«ការស្មោះត្រង់ចំពោះព្រះ»

ខចងចាំ៖ «បុរស​រាល់​គ្នា​អើយ ចូរ​ស្រឡាញ់​ប្រពន្ធ​ខ្លួន​ដូច​ជា​ព្រះគ្រីស្ទ​បាន​ស្រឡាញ់​ដល់​ពួក​ជំនុំ ហើយ​ បាន​ប្រគល់​ព្រះអង្គ​ទ្រង់​ជំនួស​ផង ដើម្បី​ឲ្យ​ទ្រង់​បាន​ញែក​ពួក​ជំនុំ​ចេញ​ជា​បរិសុទ្ធ ដោយ​បាន​លាងសំអាត​ នឹង​ទឹក គឺ​ជា​ព្រះបន្ទូល ប្រយោជន៍​នឹង​ថ្វាយ​ពួក​ជំនុំ​នេះ​ដល់​ព្រះអង្គ​ទ្រង់ ទុក​ជា​ពួក​ជំនុំ​ដ៏​ឧត្តម ឥត​ប្រឡាក់ ឥត​ជ្រួញ ឬ​មាន​អ្វី​ឲ្យ​ដូច​ឡើយ គឺ​ឲ្យ​បាន​បរិសុទ្ធ ហើយ​ឥត​កន្លែង​បន្ទោស​បាន​វិញ» (អេភេសូរ ៥:២៥-២៧)។

ថ្ងៃសៅរ៍ ទី២៦ ខែសីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

...

អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចាំសប្ដាហ៍នេះ៖ អេភេសូរ ៥:២១; អេភេសូរ ៥:២៥-២៧, ២៩; កូរិនថូសទី១ ១១:១-៤; ពេត្រុសទី១ ២:១៨-២៥។

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២១-២៣ ព្រះបានមានបន្ទូលតាមរយៈលោកប៉ុលបន្ថែមទៀត អំពីរបៀបដែលអ្នកគ្រីស្ទានត្រូវបម្រើ និងយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះគ្នាទៅវិញទៅមក។ បន្ទាប់មក លោក ប៉ុលបានផ្តល់ដំបូន្មានដល់ភរិយាគ្រីស្ទាន (អេភេសូរ ៥:២២-២៤)​ និងស្វាមីគ្រីស្ទាន (អេភេសូរ ៥:៣៣)។

តើសព្វថ្ងៃនេះ យើងដែលជាអ្នកគ្រីស្ទានបានយល់ដំបូន្មានរបស់លោកប៉ុលដំបូន្មានរបស់លោក អ្នកនេះយ៉ាងដូចម្តេចដែរ? យើងបានយល់ឃើញថាព្រះមានព្រះហឫទ័យចង់ស្អាងចំណងមិត្តភាព និង ទំនាក់ទំនងគ្រួសារជាថ្មីឡើងវិញ។ ប៉ុន្តែ ព្រះយេស៊ូវចង់ស្អាងយើងឱ្យក្លាយជាមនុស្សថ្មីវិញ។ ចិត្តដែល បានផ្លាស់ប្តូរនេះ នឹងកែប្រែទំនាក់ទំនងគ្រួសារ និងចំណងមិត្តភាពរបស់យើង។ លោកប៉ុលមានចិត្ត រំភើបចំពោះការផ្លាស់ប្តូរពីជីវិតចាស់ដែលគ្មានព្រះយេស៊ូវ (អេភេសូរ ៤:២២) នេះ ទៅជាជីវិតថ្មីនៅ ក្នុងទ្រង់វិញនោះ (អេភេសូរ ២:១៥)។ នៅពេលដែលព្រះយេស៊ូវបានយាងមកសណ្ឋិតនៅក្នុងចិត្តរបស់ យើងនោះ ជីវិតរបស់យើងនឹងផ្លាស់ប្តូរជាមិនខាន។ យើងនឹងថ្វាយជីវិតរបស់យើងដល់ព្រះយេស៊ូវ ដោយ ឱ្យព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធរបស់ទ្រង់គ្រប់គ្រងយើងវិញ (អេភេសូរ ២:២២; អេភេសូរ ៣:១៦; អេភេសូរ ៥:១៨-២១; អេភេសូរ ៦:១៧, ១៨)។ យើងនឹងរស់នៅដើម្បីព្រះយេស៊ូវ ហើយយើងក៏នឹងគោរពតាម ទ្រង់ផងដែរ (អេភេសូរ ៤:១៣, ១៥, ២០-២៤, ៣២; អេភេសូរ ៥:២, ១០, ១៧, ២១-២៣)។ ជីវិត ថ្មីមួយនេះ​គឺជាផ្នែកនៃផែនការរបស់ព្រះ សម្រាប់មនុស្សជាតិទាំងអស់។

ថ្ងៃអាទិត្យ ២៧ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ដំបូន្មានសម្រាប់ភរិយា

តើលោកប៉ុលចង់មានន័យយ៉ាងណា នៅពេលដែលគាត់បានប្រាប់សមាជិកនៃពួកជំនុំ បម្រើ និងគោរពតាមគ្នាទៅវិញទៅមកនោះ? តើយើងបានយល់អំពីគោលគំនិតនេះយ៉ាងដូចម្តេចដែរ? សូមអាន ខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២១ សម្រាប់ចម្លើយ។

ដោយសារតែព្រះយេស៊ូវនេះហើយ បានជាអ្នកគ្រីស្ទានត្រូវតែបម្រើគ្នាទៅវិញទៅមកនោះ (សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរម៉ាកុស ១០:៤២-៤៥; រ៉ូម ១២:១០; ភីលីព ២:៣, ៤)។ សេចក្តីស្រឡាញ់ដែល ព្រះយេស៊ូវមានចំពោះយើងនេះ គឺជាហេតុផលដែលយើងត្រូវជួយដល់អ្នកដទៃ។ ហើយមិត្តភាពដែលយើងមានចំពោះព្រះយេស៊ូវនោះ ក៏ជាទំនាក់ទំនងដ៏សំខាន់បំផុតរបស់យើងផងដែរ។ នៅពេលដែលយើង យកព្រះយេស៊ូវជាទីមួយនោះ ទ្រង់នឹងជួយឱ្យយើងបានដឹងអំពីរបៀបស្រឡាញ់ និងរបៀបយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះមនុស្សដទៃទៀត។

