«សេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញានៅក្នុងពួកជំនុំ»

ខចងចាំ៖ «ហើយ​ទ្រង់​បាន​ប្រទាន​ឲ្យ​អ្នក​ខ្លះ​បាន​ធ្វើ​ជា​សាវ័ក ខ្លះ​ជា​គ្រូ​អធិប្បាយ ខ្លះ​ជា​គ្រូ​ផ្សាយ​ដំណឹង​ ល្អ ខ្លះ​ជា​គ្រូ​គង្វាល ហើយ​ខ្លះ​ជា​គ្រូ​បង្រៀន ប្រយោជន៍​នឹង​នាំ​ឲ្យ​ពួក​បរិសុទ្ធ​បាន​គ្រប់​លក្ខណ៍​ឡើង សំរាប់​ធ្វើ​ការ​ជំនួយ ហើយ​នឹង​ស្អាង​រូបកាយ​ព្រះគ្រីស្ទ​ឡើង» (អេភេសូរ ៤:១១, ១២)។

- ថ្ងៃសៅរ៍ ទី៥ ខែសីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

...

អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចាំសប្ដាហ៍នេះ៖ អេភេសូរ ៤:១-១៦; អេភេសូរ ៤:៧-១០; អេភេសូរ ៤:១-១៣; អេភេសូរ ៤:១៤។

លោកប៉ុលចាត់ទុករូបកាយរបស់មនុស្សលោកជារូបស័ព្ទមួយ​ ដើម្បីបង្រៀនយើងអំពីមេរៀន ខាងឯវិញ្ញាណ (សូមអានខគម្ពីររ៉ូម ១២:៣-៨ និងកូរិនថូសទី១ ១២:១២-៣១)។ រូបកាយរបស់មនុស្ស លោកត្រូវបានបង្កើតឡើង ដោយផ្នែកជាច្រើន។ ផ្នែកនីមួយៗមានតួនាទីធ្វើខុសៗគ្នា។ ផ្នែកទាំងអស់ ត្រូវតែរួបរួមគ្នាធ្វើការ ដើម្បីរក្សារូបកាយឱ្យមានសុខភាពល្អ។ ពួកជំនុំក៏ដូច្នេះដែរ។ នៅក្នុងពួកជំនុំ មាន សមាជិកជាច្រើន។ សមាជិកនីមួយៗមានជំនាញខុសៗគ្នា។ ពួកគេមានតួនាទីធ្វើផ្សេងៗគ្នានៅក្នុងពួកជំនុំ។ សមាជិកទាំងអស់ត្រូវតែរួបរួមគ្នាធ្វើការ ដើម្បីឱ្យពួកជំនុំមានសុខភាពល្អ។ នៅក្នុងខគម្ពីរ អេភេសូរ ៤:១-១៦ លោកប៉ុលបានប្រើរូបស័ព្ទនៃរូបកាយនេះម្តងទៀត។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ ថាឥឡូវនេះ ព្រះយេស៊ូវគឺជា «សិរសា» នៃពួកជំនុំ។ នៅក្នុងនាមជាសិរសារបស់យើង ព្រះយេស៊ូវបានប្រទានអំណោយទានដល់យើង ដើម្បីជួយឱ្យធ្វើកិច្ចការរួមគ្នានៅក្នុងសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តី សញ្ញា។ សមាជិកនីមួយៗនៃ «រូបកាយ» នេះត្រូវរួបរួមគ្នា ដើម្បីឱ្យពួកជំនុំបានរឹងមាំឡើង។

រូបស័ព្ទនៃរូបកាយដែលមានសុខភាពល្អរបស់លោកប៉ុលនេះ បានជួយឱ្យយើងយល់អំពីផែនការរបស់ព្រះសម្រាប់ពួកជំនុំ គឺថា ព្រះចង់ឱ្យយើងស្ថិតនៅក្នុងសេចក្តីសញ្ញាជាមួយនឹងគ្នាទៅវិញ ទៅមក ហើយទ្រង់ក៏ចង់ឱ្យយើងមានសេចក្តីសុខសាន្តនៅក្នុងព្រះយេស៊ូវផងដែរ។

ថ្ងៃអាទិត្យ ៦ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១-១៦។ តើលោកប៉ុលបានលើកទឹកចិត្តសមាជិកនៃពួកជំនុំឱ្យបានប្រកបដោយសេចក្តីសុខសាន្ត និងឱ្យបានស្ថិតនៅក្នុងសេចក្តីសញ្ញាជាមួយនឹងគ្នានោះដោយរបៀប ណា?

លោកប៉ុលបានចាប់ផ្តើមផ្នែកទី២នៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរអេភេសូរ (ជំពូក៤-៦) ជាមួយនឹងការប្រកាស ដ៏ពិសេសមួយ។ គាត់បានសូមឱ្យសមាជិកនៃពួកជំនុំបានប្រកបដោយសេចក្តីសុខសាន្ត និងស្ថិតនៅក្នុង សេចក្តីសញ្ញាជាមួយនឹងគ្នាទៅវិញទៅមក។ ការប្រកាសរបស់លោកប៉ុលបានចែកចេញជា២ផ្នែក។ ផ្នែកទី១ នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១-៦ លោកបានសូមឱ្យសមាជិកនៃពួកជំនុំបានប្រកបដោយសេចក្តី សុខសាន្តជាមួយនឹងគ្នាទៅវិញទៅមក នៅក្នុងព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ។ លោកប៉ុលបានបង្ហាញយើង អំពីបញ្ជីនៃចំណុច៧យ៉ាងដែលបានជួយឱ្យពួកជំនុំបានប្រកបដោយសេចក្តីសុខសាន្ត និងស្ថិតនៅក្នុងសេចក្តី សញ្ញាជាមួយនឹងគ្នានោះ (អេភេសូរ ៤:៤-៦)។ ផ្នែកទី២ នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៧-១៦ លោកប៉ុល បានមានប្រសាសន៍ថាព្រះយេស៊ូវគឺជាអ្នកដែលបានប្រទានព្រះគុណដល់រាស្ត្ររបស់ទ្រង់។ ព្រះគុណរបស់ព្រះយេស៊ូវបានជួយឱ្យរាស្ត្ររបស់ទ្រង់បានដឹងអំពីរបៀបចែកចាយដំណឹងល្អជាមួយនឹងអ្នកដទៃ (អេភេសូរ ៤:៧-១០)។ សមាជិកនៃពួកជំនុំទាំងអស់បានរួបរួមជួយឱ្យពួកជំនុំនៅតែមានសុខភាពល្អ លូតសាស់ និងក្លាយមកជាក្រុមតែមួយនៅក្នុងព្រះយេស៊ូវ (អេភេសូរ ៤:១១-១៦)។

