ចការបានធ្វើឡើងដោយពួកសង្ឃនៃគម្ពីរសញ្ញាចាស់យ៉ាងដូចម្តេចដែរ? សម្រាប់ចម្លើយសូមអានខគម្ពីរហេព្រើរ ៨៖១-៦។

--------------------------------------------------------

សូមអានខគម្ពីរហេព្រើរ ៨៖៦។ តើលោកអ្នកបានឃើញពាក្យសរសេរថា «ទ្រង់​ជា​អ្នក​កណ្តាល» ដែរឬទេ (ហេព្រើរ ៨៖៦)? ពាក្យទាំងនេះបានប្រែមកពីពាក្យថា «មេសអ៊ីតេស (mesites)» ជាភាសា ហេព្រើរ។ ពាក្យថា «មេសអ៊ីតេស» មានប្រភពចេញមកពីពាក្យថា «មេសអស់ (mesos)» ជាភាសាក្រេកមានន័យថា «កណ្តាល»។ ដូច្នេះ ពាក្យថា «មេសអ៊ីតេស» បង្ហាញយើងអំពីបុគ្គលម្នាក់ដែលដើរ ឬឈរនៅកណ្តាល។ បុគ្គលដែលជា «មេសអ៊ីតេស» មានតួនាទីច្រើនជាងគេ។ តួនាទីទាំងនោះរួមមាន ដូចជា៖ (១) អ្នកដោះស្រាយបញ្ហា (២) អ្នកផ្សះផ្សាគេ (៣) ស្មរបន្ទាល់នៅក្នុងកន្លែងជំនុំជំរះ ឬ (៤) ជាអ្នកដែលសន្យានឹងទទួលខុសត្រូវចំពោះកិច្ចព្រមព្រៀងណាមួយ។

ព្រះយេស៊ូវគឺជាអ្នកដែលសង្រួបសង្រួមរវាងព្រះ និងមនុស្ស។ តើតួនាទីដែលបានរៀបរាប់ខាងលើណាមួយដែលព្រះយេស៊ូវបានធ្វើក្នុងនាមជា «មេសអ៊ីតេស» របស់យើង? កណ្ឌគម្ពីរហេព្រើរបានបង្ហាញ យើងថា ព្រះយេស៊ូវមានតួនាទីលើសពីអ្នកដោះស្រាយបញ្ហា អ្នកផ្សះផ្សាគេ ឬស្មរបន្ទាល់នៅក្នុងកិច្ចព្រម ព្រៀងការងារណាមួយទៅទៀត។ ព្រះយេស៊ូវគឺជាអ្នកដែលបានសន្យាថា នឹងទទួលខុសត្រូវចំពោះសេចក្តីសញ្ញាថ្មី (ហេព្រើរ ៧៖២២)។ ព្រះយេស៊ូវបានធ្វើអោយប្រាកដថា សេចក្តីសន្យានៃសេចក្តីសញ្ញានឹងត្រូវបានរក្សាយ៉ាងខ្ជាប់ខ្ជួន។

ការសុគតរបស់ព្រះបានធ្វើអោយសេចក្តីសញ្ញាថ្មីសម្រេចទៅបាន។ ការសុគតរបស់ទ្រង់បានបំពេញតម្រូវការនៃសេចក្តីសញ្ញាដំបូងជាមួយនឹងសាសន៍អ៊ីស្រាអែល។ សាសន៍អ៊ីស្រាអែលបានបំពាន លើសេចក្តីសញ្ញាដំបូង (ហេព្រើរ ៩៖១៥-២២)។ ព្រះយេស៊ូវបានយល់ព្រមទទួលខុសត្រូវចំពោះអ្វីៗគ្រប់យ៉ាងដែលសាសន៍អ៊ីស្រាអែលបានជំពាក់ដល់ព្រះ នៅពេលដែលពួកគេបានបំពានលើសេចក្តីសញ្ញា។ យើងអាចជឿទុកចិត្តថា ព្រះនឹងរក្សាសេចក្តីសន្យានៃសេចក្តីសញ្ញារបស់ទ្រង់ចំពោះយើង ពីព្រោះព្រះយេស៊ូវ បានយាងទៅស្ថានសួគ៌ និងបានទទួលសិរីល្អ (ហេព្រើរ ៦៖១៩, ២០)។ ព្រះយេស៊ូវបានបង្ហាញយើងថា សេចក្តីសន្យារបស់ព្រះគឺជាការពិត។ តើដោយរបៀបណា? នោះគឺថា ព្រះបានដាស់ព្រះយេស៊ូវពីស្លាប់ឡើងវិញ និងបានបង្គាប់ព្រះយេស៊ូវអោយគង់នៅខាងស្តាំទ្រង់នៅស្ថានសួគ៌។ សកម្មភាពនេះបង្ហាញយើងថា ព្រះវរបិតានឹងដាស់យើងពីស្លាប់ឡើងវិញ ហើយនិងនាំយើងត្រឡប់ទៅឯទ្រង់វិញ។