លោកប៉ុលក៏បានប្រាប់ឱ្យភរិយានៃអ្នកគ្រីស្ទានគោរពចុះចូលនឹងស្វាមីរបស់ពួកគេផងដែរ (សូម អានខគម្ពីរពេត្រុសទី១ ៣:១, ៥)។ តើលោកប៉ុលចង់មានន័យយ៉ាងណា នៅពេលដែលគាត់បានមាន ប្រសាសន៍ថាភរិយាត្រូវតែគោរពចុះចូលនឹងស្វាមីរបស់នាង ឱ្យដូចជាព្រះយេស៊ូវនោះ? ខគម្ពីរអេភេសូរ ៦:៧ បានជួយឱ្យយើងអាចឆ្លើយសំណួរនេះបាន។ នៅក្នុងខនេះ លោកប៉ុលបានប្រាប់ឱ្យពួកបាវបម្រើ បានបម្រើម្ចាស់របស់ពួកគេ ទុកដូចជាពួកគេកំពុងតែបម្រើព្រះយេស៊ូវយ៉ាងដូច្នោះដែរ មិនមែនបម្រើមនុស្ស នោះឡើយ។ ខគម្ពីរកូឡូស ៣:១៨ ក៏បានជំនួយជួយឱ្យយើងឆ្លើយសំណួរនេះផងដែរ ដោយបានចែង យ៉ាងដូច្នេះថា៖ «ពួក​ស្រីៗអើយ ចូរ​ចុះ​ចូល​ចំពោះ​ប្តី​ខ្លួន ដូច​ជា​គួរ​គប្បី​ក្នុង​ព្រះអម្ចាស់»។ ដូច្នេះ ខទាំងនេះ បានជួយឱ្យយើងយល់ ថាព្រះយេស៊ូវគឺជាតួអង្គដ៏សំខាន់បំផុត។ នៅក្នុងនាមជាអ្នកគ្រីស្ទាន ភរិយាត្រូវតែ លើកតម្កើងព្រះយេស៊ូវជាងស្វាមីរបស់ពួកគេ ប្រសិនបើស្វាមីរបស់ពួកគេបានសូមឱ្យពួកគេធ្វើអ្វីមួយ ដែល ព្រះយេស៊ូវមិនចង់ឱ្យពួកគេធ្វើនោះ។

នៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរកូឡូស និងកណ្ឌគម្ពីរអេភេសូរ យើងបានដឹងថាមានតែព្រះយេស៊ូវមួយគត់ ដែលជាសិរសានៃពួកជំនុំ។​​ ហើយពួកជំនុំក៏ប្រៀបដូចជារូបកាយរបស់ព្រះយេស៊ូវយ៉ាងដូច្នោះដែរ (អេភេសូរ ១:២២; អេភេសូរ ៥:២៣; កូឡូស ១:១៨)។ «ដ្បិត​ប្តី​ជា​ក្បាលនៃ​ប្រពន្ធ ដូច​ជា​ព្រះគ្រីស្ទ​ទ្រង់​ជា​សិរសា​នៃ ពួក​ជំនុំ​ដែរ ក៏​ជា​ព្រះអង្គ​សង្គ្រោះ​ដល់​រូបកាយ​ផង» (អេភេសូរ ៥:២៣)។ ពួកជំនុំបានគោរពតាមព្រះយេស៊ូវ។ គំរូនេះបានជួយឱ្យយើងយល់អំពីរបៀបដែលភរិយាត្រូវតែគោរពចុះចូលនឹងស្វាមីរបស់នាងផងដែរ។ យើង ត្រូវតែប្រុងប្រយ័ត្ន កុំឱ្យខ្លួនយើងយល់ច្រឡំចំពោះខនេះឡើយ។ ដ្បិតព្រះគម្ពីរក៏បានបង្គាប់ឱ្យស្វាមីស្រឡាញ់ និងយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះភរិយារបស់គាត់ផងដែរ។ សេចក្តីបង្ហាញនេះមិនបានអនុញ្ញាតឱ្យស្វាមីធ្វើបាប ប្រពន្ធរបស់គាត់ ឬវាយដំនាងនោះទេ។ ដ្បិតព្រះគម្ពីរក៏មិនបានសូមឱ្យភរិយាគោរពចុះចូលនឹងស្វាមី ដែល ធ្វើបាបនាងនោះដែរ។

តើហេតុអ្វីបានជាយើងត្រូវតែចងចាំដំបូន្មានអំពីកាល:ទេស:នៃការគោរពចុះចូលនេះ​យ៉ាងដូច្នេះ? តើយ៉ាងណាទៅវិញ ប្រសិនបើប្តីគឺជា «មនុស្សកោងកាច ខូចខិល សម្តីធ្ងន់ និងជាមនុស្សផ្តាច់ការទៅវិញ នោះ? ដូច្នេះ បុរសបែបនេះមិនគួរថាស្វាមីគឺជាមេគ្រួសារ ហើយភរិយាត្រូវតែធ្វើតាមបង្គាប់របស់គាត់នោះ ឡើយ។ ពីព្រោះបុរសម្នាក់បែបនេះមិនមែនជាព្រះអម្ចាស់នោះឡើយ។ ហើយបុរសបែបនេះក៏មិនបានយល់ អត្ថន័យពិតនៃពាក្យថា «ស្វាមី» នោះដែរ»។ ដកស្រង់ពី Ellen G. White, The Adventist Home, page 117, adapted។

ថ្ងៃចន្ទ ២៨ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ពួកជំនុំគឺជាកូនក្រមុំរបស់ព្រះយេស៊ូវ វគ្គ១

សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២៥-២៧, ២៩ ជាមួយនឹងរឿងនៅក្នុងខគម្ពីរអេសេគាល ១៦:១-១៤។ តើនៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២៥-២៧, ២៩ លោកប៉ុលបានចែករំលែកចំណុចអ្វីខ្លះ ពីសាច់រឿងនៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរអេសេគាលនោះ?