លោកប៉ុលបានចាប់ផ្តើមបទគម្ពីរអេភេសូរ ជំពូក៤ ជាមួយនឹងការអញ្ជើញមួយ។ លោកប៉ុល បានអញ្ជើញអ្នកគ្រីស្ទានឱ្យ «​រស់​នៅ ​ឲ្យ​បាន​សមរម្យ​នឹង​ការ​ត្រាស់​ហៅ​នោះ» (អេភេសូរ ៤៖១, គខប)។ ពាក្យសរសេរថា «រស់នៅ» នៅក្នុងខនេះ ក៏មានន័យថា «ប្រព្រឺត្ត» ផងដែរ (សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ២: ២, ១០; អេភេសូរ ៤:១៧; អេភេសូរ ៥:២, ៨, ១៥)។ នៅពេលដែលលោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាយើងត្រូវបានត្រាស់ហៅនោះ គាត់ចង់មានន័យថាព្រះបានត្រាស់ហៅយើងឱ្យទទួលយកជំនឿគ្រីស្ទាន ព្រមទាំងធ្វើតាមជំនឿនោះផង (អេភេសូរ ១:១៨; អេភេសូរ ២:៤-៦, ១៣)។ លោកប៉ុលចង់ឱ្យឥរិយាបថ របស់យើងបានបង្ហាញអំពីផែនការរបស់ព្រះនៅក្នុងការសង្គ្រោះមនុស្សលោក (អេភេសូរ ៤:៩, ១០)។ ដូច្នេះហើយ លោកប៉ុលបានសូមឱ្យយើងធ្វើរឿងទាំងនេះ ទើបអាចទៅរកសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តី សញ្ញានៅក្នុងពួកជំនុំ (អេភេសូរ ៤:១-៣)។ លោកប៉ុលក៏បានសូមឱ្យយើង (១) ប្រកបដោយសេចក្តីស្រឡាញ់ (២) សេចក្តីអត់ធ្មត់ និង (៣) ដោយគ្មានអំនួតនៅក្នុងចិត្តរបស់យើង។ សូមក្រឡេកមើលឥរិយាបថទាំង៣យ៉ាងនេះ។

ការបន្ទាបខ្លួន។ លោកប៉ុលបានបកស្រាយអំពីអត្ថន័យនៃការបន្ទាបខ្លួន ឬការដែលគ្មានអំនួត នៅក្នុងចិត្តរបស់យើង (អេភេសូរ ៤:២)។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាមនុស្សបន្ទាបតែងតែជួយដល់អ្នកដទៃ។ មនុស្សបន្ទាបខ្លួនក៏បានគិតថាអ្នកដទៃសំខាន់ជាងខ្លួនគេផងដែរ (ភីលីព ២:៣)។ ការ បន្ទាបខ្លួន និងការមិនមានអំនួតនៅក្នុងចិត្តរបស់លោកអ្នក ពុំមានន័យថាលោកអ្នកមានអារម្មណ៍ថាលោក អ្នកគ្មានតម្លៃនោះឡើយ (សូមអានខគម្ពីរកូឡូស ២:១៨, ២៣)។ ការបន្ទាបខ្លួនមានន័យថាលោកអ្នក បានឃើញតម្លៃនៃអ្នកដទៃ ហើយលោកអ្នកក៏រីករាយនៅក្នុងការបម្រើពួកគេផងដែរ។ វិញ្ញាណនៃសេចក្តីស្រឡាញ់។ លោកប៉ុលក៏បានសូមឱ្យយើងមានចិត្តសុខភាពរាបសា ឬប្រកប ដោយសេចក្តីស្រឡាញ់ផងដែរ (អេភេសូរ ៤:២)។ វិញ្ញាណនៃសេចក្តីស្រឡាញ់គឺសំដៅទៅលើចិត្តសប្បុរស នោះឯង។​ សេចក្តីអត់ធ្មត់។ ចំណុចចុងក្រោយ មនុស្សបន្ទាបខ្លួនគឺជាមនុស្សចិត្តត្រជាក់ ដែលពេញទៅ ដោយសេចក្តីជំនឿ នៅក្នុងគ្រាលំបាកៗ។

ថ្ងៃចន្ទ ៧ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

យើងជាគ្រួសារតែមួយនៅក្នុងព្រះយេស៊ូវគ្រីស្ទ

កាលពីម្សិលមិញ យើងបាននិយាយថាលោកប៉ុលបានបង្ហាញបញ្ជីនៃចំណុចទាំង៧យ៉ាង ដែល បានជួយឱ្យពួកជំនុំបានប្រកបដោយសេចក្តីសុខសាន្ត និងស្ថិតនៅក្នុងសេចក្តីសញ្ញាជាមួយនឹងគ្នាទៅវិញ ទៅមក (អេភេសូរ ៤:៤-៦)។ តើចំណុចទាំង៧យ៉ាងនៅក្នុងបញ្ជីរបស់លោកប៉ុលនោះ គឺជាអ្វីខ្លះ? សូមក្រឡេកមើលបញ្ជីរបស់លោកប៉ុល៖ ១. រូបកាយតែមួយ។ បញ្ជីរបស់លោកប៉ុលបានចាប់ផ្តើមឡើងជាមួយ «រូបកាយតែ១» (អេភេសូរ ៤:៤)។ រូបកាយគឺជារូបស័ព្ទមួយតំណាងឱ្យពួកជំនុំ (អេភេសូរ ៤:១២, ១៦; អេភេសូរ ១:២៣; អេភេសូរ ៥:២៣, ២៩, ៣០)។ ២. វិញ្ញាណតែមួយ។ សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៤។ ៣. សេចក្តីសង្ឃឹមតែមួយ។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាព្រះ «បាន​ហៅ​អ្នក​រាល់​គ្នា​មក ក្នុង​សេចក្តី​សង្ឃឹម​តែ​១» (អេភេសូរ ៤:៤)។ ៤. ព្រះអម្ចាស់តែមួយ។ យោងទៅតាមពាក្យទាំងនេះ លោកប៉ុលចង់សំដៅទៅលើព្រះយេស៊ូវ។ ៥. សេចក្តីជំនឿតែមួយ។ ពាក្យទាំងនេះសំដៅទៅលើការបង្រៀនខាងឯផ្នែកគ្រីស្ទានរបស់យើង (អេភេសូរ ៤:១៣; កូឡូស ១:២៣; កូឡូស ២:៧; កាឡាទី ១:២៣; ធីម៉ូថេទី១ ៤:១, ៦)។ ៦. បុណ្យជ្រមុជទឹក។ (សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:២៦)។ ៧. ព្រះ និងព្រះវរបិតាតែមួយ។ ព្រះគឺជាព្រះវរបិតារបស់យើងទាំងអស់គ្នា។ គាត់បានគ្រប់គ្រង អ្វីៗគ្រប់យ៉ាង។ តើលោកប៉ុលកំពុងតែប្រាប់យើងអំពីសេចក្តីពិតពិសេសអ្វី នៅក្នុងព្រះគម្ពីរអំពីព្រះនោះ? នៅ ក្នុងនាមជាព្រះវរបិតារបស់យើង ព្រះគឺជាអ្នកបង្កើតយើង។ ម្ល៉ោះហើយ បានជាលោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ ថាព្រះបានគ្រប់គ្រងអ្វីៗទាំងអស់នោះ។