ព្រះយេស៊ូវគឺជាសម្តេចសង្ឃមួយអង្គដែលប្រសើរជាងលោកម៉ូសេ។ តើហេតុអ្វី? នោះគឺដោយសារតែព្រះយេស៊ូវបានធ្វើកិច្ចការនៅក្នុងរោងឧបោសថនៅស្ថានសួគ៌។ ទ្រង់បានថ្វាយអង្គទ្រង់ទុកជាដង្វាយដ៏ល្អឥតខ្ចោះជំនួសអំពើបាបរបស់យើង (ហេព្រើរ ៨៖១-៥; ហេព្រើរ ១០៖៥-១០)។ មុខរបស់លោកម៉ូសេបានបង្ហាញយើងអំពីសិរីល្អរបស់ព្រះ (និក្ខមនំ ៣៤៖២៩-៣៥)។ ប៉ុន្តែ ព្រះយេស៊ូវគឺជាសិរីល្អរបស់ព្រះ (ហេព្រើរ ១៖៣; យ៉ូហាន ១៖១៤)។ លោកម៉ូសេបានសន្ទនាជាមួយនឹងព្រះមុខទល់នឹងមុខ (និក្ខមនំ ៣៣៖១១)។ ប៉ុន្តែ ព្រះយេស៊ូវទ្រង់គឺជាព្រះ (ហេព្រើរ ៤៖១២, ១៣; យ៉ូហាន ១៖១-៣, ១៤)។

សេចក្តីសញ្ញាថ្មីបានបង្ហាញយើងថា យើងត្រូវតែស្តាប់បង្គាប់ព្រះ។​ តើហេតុអ្វីបានជាការស្តាប់បង្គាប់នៅតែសំខាន់បំផុតចំពោះយើងនៅសព្វថ្ងៃនេះ?

ថ្ងៃពុធ ទី១៦ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០២២

សេចក្តីសញ្ញាថ្មីមានសេចក្តីសន្យាប្រសើរជាង

លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថា សេចក្តីសញ្ញាថ្មីមាន «[សេចក្តី] សន្យា​ប្រសើរ​ជាង» (ហេព្រើរ ៨៖៦)។ តាមរយៈពាក្យថា សេចក្តីសន្យាប្រសើរជាងនេះ តើលោកប៉ុលចង់មានន័យយ៉ាងដូចម្តេច? លោកអ្នកប្រហែលជាគិតថា ចម្លើយគឺថា សេចក្តីសញ្ញាថ្មីមានរង្វាន់ប្រសើរជាងមុន។ ប៉ុន្តែ គោលគំនិតនេះមិនត្រឹមត្រូវនោះទេ។ ព្រះបានប្រទានរង្វាន់ដល់យើងដូចគ្នានឹងរង្វាន់ដែលសាសន៍អ៊ីស្រាអែលបានទទួលយ៉ាងដូច្នោះដែរ (សូមអានខគម្ពីរហេព្រើរ ១១៖១០, ១៣-១៦)។ ព្រះបានប្រទានលំនៅនៅស្ថានសួគ៌ និងអំណោយទាននៃជីវិតអស់កល្បដល់យើង និងសាសន៍អ៊ីស្រាអែលដូចគ្នា។​ ខគម្ពីរហេព្រើរ ៨៖៦ អាចជួយអោយយើងយល់អំពីអត្ថន័យដែលលោកប៉ុលចង់បង្ហាញ នៅពេលដែលគាត់បានមានប្រសាសន៍ថា មាន «[សេចក្តីសន្យា​ប្រសើរ​ជាង]» នេះ។ សេចក្តីសន្យាប្រសើរជាងបង្ហាញយើងអំពីប្រភេទខុសៗគ្នានៃសេចក្តីសន្យា។

សេចក្តីសញ្ញារវាងព្រះ និងសាសន៍អ៊ីស្រាអែលគឺជាការដោះដូររវាងព្រះ និងមនុស្ស។ ព្រះបាន សន្យាប្រទានព្រះពរជាច្រើនដល់សាសន៍អ៊ីស្រាអែលដោយដោះដូរជាមួយនឹងការស្តាប់បង្គាប់របស់ពួក គេ។ ព្រះបានធ្វើសកម្មភាពមុននៅក្នុងសេចក្តីសញ្ញានោះ។​ ទ្រង់បានរំដោះសាសន៍អ៊ីស្រាអែលចេញពីស្រុកអេស៊ីព្ទ និងបានសន្យាថា នឹងនាំពួកគេចូលទៅក្នុងទឹកដីសន្យា។

សូមប្រៀបធៀបសេចក្តីសន្យានៅក្នុងខគម្ពីរនិក្ខមនំ ២៤៖១-៨ និងហេព្រើរ ១០៖៥-១០។ តើសេចក្តីសន្យាទាំងពីរនេះដូចគ្នា និងខុសគ្នានៅត្រង់ណា?

