«ព្រះយេស៊ូវបានផ្លាស់ប្តូរជីវិត និងពាក្យសម្តីរបស់យើង»

ខចងចាំ៖ «ថា​ខាង​ឯ​កិរិយា​ប្រព្រឹត្ត​កាល​ពី​ដើម នោះ​ត្រូវ​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​បាន​ដោះ​មនុស្ស​ចាស់ ដែល​តែង​តែ​ខូច​ទៅ តាម​សេចក្តី​ប៉ងប្រាថ្នា​របស់​សេចក្តី​ឆបោក​ចោល​ចេញ ហើយ​ឲ្យ​គំនិត​ក្នុង​ចិត្ត​បាន​កែ​ ប្រែ​ជា​ថ្មី​ឡើង ព្រម​ទាំង​ប្រដាប់​ខ្លួន ដោយ​មនុស្ស​ថ្មី​វិញ ដែល​កើត​មក​ក្នុង​សេចក្តី​សុចរិត ហើយ​ក្នុង​សេចក្តី​បរិសុទ្ធ​របស់​ផង​សេចក្តី​ពិត តាម​ភាព​ព្រះ» (អេភេសូរ ៤:២២-២៤)។

ថ្ងៃសៅរ៍ ទី១២ ខែសីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

...

អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចាំសប្ដាហ៍នេះ៖ អេភេសូរ ៤:១៧-៣២; អេភេសូរ ៤:២០-២៤; អេភេសូរ ៤:២៥-២៩; អេភេសូរ ៤:៣០។

លោកចូសេ អេណូតូនីយ៉ូ (Jose Anotonio) គឺជាមនុស្សគ្មានផ្ទះសំបែង។ គាត់បានរស់នៅ តាមដងផ្លូវនៅក្នុងទីក្រុងផាល់ម៉ា (Palma) នៃប្រទេសអេស្ប៉ាញអស់រយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំ។ លោក ចូសមានសក់វែងពណ៌ប្រផេះ​ជាមួយនឹងពុកមាត់ស្រមាម។ ដូច្នេះហើយ​ បានជាគាត់មើលទៅចាស់ ជាងអាយុ៥៧ឆ្នាំរបស់គាត់។ នៅពេលនោះ មានស្ត្រីម្ចាស់ហាងកាត់សក់ម្នាក់ បានឃើញលោកចូសេ នៅលើដងផ្លូវ។ ស្ត្រីម្នាក់នោះមានឈ្មោះថាសាល់វ៉ា (Salva)។ សាល់វ៉ាបានផ្តល់នូវការកាត់សក់ និង តម្រឹមពុកមាត់ឱ្យគាត់ ដោយមិនគិតថ្លៃ។

លោកចូសេបានយល់ព្រមឱ្យនាងសាល់វ៉ាជួយដល់គាត់។ លោកចូសេបានអង្គុយនៅលើ កៅអ៊ីមួយ នៅក្នុងហាងដ៏ស្រស់ស្អាតរបស់នាងសាល់វ៉ា។ កូនជាងរបស់នាងសាល់វ៉ាបានកាត់ និងលាប ថ្នាំសក់ឱ្យគាត់។ បន្ទាប់មក ពួកគេបានតម្រឹមពុកមាត់របស់គាត់។ បន្ទាប់មកទៀត លោកចូសេបានទទួលសំលៀកបំពាក់មួយថ្មីមួយឈុត។ លោកចូសេបានអង្គុយនៅមុខកញ្ចក់​មួយ បន្ទាប់ពីកាត់សក់ រួច។ នៅពេលដែលគាត់បានឃើញខ្លួនគាត់យ៉ាងដូច្នោះ គាត់បានស្រក់ទឹកភ្នែក។ គាត់បានសួរខ្លួ​នឯង ថា «តើនេះជាខ្ញុំមែនទេ? មើលទៅដូចជាខុសប្លែកពីមុនខ្លាំងណាស់។ ក្រោយមកទៀត ​លោកចូសេ បានបន្ថែមទៀតថា «គ្មានអ្នកណាចំណាំខ្ញុំបានឡើយ ពីព្រោះអ្នកនាងសាល់ម៉ា និងកូនជាងរបស់គាត់ មិនត្រឹមតែបានផ្លាស់ប្តូររូបសម្បត្តិរបស់ខ្ញុំនោះឡើយ ពួកគេថែមទាំងផ្លាស់ប្តូរជីវិតរបស់ខ្ញុំទៀតផង»។

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១៧-៣២ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាព្រះយេស៊ូវគឺជាផ្នែក ទាំងអស់នៅក្នុងជីវិតរបស់យើង។ នៅក្នុងនាមជាអ្នកគ្រីស្ទាន យើងបានក្លាយជាមនុស្សថ្មីម្នាក់។​ ប៉ុន្តែ ព្រះយេស៊ូវបានធ្វើលើសពីការផ្លាស់ប្តូររូបសម្បត្តិរបស់យើងទៅទៀត ដោយទ្រង់បានឱ្យ «គំនិត​ក្នុង​ចិត្ត ​[របស់យើង] បាន​កែ​ប្រែ​ជា​ថ្មី​ឡើង» (អេភេសូរ ៤:២៣)។ ព្រះយេស៊ូវបានផ្លាស់ប្តូរទង្វើរបស់យើង។ ហើយទ្រង់ក៏បានធ្វើឱ្យយើងបរិសុទ្ធផងដែរ។

ថ្ងៃអាទិត្យ ១៣ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

អំពើបាបបានបំផ្លាញជីវិតរបស់យើង

សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១៧-៣២ ជាមួយនឹងខគម្ពីរកូឡូស ៣:១-១៧។ តើលោក ប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាអ្នកគ្រីស្ទានគួរតែរស់នៅយ៉ាងដូចម្តេច ដើម្បីឱ្យបានសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញានៅក្នុងពួកជំនុំនោះ?