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២៥-២៧, ២៩ លោកប៉ុលបានប្រើរូបស័ព្ទនៃការរៀបអាពាហ៍ពិពាហ៍​ ដើម្បីបកស្រាយអំពីសេចក្តីស្រឡាញ់ដែលព្រះយេស៊ូវមានចំពោះពួកជំនុំ។ ព្រះយេស៊ូវគឺជាកូនកំលោះ មកពីស្ថានសួគ៌ ដែលទ្រង់បាន៖ ១. ស្រឡាញ់ពួកជំនុំ។ ពួកជំនុំក៏ប្រៀបដូចជាកូនក្រមុំរបស់ព្រះយេស៊ូវផងដែរ (អេភេសូរ ៥:២៥)។ យើងក៏ត្រូវតែចាំថាព្រះយេស៊ូវបានស្រឡាញ់យើង ដូចជាស្វាមីបានស្រឡាញ់ភរិយារបស់គាត់យ៉ាងដូច្នោះដែរ។ ២. យកព្រះអង្គទ្រង់មកធ្វើជាជំនូន។ នៅក្នុងសម័យព្រះគម្ពីរ កូនកំលោះ ត្រូវ «ផ្គាប់» កូនក្រមុំ ជាមួយនឹងជំនូននៃទឹកប្រាក់ និងរបស់របរជាច្រើន​។ ជំនូនជាទឹកប្រាក់ និងរបស់របរនេះត្រូវបានគេហៅ ថាជា «បណ្ណាការ»។ ព្រះយេស៊ូវបានថ្លៃបណ្ណាការច្រើនជាងគេបំផុតដល់ពួកជំនុំ ពីព្រោះទ្រង់បានសុគត ជំនួសយើង (អេភេសូរ ៥:២៥)។ ៣. លាងសម្អាតកូនក្រមុំរបស់ទ្រង់។ នៅក្នុងសម័យព្រះគម្ពីរ អ្នកជួយដល់កូនក្រមុំ និងសមាជិក ស្រីៗនៅក្នុងគ្រួសាររបស់នាង បានជួយឱ្យកូនក្រមុំត្រៀមខ្លួនជាស្រេច សម្រាប់ពិធីមង្គលការរបស់នាង។ នៅក្នុងរឿងប្រៀបប្រដូចនេះ ព្រះយេស៊ូវដែលជាកូនកំលោះ បានជួយឱ្យកូនក្រមុំរបស់ទ្រង់ត្រៀមខ្លួនជា ស្រេចសម្រាប់ពិធីមង្គលការ។ តើដោយរបៀបណា? គឺដោយសារតែព្រះយេស៊ូវ បានសម្អាតកូនក្រមុំ របស់ទ្រង់ឱ្យបានស្អាត និងបានបរិសុទ្ធនោះឯង។ គឺថា ទ្រង់បានលាងសម្អាតអំពើបាបរបស់នាងជាមួយ នឹងទឹក នៅពេលដែលនាងជ្រមុជទឹក (អេភេសូរ ៥:២៦)។ ៤. នឹកចាំ និងបានមានបន្ទូលអំពីសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះ។ ព្រះយេស៊ូវក៏បានសម្អាតកូនក្រមុំ របស់ទ្រង់ជាមួយនឹង «ព្រះបន្ទូល» ផងដែរ (អេភេសូរ ៥:២៦)។ ពាក្យថា «ព្រះបន្ទូល» នៅត្រង់នេះ គឺសំដៅទៅលើសេចក្តីសន្យារបស់ព្រះនោះឯង។ ដ្បិតព្រះយេស៊ូវបានតាំងសេចក្តីសន្យានេះជាមួយនឹង កូនក្រមុំរបស់ទ្រង់ នៅពេលដែលរៀបអាពាណ៌ពិពាហ៍ជាមួយនឹងនាងនោះ (សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរអេភេសូរ ១:៣-១៤; អេភេសូរ ២:១-១០)។ សេចក្តីសន្យានេះក៏ប្រៀបដូចជាសេចក្តីសន្យា ដែលព្រះបានតាំងឡើង ជាមួយនឹងអ្នកគ្រីស្ទាន នៅពេលដែលពួកគេបានថ្វាយជីវិតរបស់ពួកគេដល់ទ្រង់នោះដែរ។ ការភ្ជាប់ពាក្យ និងការសន្យានៅក្នុងសម័យព្រះគម្ពីរនោះ ក៏បានរាប់បញ្ចូលទាំងកិច្ចសន្យាផងដែរ។ កិច្ចសន្យាទាំងនេះ បានចែងអំពីចំនួននៃបណ្ណាការដែលស្វាមីត្រូវចេញ ព្រមទាំងបានចែងអំពីចំនួនដែលកូនក្រមុំត្រូវទទួល បានពីគ្រួសាររបស់នាងផងដែរ។ ៥. ជួយឱ្យកូនក្រមុំត្រៀមខ្លួនជាស្រេច។ នៅទីបំផុត នៅពេលដែលគេនាំយកកូនក្រមុំទៅជួប កូនកំលោះរបស់នាងនោះ នាងមានសម្រស់ស្អាតមែនទែន (អេភេសូរ ៥:២៧)។ ព្រះយេស៊ូវមិនត្រឹមតែសម្អាតកូនក្រមុំរបស់ទ្រង់នោះឡើយ។ ព្រះយេស៊ូវថែមទាំងបានប្រទានសំលៀកបំពាក់ឱ្យកូនក្រមុំស្លៀក ព្រមទាំងបានជួយឱ្យនាងត្រៀមខ្លួនជាស្រេចផងដែរ។

តើខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២៥-២៧, ២៩ បានជួយឱ្យយើងយល់អំពីរបៀបដែលព្រះយេស៊ូវបាន គិតចំពោះយើងនោះដោយរបៀបណា? តើហេតុអ្វីបានជាគោលគំនិតនេះកម្សាន្តចិត្តយើងខ្លាំងម្ល៉េះ?

ថ្ងៃអង្គារ ២៩ សីហាា

ឆ្នាំ ២០២៣

ពួកជំនុំគឺជាកូនក្រមុំរបស់ព្រះយេស៊ូវ វគ្គ២

តើលោកប៉ុលបានប្រើរូបស័ព្ទនៃការរៀបអាពាហ៍ពិពាហ៍នេះ ដើម្បីជួយឱ្យអ្នកគ្រីស្ទានបានយល់ អំពីសេចក្តីស្រលាញ់ដែលព្រះយេស៊ូវមានសម្រាប់ពួកគេនោះ? តើលោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាកូន ក្រមុំនឹងត្រូវបានប្រគល់ទៅឱ្យកូនកំលោះនោះ នៅពេលណាដែរ? សូមអានខគម្ពីរកូរិនថូសទី២ ១១:១- ៤ សម្រាប់ចម្លើយ។