--------------------------------------------------------

លោកម៉ូសេបានចាក់ឈាមទៅលើអាសនា និងប្រោះឈាមលើពួកបណ្តាជន។ ឈាមបានបង្ហាញថា ព្រះ និងរាស្ត្ររបស់ទ្រង់បានទទួលយកសេចក្តីសញ្ញា។ ពួកបណ្តាជនបានសន្យាថា នឹងធ្វើតាមអ្វីៗគ្រប់យ៉ាងដែលព្រះបានមានបន្ទូល។ យើងក៏ត្រូវតែសន្យាដូចគ្នាផងដែរនៅពេលដែលចុះសេចក្តីសញ្ញាជាមួយនឹងព្រះ។

សេចក្តីសញ្ញាថ្មីទាមទារនូវការស្តាប់បង្គាប់ដ៏ល្អឥតខ្ចោះមួយពីយើង។ ព្រះយេស៊ូវបានបំពេញ តម្រូវការនេះ។ ព្រះចាត់ព្រះរាជបុត្រារបស់ទ្រង់អោយមកឯផែនដីនេះ ហើយនិងរស់នៅក្នុងជីវិតដ៏ល្អ​ឥតខ្ចោះមួយ។ ឥឡូវនេះ ព្រះអាចរក្សាសេចក្តីសន្យាទាំងអស់នៃសេចក្តីសញ្ញាថ្មីបានដោយសារតែជីវិតរបស់ព្រះយេស៊ូវ។ យើងអាចមានជីវិតនេះជារបស់យើងផ្ទាល់តាមរយៈសេចក្តីជំនឿរបស់យើងទៅលើព្រះយេស៊ូវ។ ដោយសារតែព្រះយេស៊ូវបានស្តាប់បង្គាប់ដល់ព្រះនេះហើយ បានជាយើងអាចជឿទុកចិត្ត ទៅលើសេចក្តីសន្យានៃសេចក្តីសញ្ញានេះបាន។ ព្រះយេស៊ូវបានធានាសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះសម្រាប់យើង (ហេព្រើរ ៧៖២២)។ ដោយសារតែព្រះយេស៊ូវបានស្តាប់បង្គាប់ដល់ព្រះនេះហើយ បានជាព្រះប្រទាន ព្រះពរនៃសេចក្តីសញ្ញាថ្មីតាមព្រះយេស៊ូវដល់យើង។ មនុស្សគ្រប់គ្នាដែលជាកម្មសិទ្ធិរបស់ព្រះនឹងបានរីករាយជាមួយនឹងសេចក្តីសន្យានេះជាមួយនឹងទ្រង់។ ព្រះក៏បានចាត់ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធដល់យើងផងដែរ ដើម្បីជួយអោយយើងធ្វើតាមក្រឹត្យវិន័យរបស់ទ្រង់។

ព្រះយេស៊ូវបានបំពេញតម្រូវការនៃសេចក្តីសញ្ញាថ្មី។ ដូច្នេះ សេចក្តីសន្យារបស់ព្រះចំពោះយើង ត្រូវបានធានា។ តើសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរនេះអាចជួយអោយយើងយល់អំពីខគម្ពីរកូរិនថូសទី២ ១៖២០- ២២ ដោយរបៀបណា? តើសេចក្តីសង្ឃឹមដ៏អស្ចារ្យអ្វីដែលយើងបានរកឃើញសម្រាប់ខ្លួនយើងនៅក្នុងខទាំងនេះ?

ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ទី១៧ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០២២

សេចក្តីសញ្ញាថ្មីបានដោះស្រាយបញ្ហា «ចិត្ត» របស់យើង

សូមប្រៀបធៀបសេចក្តីសន្យានៃសេចក្តីសញ្ញាថ្មីនៅក្នុងខគម្ពីរយេរេមា ៣១៖៣៣ ជាមួយនឹង សេចក្តីសន្យានៅក្នុងខគម្ពីរអេសេគាល ៣៦៖២៦, ២៧។ តើសេចក្តីទាំងពីរនេះដូចគ្នាដោយរបៀបណា?

--------------------------------------------------------

ព្រះបានចារឹកសេចក្តីសញ្ញាដំបូងនៅលើផ្ទាំងថ្ម។ លោកម៉ូសេបានដាក់រូបភាពផ្ទាំងថ្មទាំងនេះនៅលើហឹបសញ្ញា (និក្ខមនំ ៣១៖៨; ចោទិយកថា ១០៖១-៤)។ ផ្ទាំងថ្មអាចបំបែកបាន។ ក្រដាសក៏អាច កាត់ និងយកទៅដុតបានដែរ (យេរេមា ៣៦៖២៣)។

ប៉ុន្តែ ឥឡូវនេះ ព្រះបានចារឹកក្រឹត្យវិន័យរបស់ទ្រង់នៅក្នុងចិត្តនៃរាស្ត្ររបស់ទ្រង់ទៅហើយ។ ចិត្តគឺជារូបស័ព្ទមួយតំណាងអោយគំនិត។ គំនិតគឺជាផ្នែកមួយនៃរាងកាយរបស់យើងដែលត្រូវដឹង និងចងចាំ (យេរេមា ៣៖១៥; ចោទិយកថា ២៩៖៤)។ យើងបានធ្វើការសម្រេចចិត្តសំខាន់ៗជាមួយនឹងគំនិតរបស់យើង។ គំនិតរបស់យើងបានបង្កើតអោយមានសេរីភាពក្នុងការជ្រើសរើស។