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១-១៦ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍អំពីប្រធានបទនៃសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញានៅក្នុងពួកជំនុំ។ នៅពេលដែលយើងប្រៀបធៀបខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១ ជា មួយនឹងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១៧ នោះ យើងបានឃើញថាខទាំង២នេះគឺដូចគ្នាមែនទែន។​ ខទាំង២នេះ បានចែងអំពីរបៀបរស់នៅ នៅក្នុងនាមជាអ្នកគ្រីស្ទាន។

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១៧-២៤ លោកប៉ុលបានប្រាប់មិនឱ្យអ្នកគ្រីស្ទានរស់នៅតាមរបៀប ដែលពួកសាសន៍ដទៃមិនជឿព្រះបានរស់នៅនោះឡើយ។ លោកប៉ុលបានដាស់តឿនថាការរស់នៅបែប នោះ នឹងបំផ្លាញសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញាជាមិនខាន (អេភេសូរ ៤:១៧-១៩)។ ម៉្យាងទៀត របៀបនៃការរស់នៅរបស់អ្នកគ្រីស្ទានបានធ្វើឱ្យមានសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញា (អេភេសូរ ៤:២០-២៤)។ លោកប៉ុលចង់ឱ្យយើងចាំថាព្រះបានសង្គ្រោះពួកសាសន៍ដទៃ ដោយសារតែព្រះយេស៊ូវ។ ម្ល៉ោះហើយ ពួកគេក៏អាចក្លាយមកជាផ្នែកនៃរាស្ត្ររបស់ព្រះបានដែរ (អេភេសូរ ២:១១-២២; អេភេសូរ ៣:១-១៣)។

លោកប៉ុលមិនមែនគ្រាន់តែព្រួយបារម្ភអំពីអំពើបាប ឬទង្វើអាក្រក់នៃពួកសាសន៍ដទៃនោះទេ។ លោកប៉ុលក៏បានព្រួយបារម្ភអំពីអ្វីដែលត្រូវកើតឡើង នៅពេលដែលពួកសាសន៍ដទៃបានរស់នៅក្នុងអំពើ បាបនោះ។​ ពួកគេបានបន្តធ្វើបាបកាន់តែច្រើនឡើងៗ។ តើនឹងមានអ្វីកើតឡើងដល់ចិត្តរបស់ពួកគេ នៅ ពេលដែលពួកគេបន្តធ្វើអំពើបាបតទៅទៀតនោះ? លោកប៉ុលបានពន្យល់អំពីគ្រោះថ្នាក់ នៅពេលដែល គេបន្តធ្វើអំពើបាបនោះ។​ «ដូច្នេះ ខ្ញុំ​និយាយ​សេចក្តី​នេះ ហើយ​ធ្វើ​បន្ទាល់​ក្នុង​ព្រះអម្ចាស់​ថា កុំ​បី​ឲ្យ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដើរ​ដូច​ជា​សាសន៍​ដទៃឯ​ទៀត ដែល​គេ​ដើរ​តាម​គំនិត​ឥត​ប្រយោជន៍​របស់​គេ​ទៀត​ឡើយ គំនិត​គេ​ត្រូវ​បង្អាប់ ហើយ​គេ​ដាច់​ចេញ​ពី​ព្រះជន្ម​ព្រះ ដោយសារ​សេចក្តី​ខ្លៅ​ល្ងង់ក្នុង​ខ្លួន​គេ ព្រោះ​ចិត្ត​គេ​រឹងទទឹង» (អេភេសូរ ៤:១៧, ១៨)។ តើលោកអ្នកបានឃើញថាលោកប៉ុលបកស្រាយអំពីអ្វីដែលត្រូវកើតដល់ចិត្ត និងគំនិតរបស់យើង នៅពេលដែលយើងបានធ្វើបាបនោះដែរឬទេ? អំពើបាបរបស់យើងបានបំបែកយើង ចេញពីព្រះ។ យើងមិនអាចយល់រឿងខាងឯវិញ្ញាណ ឬសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរបានឡើយ។ នៅពេលនោះ ចិត្តរបស់យើងនឹងកាន់តែរឹងរូសឡើង (អេភេសូរ ៤:១៨, ១៩)។ លោកប៉ុលបានប្រាប់យើងអំពីអ្វីដែលត្រូវកើតឡើងដល់មនុស្សដែលបានបដិសេធមិនព្រមធ្វើតាមទ្រង់នោះ ដោយគាត់បានមានប្រសាសន៍ថា៖ «គេ​លែង​ខ្លាច​បាប បាន​ជា​គេ​ប្រគល់​ខ្លួន​ទៅ​ខាង​សេចក្តី​អាសអាភាស ដើម្បី​នឹង​ប្រព្រឹត្ត​សេចក្តី​ស្មោកគ្រោក ​គ្រប់​យ៉ាង ដោយ​ចិត្ត​វក់​វិញ» (អេភេសូរ ៤:១៩)។ អំពើបាបបានបំបែកពួកសាសន៍ដទៃទាំងនេះចេញពី ព្រះ។ ពួកគេមិនអាចគ្រប់គ្រងខ្លួនគេបានឡើយ។ ដ្បិតពួកគេត្រូវបានបំបែកចេញពីព្រះគុណរបស់ព្រះ ហើយ។ ដូច្នេះហើយ បានជាពួកគេបានបន្តធ្វើបាបកាន់តែច្រើនឡើងៗយ៉ាងដូច្នេះនោះ។

តើអំពើបាបបានគ្រប់គ្រងជីវិតរបស់លោកអ្នកយ៉ាងដូចម្តេចដែរ ​នៅក្នុងបទពិសោធន៍ផ្ទាល់ របស់លោកអ្នកនោះ? នៅពេលដែលយើងធ្វើបាបម្តងហើយនោះ​ យើងតែងតែចង់ធ្វើបាបនោះតទៅទៀត ឬធ្វើបាបអាក្រក់ជាងនោះទៀត ក៏មាន។​ តើលោកអ្នកគិតថាហេតុអ្វីបានជាអំពើបាបធ្វើការតាមរបៀបនេះនៅក្នុងជីវិតរបស់យើងយ៉ាងដូច្នេះ?