លោកប៉ុលបានបង្រៀនយើងពីគោលគំនិតសំខាន់ៗ២យ៉ាង អំពីសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តី សញ្ញានៅក្នុងពួកជំនុំ ​(អេភេសូរ ៤:១-៦)។ ចំណុចទី១ សេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញាបានមកពីចំណុចទាំង៧យ៉ាង ដែលមាននៅក្នុងបញ្ជីរបស់លោកប៉ុល (អេភេសូរ​ ៤:១-៦)។ ចំណុចទី២ ប្រសិនបើ យើងចង់បានសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញានៅក្នុងពួកជំនុំនោះ យើងត្រូវតែអនុវត្តផ្នែករបស់យើង។​ យើងត្រូវតែធ្វើការរួមគ្នាជាមួយនឹងព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ ដើម្បីឱ្យសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញាបាន លូតលាស់ឡើងនៅក្នុងពួកជំនុំ។ យើងអាចនឹងបរាជ័យនៅពេលណាមួយ។ យើងក៏អាចនឹងយំ អំពីកំហុស ដែលយើងបានព្យាយាមធ្វើឱ្យសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញាបានកើតឡើងនៅក្នុងពួកជំនុំនោះដែរ។ ទោះយើងមានកំហុសយ៉ាងណាក៏ដោយ​ ក៏យើងគួរតែរីករាយចំពោះកិច្ចការរបស់ព្រះនៅក្នុងព្រះយេស៊ូវ ផងដែរ។ ព្រះបានធ្វើការនៅក្នុងព្រះយេស៊ូវ ដើម្បីឱ្យសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញាអាចកើតឡើង បាន (អេភេសូរ ៤:៣)។ នៅពេលដែលយើងនឹកចាំពីភាពរីករាយនៅក្នុងកិច្ចការរបស់ព្រះនោះ យើងប្រាកដជាខិតខំធ្វើឱ្យសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញាកើតឡើងជាមិនខាន។​ យើងនឹងបានដឹងថាយើង កំពុងតែធ្វើកិច្ចការរួមគ្នាជាមួយនឹងព្រះ នៅក្នុងព័ន្ធកិច្ចរបស់ទ្រង់ហើយ។

សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៤-៦ ម្តងទៀត។ តើខទាំងនេះបានធ្វើឱ្យយើងមានអារម្មណ៍យ៉ាង ណាដែរ? តើខទាំងនេះគួរតែធ្វើឱ្យយើងមានអារម្មណ៍យ៉ាងដូចម្តេចដែរ នៅពេលដែលយើងនឹកចាំថាព្រះបានទទួលយកយើង ដោយសារតែព្រះយេស៊ូវនោះ?

ថ្ងៃអង្គារ ៨ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ព្រះយេស៊ូវដែលជាអ្នកប្រទានអំណោយទាន

«ទ្រង់​បាន​យាង​ឡើង​ទៅ​ឯ​ស្ថាន​ខ្ពស់ ទ្រង់​បាន​ចាប់ពួក​ឈ្លើយ​នាំ​ទៅ​ជា​ឈ្លើយ ព្រម​ទាំង​ទទួល​ អំណោយ​ទាន​សម្រាប់ចែក​ឲ្យ​ដល់​មនុស្ស គឺ​ដល់​ទាំង​មនុស្ស​បះបោរ​ផង ដើម្បី​ឲ្យ​ព្រះដ៏​ជា​ព្រះយេហូវ៉ា​បាន​ គង់​នៅ​ជា​មួយ​នឹង​គេ» (ទំនុកដំកើង ៦៨:១៨)។ «តែ​មាន​ព្រះគុណ​ផ្តល់​មក​យើង​រាល់​គ្នា​រៀង​រាល់​ខ្លួន តាម​ខ្នាត​អំណោយ​ទាន​នៃ​ព្រះគ្រីស្ទ បាន​ ជា​ទ្រង់​មាន​ព្រះបន្ទូល​ថា «ដែល​បាន​យាង​ឡើង​ទៅ​ស្ថាន​ខ្ពស់ នោះ​ទ្រង់​បាន​ចាប់​ពួក​ឈ្លើយ​នាំ​ទៅ​ជា​ឈ្លើយ ហើយ​បាន​ប្រទាន​អំណោយ​ទាន​ដល់​មនុស្ស» តែ​ដែល​ថា ទ្រង់​យាង​ឡើង​ទៅ​នោះ តើ​មាន​ន័យ ​ដូច​ម្តេច បើ​មិន​មែន​ថា ទ្រង់​បាន​យាង​ចុះ​ទៅ​ដល់​ស្ថាន​ទាប​ក្រោម​ដីជា​មុន​ប៉ុណ្ណោះ ឯ​ព្រះ​ដែល​យាង​ចុះ​ ទៅ​នោះ គឺ​ជា​ព្រះ​ដដែល ដែល​បាន​យាង​ឡើង​ផុត​អស់​ទាំង​ជាន់​នៅ​ស្ថានសួគ៌ ដើម្បី​ឲ្យ​ទ្រង់​បាន​គង់​នៅ​ ពេញ​គ្រប់​ទាំង​អស់» (អេភេសូរ ៤:៧-១០)។ តើនៅក្នុងខទាំងនេះ លោកប៉ុលកំពុងតែមានប្រសាសន៍អំពីអ្វី?