សេចក្តីសន្យាដែលព្រះតាំងឡើង ដើម្បីចារឹកក្រឹត្យវិន័យរបស់ទ្រង់នៅក្នុងចិត្តរបស់យើងនេះបានបង្ហាញថា ព្រះចង់អោយមនុស្សគ្រប់គ្នាបានដឹង និងយល់អំពីក្រឹត្យវិន័យរបស់ទ្រង់។ បញ្ហាជាមួយនឹង សាសន៍អ៊ីស្រាអែលនោះគឺថា អំពើបាបរបស់ពួកគេគឺជាផ្នែកដ៏ស៊ីជម្រៅមួយរបស់ពួកគេ។ លោកយេរេមា បានបកស្រាយថា «អំពើ​បាប​របស់​ពួក​យូដា​បាន​ចារឹក​ទុក ដោយ​ដែក​ចារ​មាន​ចុង​ជា​ពេជ្រ គឺ​បាន​ចារឹក​ទុក​នៅ​បន្ទះ​ចិត្ត​គេ ហើយ​នៅ​ស្នែង​អាសនា​របស់​គេ​ដែរ» (យេរេមា ១៧៖១)។ សាសន៍អ៊ីស្រាអែលមានចិត្តដ៏រឹងរូស (យេរេមា ១៣៖១០; យេរេមា ២៣៖១៧)។ ម្ល៉ោះហើយ ពួកយូដាមិនអាចធ្វើកិច្ចការត្រឹមត្រូវបានឡើយ (យេរេមា ១៣៖២៣)។

ដូច្នេះ តើបញ្ហា «ចិត្ត» របស់ពួកគេត្រូវបានដោះស្រាយដោយរបៀបណាដែរ? ចម្លើយមិនមែនជា ការផ្លាស់ប្តូរនៅក្នុងក្រឹត្យវិន័យនោះទេ។​ តើហេតុអ្វី? នោះគឺដោយសារតែបញ្ហាដែលសាសន៍អ៊ីស្រាអែលមាន មិនមែនជាក្រឹត្យវិន័យនោះឡើយ តែមកពីចិត្តរបស់ពួកគេទៅវិញទេ។ ព្រះចង់អោយសាសន៍អ៊ីស្រាអែល ស្តាប់បង្គាប់ដោយសារតែពួកគេត្រូវថ្លែងអំណរគុណដល់ព្រះចំពោះអ្វីៗគ្រប់យ៉ាងដែលទ្រង់បានធ្វើសម្រាប់ពួកគេ។ នេះគឹជាមូលហេតុដែលព្រះបានមានបន្ទូលប្រាប់សាសន៍អ៊ីស្រាអែលថា​ ទ្រង់បានស្រឡាញ់ និងយកព្រះទ័យទុកដាក់ចំពោះពួកគេខ្លាំងប៉ុនណាមុនពេលដែលទ្រង់បានប្រទានក្រឹត្យវិន័យទាំង១០ប្រការដល់ពួកគេ (និក្ខមនំ ២០៖១, ២)។ ព្រះចង់អោយសាសន៍អ៊ីស្រាអែលគោរពតាមក្រឹត្យវិន័យរបស់ទ្រង់ដើម្បីបង្ហាញថា ពួកគេបានយល់ទំហំដែលព្រះចង់អោយពួកគេបានល្អបំផុត។ ព្រះបានបង្ហាញសេចក្តី ស្រឡាញ់នៅក្នុងចិត្តព្រះទ័យរបស់ទ្រង់សម្រាប់រាស្ត្ររបស់ទ្រង់នៅពេលដែលទ្រង់បានរំដោះពួកគេចេញពីស្រុកអេស៊ីព្ទ។

សព្វថ្ងៃនេះ ព្រះក៏ចង់បានការថ្លែងអំណរគុណ និងការស្តាប់បង្គាប់ពីយើងផងដែរ។ សេចក្តីសញ្ញាថ្មីបានចាប់ផ្តើមឡើងជាមួយនឹងសេចក្តីស្រឡាញ់ដែលព្រះយេស៊ូវបានបង្ហាញចំពោះយើងនៅលើ ឈើឆ្កាង។ ការស្តាប់បង្គាប់ពិតប្រាកដនោះមានប្រភពចេញមកពីចិត្តដែលបានស្រឡាញ់ដល់ព្រះ (ម៉ាថាយ​ ២២៖៣៤-៤០)។ សេចក្តីស្រឡាញ់នេះបង្ហាញថា ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធបានសណ្ឋិតនៅក្នុងចិត្តរបស់យើង។ ព្រះបានចាក់បង្អុរសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ទ្រង់មកលើយើងតាមរយៈព្រះវិញ្ញាណរបស់ទ្រង់ (រ៉ូម ៥៖៥; កាឡាទី ៥៖២២)។

តើការស្តាប់បង្គាប់របស់យើងបានប​ង្ហាញអំពីសេចក្តីស្រឡាញ់របស់យើងចំពោះព្រះដោយរបៀបណា?