ថ្ងៃចន្ទ ១៤ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

«សំលៀកបំពាក់» ថ្មី

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:២០-២៤ លោកប៉ុលបានធ្វើទីបន្ទាល់ អំពីរបៀបដែលព្រះយេស៊ូវបានផ្លាស់ប្តូរជីវិតរបស់គាត់។ តើអ្វីទៅជាគោលគំនិតសំខាន់បំផុត ដែលលោកប៉ុលចង់ឱ្យអ្នកអានរបស់ គាត់យល់អំពីបទពិសោធន៍ផ្ទាល់ខ្លួនរបស់គាត់ជាមួយនឹងព្រះយេស៊ូវនោះ?

ចំពោះលោកប៉ុល ជីវិតខាងឯសេចក្តីជំនឿគឺសំដៅទៅលើការដែលយើងមានទំនាក់ទំនងផ្ទាល់ ខ្លួនយ៉ាងពិតប្រាកដជាមួយនឹងព្រះយេស៊ូវ។ យើងមិនត្រឹមតែរៀនអំពីទ្រង់ប៉ុណ្ណោះទេ តែយើងក៏បានស្គាល់ ទ្រង់ផងដែរ។ យើងបានជឿថាព្រះយេស៊ូវបានរស់ពីស្លាប់ឡើងវិញ ហើយទ្រង់ក៏មានព្រះជន្មរស់នៅសព្វថ្ងៃ នេះផងដែរ។ យើងបានជឿថាព្រះយេស៊ូវបានសណ្ឋិតនៅក្នុងចិត្តរបស់យើង។ យើងបានទទួលយកការ បង្រៀនរបស់ទ្រង់។ គំរូនៃជីវិតរបស់ទ្រង់បានផ្លាស់ប្តូរយើង។ យើងបានស្មោះត្រង់ចំពោះព្រះយេស៊ូវ ដែល ជាព្រះអម្ចាស់របស់យើងដ៏មានព្រះជន្មរស់។ យើងបានគោរពតាមទ្រង់។ យើងបានអនុញ្ញាតឱ្យព្រះវិញ្ញាណ បរិសុទ្ធ និងព្រះគម្ពីរដឹកនាំយើង។ លោកប៉ុលបានប្រាប់យើងអំពីអ្វីដែលយើងត្រូវធ្វើ ប្រសិនបើយើងចង់ឱ្យព្រះយេស៊ូវគ្រប់គ្រង ជីវិតរបស់យើង និងដឹកនាំយើងនោះ៖ ១. យើងត្រូវតែបដិសេធរបៀបរស់នៅកាលពីមុនរបស់យើង (អេភេសូរ ៤:២២)។ ២. យើងត្រូវតែអនុញ្ញាតឱ្យព្រះប្រទានចិត្តថ្មី និងគំនិតថ្មីដល់យើង (អេភេសូរ ៤:២៣)។ ៣. យើងត្រូវតែរស់នៅក្នុងជីវិតដ៏បរិសុទ្ធ (អេភេសូរ ៤:២៤)។ លោកប៉ុលបានប្រើរូបស័ព្ទដ៏ពិសេសមួយ ដើម្បីជួយឱ្យយើងយល់អំពីរបៀបដែលព្រះបានផ្លាស់ប្តូរយើង។ រូបស័ព្ទនេះកំពុងតែផ្លាស់ប្តូរសំលៀកបំពាក់របស់យើង។ នៅក្នុងគម្ពីរសញ្ញាចាស់ សំលៀក បំពាក់គឺជារូបស័ព្ទមួយតំណាងឱ្យទង្វើអាក្រក់ (ទំនុកដំកើង ៧៣:៦; សាការី ៣:៣, ៤; ម៉ាឡាគី ២:១៦)។ សំលៀកបំពាក់ក៏ជារូបស័ព្ទមួយតំណាងឱ្យព្រះគុណរបស់ព្រះផងដែរ (អេសាយ ៦១:១០; អេសេគាល ១៦:៨; សាការី ៣:៤, ៥)។

នៅក្នុងសម័យព្រះគម្ពីរ ពួកបុរសបានពាក់អាវវែងមួយប្រភេទ ដែលគេហៅថាធូនីក (tunic)។ ធូនីកមានសម្រុងស្មើជង្គង់។ ពួកបុរសបានយកអាវធូនីកនេះមកធ្វើជាអាវក្នុង។ បន្ទាប់មក គាត់បានពាក់ អាវផាយមួយទៀតពីខាងក្រៅ ដើម្បីការពារខ្លួនគាត់ពីកំដៅថ្ងៃ។ ពួកស្ត្រីក៏បានពាក់អាវធូនីក និងអាវផាយ ផងដែរ។ នៅក្នុងសម័យព្រះគម្ពីរ ពួកបណ្តាជនមិនសូវមានសំលៀកបំពាក់ច្រើនប៉ុន្មានទេ។​ ដ្បិតសំលៀក បំពាក់នៅក្នុងសម័យនោះ មានតម្លៃថ្លៃៗណាស់។ ពួកបណ្តាជនបានថែរក្សាសំលៀកបំពាក់របស់ពួកគេ។ ពួកគេបានថែរក្សាសំលៀកបំពាក់របស់ពួកគេឱ្យនៅបានយូរ។ ដូច្នេះ នៅពេលដែលអ្នកណាម្នាក់បានផ្លាស់សំលៀកបំពាក់របស់គាត់ ដោយពាក់សំលៀកបំពាក់ថ្មីមួយទៀតនោះ ការផ្លាស់ប្តូរបែបនេះគឺមាន សារៈសំខាន់ជាទីបំផុត។ មនុស្សគ្រប់គ្នានៅជុំវិញគាត់ នឹងតាមមើលគាត់ នៅពេលដែលគាត់បានផ្លាស់ សំលៀកបំពាក់របស់គាត់នោះ។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាការដែលក្លាយមកជាអ្នកគ្រីស្ទានក៏ដូចគ្នាយ៉ាងដូច្នេះដែរ។ ព្រះយេស៊ូវបានផ្លាស់ប្តូររបៀបរស់នៅជាច្រើនរបស់លោកអ្នក ដូចជាមនុស្សម្នាក់ ដែលបានពាក់សំលៀកបំពាក់ថ្មីមួយឈុត ដើម្បីឱ្យមនុស្សគ្រប់គ្នាបានឃើញយ៉ាងដូច្នោះដែរ។