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៧-១០ លោកប៉ុលបានប្រើសម្រង់មតិពីខគម្ពីរទំនុកដំកើង ៦៨:១៨។​ សម្រង់មតិនេះបានបង្ហាញយើងថាព្រះយេស៊ូវក៏ប្រៀបដូចជាមេទ័ពដ៏ខ្លាំងពូកែម្នាក់ ដែលបានច្បាំង ឈ្នះខ្មាំងសត្រូវរបស់ទ្រង់នៅក្នុងសង្គ្រាម។ បន្ទាប់ពីសង្គ្រាមរួច មេទ័ពបានឡើងទៅលើភ្នំ ដែលមានទីក្រុងរបស់ទ្រង់សាងសង់នៅទីនោះ។ មេទ័ពបាននាំឈ្លើយពីសង្គ្រាម ទៅជាមួយនឹងទ្រង់ (សូមអានខគម្ពីរ ទំនុកដំកើង ៦៨:១,​ ២)។ បន្ទាប់មក​ មេដឹកនាំបានប្រមូលរបឹបពីមនុស្សទាំងអស់ដែលបានចាញ់សង្គ្រាម នោះ។ នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៧-១០ លោកប៉ុលបានផ្លាស់ប្តូររូបស័ព្ទនេះបន្តិច។ នៅក្នុងរូបស័ព្ទរបស់ លោកប៉ុលនេះ ព្រះយេស៊ូវគឺជាអ្នកប្រទានអំណោយទានទាំងឡាយ។ តើលោកអ្នកបានឃើញហេតុការណ៍អ្វីបានកើតឡើងដំបូងគេនៅក្នុងខគម្ពីរទំនុកដំកើង ៦៨: ១៨ នោះ? ជាដំបូង ព្រះយេស៊ូវបានយាងទៅឯស្ថានសួគ៌ បន្ទាប់ពីទ្រង់បានរស់ពីស្លាប់ឡើងវិញនោះ (អេភេសូរ ១:២១-២៣)។ បន្ទាប់មក ព្រះយេស៊ូវបានយាងត្រឡប់មកផែនដីវិញ​ ព្រមទាំងប្រទានអំណោយ ទានដល់រាស្ត្ររបស់ទ្រង់ផងដែរ។​ព្រះយេស៊ូវបានរក្សាសេចក្តីសន្យារបស់ទ្រង់ទាំងអស់។​ រូបស័ព្ទទាំងនេះគឺជាវិធីសាស្ត្ររបស់លោកប៉ុលនៅក្នុងការបង្ហាញយើង អំពីថ្ងៃបុណ្យទី៥០។​ ថ្ងៃបុណ្យទី៥០គឺជាពេល វេលាមួយ នៅពេលដែលព្រះបានចាក់ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធរបស់ទ្រង់មកលើពួកជំនុំ (សូមអានបទគម្ពីរ កិច្ចការ ជំពូក២)។ លោកប៉ុលបានប្រាប់យើង អំពីសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរនេះ នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ​ ៤: ១១, ២២)។ ខទាំងនេះបានបង្ហាញថាអំណោយទានដែលព្រះយេស៊ូវបានប្រទានដល់ពួកជំនុំរបស់ទ្រង់ នោះ​ គឺជាអំណោយទានមកពីព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ។ «ព្រះយេស៊ូវបានយាងទៅឯស្ថានសួគ៌ បន្ទាប់ពីទ្រង់បានឈ្នះរួចមក។ ព្រះយេស៊ូវបានប្រទាន អំណោយទានដល់ពួកសិស្សរបស់ទ្រង់។​ បន្ទាប់ពីព្រះយេស៊ូវបានយាងទៅស្ថានសួគ៌ហើយនោះ ព្រះបាន រក្សាសេចក្តីសន្យារបស់ទ្រង់។ ទ្រង់បានបញ្ជូនព្រះវិញ្ញាណរបស់ទ្រង់មកកាន់ពួកជំនុំ។ ការយាងមករបស់ ព្រះវិញ្ញាណ ក៏ប្រៀបដូចជាខ្យល់បក់កំហុកយ៉ាងដូច្នោះដែរ ដោយបានបំពេញកន្លែងទាំងមូល ដែលពួក សិស្សរបស់ព្រះយេស៊ូវបានរង់ចាំនោះ។ តើមានអ្វីបានកើតឡើង? គឺមានមនុស្សរាប់ពាន់នាក់បានទទួល យកព្រះយេស៊ូវនៅក្នុងរយៈពេលត្រឹមតែមួយថ្ងៃប៉ុណ្ណោះ»។ ដកស្រង់ពី Ellen G. White, Ye Shall Receive Power, page 158, adapted។

តើលោកអ្នកបានរកឃើញនូវការកម្សាន្តចិត្តអ្វីដែរ ពីខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៦-១០ នេះ? តើខទាំង

ថ្ងៃពុធទ ២៨ មិថុនា

ឆ្នាំ ២០២៣

អំណោយទានមកពីព្រះយេស៊ូវ

លោកប៉ុលបានប្រើខគម្ពីរទំនុកដំកើង ៦៨:១៨ ដើម្បីបង្ហាញយើងថាព្រះយេស៊ូវបានប្រទាន អំណោយទានដល់រាស្ត្ររបស់ទ្រង់ បន្ទាប់ពីទ្រង់បានរស់ពីស្លាប់ឡើងវិញ និងបានយាងទៅឯស្ថានសួគ៌ នោះ។​ តើព្រះយេស៊ូវបានប្រទានអំណោយទានអ្វីខ្លះ? តើហេតុអ្វីបានជាព្រះយេស៊ូវប្រទានអំណោយទានទាំងនេះយ៉ាងដូច្នេះ? សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១១-១៣ សម្រាប់ចម្លើយ។