ថ្ងៃសុក្រ ទី១៨ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០២២

សិក្សាបន្ថែម

«តើនឹងមានអ្វីកើតឡើង នៅពេលដែលព្រះបានបង្កើតជីវិតយើងជាថ្មី និងបាន «ដាំ» សេចក្តីស្រឡាញ់របស់ទ្រង់នៅក្នុងចិត្តរបស់យើងនោះ? តើយើងនឹងអាចបង្ហាញថា យើងបានគោរពតាម ក្រឹត្យវិន័យរបស់ព្រះនៅក្នុងជីវិតរបស់យើងដែរឬទេ? ជាការពិតណាស់ នៅពេលដែលសេចក្តីស្រឡាញ់ របស់ព្រះបាន «ដាំ» នៅក្នុងចិត្តរបស់យើងរួចហើយពេលនោះ សេចក្តីសន្យានៃសេចក្តីសញ្ញាថ្មីនឹងក្លាយមកជាការពិត។ សេចក្តីសន្យានោះគឺ៖ «[ព្រះ] នឹង​ដាក់​ក្រឹត្យវិន័យ​អញ​នៅ​ក្នុង​ចិត្ត​គេ ហើយ​និង​កត់​ទុក​នៅ​ក្នុង​គំនិត​គេ​ផង» (ហេព្រើរ ១០៖១៦)។ សេចក្តីសន្យានេះក៏បានក្លាយជាការពិតផងដែរ នៅពេលដែល យើងត្រូវបានបង្កើតជាថ្មី និងចាប់ផ្តើមមើលទៅដូចជាព្រះរបស់យើង។ ប្រសិនបើព្រះបានចារឹកក្រឹត្យវិន័យ របស់ទ្រង់នៅក្នុងចិត្តរបស់យើងទៅហើយ តើក្រឹត្យវិន័យនោះនឹងផ្លាស់ប្តូរជីវិតរបស់យើងដែរឬទេ? ជាការ ពិតណាស់ ការស្តាប់បង្គាប់បានបង្ហាញថា យើងគឺជាសិស្សរបស់ព្រះ។ ការស្តាប់បង្គាប់របសយើងបង្ហាញ ថា យើងស្មោះត្រង់ចំពោះព្រះ និងសុខចិត្តបម្រើទ្រង់ទាំងស្រុង។ នេះគឹជាមូលហេតុដែលព្រះគម្ពីរបានចែង ថា «ដ្បិត​នេះ​ហើយ​ជា​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​ដល់​ព្រះ គឺ​ឲ្យ​យើង​កាន់​តាម​អស់​ទាំង​បញ្ញត្តិ​របស់​ទ្រង់» (យ៉ូហាន ទី១ ៥៖៣)។ «អ្នក​ណា​ដែល​ថា បាន​ស្គាល់​ទ្រង់ តែ​មិន​កាន់​តាម​បញ្ញត្តិ​ទ្រង់​ទេ អ្នក​នោះ​ឈ្មោះ​ថា​ជា​អ្នក​ កុហក ហើយ​សេចក្តី​ពិត​មិន​នៅ​ក្នុង​អ្នក​នោះ​ឡើយ» (យ៉ូហានទី១ ២៖៤)។ យើងបានទទួលព្រះគុណមកពីព្រះតាមរយៈសេចក្តីជំនឿ និងដោយសេចក្តីជំនឿតែមួយគត់។ សេចក្តីជំនឿមិនបានអោយយើងមានសេរីភាពចេញពីការស្តាប់បង្គាប់នោះឡើយ។ សេចក្តីជំនឿអាចធ្វើអោយយើងស្តាប់បង្គាប់ទៅវិញទេតើ . . . .»។

«កាលណាលោកអ្នកកាន់តែចូលទៅជិតព្រះយេស៊ូវ លោកអ្នកកាន់តែឃើញថា ខ្លួនឯងអាក្រក់ទៅៗ។ ការបើកសម្តែងខាងឯវិញ្ញាណរបស់លោកអ្នកនឹងកាន់តែច្បាស់ឡើង។ លោកអ្នកនឹងបានឃើញកំហុសឆ្គងទាំងអស់របស់លោកអ្នកប្រៀបធៀបទៅនឹងជីវិតដ៏ល្អឥតខ្ចោះរបស់ព្រះយេស៊ូវ។ ការមើលឃើញ យ៉ាងច្បាស់របស់លោកអ្នកបានបង្ហាញថា ការកុហករបស់សាតាំងមិនអាចគ្រប់គ្រងលោកអ្នកបានទៀតឡើយ។​ អំណាចខាងឯការផ្តល់ជីវិតរបស់ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធអាចជួយអោយលោកអ្នកមើលឃើញខ្លួនឯងថា ជាអ្នកណាពិតប្រាកដ»។

«លោកអ្នកមិនអាចស្រឡាញ់ព្រះយេស៊ូវបានឡើយ ទាល់តែលោកអ្នកបានឃើញថា ចិត្តរបស់លោកអ្នកផ្ទាល់ពោរពេញទៅដោយអំពើបាបជាមុនសិន។ នៅពេលដែលព្រះយេស៊ូវផ្លាស់ប្តូរជីវិតរបស់លោកអ្នកតាមរយៈព្រះគុណ និងការអត់ឱនទោសរបស់ទ្រង់នោះ លោកអ្នកនឹងកោតសរសើរដល់ព្រះយេស៊ូវ និងជីវិតដ៏បរិសុទ្ធរបស់ទ្រង់។​ ប៉ុន្តែ ប្រសិនបើយើងមិនបានឃើញកំហុសរបស់យើងនោះទេ យើង ច្បាស់ជាដឹងថា យើងមិនអាចឃើញសិរីលំអរបស់ព្រះយេស៊ូវបានឡើយ។ អ្វីៗគ្រប់យ៉ាងអំពីព្រះយេស៊ូវ គឺល្អឥតខ្ចោះ»។ ដកស្រង់ពី ​Ellen G. White, Steps to Christ, pages 60, 64, 65, adapted។