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២៥-២៧ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាព្រះយេស៊ូវគឺជាអ្នកប្រគល់ ជំនូនដល់កូនក្រមុំដោយអង្គទ្រង់ផ្ទាល់។ យោងទៅតាមពិធីមង្គលការនៅក្នុងសម័យព្រះគម្ពីរ ឪពុកកូនក្រមុំគឺជាអ្នកនាំកូនក្រមុំទៅរកកូនកំលោះ។ ប៉ុន្តែ កូនកំលោះមិនដែលនាំកូនក្រមុំមកកាន់ខ្លួ​នឯងនោះ ឡើយ។ លោកប៉ុលបានបង្ហាញយើងនូវទិដ្ឋភាពផ្សេងមួយទៀត។ គឺថា ព្រះយេស៊ូវគឺជាអ្នកនាំពួកជំនុំដែលជាកូនក្រមុំរបស់ទ្រង់នោះ មករកទ្រង់ដោយផ្ទាល់។ លោកប៉ុលបានយកអាពាហ៍ពិពាហ៍មកធ្វើជារូបស័ព្ទមួយ ដើម្បីជួយឱ្យយើងបានយល់សេចក្តី ស្រឡាញ់ដែលព្រះយេស៊ូវមានសម្រាប់ពួកជំនុំរបស់ទ្រង់នេះ៖ ១. ការភ្ជាប់ពាក្យ។ ព្រះយេស៊ូវបានយកព្រះអង្គទ្រង់មកធ្វើ «បណ្ណាការ» ជូនពួកជំនុំ ដើម្បីឱ្យ ទ្រង់អាច «រៀបអាពាហ៍ពិពាហ៍» ជាមួយនឹងពួកគេបាន។ នៅពេលដែលព្រះយេស៊ូវបានចេញថ្លៃបណ្ណាការ នេះរួចហើយនោះ មានន័យថាទ្រង់បានភ្ជាប់ពាក្យជាមួយនឹងពួកជំនុំដែលជាកូនក្រមុំរបស់ទ្រង់នោះហើយ (អេភេសូរ ៥​:២៥)។ ២. ការត្រៀមខ្លួនជាស្រេច សម្រាប់ពិធីមង្គលការ។ នៅក្នុងនាមជាកូនកំលោះ ព្រះយេស៊ូវបាន បន្តលាងសម្អាតកូនក្រមុំរបស់ទ្រង់ ដើម្បីឱ្យនាងបានត្រៀមខ្លួនជាស្រេច ក្នុងការទទួលទ្រង់ (អេភេសូរ ៥:២៦)។ ៣. ពិធីមង្គល។ ព្រះយេស៊ូវបានធ្វើឱ្យកូនក្រមុំត្រៀមខ្លួនជាស្រេច ដោយសារតែទ្រង់ចង់នាំនាងមករកទ្រង់ដោយផ្ទាល់។ ពិធីមង្គលការគឺជារូបស័ព្ទមួយតំណាងឱ្យការយាងមកជាលើកទី២របស់ព្រះយេស៊ូវ។ ទន្ទឹមគ្នានេះ ព្រះយេស៊ូវក៏នឹងយាងមកយកពួកជំនុំដែលជាកូនក្រមុំរបស់ទ្រង់នោះ មករក ទ្រង់ដោយផ្ទាល់ផងដែរ (អេភេសូរ ៥:២៧; សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរកូរិនថូសទី២ ១១:១, ២; កូឡូស ១: ២១-២៣, ២៨)។

នៅក្នុងសម័យព្រះគម្ពីរ ពិធីមង្គលការតែងតែមានក្បួនដង្ហែនៅពេលយប់ជានិច្ច (សូមអានខគម្ពីរ ម៉ាថាយ ២៥:១-១៣)។ កូនកំលោះបានរៀបចំពិធីមង្គលការរបស់គេនៅក្នុងគេហដ្ឋានខាងកូនក្រមុំ ដែល ជាកន្លែងដែលគូស្វាមីភរិយាត្រូវរស់នៅ បន្ទាប់ពីពួកគេបានរៀបអាពាហ៌ពិពាហ៍រួច។ បន្ទាប់មក ក្បួនដង្ហែ បានចាប់ផ្តើមឡើង។ អ្នកចូលរួមនៅក្នុងក្បួនដង្ហែនោះបានកាន់ទៀនម្នាក់មួយៗ។ ក៏មានអ្នកខ្លះបានលេង តន្ត្រីផងដែរ។ អ្នកចូលរួមទាំងអស់បានរីករាយ និងពេញដោយក្តីអំណរ។ ហ្វូងមនុស្សដង្ហែឆ្ពោះទៅឯ គេហដ្ឋាននៃឪពុកខាងកូនក្រមុំ។ កូនក្រមុំក៏បានចូលរួមនៅក្នុងក្បួនដង្ហែនៅត្រង់គេហដ្ឋានឪពុករបស់នាងផងដែរ។ មានពេលខ្លះ នាងបានចេញទៅរកក្បួនដង្ហែនៅតាមផ្លូវមកកាន់គេហដ្ឋានឪពុករបស់នាង នោះតែម្តង ក៏មាន។ ក្បួនដង្ហែបាននាំគូស្វាមីភរិយាដែលបានភ្ជាប់ពាក្យរួចនោះ ចូលទៅក្នុងគេហដ្ឋានថ្មីរបស់ពួកគេ។ ភ្ញៀវបានចូលរួមពិធីមង្គលមួយសប្តាហ៍ជាមួយនឹងពួកគេនៅក្នុងគេហដ្ឋានថ្មីនោះ។ គូស្វាមីភរិយាបានរៀបអាពាហ៍ពិពាហ៍នៅចុងសប្តាហ៍នោះតែម្តង។ ទន្ទឹមគ្នានេះ កូនក្រមុំក៏ត្រូវបានប្រគល់ ឱ្យកូនកំលោះនៅក្នុងពិធីមង្គលការនោះដែរ។ លោកប៉ុលបានប្រាប់រូបស័ព្ទនេះ ដើម្បីជួយឱ្យយើងយល់អំពីការយាងមកជាលើកទី២។ ការភ្ជាប់ពាក្យដ៏យូររវាងព្រះយេស៊ូវ និងកូនក្រមុំរបស់ទ្រង់នោះ នឹងត្រូវបញ្ចប់នៅថ្ងៃណាមួយមិនខាន។

ថ្ងៃពុធទ ៣០ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ចូរស្រឡាញ់ភរិយារបស់អ្នក ឱ្យដូចជាខ្លួនអ្នកចុះ