លោកអ្នកអាចរៀនអំពីព្រះយេស៊ូវបាន ឬលោកអ្នកអានរៀនស្គាល់ទ្រង់បាន។ តើចំណុចទាំង ២យ៉ាងនេះខុសគ្នាយ៉ាងដូចម្តេច? តើចំណុចមួយណាដែលលោកអ្នកគិតប្រសើរជាងនោះ? តើហេតុអ្វីបានជាចំណុចនោះប្រសើរជាងយ៉ាងដូច្នោះ?

ថ្ងៃអង្គារ ១៥ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ព្រះយេស៊ូវ និងពាក្យសម្តីរបស់យើង

តើលោកប៉ុលបានផ្តល់ដំបូន្មានយ៉ាងដូចម្តេច អំពីពាក្យសម្តីដែលយើងបាននិយាយទៅនោះ។ សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:២៥-២៩ សម្រាប់ចម្លើយ។ តើក្បួនច្បាប់របស់លោកប៉ុលមួយណា ដែលបាន ប្រាប់ថាពាក្យសម្តីរបស់យើងមានសារៈសំខាន់បំផុតដល់លោកអ្នកនៅពេលឥឡូវនេះនោះ?

ដំបូន្មានដែលលោកប៉ុលបានផ្តល់ឱ្យអ្នកគ្រីស្ទាននោះ បានបង្រៀនពួកគេអំពីអ្វីដែលត្រូវនិយាយ​ និងអំពីរបៀបដែលត្រូវនិយាយពាក្យទាំងនោះ។ អ្នកគ្រីស្ទានត្រូវតែប្រកាសសេចក្តីពិត។ មានន័យថា ពួកគេមិនត្រូវកុហកនោះឡើយ។ ពួកគេក៏ត្រូវតែចែកចាយសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរផងដែរ។ តើចំណុចនេះ មានន័យថាអ្នកគ្រីស្ទានអាចមានចរិកអាក្រក់បាន ឱ្យតែពួកគេស្មោះត្រង់ចំពោះព្រះទៅបានហើយ ឬយ៉ាង ណា? ទេ មិនមែនដូច្នោះឡើយ។ យើងក៏ត្រូវតែចេះស្រឡាញ់អ្នកដទៃផងដែរ។ លោកប៉ុលបានប្រាប់យើងថាពាក្យសម្តីគួរតែនាំសេចក្តីសុខសាន្តមកក្នុងពួកជំនុំ (សូមអានខគម្ពីរសាការី ៨:១៦)។ នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៣១ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាយើងមិនគួរនិយាយសម្តីអាក្រក់ទៅកាន់អ្នកដទៃ នៅពេលដែលយើងខឹងនោះឡើយ។ ដូច្នេះ នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:២៦ ព្រះ មិនបានអនុញ្ញាតឱ្យយើងខឹងពួកជំនុំនោះឡើយ។ មែនហើយ លោកប៉ុលក៏បានដឹងផងដែរ ថានៅពេល ខ្លះ យើងមានអារម្មណ៍ខឹងអំពីរឿងអ្វីមួយ។ ប៉ុន្តែ យើងត្រូវតែប្រុងប្រយ័ត្នចំពោះពាក្យសម្តីរបស់យើង។ យើងមិនត្រូវអនុញ្ញាតឱ្យកំហឹងដែលមាននោះ ក្លាយទៅជាពាក្យគ្រោកគ្រៀតដែលធ្វើឱ្យអ្នកដទៃឈឺចាប់ នោះឡើយ។

លុះដល់ពាក់កណ្តាលនៃដំបូន្មានរបស់គាត់ អំពីពាក្យសម្តីដែលយើងត្រូវនិយាយនោះ លោក ប៉ុលបានប្តូរប្រធានបទរបស់គាត់ទៅជាការលួចវិញ។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថា «អ្នក​ណា​ដែល ​ធ្លាប់​លួច ត្រូវ​ឈប់​លួច​ទៅ ស៊ូ​ឲ្យ​អ្នក​នោះ​ទ្រាំ​នឿយ​ហត់​ជា​ជាង ទាំង​ធ្វើ​ការ​ល្អ​ដោយ​ដៃ​ខ្លួន​វិញ ដើម្បី​ឲ្យ​ មាន​អ្វី​នឹង​ចែក​ដល់​អ្នក​ណា​ដែល​ត្រូវ​ការ​ផង» (អេភេសូរ ៤:២៨; សូមអានខគម្ពីរកូរិនថូសទី១ ៤:១២ និងថែស្សាឡូនីចទី១ ៤:១១ ផងដែរ)។ តើហេតុអ្វីបានជាលោកប៉ុលរាប់បញ្ចូលនូវការទូន្មានអំពីចោរយ៉ាងដូច្នេះ? លោកប៉ុលប្រហែលជាចង់ឱ្យយើងយល់អំពីទំនាក់ទំនងរវាងការលួច និងការនិយាយកុហក។ យើងបានឃើញទំនាក់ទំនងនេះនៅក្នុងសាច់រឿងរបស់លោកអាន្ន៉ានាស ហើយនិងនាងសាភីរ៉ា (កិច្ចការ​ ៥:១-១១)។ ជំនឿដែលលោកប៉ុលបានមាននៅក្នុងព្រះយេស៊ូវនោះ គឺរឹងមាំមែនទែន រហូតដល់គាត់បាន ជឿថាព្រះអាចនឹងផ្លាស់ប្តូរចិត្តអាត្មានិយមទៅជាចិត្តសន្តោសប្រណីវិញ។ គឺថា ព្រះអាចកែប្រែពួកចោរ ឱ្យក្លាយទៅជាអ្នកឱ្យវិញបាន។