សំនួរពិភាក្សា៖
  1. សូមគិតអំពីកថាខណ្ឌមកពីអ្នកស្រីអែល្លីន ជីវ៉ៃត៍ខាងលើ។​ អ្នកស្រីអែល្លីន ជីវ៉ៃត៍បានមានប្រសាសន៍ថា កាលណាយើងចូលកាន់តែតព្រះយេស៊ូវ យើងកាន់តែឃើញអំពើបាបរបស់យើង។ តើហេតុអ្វីបានជាយើង មិនត្រូវអោយចំណុចអាក្រក់ៗដែលយើងបានឃើញនៅក្នុងខ្លួនយើងធ្វើអោយយើងបាត់បង់សេចក្តីសង្ឃឹម និងសេចក្តីជំនឿទាំងអស់របស់យើងនោះ?

  2. សូមគិតអំពីគោលគំនិតដែលថា ព្រះបានចារឹកក្រឹត្យវិន័យនៅក្នុងចិត្តរបស់យើង។ តើយើងបានឃើញសេចក្តីសន្យាអ្វីសម្រាប់ជីវិតខាងវិញ្ញាណរបស់យើងនៅក្នុងសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរនេះ? តើសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរនេះអាចជួយអោយយើងជៀសផុតពីការស្តាប់បង្គាប់ព្រះចំពោះហេតុផលខុសឆ្គងទាំងឡាយដោយរបៀបណា? (សូមអានខគម្ពីរហេព្រើរ ៩៖១៤)។

រឿងខ្លី

យកថ្ងៃសប្បាតហ៍ ឬយកអាហារូបករណ៍

Jeans

អាហារូបករណ៍ពេញលេញក្នុងការសិក្សានៅសាលាឯកជនដែលមិនមែនជាគ្រីស្ទានគឺជាការផ្តល់ជូនមួយដ៏ពិសេសដែលក្មេងស្រីអាយុ៧ឆ្នាំមិនអាចប្រកែកបាន។

ម៉ាឡេវ៉េឡេវ (Malevelev) បានធំធាត់ឡើងនៅក្នុងគ្រួសារគ្រីស្ទាន និងត្រូវបានបង្រៀនអោយ នឹកចាំដល់ព្រះរាល់ការសម្រេចចិត្តទាំងអស់របស់នាង។ នាងមានគម្រោងចុះឈ្មោះនៅឯសាលាសិក្សា អាត់វេនទីស្ទតៃវ៉ាន់នៅពេលដែលនាងរៀនចប់ថ្នាក់ទី៦។ ពេលនោះ អ្នកតំណាងមកពីសាលាឯកជនមួយ បានបង្ហាញខ្លួននៅក្នុងភូមិរបស់នាង និងបានផ្តល់ជូនអាហារូបករណ៍ពេញលេញដល់នាង។

ថ្លៃសិក្សានៅឯសាលាសិក្សាអាត់វេនទីស្ទតៃវ៉ាន់មានតម្លៃខ្ពស់ ពិបាកសម្រាប់ឪពុកម្តាយនាងក្នុងការបង់។ ពួកគេបានសូមអោយនាងទៅរៀននៅឯសាលាឯកជនជំនួសវិញ។ ក្នុងអំឡុងពេលរដូវក្តៅ ម៉ាឡេវ៉េឡេវបានទៅមើលសាលារៀន ហើយបានដឹងថា នាងនឹងត្រូវតែចូលរៀននៅថ្ងៃសប្បាតហ៍។ នាងមិនអាចទៅថ្វាយបង្គំនៅឯព្រះវិហារបាននោះទេ។ ជម្លោះមួយនេះបានផ្ទុះឡើងនៅក្នុងគំនិតនាងថា៖ តើនាងគួរទទួលយកអាហារូបករណ៍ ឬក៏រក្សាថ្ងៃសប្បាតហ៍ទៅហ្ន៎? នាងដឹងថា នាងគួរតែជ្រើសរើសយកថ្ងៃសប្បាតហ៍។

នៅចុងរដូវក្តៅ ឪពុកម្តាយរបស់ម៉ាឡេវ៉េឡេវបានទទូចអោយទៅសាលាឯកជន។ នាងមានអារម្មណ៍បាក់ទឹកចិត្តជាខ្លាំង ហើយនាងបានអធិស្ឋានយ៉ាងអស់ពីចិត្ត។ នាងបានអធិស្ឋានថា «ឱព្រះអង្គ អើយ សូមជួយទូលបង្គំផង សូមទ្រង់បង្ហាញផ្លូវទូលបង្គំផង»។ នាងបាននិយាយយ៉ាងទន់ភ្លន់ តែម៉ឺងម៉ាត់ទៅកាន់ឪពុកម្តាយរបស់យើងដោយទទួលបានកម្លាំងចិត្តឡើងវិញ។ នាងបាននិយាយថា «ខ្ញុំចង់ទៅរៀននៅឯសាលាសិក្សាអាត់វេនទីស្ទតៃវ៉ាន់ ខ្ញុំមិនចង់ទៅរៀននៅថ្ងៃសៅរ៍ឡើយ ព្រោះខ្ញុំចង់ទៅព្រះវិហារ»។