តើលោកប៉ុលបានប្រើហេតុផលអ្វីខ្លះ ដើម្បីលើកទឹកចិត្តស្វាមីឱ្យចេះស្រលាញ់ និងចេះថ្នាក់ថ្នមភរិយារបស់ពួកគេនោះ? សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២៨-៣០ សម្រាប់ចម្លើយ។

លោកប៉ុលបានផ្តល់បញ្ជីក្បួនច្បាប់មួយសម្រាប់គ្រួសារអាត់វេនទីស្ទ (អេភេសូរ ៥:២១-៦:៩)។ នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២៨-៣០ លោកប៉ុលមានសារមួយសម្រាប់ស្វាមី ដែល «ស្អប់​រូប​សាច់​ខ្លួន​ឯង​ ឡើយ» (អេភេសូរ ៥:២៩, សូមអានខ២៨ផងដែរ)។ បុរសដែលស្អប់រូបសាច់ខ្លួនឯងនេះ អាចនឹងវាយដំធ្វើបាបភរិយារបស់គាត់បាន។ នៅក្នុងនគររ៉ូមនៅសម័យរបស់លោកប៉ុលនោះ ឪពុកគឺជាអ្នកធំជាងគេ នៅក្នុងគ្រួសារ។ យោងទៅតាមច្បាប់រ៉ូម ឪពុកអាចដាក់ទោស ឬសម្លាប់ប្រពន្ធកូន និងបាវបម្រើរបស់ ពួកគេបាន

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២៥-២៧ លោកប៉ុលបានបង្ហាញយើងអំពីគំរូនៃសេចក្តីស្រឡាញ់ដ៏មានឥទ្ធិពលជាទីបំផុត គំរូនោះគឺជាសេចក្តីស្រឡាញ់ដែលព្រះយេស៊ូវមានសម្រាប់ពួកជំនុំរបស់ទ្រង់នោះឯង។ គំរូនៃសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ព្រះយេស៊ូវនេះ បានផ្តល់គំរូថ្មីខុសពីមុនដល់ពួកស្វាមី ដើម្បីឱ្យ ពួកគេបានធ្វើតាម។ លោកប៉ុលបានសូមឱ្យស្វាមីគ្រីស្ទានស្រឡាញ់ភរិយារបស់ពួកគេ (អេភេសូរ ៥:៨) ឱ្យដូចជាព្រះយេស៊ូវបានស្រឡាញ់កូនក្រមុំដែលពួកជំនុំរបស់ទ្រង់យ៉ាងដូច្នោះដែរ។ ព្រះយេស៊ូវបានសុគត ដើម្បីពួកជំនុំ។ ព្រះយេស៊ូវបានផ្គត់ផ្គង់តម្រូវការគ្រប់បែបយ៉ាងរបស់នាង (អេភេសូរ ៥:២៥-២៧)។ លោក ប៉ុលបានសូមឱ្យស្វាមីគ្រីស្ទានឈប់ប្រព្រឹត្តដូចជាស្វាមីមិនមែនជឿព្រះបានធ្វើនោះតទៅទៀត ដោយ សម្របឱ្យត្រូវនឹងសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ព្រះគ្រីស្ទវិញ។

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២៨-៣០ លោកប៉ុលផ្តល់ហេតុផលថ្មីមួយដល់ស្វាមីគ្រីស្ទាន ឱ្យស្រឡាញ់ភរិយារបស់ពួកគេឱ្យដូចជាខ្លួនឯង។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថា «មិន​ដែល​មាន​អ្នក​ណា​ ស្អប់​រូប​សាច់​ខ្លួន​ឯង​ឡើយ» (អេភេសូរ ៥:២៩)។ លោកប៉ុលមិនចង់ឱ្យស្វាមីគ្រីស្ទានវាយដំ ឬធ្វើបាប​ភរិយារបស់ពួកគេនោះឡើយ។ ដូច្នេះ លោកប៉ុលបានអញ្ជើញគ្រីស្ទានឱ្យចងចាំថាពួកគេ និងភរិយារបស់ ពួកគេត្រូវតែរួបរួមគ្នា​ឱ្យដូចជារូបកាយតែមួយ។ ប្រសិនបើស្វាមីគ្រីស្ទានបានធ្វើបាបភរិយារបស់គាត់នោះ មានន័យថាគាត់បានធ្វើបាបខ្លួនឯងហើយ។ មនុស្សភាគច្រើនដែលមិនមែនជាមនុស្សល្ងីល្ងើនោះ ពួកគេ មិនដូច្នេះឡើយ។

លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាព្រះយេស៊ូវគឺជាគំរូសម្រាប់ទាំងភរិយាទាំងស្វាមី។ តើលោក អ្នកបានរៀនមេរៀនអ្វីពីព្រះយេស៊ូវ អំពីការស្រឡាញ់សមាជិកគ្រួសាររបស់លោកអ្នកនោះ?

ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ៣១ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

គំរូនៅក្នុងព្រះគម្ពីរអំពីអាពាហ៍ពិពាហ៍

ចូរសិក្សារឿងនៅក្នុងខគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ២:១៥-២៥ អំពីរបៀបដែលព្រះបានបង្កើតផ្ទៃមេឃ និង ផែនដី។ តើមានរឿងអ្វីកើតឡើង មុនពេលដែលស្វាមី​ «ទៅ​នៅ​ជាប់​នឹង​ប្រពន្ធ» និង «ត្រឡប់ជាសាច់តែ១» (លោកុប្បត្តិ ២:២៤) នោះ?