លោកប៉ុលបានដាក់ឈ្នោះមនុស្សទាំង៤ក្រុមដែលព្រះយេស៊ូវបានប្រទាន ទុកជា «អំណោយ ទាន» ដល់ពួកជំនុំ។ ក្រុមទាំងនេះត្រូវបានរាប់បញ្ចូលទាំង៖ (១) ពួកមេដឹកនាំនៃពួកជំនុំ (២) ពួកហោរា (៣) អ្នកអធិប្បាយពីកន្លែងមួយទៅកន្លែងមួយ និង (៤) អ្នកគង្វាល ឬប៉ាស្ទ័រ និងគ្រូបង្រៀននៅក្នុងព្រះវិហារ តាមតំបន់។ ព្រះយេស៊ូវបាន «នាំ​ឲ្យ​ពួក​បរិសុទ្ធ​បាន​គ្រប់​លក្ខណ៍​ឡើង សម្រាប់ធ្វើ​ការ​ជំនួយ ហើយ​នឹង​ស្អាង​ រូបកាយ​ព្រះគ្រីស្ទ​ឡើង» (អេភេសូរ ៤:១២)។ ព្រះយេស៊ូវក៏បានប្រទានអំណោយទាន «ទាល់​តែ​យើង​រាល់​គ្នា​បាន​រួបរួម ខាង​ឯ​សេចក្តី​ជំនឿ​រួច​ជា​ស្រេច ហើយ​បាន​ស្គាល់​ព្រះរាជបុត្រា​នៃ​ព្រះ ដូច​គ្នា​ទាំង​អស់ [ដែរ] គឺ​ដល់​បាន​ពេញ​ជា​មនុស្ស ហើយ​ដល់​ខ្នាត​កម្ពស់នៃ​សេចក្តី​ពោរពេញ​ផង​ព្រះគ្រីស្ទ» (អេភេសូរ ៤: ១៣)។

ខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១៣ សំខាន់ណាស់ សម្រាប់អ្នកសេវេនដេយអាត់វេនទីស្ទដំបូង។​ ពួកគេមានចម្ងល់អំពីអំណោយទានខាងឯវិញ្ញាណរបស់អ្នកស្រីអែល្លីន ជីវ៉ៃត៍។ ពួកគេបានសួរថា «តើព្រះគម្ពីរ មិនបានសំដែងថាពួកហោរាមានត្រឹមតែនៅក្នុងអំឡុងនៃសម័យគម្ពីរសញ្ញាថ្មីទេឬអី? ឬមួយក៏ព្រះនៅតែ បន្តប្រទានពួកហោរាដល់ពួកជំនុំរបស់ទ្រង់ក្រោយៗមកទៀត បន្ទាប់ពីសម័យគម្ពីរសញ្ញាថ្មីនេះទៀត? អ្នកអាត់វេនទីស្ទដំបូងបានរកឃើញចម្លើយនៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១៣ នេះឯង។ ក្បួនច្បាប់សំខាន់ នៅក្នុងខនេះ ក៏អាចប្រៀបធៀបទៅនឹងរូបស័ព្ទអំពីកាប់ពីទែនកប៉ាល់បានដែរ។ កាប់ពីទែនកប៉ាល់ត្រូវ តែធ្វើតាមបទបញ្ជា មុនពេលដែលគាត់បើកកប៉ាល់របស់គាត់ចេញទៅ។ នៅពេលដែលកប៉ាល់ជិតទៅ ដល់កំពង់ផែនោះ កាប់ពីទែនបានដឹងថានឹងមានអ្នកប្រាប់ផ្លូវម្នាក់ឡើងមកលើកប៉ាល់របស់គាត់ ដើម្បីនឹងជួយនាំកប៉ាល់នោះទៅឱ្យដល់កំពង់ផែ។ កាប់ពីទែនកប៉ាល់ត្រូវតែអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកប្រាប់ផ្លូវឡើងមក លើកប៉ាល់របស់គាត់។ កាប់ពីទែនត្រូវធ្វើតាមអ្នកប្រាប់ផ្លូវនោះ។ អ្នកប្រាប់ផ្លូវគឺជារូបស័ព្ទមួយតំណាង ឱ្យហោរាមកពីព្រះ។ រីឯកាប់ពីទែនកប៉ាល់វិញនោះ​ គឺជារូបស័ព្ទតំណាងឱ្យអ្នកស្មោះត្រង់សេវេនដេយ អាត់វេនទីស្ទ។ «តើអ្នកណាខ្លះនឹងធ្វើតាមបទបញ្ជានៅក្នុងការបើកបរកប៉ាល់នោះ? គឺជាអ្នកដែលបាន បដិសេធអ្នកប្រាប់ផ្លូវនោះ? ឬក៏ជាអ្នកដែលបានទទួលយកអ្នកប្រាប់ផ្លូវម្នាក់នោះ ដូចដែលពួកគេត្រូវបានបង្គាប់ឱ្យធ្វើនោះ? លោកអ្នកគឺជាវិនិច្ឆ័យ»។ ដកស្រង់ពី Uriah Smith។ «តើពួកយើងបានបោះបង់ ព្រះគម្ពីរទៅគាំទ្រដល់ការបើកសំដែង [របស់អ្នកស្រីអែល្លីន វ៉ៃត៍] ដែរឬទេ?»។ ដកស្រង់ពី The Advent Review and Sabbath Herald, January 13, 1863, page 52, adapted។

សូមអានខគម្ពីរអេសាយ ៥:៤។ នៅក្នុងខនេះ ព្រះអម្ចាស់បានមានបន្ទូលថា «តើ​គួរ​ឲ្យ​អញ​ធ្វើ​អ្វី​ទៀត​ដល់​ចំការ​ទំពាំងបាយជូរ​របស់​អញ ដែល​អញ​លះបង់​មិន​បាន​ធ្វើ​នោះ [ដែរឬទេ?]»។ ចំការទំពាំងបាយជូរគឺជារូបស័ព្ទមួយតំណាងឱ្យពួកជំនុំរបស់ព្រះ។ តើព្រះបានប្រទានអំណោយទានអ្វីខ្លះដល់ ពួកជំនុំរបស់យើង? តើសំណេររបស់អ្នកស្រីអែល្លីន ជីវ៉ៃត៍គឺជាផ្នែកនៃអំណោយរបស់ព្រះដល់យើងនោះ ដោយរបៀបណា?

ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ១០ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ក្លាយជាគ្រីស្ទានដែលល្អប្រសើរ និងរឹងមាំជាងមុន

តើមានគ្រោះថ្នាក់អ្វីខ្លះ ដែលបានរារាំងពួកជំនុំមិនឱ្យលូតលាស់នោះ? សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១៤ សម្រាប់ចម្លើយ។

លោកប៉ុលបានដាស់តឿនសមាជិកនៃពួកជំនុំទាស់នឹងការបង្រៀនខុសឆ្គង ហើយនិងការបោក បញ្ឆោតដ៏បុិនប្រសប់? ព្រះបានមានបន្ទូលតាមរយៈលោកប៉ុលថា «ដូច្នេះ យើង​មិន​មែន​ជា​កូន​ក្មេង​ដែល​រេរា ត្រូវ​ខ្យល់​នៃ​គោល‌លទ្ធិ​នានា​ផាត់​ចុះ​ផាត់​ឡើង​នោះ​ទៀត​ឡើយ ហើយ​ក៏​លែង​ចាញ់​បោក ឬ​ចាញ់កល‌ល្បិច​ មនុស្ស​ដែល​ពូកែ​នាំ​ឲ្យ​វង្វេង​នោះ​ទៀត​ដែរ» (អេភេសូរ ៤:១៤, គខប)។

លោកប៉ុលបានជឿថាភាពមិនចុះសម្រុងគ្នាកើតមកពីគោលគំនិតខុសឆ្គង។ សេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរបានធ្វើឱ្យពួកជំនុំរឹងមាំ ហើយក៏បាននាំមកនូវភាពចុះសម្រុងផងដែរ។ ប៉ុន្តែ ការបង្រៀន​ និងគោលគំនិតខុសឆ្គងបានធ្វើឱ្យពួកជំនុំចុះខ្សោយ ហើយក៏បានធ្វើឱ្យមានការបាក់បែកផងដែរ។ ដូច្នេះ ការ បង្រៀនខុសឆ្គងគឺជារឿងអាក្រក់។ ហេតុដូច្នេះហើយ​ បានជាសមាជិកនៃពួកជំនុំត្រូវតែបដិសេធចំពោះ ការបង្រៀនខុសឆ្គង។ ពួកគេត្រូវតែទទួលយកសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរពីគ្រូដែលពួកគេអាចជឿទុកចិត្តបាន (អេភេសូរ ៤:១១)។ បន្ទាប់មក ពួកជំនុំនឹងលូតលាស់ឡើងនៅក្នុងព្រះគ្រីស្ទយេស៊ូវ (អេភេសូរ ៤:១២, ១៣; សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១៥, ១៦)។

តើពួកជំនុំមានសុខភាពល្អ ដូចគ្នាទៅនឹងរូបកាយដែលមានសុខភាពល្អនោះដោយរបៀបណា? សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១៥, ១៦ សម្រាប់ចម្លើយ។

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១-១៦ លោកប៉ុលបានសូមឱ្យពួកជំនុំធ្វើរឿងគ្រប់យ៉ាង ដែលពួកគេ អាចធ្វើទៅបាន ដើម្បីឱ្យពួកគេមានសេចក្តីសុខសាន្ត និងស្ថិតនៅក្នុងសេចក្តីសញ្ញាជាមួយនឹងគ្នាទៅវិញ ទៅមក។ មែនហើយ ព្រះបានសន្យាថាទ្រង់នឹងប្រទានឱ្យយើងនូវសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញានៅ ក្នុងពួកជំនុំ (អេភេសូរ ៤:៤-៦)។ ទន្ទឹមគ្នានេះ យើងក៏ត្រូវតែព្យាយាមធ្វើការ ដើម្បីឱ្យសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញានេះបានកើតឡើងផងដែរ (អេភេសូរ ៤:៣)។ វិធីមួយដែលយើងអាចទទួលបានសេចក្តី សុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញានោះ គឺដោយការធ្វើនូវកិច្ចការដែលព្រះបានប្រទានដល់យើងម្នាក់ៗនៅក្នុង ពួកជំនុំ (អេភេសូរ ៤:៧-១៦)។ យើងម្នាក់ៗគឺជាផ្នែកនៃពួកជំនុំរបស់ព្រះ។ ដូច្នេះហើយ យើងគួរតែអនុវត្ត ផ្នែករបស់យើង ដើម្បីគាំទ្រដល់សុខភាព និងការលូតលាស់របស់ពួកជំនុំ (អេភេសូរ ៤:៧, ១៦)។ ព្រះក៏ ចង់ឱ្យយើងទទួលបានព្រះពរ តាមរយៈកិច្ចការដែលទ្រង់បានប្រទានដល់ពួកមេដឹកនាំ ពួកហោរា អ្នកអធិប្បាយពីកន្លែងមួយទៅកន្លែងមួយ ប៉ាស្ទ័រ និងគ្រូបង្រៀនផងដែរ (អេភេសូរ ៤:១១)។ សមាជិកទាំង អស់នេះបានរួបរួមគ្នាធ្វើការ (អេភេសូរ ៤:១៦) ព្រមទាំងបានជួយឱ្យពួកយើងទាំងអស់គ្នាដែលជាពួកជំនុំនេះ បានលូតលាស់ឡើងនៅក្នុងព្រះយេស៊ូវដែលជាមេដឹកនាំយើងនោះផងដែរ (អេភេសូរ ៤:១៣, ១៥)។

តើសព្វថ្ងៃនេះ មានការបង្រៀនខុសឆ្គងអ្វីខ្លះ នៅក្នុងពួកជំនុំរបស់យើង? តើយើងអាចប្រកាន់ ជំហរទាស់នឹងគោលគំនិតទាំងនោះដោយរបៀបណា?

ថ្ងៃសុក្រ ១១ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ការសិក្សាបន្ថែម៖ យោបល់២ខាងក្រោមនេះ នឹងជួយយើងឱ្យយល់ខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៧-១០ កាន់តែ ប្រសើរឡើង៖

១. របៀបយល់ខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៩។ គម្ពីរខ្លះបានចែងថាព្រះបានយាងចុះមកផែនដីនេះ មុន ពេលដែលទ្រង់បានយាងទៅស្ថានសួគ៌នោះ (សូមអានគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៩, គខប)។ គម្ពីរខ្លះទៀតបានចែង ថាព្រះយេស៊ូវបានយាងទៅស្ថានសួគ៌ និងបានយាងទៅចុះទៅដល់ស្ថានទាបក្រោមដី ប៉ុន្តែ គម្ពីរទាំងនោះ មិនបានចែងថានៅក្នុងរឿងទាំង២ុយ៉ាងនេះ ព្រះយេស៊ូវបានធ្វើរឿងមួយណានោះឡើយ។ ទំនុកដំកើង ៦៨: ១៨ បានជួយឱ្យយើងយល់នូវអ្វីដែលលោកប៉ុលចង់បង្ហាញនៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៩ ដូចដែលយើងបាន ឃើញនៅក្នុងមេរៀននៅថ្ងៃអង្គារយ៉ាងដូច្នោះដែរ។ នៅក្នុងខគម្ពីរទំនុកដំកើង ៦៨:១៨ ព្រះយេស៊ូវបាន ឡើងទៅស្ថានសួគ៌ បន្ទាប់ពីទ្រង់បានរស់ពីស្លាប់ឡើងវិញ។​ បន្ទាប់មក ព្រះយេស៊ូវបានយាងចុះមកផែនដី នេះ ជាតួអង្គនៃព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ។