នាងបានពន្យល់ពីបំណងប្រាថ្នារបស់នាងក្នុងការរក្សាភាពស្មោះត្រង់ចំពោះព្រះដោយរក្សាបញ្ញត្តិទាំង១០ប្រការរួមទាំងបញ្ញត្តិទី៤​ផងដែរ ដែលបានចែងថា «ចូរ​ឲ្យ​នឹក​ចាំ​ពី​ថ្ងៃ​ឈប់​សំរាក ដើម្បី​ញែក​ថ្ងៃ​នោះ​ចេញ​ជា​បរិសុទ្ធ» (និក្ខមនំ ២០៖៨)។

នាងបាននិយាយថា «ខ្ញុំមិនចង់បំពានសេចក្តីពិតដែលបានបង្រៀនដោយលោកតារបស់ខ្ញុំនោះទេ។ ដោយឃើញការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់នាង ឪពុកម្តាយរបស់នាងបានអនុញ្ញាតអោយនាងរៀននៅតែសាលាសិក្សាអាត់វេនទីស្ទ។ ម៉ាឡេវ៉េឡេវបានរៀនអស់រយៈពេល៥ឆ្នាំនៅឯសាលារៀន ឥឡូវនេះ នៅក្នុងថ្នាក់ទី១១។ នាងបាននិយាយថា «ខ្ញុំមានគ្រូ និងមិត្តរួមថ្នាក់ល្អៗ យើងដូចជាគ្រួសារធំមួយអ៊ីចឹង ខ្ញុំបានរាប់អានមិត្តភក្តិគ្រីស្ទានជាច្រើន យើងបានថ្វាយបង្គំព្រឹកល្ងាចរួមគ្នា យើងបានអធិស្ឋានរួមគ្នា ហើយយើងក៏បានសិក្សារួមគ្នាផងដែរ»។ ខ្ញុំរីករាយជារៀងរាល់ពេលនៅឯសាលារៀន។

ម៉ាឡេវ៉េឡេវមានពេញដោយក្តីសង្ឃឹមសម្រាប់អនាគត។ នាងបាននិយាយថា «ខ្ញុំដឹងថា ព្រះ នឹងដឹកនាំខ្ញុំ ហើយទ្រង់នឹងបំពេញផែនការដ៏អស្ចារ្យរបស់ទ្រង់សម្រាប់ខ្ញុំ នៅពេលលោកអ្នកត្រូវការធ្វើការសម្រេចចិត្តដ៏សំខាន់ណាមួយ សូមជឿទុកចិត្តទៅលើព្រះ ហើយជ្រើសរើសទៅតាមបំណងព្រះហឫទ័យរបស់ព្រះ។ ខ្ញុំបានលើកទឹកចិត្តខ្លួនឯងជាមួយនឹងខគម្ពីរសាស្តា ១២៖១ គ្រប់ពេលវេលា ឥឡូវនេះ ខ្ញុំកំពុងតែចែករំលែកអាថ៌កំបាំងរបស់ខ្ញុំជាមួយនឹងលោកអ្នកសូមអោយព្រះប្រទានពរដល់លោកអ្នក។

អំណានដង្វាយប្រចាំសប្តាហ៍

អ្វីដែលទ្រង់ទទួល ទ្រង់ធ្វើឲ្យវាកើនឡើង

យើងរាល់គ្នាថ្វាយបង្គំព្រះដោយនាំមកជាមួយនូវដង្វាយ១០ហូត១ និងដង្វាយសទ្ធាជាទៀង ទាត់ ព្រមទាំងការបរិច្ចាគផ្សេងៗផងដោយសារព្រះអង្គទ្រង់ធ្វើឲ្យអ្វីៗដែលទ្រង់ទទួលទ្រង់ធ្វើឲ្យវាកើនឡើងជាបន្តបន្ទាប់។ បាដិហារ្យនៃការធ្វើឲ្យនំបុ័ងកើនឡើងបង្រៀនថា វាលរហោឋានអាចក្លាយមក ជាភោជនីយដ្ឋានកាលណាមានព្រះយេស៊ូវ គ្មានអ្វីដែលតូចពេកសម្រាប់ព្រះអង្គក្នុងការធ្វើឲ្យវាក្លាយ ទៅជាពិធីជប់លៀងដ៏ធំនោះឡើយ។ ព្រះយេស៊ូវអាចធ្វើឲ្យអ្វីដែលត្រូវបានថ្វាយទៅទ្រង់កើនឡើងតែប៉ុណ្ណោះ។ អាហារដែលសល់នៅឯផ្ទះ ទ្រង់មិនបានធ្វើឲ្យវាកើនឡើងឡើយ។ អាហារដែលត្រូវ បានបរិភោគមុនពេលដែលពួកសិស្សមកដល់ក៏មិនអាចធ្វើឲ្យកើនឡើងបានឡើយ ហើយអាហារដែលត្រូវបានលាក់ទុកក៏មិនអាចធ្វើឲ្យកើនឡើងបានដែរ។ ខណៈដែលពួកសិស្សដើរកាត់បណ្តាជនដើម្បីរកមើលនំបុ័ង នោះមានក្មេងប្រុសម្នាក់បានឲ្យនំប័ុង និងត្រីរបស់គាត់ដល់ពួកគេ។ ព្រះយេស៊ូវបានធ្វើឲ្យទាំងនំប័ុងនិងត្រីបានកើនឡើង។ ទ្រង់បានធ្វើឲ្យអ្វីៗដែលត្រូវបានថ្វាយដល់ទ្រង់កើនឡើង។