នៅក្នុងដំបូន្មានរបស់លោកប៉ុលសម្រាប់ស្វាមី និងភរិយា (អេភេសូរ ៥​:៣១) នេះ លោកប៉ុលបានប្រើសម្រង់មតិមួយពីខគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ២:២៤។ ខណៈពេលដែលលោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍អំពីរបៀបដែលជីវិតបានកកើតឡើងនោះ គាត់ក៏បានមានប្រសាសន៍អំពីតម្រូវការនៃពួកជំនុំគ្រីស្ទាន និងសុខភាពនៅក្នុងគ្រួសារដែលជាកម្មសិទ្ធនៃពួកជំនុំទាំងនេះផងដែរ។ លោកប៉ុលបានជឿថាខគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ២:២៤ នេះ គឺជាដំបូន្មានអំពីអាពាហ៍ពិពាហ៍ដ៏ល្អបំផុត នៅគ្រប់សម័យកាលទាំងអស់។​ ព្រះបានបង្កើតការរួមភេទឱ្យមកជាផ្នែកមួយនៃអាពាហ៍ពិអាពាហ៍។ ការរួមភេទគឺជារូបស័ព្ទមួយតំណាងឱ្យរបៀបស្វាមី និងភរិយា បានរួបរួមគ្នា និងបានក្លាយមកជាសាច់តែមួយនៅក្នុងអាពាហ៍ពិពាហ៍នោះ។ គឺថា ចិត្ត គំនិត រូបកាយ និងវិញ្ញាណរបស់ពួកគេបានរួបរួមជាមួយនឹងគ្នា។

លោកប៉ុលបានប្រើខគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ២:២៤ ដើម្បីជួយឱ្យយើងយល់កាន់តែច្បាស់ អំពីសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ស្វាមីគ្រីស្ទាន និងភរិយាគ្រីស្ទាន។ នៅពេលដែលលោកប៉ុលបានជ្រើសរើសសម្រង់មតិ មួយពីខគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ២:២៤ នោះ គាត់បានរើសយកខមួយ ស្តីអំពីអាពាហ៍ពិពាហ៍ មុនពេលដែលផែនដី នេះមានអំពើបាប។​ ប៉ុន្តែ ឥឡូវនេះ យើងកំពុងតែរស់នៅលើផែនដីដែលពោរពេញទៅដោយអំពើបាប។ អាពាហ៍ពិពាហ៍សព្វថ្ងៃនេះ​ និងអាពាហ៍ពិពាហ៍កាលពីសម័យមុន តែងតែបង្ហាញយើងនូវគោលគំនិតមួយដែល ថាស្ត្រីគឺជាអ្នកខុស។​ គោលគំនិតអំពីការរួមភេទនៅក្នុងសម័យទំនើបនេះ បាននិយាយថាស្ត្រីគួរតែស្ថិតនៅ ក្រោមការគ្រប់គ្រងរបស់បុរស ហើយនាងក៏ត្រូវបម្រើបុរសដូចជាបាវបម្រើផងដែរ។ ប៉ុន្តែ ព្រះគម្ពីរមិនបានបង្រៀនគោលគំនិតអំពីការរួមភេទបែបនេះនោះឡើយ។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថា កាលពីដើមដំបូង ឡើយ ព្រះបានបង្កើតការរួមភេទ ដើម្បីឱ្យបុរស និងស្ត្រីបានក្លាយមកជាសាច់តែមួយ ចិត្តតែមួយ និងវិញ្ញាណ តែមួយនៅក្នុងអាពាហ៍ពិពាហ៍របស់ពួកគេ។ ទន្ទឹមគ្នានេះ ស្វាមីមិនត្រូវគ្រប់គ្រងគំនិត និងរូបកាយរបស់ភរិយា ខ្លួននោះឡើយ។ ព្រះគម្ពីរបានបង្រៀនថានៅក្នុងអាពាហ៍ពិពាហ៍ ស្វាមី និងភរិយាបានក្លាយមកជាសាច់តែ មួយ។ ដូច្នេះ​ ខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២១-៣៣ និងខគម្ពីរលោកុប្បត្តិ ២:២៤ គឺជាសេចក្តីពិតសំខាន់ៗនៅក្នុងព្រះគម្ពីរ ដែលបានបង្រៀនយើងអំពរបៀបដែលស្វាមី និងភរិយាគួរតែប្រព្រឹត្ត និងគួរតែស្រឡាញ់គ្នាទៅវិញ ទៅមកនៅក្នុងអាពាហ៍ពិពាហ៍របស់ពួកគេ។

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:៣២ ព្រះបានមានបន្ទូលប្រាប់លោកប៉ុលអំពី «សេចក្តីពិតដ៏អាថ៌កំបាំង» មួយ។ សេចក្តីដ៏អាថ៌កំបាំងនេះគឺជាការបង្រៀនដ៏អស្ចារ្យមួយ ដែលថាសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ព្រះយេស៊ូវចំពោះពួកជំនុំរបស់ទ្រង់ បានជួយឱ្យយើងយល់អំពីអាពាហ៍ពិពាហ៍គ្រីស្ទាន ហើយអាពាហ៍ពិពាហ៍គ្រីស្ទាន នោះ ក៏បានជួយឱ្យយើងយល់អំពីសេចក្តីស្រឡាញ់ ដែលព្រះយេស៊ូវមានចំពោះពួកជំនុំរបស់ទ្រង់ផងដែរ។ នៅពេលដែលយើងប្រៀបធៀបអាពាហ៍ពិពាហ៍គ្រីស្ទានទៅនឹងសេចក្តីស្រឡាញ់ដែលព្រះយេស៊ូវមានចំពោះ ពួកជំនុំរបស់ទ្រង់នោះ យើងនឹងបានយល់កាន់តែប្រសើរឡើង អំពីរបៀបដែលស្វាមី និងភរិយាគួរតែ ស្រឡាញ់គ្នាទៅវិញទៅមក។​ ហើយយើងក៏នឹងបានយល់អំពីទំហំដែលព្រះយេស៊ូវបានស្រឡាញ់យើងនោះដែរ។

តើខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:៣៣ បានជួយឱ្យលោកអ្នកយល់អំពីក្បួនច្បាប់សំខាន់ៗនៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២១-៣២ នោះដោយរបៀបណា? តើលោកអ្នកអាចធ្វើតាមក្បួនច្បាប់សំខាន់ៗទាំងនេះនៅ ក្នុងអាពាហ៍ពិពាហ៍របស់លោកអ្នកនោះដោយរបៀបណា?