បន្ទាប់មក លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថា «មិន​ត្រូវ​ឲ្យ​មាន​ពាក្យ​អាក្រក់​ណា​មួយ ចេញ​ពី​មាត់​អ្នក​រាល់​គ្នា​ឡើយ ចូរ​បញ្ចេញ​តែ​ពាក្យ​ណា​ដែល​ល្អៗ សម្រាប់នឹង​ស្អាង​ចិត្ត​តាម​ត្រូវ​ការ ដើម្បី​ឲ្យ​បាន​ ផ្តល់​ព្រះគុណ​ដល់​អស់​អ្នក​ដែល​ស្តាប់» (អេភេសូរ ៤:២៩)។​ លោកប៉ុលចង់ឱ្យយើងធ្វើលើសពីការឈប់ និយាយពាក្យសម្តីអាក្រក់ទៅទៀត។ លោកប៉ុលចង់ឱ្យយើងយកពាក្យសម្តីល្អៗមកជំនួសពាក្យសម្តីអាក្រក់ៗ វិញ។ ពាក្យសម្តីរបស់យើងត្រូវតែមានចំណុច៣យ៉ាង៖ (១) ពាក្យសម្តីរបស់យើងត្រូវតែជួយឱ្យអ្នកដទៃ មានកម្លាំងចិត្ត និងមានអារម្មណ៍ល្អប្រសើរ។ (២) យើងត្រូវតែនិយាយនូវអ្វីដែលមនុស្សត្រូវឮ មិនមែននិយាយអ្វីដែលពួកគេចង់ឮនោះទេ។ (៣) ហើយពាក្យសម្តីរបស់យើងក៏ត្រូវតែស្ថាបនាជីវិតរបស់អ្នកដទៃ ផងដែរ។

ថ្ងៃពុធទ ១៦ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធនៅក្នុងជីវិតរបស់អ្នកគ្រីស្ទាន

យើងបានឃើញកាលពីម្សិលមិញរួចមកហើយ ថាលោកប៉ុលបានដាស់តឿនអ្នកគ្រីស្ទានឱ្យមានការប្រុងប្រយ័ត្ន ចំពោះអ្វីដែលពួកគេត្រូវនិយាយ និងអំពីរបៀបដែលពួកគេគួរប្រើពាក្យទាំងនោះ។​ តើព្រះបានមានបន្ទូលតាមរយៈលោកប៉ុលអំពីព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធនោះយ៉ាងដូចម្តេចដែរ នៅក្នុងសាររបស់ ទ្រង់នោះ? សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៣០ សម្រាប់ចម្លើយ។

ទន្ទឹមគ្នានេះ លោកប៉ុលក៏បានផ្តល់ឱ្យយើងនូវការដាស់តឿន និងសេចក្តីសន្យាផងដែរ។ អំពើ បាបទាស់នឹងគ្នាទៅវិញទៅមកនៅក្នុងពួកជំនុំរបស់យើងនោះ មិនមែនជារឿងតូចនៅក្នុងព្រះនេត្ររបស់ ព្រះនោះឡើយ។ ព្រះបានប្រទានឱ្យយើងនូវអំណោយទាននៃការនិយាយសេចក្តីពិត។ នៅពេលដែលយើងនិយាយសម្តីអាក្រក់មកកាន់គ្នាទៅវិញទៅមកនៅក្នុងពួកជំនុំនោះ មានន័យថា យើងបានធ្វើបាបព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធហើយ (អេភេសូរ ៤:២៥-២៧, ២៩, ៣១, ៣២)។ ការដាស់តឿនរបស់លោកប៉ុល នៅក្នុងខទាំងនេះស្រដៀងគ្នាទៅនឹងការដាស់តឿនរបស់លោកអេសាយនៅក្នុងខគម្ពីរអេសាយ ៦៣:១០។ លោកអេសាយបានដាស់តឿនថា «តែ​គេ​បាន​បះបោរ ហើយ​បាន​បញ្ឈឺ​ព្រះហឫទ័យ​នៃ​ព្រះវិញ្ញាណ​ បរិសុទ្ធ​របស់​ទ្រង់ ហេតុ​នោះ​បាន​ជា​ទ្រង់​បាន​ត្រឡប់​ជា​ខ្មាំងសត្រូវ​នឹង​គេ​វិញ ហើយ​អង្គ​ទ្រង់​ក៏​តប​ត​នឹង​គេ​ដែរ» (អេសាយ ៦៣:១០)។

លោកប៉ុលបានប្រាប់អ្នកគ្រីស្ទានថាព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធបានដៅពួកគេជាមួយនឹងទីសំគាល់ដ៏ពិសេសមួយ។ ទីសំគាល់នេះបានបង្ហាញថាពួកគេគឺជាកម្មសិទ្ធរបស់ព្រះ (អេភេសូរ ១:១៣, ១៤)។ ទីសំគាល់នេះក៏ជាភ័ស្តុតាង​បង្ហាញថាព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធនឹងការពារអ្នកគ្រីស្ទាន រហូតដល់ពេលដែល ព្រះនឹងរំដោះពួកគេ នៅពេលដែលព្រះយេស៊ូវយាងមកជាលើកទី២ (អេភេសូរ ៤:៣០)។ ដូច្នេះ យើងត្រូវតែគោរពព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ។ នៅពេលដែលយើងនិយាយអាក្រក់អំពីគ្នាទៅវិញទៅមកនោះ មានន័យថាយើងបានធ្វើឱ្យពាក្យសម្តីរបស់យើងក្លាយទៅជាអាវុធហើយ។ ដ្បិតយើងបានបង្ហាញថាយើងមិន បានគោរពព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធនោះឡើយ ដោយយើងបានធ្វើឱ្យព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធខកព្រះទ័យវិញ។