យុវកម្លោះម្នាក់ចង់ក្លាយទៅជាគ្រូគង្វាល។ ដោយសារតែគ្មានសាលារៀនទេវវិទ្យានៅក្នុងប្រទេសរបស់គាត់ គាត់ក៏បានដាក់ពាក្យទៅកាន់សាលារៀនពីរកន្លែងនៅឯបរទេស។ ជាអកុសល សាលារៀនមួយបានបិទទ្វារដោយសារតែសង្គ្រាមស៊ីវិល។ សម្រាប់សាលារៀនមួយទៀតព្រមទទួលយកគាត់ ប៉ុន្តែគាត់បែរជាពុំបានទទួលវីសាឲ្យចូលទៅកាន់ប្រទេសនោះទៅវិញ។ គាត់មានការខកចិត្ត យ៉ាងខ្លាំង។ បន្ទាប់មក មានហេតុការណ៍មួយដែលមិនបានរំពឹងទុកជាមុនកើតឡើង។ គាត់ត្រូវបាន គេអញ្ជើញឲ្យទៅកាន់ការិយាល័យខុនហ្វឺរ៉ិនមូលដ្ឋាន។ នៅទីនោះ មានគេណែនាំគាត់ឲ្យស្គាល់បុរស ម្នាក់។ បុរសនោះបានសួរគាត់ថា «តើអ្នកពិតជាចង់សិក្សាទេវវិទ្យាដើម្បីក្លាយមកជាគ្រូគង្វាលមែនទេ?» គាត់បានឆ្លើយស្របទៅតាមសំណួរនេះ។ បុរសចំឡែកបានប្រាប់គាត់អំពីបំណងរបស់គាត់ក្នុងការបង់ថ្លៃសិក្សារបស់គាត់ទាំងស្រុងនៅសាលារៀនទេវវិទ្យាណាមួយដែលគាត់ជ្រើសរើស។ គាត់ពិបាកនឹងជឿអ្វីដែលកំពុងកើតឡើងខ្លាំងណាស់ ប៉ុន្តែនៅថ្ងៃនោះគាត់ក៏បានយល់អំពីអត្ថន័យនៃពាក្យថា អ្វីក៏ដោយដែលព្រះជាម្ចាស់បានទទួល ទ្រង់ធ្វើឲ្យវាកើនឡើង។ ដោយសារតែធនធានរបស់ពួកគាត់មានកម្រិត ប្រសិនបើឪពុកម្តាយរបស់គាត់លាក់ទុកដង្វាយ១០ហូត១ និងសទ្ធាអស់រាប់សិបឆ្នាំក៏មិនអាចសន្សំប្រាក់នោះបានល្មមស្មើនឹងថ្លៃសិក្សានៅសាលារៀនដែលគាត់ត្រូវទៅសិក្សាបានឡើយ។ដូចបានឃើញស្រាប់ហើយថា ព្រះទ្រង់រមែងធ្វើឲ្យធនធានដែលយើងថ្វាយទៅព្រះអង្គបានកើនឡើងជានិច្ច តើយើងរាល់គ្នាគួរតែថ្វាយបង្គំព្រះអង្គដោយនាំមកជាមួយនូវដង្វាយ១០ហូត១ និងដង្វាយ- សទ្ធាដែរឬទេ?

សេចក្តីអំពាវនាវ៖ «នៅទីនេះមានក្មេងម្នាក់ មាននំបុ័ងម្សៅឱក៥ និងត្រីតូច២ ប៉ុន្តែ ដែលមានប៉ុណ្ណោះ តើមានប្រយោជន៍អ្វី ដល់មនុស្សច្រើនទាំងម៉្លេះ» (យ៉ូហាន ៦៖៩)។

សេចក្តីអធិដ្ឋាន៖
ព្រះអម្ចាស់យេស៊ូវអើយ សូមជួយយើងរាល់គ្នាឲ្យទទួលស្កាល់ថា នៅគ្រាដែល យើងខ្វះខាត ជម្រើសដ៏ឆ្លាតវៃបំផុតរបស់យើងគឺត្រូវថ្វាយអ្វីដែលជារបស់ព្រះអង្គទៅព្រះអង្គវិញ ព្រមទាំងអ្វីៗដែលទ្រង់បានសូមឲ្យយើងថ្វាយទ្រង់ផង។ សូមជួយយើងរាល់គ្នាឲ្យមានទំនាក់ទំនងជាមួយ ព្រះអង្គជាប្រចាំប្រយោជន៍ឲ្យសេចក្តីជំនឿរបស់យើងមានភាពរស់រវើកឡើង និងដើម្បីឲ្យទ្រង់ធ្វើឲ្យអ្វីៗដែលយើងបានថ្វាយទៅព្រះអង្គ ទ្រង់នឹងអាចធ្វើឲ្យវាកើនឡើងបាន។ ​

Powered by CAM