២. ពួកឈ្លើយនៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៨។ នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៨ លោកប៉ុលបានប្រើ ផ្នែកនៃសម្រង់មតិមួយពីខគម្ពីរទំនុកដំកើង ៦៨:១៨ យ៉ាងដូច្នេះថា «ដែល​បាន​យាង​ឡើង​ទៅ​ស្ថាន​ខ្ពស់ នោះ​ទ្រង់​បាន​ចាប់​ពួក​ឈ្លើយ​នាំ​ទៅ​ជា​ឈ្លើយ ហើយ​បាន​ប្រទាន​អំណោយ​ទាន​ដល់​មនុស្ស» (អេភេសូរ ៤: ៨)។ តើឈ្លើយដែលព្រះយេស៊ូវបានឈ្នះនោះជាអ្នកណា? គម្ពីរគខប ដែលជាគម្ពីរខ្មែរបច្ចុប្បន្នបានសរសេរ ខនេះយ៉ាងដូច្នេះថា៖ «ព្រះអង្គ​បាន​នាំ​ពួក​ជាប់​ជា​ឈ្លើយ​ទៅ​ជា​មួយ» (អេភេសូរ ៤:៨)។ អ្នកអាត់វេនទីស្ទ ជាច្រើននាក់បានគិតថាខនេះមានន័យថាព្រះយេស៊ូវបានយកមនុស្សមួយក្រុមដែលបានរស់ពីស្លាប់ឡើងវិញជាមួយនឹងទ្រង់នោះ ទៅស្ថានសួគ៌ (ម៉ាថាយ ២៧:៥១-៥៣)។ ព្រះយេស៊ូវបាននាំអំណោយមួយទៅ ថ្វាយព្រះវរបិតារបស់ទ្រង់ នៅពេលដែលទ្រង់ទៅដល់ទីជំនុំជម្រះនៅឯស្ថានសួគ៌នោះ (សូមអាន The SDA Bible Commentary, volume 6, 1022; The Desire of Ages, pages 785, 786)។ ទន្ទឹម គ្នានេះ ខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៨ ក៏អាចមានន័យថាព្រះយេស៊ូវបានឈ្នះសង្គ្រាមទាស់នឹងសាតាំង ហើយ និងពួកទេវតារបស់វាផងដែរ (សូមអានខគម្ពីរកូឡូស ២:១៥)។ ដូច្នេះ សាតាំង និងពួកទេវតារបស់វាគឺ ប្រៀបដូចជាឈ្លើយរបស់ព្រះយេស៊ូវយ៉ាងដូច្នោះដែរ។

សំណួរពិភាក្សា

១. សូមប្រៀបធៀបបញ្ជីនៃ «អំណោយទានខាងឯវិញ្ញាណ» នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១១ ជាមួយនឹង បញ្ជីនៅក្នុងកូរិនថូសទី១ ១២:៤-១១, ២៧-៣០; រ៉ូម ១២:៤-៨ និងពេត្រុសទី១ ៤:១០, ១១។ តើបញ្ជី នេះមានចំណុចអ្វីខ្លះ?

២. លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាការបង្រៀនខុសឆ្គងក៏ប្រៀបដូចជាខ្យល់គំហុកផងដែរ (អេភេសូរ ៤:១៤)។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាយើងមិនគួរអនុញ្ញាតឱ្យខ្យល់ទាំងនេះគ្រប់គ្រងយើង ឬបំផ្លាញ យើងនោះឡើយ។ តើយើងអាចការពារខ្លួនយើង និងការពារសមាជិកដទៃទៀតនៅក្នុងពួកជំនុំ ចេញពីការបង្រៀនខុសឆ្គងទាំងឡាយដោយរបៀបណា?

៣. នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ លោកប៉ុលបានសង្កត់ធ្ងន់ទៅលើតម្រូវការខាងឯសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តី សញ្ញានៅក្នុងពួកជំនុំ។ តើយើងគួរតែយល់ស្របតាមគ្នាគ្រប់ពេលវេលាដែរឬទេ? តើមានកាលៈទេសៈ ណាមួយ ដែលការយល់ស្របគ្នាមិនមែនជាត្រឹមត្រូវនោះដែរឬទេ? ប្រសិនបើមែន សូមពន្យល់មូលហេតុ និងកាលៈទេសៈដែលយើងមិនគួរស្របតាមគ្នានោះ។

រឿងខ្លី

បានលះបង់ពិតប្រាកដដែរឬទេ? វគ្គ៤

ប្រហែលមួយឆ្នាំបានកន្លែងផុតទៅ។ នាងអាល់មីរ៉ាបានអធិស្ឋាន និងអានព្រះគម្ពីរជារៀងរាល់ យប់ ដើម្បីការពារកុំឱ្យអារក្សមករកនាង។ នាងបានចូលព្រះវិហារជារៀងរាល់ថ្ងៃសប្បាតហ៍ ទាំងរងនូវ ការបៀតបៀនយ៉ាងឈឺចាប់ រួមទាំងការគំរាមកំហែងពីឪពុកម្តាយ សាច់ញាតិ និងអ្នកជិតខាងផងដែរ។ ប៉ុន្តែ ជីវិតរបស់នាងដែលនៅសេសសល់នេះនៅតែមិនបានផ្លាស់ប្តូរ។ នាងបានទៅសាលានៅចុងសប្តាហ៍ ហើយនាងក៏តែងតែទៅជប់លៀងជាមួយនឹងមិត្តភក្តិនៅឯក្លឹបនៅពេលយប់ និងចុងសប្តាហ៍ផងដែរ។