ថ្ងៃសុក្រ ១ មិថុនា

ឆ្នាំ ២០២៣

ការសិក្សាបន្ថែម៖​ «សូមអាន Ellen G. White, “Responsibilities of Married Life,” Testimonies for the Church, volume 7, pages 45-50, and “Mutual Obligations,” The Adventist Home, pages 114-120។ អ្នកស្រីអែល្លីន ជី វ៉ៃត៍បានប្រាប់ស្វាមី និងភរិយាឱ្យឈប់ព្យាយាមគ្រប់គ្រងគ្នា។ អ្នកស្រីបាន សរសេរថា «កុំឱ្យព្យាយាមបង្ខំគ្នាឱ្យធ្វើតាមអ្វីដែលលោកអ្នកចង់បាននោះឡើយ។ លោកអ្នកមិនអាចធ្វើ បែបនេះ ហើយរំពឹងចង់ឱ្យអ្នកដទៃបន្តស្រឡាញ់លោកអ្នកនោះឡើយ។ តែត្រូវចេះស្រឡាញ់ ចេះអត់ធ្មត់​ ចេះយកអាសា និងចេះធ្វើល្អចំពោះគ្នាទៅវិញទៅមកវិញ»។ ដកស្រង់ពី Adventist Home, page 118, adapted។

អ្នកស្រីអែល្លីន ជី វ៉ៃត៍បានប្រាប់អំពីអត្ថន័យនៅក្នុងខគម្ពីរកូឡូស ៣:១៨ និងខគម្ពីរអេភេសូរ​៥:២២-២៤។ អ្នកស្រីបានមានប្រសាសន៍ថា «អ្នកដទៃតែងតែសួរសំណួរថា ‘តើនៅក្នុងអាពាហ៍ពិពាហ៍ ភរិយាមានសិទ្ធជ្រើសរើសធ្វើនូវអ្វីដែលនាងចង់ធ្វើដែរឬទេ?’ ព្រះគម្ពីរបានសំដែងថា​ស្វាមីគឺជាមេគ្រួសារ។​ ‘ពួក​ស្រីៗ អើយ ចូរ​ចុះ​ចូល​ចំពោះ​ប្តី​ខ្លួន’ (កូឡូស​៣:១៨)។ បើសិនជាលោកប៉ុលបានបញ្ចប់សេចក្តីបង្គាប់ របស់ព្រះត្រឹមតែប៉ុណ្ណេះនោះ យើងនឹងអាចនិយាយបានថាមនុស្សភាគច្រើននឹងលែងចង់ធ្វើជាភរិយាតទៅទៀតហើយ . . . . ស្វាមីជាច្រើននាក់បានឈប់នៅត្រង់ពាក្យនេះ ‘ពួក​ស្រីៗ អើយ ចូរ​ចុះ​ចូល​ចំពោះ​ ប្តី​ខ្លួន​’។ ប៉ុន្តែ យើងត្រូវតែអានសេចក្តីបង្គាប់របស់ព្រះ តាមរយៈលោកប៉ុលនេះ ឱ្យចប់សិន​ គឺថា ‘ពួក​ស្រីៗ អើយ ចូរ​ចុះ​ចូល​ចំពោះ​ប្តី​ខ្លួន ដូច​ជា​គួរ​គប្បី​ក្នុង​ព្រះអម្ចាស់’ (កូឡូស ៣:១៨)»។ ដកស្រង់ពី Adventist Home, pages 115, 116, adapted។

សំណួរពិភាក្សា

១. តើយ៉ាងណាទៅវិញ ប្រសិនបើមានអ្នកណាម្នាក់និយាយថាខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២១-៣៣ នេះ គឺជា ដំបូន្មានហួសសម័យទៅហើយ ហើយអ្នកគ្រីស្ទានក៏មិនចាំបាច់ធ្វើតាមខនេះដែរនោះ? តើលោកអ្នកនឹង ឆ្លើយដោយរបៀបណា?

២. តើដំបូន្មាននៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២១-៣៣​ នេះបានជួយដល់អ្នកដទៃដែលមានបញ្ហានៅក្នុងអាពាហ៍ពិពាហ៍របស់ពួកគេនោះដោយរបៀបណា?

៣. សូមគិតបន្ថែមទៀត អំពីគោលគំនិតនៃរបៀបដែលស្វាមី និងភរិយាបានក្លាយមកជា «សាច់តែ១» នៅក្នុងអាពាហ៍ពិពាហ៍របស់ពួកគេ។ តើគោលគំនិតនេះបានជួយឱ្យយើងយល់អំពីផែនការដែលព្រះមាន សម្រាប់អាពាហ៍ពិពាហ៍នោះដោយរបៀបណា? តើហេតុអ្វីបានជាគូស្វាមីភរិយាត្រូវតែធ្វើអ្វីដែលពួកគេអាចធ្វើទៅបាន ដើម្បីរក្សាអាពាហ៍ពិពាហ៍របស់ពួកគេយ៉ាងដូច្នេះ?

រឿងខ្លី

ការសួរសុខទុក្ខអ្នកទោសនៅក្នុងប្រទេសអេស៉្បាញ

ការធ្វើការជាមួយនឹងអ្នកទោសគឺជាបំណងប្រាថ្នារបស់ខ្ញុំ។ ខ្ញុំបានចូលរួមនៅក្នុងកម្មវិធីផ្សាយ ដំណឹងល្អនៅតាមពន្ធនាគារនេះ នៅក្នុងតំបន់ដែលខ្ញុំបានបម្រើការជាប៉ាស្ទ័រនោះ ដំបូង នៅក្នុងប្រទេស កូឡុំប៊ីដែលជាស្រុកកំណើតរបស់ខ្ញុំ ប៉ុន្តែ ឥឡូវនេះ ខ្ញុំបានបម្រើនៅក្នុងប្រទេសអេស៉្បាញវិញ។ ខ្ញុំបានចុះ ទៅតាមពន្ធនាគារ៤កន្លែង នៅក្នុងប្រទេសអេស្ប៉ាញ រួមទាំងពន្ធនាគារដែលមានសុវត្ថិភាពសម្រាប់អ្នក ទោសស្រីៗ នៅក្នុងទីក្រុងម៉ាឌ្រីដ (Madrid) នៃប្រទេសអេស្ប៉ាញផងដែរ។ វាត្រូវចំណាយពេលស្នើសុំ មន្ត្រីពន្ធនាគារអស់រយៈពេល៣ឆ្នាំ ទើបគេអនុញ្ញាតឱ្យខ្ញុំចូលទៅក្នុងពន្ធនាគារដែលមានអ្នកទោសស្រីៗ ចំនួន៤០០នាក់នោះ។ នៅទីបំផុត អាជ្ញាធរខាងឯពន្ធនាគារបានអនុញ្ញាតឱ្យខ្ញុំចូលទៅក្នុងពន្ធនាគារជា លើកដំបូងនៅក្នុងឆ្នាំ២០១៩ ហើយខ្ញុំបានចាប់ផ្តើមដឹកនាំកម្មវិធីថ្វាយបង្គំព្រះ ពីម៉ោង៥:៣០ដល់ម៉ោង ៧ល្ងាច ជារៀងរាល់ថ្ងៃព្រហស្បត្តិ៍។ មានអ្នកទោសស្រីតែម្នាក់គត់ ដែលបានបង្ហាញខ្លួននៅក្នុងកម្មវិធីថ្វាយបង្គំព្រះជាលើកដំបូងនោះ។ ប៉ុន្តែ នាងមានចិត្តឆេះឆួលចង់ស្តាប់ខ្ញុំនិយាយណាស់។