លោកប៉ុលចង់ឱ្យយើងយល់សេចក្តីពិតមួយទៀតនៅក្នុងព្រះគម្ពីរ ដែលស្តីអំពីព្រះវិញ្ញាណ បរិសុទ្ធ។ ព្រះវិញ្ញាណគឺជាតួអង្គមួយ។ ព្រះវិញ្ញាណក៏មានអារម្មណ៍ផងដែរ។ ហេតុដូច្នេះហើយ បានជា ព្រះវិញ្ញាណមានអារម្មណ៍ខកព្រះទ័យ នៅពេលដែលយើងនិយាយពាក្យសម្តីអាក្រក់មកកាន់គ្នាទៅវិញ ទៅមកនោះ។ (សូមអានបន្ថែមទៀតនៅក្នុងខគម្ពីររ៉ូម ៨:១៦, ២៦, ២៧; កូរិនថូសទី១ ២:១០, ១៣; កូរិនថូសទី១ ១២:១១; កាឡាទី ៥:១៧, ១៨ អំពីឥរិយាបថរបស់ព្រះវិញ្ញាណនៅក្នុងនាមជាតួអង្គម្នាក់។ យើងត្រូវតែប្រុងប្រយ័ត្ន នៅពេលដែលយើងនិយាយអំពីត្រៃសរណគមន៍របស់ព្រះនោះ។ ត្រៃសរណគមន៍ របស់ព្រះគឺជាអាថ៌កំបាំងមួយ។​ ព្រះវិញ្ញាណគឺជាតួអង្គជាមួយនឹងព្រះវរបិតា ឬអាចនិយាយបានថាមាន គំនិតដូចជាទ្រង់។ ទន្ទឹមគ្នានេះ ព្រះវិញ្ញាណក៏ជាតួអង្គមួយដាច់ដោយឡែកពីព្រះវរបិតា និងពីព្រះរាជ- បុត្រាផងដែរ។ «ព្រះវិញ្ញាណមានគំនិតរបស់ទ្រង់ផ្ទាល់។​ ហើយព្រះវិញ្ញាណក៏ធ្វើការសម្រេច ដោយអង្គ ទ្រង់ផងដែរ។ យើងអាចធ្វើឱ្យព្រះវិញ្ញាណខកព្រះទ័យបាន នៅពេលដែលយើងធ្វើទង្វើអាក្រក់ និងនិយាយ ពាក្យសម្តីអាក្រក់នោះ។ មានតែមនុស្សប៉ុណ្ណោះដែលចេះមានអារម្មណ៍ខកចិត្ត ឬឈឺចាប់នោះ។ ទន្ទឹមគ្នា នេះ ព្រះវិញ្ញាណក៏មិនមានលក្ខណៈខុសពីយើងដែរ។ នៅពេលដែលយើងនិយាយថាព្រះវិញ្ញាណគឺជាតួអង្គម្នាក់នោះ មានន័យថាយើងកំពុងតែប្រើពាក្យពេចន៍របស់មនុស្សលោក ដើម្បីព្យាយាមយល់អំពីព្រះ ហើយ។ គ្មានមនុស្សលោកណាដូចជាព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធនោះឡើយ។ ដ្បិតទ្រង់ធំជាងយើង ដោយសារ តែទ្រង់គឺជាព្រះ»។ ដកស្រង់ពី Paul Petersen, God in 3 Persons-In the New Testament (Silver

ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ១៧ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ត្រូវចេះស្រឡាញ់

ព្រះយេស៊ូវជិតយាងមកវិញហើយ។ តើយើងគួរតែឈប់ធ្វើអ្វីខ្លះ ដើម្បីឱ្យយើងអាចត្រៀមខ្លួន ជាស្រេច។ តើយើងត្រូវការលះបង់អារម្មណ៍ និងឥរិយាបថអ្វីខ្លះ? តើយើងត្រូវតែឈប់និយាយពាក្យសម្តី អ្វីខ្លះ? ទន្ទឹមគ្នានេះ តើយើងគួរតែមានអារម្មណ៍ និងឥរិយាបថអ្វីខ្លះ? សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៣១, ៣២ សម្រាប់ចម្លើយ។

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១៧-៣២ លោកប៉ុលបានប្រាប់យើងអំពីចំណុច៦យ៉ាងដែលយើង មិនត្រូវធ្វើ (សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៣១)។ លោកប៉ុលក៏បានបង្គាប់ឱ្យយើងចេះស្រឡាញ់ និងចេះ អត់ឱនទោសផងដែរ (អេភេសូរ ៤:៣២)។ បន្ទាប់មក លោកប៉ុលបានប្រាប់យើងអំពីហេតុផលដែលយើង ត្រូវតែអត់ឱនទោស។​ យើងត្រូវតែអត់ឱនទោសឱ្យគ្នាទៅវិញទៅមក ដោយសារតែព្រះបានលើកលែង ទោសឱ្យយើង។ ព្រះបានលើកលែងទោសឱ្យយើង ដោយសារតែអ្វីៗគ្រប់យ៉ាងដែលព្រះយេស៊ូវបានធ្វើ សម្រាប់យើង (អេភេសូរ ៤:៣២)។ ព្រះបានមានបន្ទូលតាមរយៈលោកប៉ុលថា «ចូរ​ខំ​ដក​គ្រប់​ទាំង​សេចក្តី​ ជូរ​ល្វីង ក្តៅ​ក្រហាយ កំហឹង ឡូឡា ជេរ​ប្រមាថ និង​គ្រប់​ទាំង​សេចក្តី​អាក្រក់ ចេញ​ពី​ពួក​អ្នក​រាល់​គ្នា​ទៅ» (អេភេសូរ ៤:៣១)។