នៅអាយុ១៨ឆ្នាំ នាងអាល់មីរ៉ាបានឈានទៅដល់ផ្លូវបំបែកនៅក្នុងជំនឿគ្រីស្ទានរបស់នាង។ នាងបានឆ្ងល់សំណួរមួយ ដែលនាងមិនអាចឆ្លើយបាន។ នាងមិនអាចយល់ថាហេតុអ្វីបានជាព្រះគម្ពីរ ចែងថាការសុគតរបស់ព្រះគឺជាការលះបង់ទៅវិញនោះ។ ចំពោះនាង ការសុគតរបស់ព្រះយេស៊ូវហាក់ ដូចជាមិនមែនជាការលះបង់ទាល់តែសោះ។​ ដ្បិតនៅពេលដែលទ្រង់ត្រូវគេវាយ និងត្រូវគេឆ្កាងយ៉ាង ព្រៃផ្សៃនោះ ទ្រង់បានជ្រាបថាទ្រង់នឹងរស់ឡើងវិញម្តងទៀត ដូច្នេះ តើហេតុអ្វីបានជាការសុគតរបស់ទ្រង់ គឺជាការលះបង់យ៉ាងដូច្នេះ? ផ្ទុយទៅវិញ នាងអាល់មីរ៉ាបានប្រឈមនឹងការបៀតបៀនជារៀងរាល់ថ្ងៃ សប្បាតហ៍ ហើយនាងបានប្រាប់ថានាងបានលះបង់ទំនាក់ទំនងរបស់នាងជាមួយនឹងឪពុកម្តាយ សាច់ញាតិ និងមិត្តភក្តិរបស់នាង ដើម្បីព្រះយេស៊ូវ។ នាងមិនថារឿងរបស់នាងនឹងត្រូវបញ្ចប់យ៉ាងណានោះទេ។ នាងហាក់ដូចជាបានលះបង់ច្រើនជាងព្រះយេស៊ូវទៅទៀត។ នាងបានអធិស្ឋានសូមចម្លើយ ទាំងងឿង ឆ្ងល់។ នាងបាននិយាយថា «ឱព្រះយេស៊ូវអើយ ទូលបង្គំបានអាននៅក្នុងព្រះគម្ពីរថាទូលបង្គំត្រូវតែទូលប្រាប់ទ្រង់អំពីកង្វល់របស់ទូលបង្គំ​ ហើយទ្រង់ នឹងឆ្លើយតបដល់ទូលបង្គំ នេះគឺជាអ្វីដែលទូលបង្គំ ចង់ទូលសូម គឺថា ទូលបង្គំនឹងអានអំពីជីវិតរបស់ទ្រង់ នៅក្នុងកណ្ឌគម្ពីរនៃដំណឹងល្អ ព្រមទាំងអានសៀវភៅ ព្រះនៃសេចក្តីស្រឡាញ់ជារៀងរាល់ថ្ងៃផងដែរ។ ដូច្នេះហើយ សូមទ្រង់បង្ហាញទូលបង្គំអំពីអត្ថន័យនៃការសុគតរបស់ទ្រង់នៅលើឈើឆ្កាង ព្រមទាំងបង្ហាញទូលបង្គំអំពីមូលហេតុថាហេតុអ្វីបានជាការលះបង់ របស់ទ្រង់អស្ចារ្យនោះផង»។ នាងអាល់មីរ៉ាមិនចង់អានព្រះគម្ពីរ ឬសៀវភៅព្រះនៃសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ អ្នកស្រីអែល្លីន ជីវ៉ៃត៍នោះឡើយ ប៉ុន្តែ នាងត្រូវតែបង្ខំចិត្តអានសៀវភៅទាំង២ក្បាលនោះជារៀងរាល់ថ្ងៃ។ ដំបូង នាងបានព្យាយាមប្រឆាំងទាស់នឹងភាពខ្ជិលរបស់នាង ខណៈពេលដែលនាងអានសៀវភៅទាំងនោះ។ នាងពុំមានទំនាក់ទំនងជាមួយនឹងព្រះយេស៊ូវនោះឡើយ។ ទោះបីជានាងបានថ្វាយបង្គំនៅថ្ងៃសប្បាតហ៍ ក៏ដោយ ក៏នាងនៅតែរស់នៅទៅតាមរបៀបនាងដដែល នៅចុងសប្តាហ៍។ នាងអាល់មីរ៉ាបានបន្តអាន សៀវភៅទាំងនោះ ហើយនាងរកឃើញចម្លើយមួយ។ នាងបានអាននៅក្នុងសៀវភៅព្រះនៃសេចក្តីស្រឡាញ់ យ៉ាងដូច្នេះថា៖ «សាតាំងបានពញ្ញាក់ព្រះយេស៊ូវជាមួយនឹងសេចក្តីល្បួងដ៏កាចសាហាវរបស់វា។ ព្រះអង្គ សង្គ្រោះមិនអាចទតឃើញពីខ្លោងទ្វារនៃសេចក្តីស្លាប់បានឡើយ។ សេចក្តីសង្ឃឹមមិនបានបង្ហាញទ្រង់ថាទ្រង់នឹងក្លាយទៅជាអ្នកគ្រប់គ្រង បន្ទាប់ពីទ្រង់បានរស់ពីស្លាប់ឡើងវិញ ឬប្រាប់ទ្រង់អំពីតង្វាយដែល ព្រះវរបិតានឹងទទួលយកនោះឡើយ។ ទ្រង់បានព្រួយព្រះទ័យខ្លាចក្រែងអំពើបាបនោះជាទីស្អប់ខ្ពើមបំផុត ដល់ព្រះ ដោយនាំឱ្យទ្រង់ និងព្រះវរបិតាទ្រង់ត្រូវបែកពីគ្នាជារៀងរហូតនោះ» (p.753)។ នេះគឺជាចម្លើយឆ្លើយតបទៅនឹងសំណួររបស់នាង។ ព្រះយេស៊ូវក៏ធ្លាប់ព្រួយព្រះទ័យថាទ្រង់ នឹងសុគតជារៀងរហូតនោះដែរ ប៉ុន្តែ ទ្រង់បានត្រៀមលក្ខណៈទទួលហានិភ័យជំនួសជាស្រេច។ ព័ត៌មាន នេះបានប្រាប់នាងថាទ្រង់ក៏មិនបានជ្រាបថាចុងបញ្ចប់នឹងទៅជាយ៉ាងណា ដូចដែលនាងមិនបានដឹងថារឿង នាងវិញ។ ដោយមានការភ្ញាក់ផ្អើលចំពោះសេចក្តីស្រឡាញ់ដ៏គ្មានទីបញ្ចប់នេះ បាននាំឱ្យនាងអធិស្ឋានយ៉ាងអស់ពីចិត្តយ៉ាងដូច្នេះថា៖ «ឱព្រះយេស៊ូវអើយ បើ ទោះបីជាគ្មានអ្នកណាម្នាក់ដើរតាមទ្រង់ក៏ដោយ ក៏ទូលបង្គំនៅ តែដើរតាមទ្រង់ ជានិច្ច»។ នាងបានសម្រេចចិត្តថ្វាយជីវិតរបស់នាងដល់ព្រះយេស៊ូវ តាមរយៈ ពិធីបុណ្យជ្រមុជទឹក។