ខ្ញុំបានប្រាប់ស្ត្រីនោះថា «ខ្ញុំមានសេចក្តីរីករាយណាស់ ដែលបានជួបអ្នក ដ្បិតការនេះបានធ្វើឱ្យខ្ញុំមានអំណរនៅក្នុងការមកលេងទីនេះ។ ប៉ុន្តែ យើងក៏ត្រូវតែអធិស្ឋាន​ ដើម្បីឱ្យបានជួបមនុស្សថ្មីៗច្រើន នេះទៀតផងដែរ»។ ពួកយើងបានអធិស្ឋានសូមឱ្យព្រះនាំមនុស្សមកចូលរួមកម្មវិធីផ្សាយដំណឹងល្អរបស់យើងជារៀងរាល់ថ្ងៃព្រហស្បត្តិ៍នោះបន្ថែមទៀត។ លុះដល់ថ្ងៃទី៤ នៅពេលដែលខ្ញុំបានទៅដល់ពន្ធនាគារនោះ ខ្ញុំ បានឃើញស្ត្រី១០នាក់កំពុងតែរង់ចាំខ្ញុំ។ សព្វថ្ងៃនេះ មានអ្នកទោសស្រីៗចំនួន៦០នាក់ បានចូលរួមកម្មវិធី នោះជារៀងរាល់អាទិត្យ។ ពួកគេមានអាយុចាប់ពី២២រហូតទៅដល់អាយុប្រហែលជា៧០ឯណោះ។ កម្មវិធី ថ្វាយបង្គំរបស់យើងត្រូវបានបំបែកចេញជា៣ផ្នែក គឺផ្នែកចម្រៀង ផ្នែកអធិស្ឋាន និងផ្នែកខាងឯការចែក រំលែកទីបន្ទាល់ផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ពួកគេ ដែលបានហៅថា «ការឱ្យចំណងជើងទៅលើការអស្ចារ្យរបស់លោក អ្នក» ព្រមទាំងការសិក្សាព្រះគម្ពីរផងដែរ។ នៅពេលដែលខ្ញុំនិយាយទៅកាន់ពួកគេនោះ ខ្ញុំតែងតែរំឮក ពួកគេថាព្រះគឺជាបិតារបស់ពួកគេ ដោយទ្រង់បានគង់នៅឯស្ថានសួគ៌។ ខ្ញុំបាននិយាយថា «ព្រះទតមើល អ្នកទាំងអស់គ្នា ដូចជាបុត្រីរបស់ទ្រង់យ៉ាងដូច្នោះដែរ»។

តាំងពីខ្ញុំបម្រើការជាប៉ាស្ទ័រអស់រយៈពេលប៉ុន្មាននេះមក ខ្ញុំ​មិន​ដែល​បាន​ឃើញ​ការ​ថ្វាយបង្គំ និង​ ការ​សរសើរ​តម្កើងព្រះ ដូច​ជាការថ្វាយបង្គំនៅក្នុងពន្ធនាគារនោះឡើយ។ ការថ្វាយបង្គំ និងការសរសើរ តម្កើងព្រះរបស់ពួកគេពិតជាអស់ពីចិត្តមែន។ ដ្បិតពួកគេមានភាពស្មោះត្រង់ និងភាពប្រាកដប្រជានៅក្នុង សេចក្តីអធិស្ឋានរបស់ពួកគេ។ មានពេល​ខ្លះ ​ខ្ញុំ​​ថែមទាំងចង់​ឱ្យ​ការ​ប្រជុំនៅ​ថ្ងៃ​ព្រហស្បតិ៍​របស់​យើង​នោះឆាប់ មកដល់ ​ជាង​កម្មវិធីថ្វាយបង្គំព្រះនៅក្នុងព្រះវិហារនៅថ្ងៃសប្បាតហ៍ទៀតផង។ ពេលវេលានៃការជួបជុំ របស់យើងមានរយៈពេលខ្លីណាស់ ដូច្នេះហើយ ពួកគេអាចសរសេរទីបន្ទាល់របស់ពួកគេនៅលើក្រដាស មួយសន្លឹក រួចហើយពួកគេត្រូវយកក្រដាសនោះមកឱ្យខ្ញុំ នៅចុងម៉ោងនៃការជួបជុំនោះតែម្តង។ នៅក្នុង ក្រដាសទាំងនោះមានសរសេរពាក្យសរសើរតម្កើង អំពីរបៀបដែលព្រះកំពុងតែផ្លាស់ប្តូរជីវិតរបស់ពួកគេ។ ហើយឥឡូវនេះ ខ្ញុំមានគំនរក្រដាសទាំងនោះយ៉ាងច្រើនសន្ធឹក។

ក៏មានសមាជិកក្រុមជំនុំមួយក្រុមបានទៅសួរសុខទុក្ខដល់អ្នកទោសស្ត្រីៗទាំងនោះ ព្រមទាំង បង្រៀនព្រះគម្ពីរដល់ពួកគេនៅចុងសប្តាហ៍ផងដែរ។ ពួកគេអាចចូលទៅសួរសុខទុក្ខអ្នកទោសស្រីៗទាំងនោះបាន តែពីក្រោយកញ្ចក់ប៉ុណ្ណោះ។ ពីព្រោះអាជ្ញាធរ​មិនបាន​អនុញ្ញាតឱ្យ ពួកគេចូលទៅ ដូចជាខ្ញុំនោះឡើយ។ ទោះជាយ៉ាងនេះក្តី ពួកយើងទាំងអស់គ្នាបានឃើញផលផ្លែនៃការកែប្រែចិត្ត ដោយមានស្ត្រីជាច្រើននាក់ បានថ្វាយ ជីវិតរបស់ពួកគេដល់ព្រះយេស៊ូវ ហើយយើងក៏បានបង្កើតទំនាក់ទំនងជាមួយ សាច់ញាតិរបស់ពួកគេផងដែរ។