សូមក្រឡេកមើលបញ្ជីរបស់លោកប៉ុលម្តងទៀត នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១៧-៣២។ តើលោកអ្នកបានឃើញរបៀបដែលអារម្មណ៍ខឹងរបស់យើងបានធ្វើឱ្យយើងនិយាយពាក្យគ្រោតគ្រាតដែរឬទេ? លោកប៉ុលចង់ឱ្យយើងឈប់យកពាក្យរបស់យើងមកធ្វើជាអាវុធតទៅទៀត។ អ្នកគ្រីស្ទានត្រូវតែ លះបង់អារម្មណ៍មិនល្អ ដែលបង្កឱ្យមានពាក្យគ្រោគគ្រាតចេញពីចិត្តរបស់ពួកគេ។ នៅពេលនោះ សហគមន៍ នៃអ្នកគ្រីស្ទាននឹងបានលូតលាស់ឡើង។ ក៏មានសេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញានៅក្នុងពួកជំនុំផងដែរ (សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:១-១៦)។

សូមចងចាំថាយើងមិនបានកម្ចាត់ពាក្យសម្តីគ្រោគគ្រាត និងអារម្មណ៍ទាំងឡាយ ដោយការ បន្លប់ខ្លួននោះឡើយ។ យើងត្រូវតែអនុញ្ញាតឱ្យព្រះដកហូតកំហឹង និងពាក្យសម្តីគ្រោកគ្រៀតរបស់យើង ចេញ។ បន្ទាប់មក យើងត្រូវតែអនុញ្ញាតឱ្យព្រះយេស៊ូវបំពេញចិត្តរបស់យើងជាមួយនឹងអារម្មណ៍នៃសេចក្តី ស្រឡាញ់។ យើងត្រូវតែសូមឱ្យទ្រង់ជួយឱ្យយើងនិយាយត្រឹមតែពាក្យសម្តីល្អៗបានហើយ។ យើងមិនត្រូវអនុញ្ញាតឱ្យកំហឹងគ្រប់គ្រងពាក្យសម្តី ឬទង្វើរបស់យើងនោះទេ។ យើងត្រូវតែអនុញ្ញាតឱ្យសេចក្តី ស្រឡាញ់ និងការលើកលែងទោសរបស់ព្រះ បានផ្លាស់ប្តូរចិត្ត និងអារម្មណ៍របស់យើងវិញ។​ ព្រះបាន ប្រទាននូវការលើកលែងទោសរបស់ទ្រង់ដល់យើង ដោយសារតែព្រះយេស៊ូវ (អេភេសូរ ៤:៣២)។ ដូច្នេះ ការលើកលែងទោសដែលព្រះបានប្រទានឱ្យយើងនោះ គឺជាហេតុផលមួយដែលយើងត្រូវតែអត់ឱនទោស ឱ្យគ្នាទៅវិញទៅមក (សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរកូឡូស ៣:១៣; ម៉ាថាយ ៦:១២, ១៤, ១៥)។

សូមគិតអំពីពាក្យសម្តីរបស់លោកអ្នក ព្រមទាំងគិតអំពីរបៀបដែលពាក្យសម្តីទាំងនោះបានធ្វើ ឱ្យអ្នកដទៃមានអារម្មណ៍បែបណាផងដែរ។ តើលោកអ្នកអាចនិយាយអ្វីខ្លះ ដើម្បីជួយឱ្យអ្នកដទៃមានសេចក្តី សង្ឃឹមនោះ? តើពាក្យសម្តីរបស់លោកអ្នកបានជួយឱ្យអ្នកដទៃមានកម្លាំងចិត្តដែរឬទេ? តើពាក្យសម្តីរបស់ លោកអ្នកបានជួយឱ្យពួកគេមានស្មារតីរឹងមាំនៅក្នុងសេចក្តីជំនឿរបស់ពួកគេទៅលើព្រះនោះដែរឬទេ?

ថ្ងៃសុក្រ ១៨ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ការសិក្សាបន្ថែម៖ «កុំ​ធ្វើ​ឲ្យ​ព្រះវិញ្ញាណ​បរិសុទ្ធ​នៃ​ព្រះ​បាន​ព្រួយ​ព្រះហឫទ័យ ដែល​ទ្រង់​ដៅ​ចំណាំ​អ្នក​រាល់​គ្នា ទុក​សម្រាប់​ដល់​ថ្ងៃ​ប្រោស​លោះ​នោះ​ឡើយ» (អេភេសូរ ៤:៣០) . . .​ . នៅពេលដែលលោកអ្នក មានសេចក្តីស្រឡាញ់នៅក្នុងចិត្តរបស់លោកអ្នកនោះ លោកអ្នកនឹងជួយដល់បងប្អូនរបស់លោកអ្នកឱ្យបានលូតលាស់ឡើង នៅក្នុងសេចក្តីជំនឿរបស់ពួកគេទៅលើព្រះ។​ ប្រសិនបើអ្នកណាម្នាក់និយាយអាក្រក់ អំពីមិត្តភក្តិរបស់អ្នក ឬនិយាយអាក្រក់អំពីបងប្អូនរបស់លោកអ្នកនៅក្នុងព្រះគ្រីស្ទនោះ យើងមិនត្រូវគាំទ្រពាក្យសម្តីអាក្រក់ទាំងនោះឡើយ។ សូមពន្យល់ពួកគេឱ្យបានសមរម្យ។ សូមប្រាប់ទៅអ្នកដែលកំពុងតែ និយាយមកកាន់លោកអ្នកនោះ ថាព្រះគម្ពីរបានហាមមិនឱ្យយើងនិយាយបែបនោះឡើយ»។ ដកស្រង់ ពី Ellen G. White, Adventist Review and Sabbath Herald, June 5, 1888, adapted។

តើសមាជិកនៅក្នុងតំបន់របស់លោកអ្នកនឹងបានផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងដូចម្តេចទៅ ប្រសិនបើគ្រប់គ្នា បាននិយាយ និងរក្សាសេចក្តីសន្យាខាងក្រោមនេះនោះ? គឺថា៖ ១. ខ្ញុំចង់លើកទឹកចិត្តពួកសមាជិកនៃពួកជំនុំឱ្យបានរឹងមាំឡើងនៅក្នុងសេចក្តីជំនឿ (អេភេសូរ ៤:២៩)។ ២. ខ្ញុំត្រូវធ្វើ និងប្រើពាក្យសម្តីដែលខ្ញុំបានយល់ឃើញថា ជាសេចក្តីល្អ។​ ខ្ញុំមិនត្រូវនិយាយអំពី កំហុសដែលអ្នកដទៃបានធ្វើនោះឡើយ បើទោះបីជាខ្ញុំបានយល់ឃើញថាអ្នកទាំងនោះជាអ្នកខុសក៏ដោយ (យ៉ូហាន ១៣:៣៤, ៣៥; យ៉ូហាន ១៧:២០-២៣; អេភេសូរ​៤:១-៦; កូរិនថូសទី១ ៥:៩-១១)។ ៣. នៅពេលដែលខ្ញុំមិនយល់ស្របជាមួយនឹងអ្នកណាម្នាក់នោះ ខ្ញុំនឹងបង្ហាញការគោរពដល់បុគ្គល ម្នាក់នោះ។ ខ្ញុំនឹងគិតថាបុគ្គលម្នាក់នោះបានស្រឡាញ់ព្រះ។​ ខ្ញុំនឹងមិនខឹង ឬអន់ចិត្តអ្វីឡើយ (អេភេសូរ​ ៤:៣១, ៣២)។ ៤. ខ្ញុំនឹងទទួលបានចិត្តដែលពេញទៅដោយសេចក្តីអំណរ ខណៈដែលខ្ញុំបានរង់ចាំព្រះយេស៊ូវ យាងត្រឡប់មកវិញនោះ។ ខ្ញុំនឹងរកមើលវិធីដែលខ្ញុំអាចជួយសមាជិកនៃពួកជំនុំឱ្យបានល្អបំផុត តាមដែល ពួកគេអាចធ្វើទៅបាន (អេភេសូរ ៤:២៩, ៣០; កាឡាទី ៦:២; ហេព្រើរ ១០:២៤, ២៥)។

សំណួរពិភាក្សា

១. លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍អំពីរបៀបដែលព្រះវរបិតា ព្រះយេស៊ូវ និងព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធបាន រួបរួមគ្នាធ្វើការ ដើម្បីសង្គ្រោះមនុស្សលោក។​ សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ១:១៥-២៣; អេភេសូរ ២:១១-១៨; អេភេសូរ ២:១៩-២២; អេភេសូរ ៣:១-១៣; អេភេសូរ ៣:១៤-១៩; អេភេសូរ ៤:៤-៦; អេភេសូរ ៤:១៧-២៤; អេភេសូរ ៤:២៥-៣២; អេភេសូរ​៥:១៥-២០; អេភេសូរ ៦:១០-២០ (នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៦:១០ ពាក្យថា «ព្រះអម្ចាស់» គឺសំដៅទៅលើព្រះយេស៊ូវនោះឯង)។

២. សព្វថ្ងៃនេះ ពួកយើងជាច្រើននាក់បានទាក់ទងជាមួយនឹងមនុស្សនៅក្នុងបណ្តាញហ្វេសបុក ឬនៅ តាមកុំព្យូទ័រជាដើម។ តើដំបូន្មានរបស់លោកប៉ុលនៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:២៥-៣២ អំពីពាក្យសម្តីដែល យើងគួរនិយាយ នៅពេលដែលយើងទាក់ទងគ្នាតាមអនឡាញនោះ សំខាន់សម្រាប់យើងប៉ុនណាដែរ?

រឿងខ្លី

ការព្យាបាលមកពីព្រះយ៉ាងពិតប្រាកដ វគ្គ៥

នាងអាល់មីរ៉ាបានប្រាប់ឪពុកម្តាយរបស់នាង ថានាងបានសម្រេចចិត្តក្លាយទៅជាអ្នកអាត់វេនទីស្ទ ម្នាក់។ នាងក៏បានប្រាប់ពួកគេ អំពីថ្នាក់អរូបិយដែលជាថ្នាក់ដែលគេបានហាមប្រាម នាងបានប្រាប់អំពី រូបរាងរបស់វិញ្ញាណអាក្រក់ ហើយនាងក៏ប្រាប់ពួកគេអំពីសុបិនអាក្រក់ដែលនាងចេះតែមាននោះផងដែរ។ ម្តាយបានយំ។ គាត់បាននិយាយទាំងយំថា «បើសិនជាព្រះវិហារអាចជួយកូនបាន កូនទៅទីនោះចុះ។ បន្ទាប់ពីនាងអាល់មីរ៉ាជ្រមុជទឹករួច អារក្សមិនដែលមករំខាននាងទៀតឡើយ។ សព្វថ្ងៃនេះ នាងអាល់មីរ៉ា អេជ យ៉ាលីឈេវ៉ា (Almira H. Yalysheva) ដែលមានអាយុ៤៦ឆ្នាំ បានក្លាយទៅជាគ្រូ បង្រៀនភាសានៅឯសាកលវិទ្យាល័យអាត់វេនទីស្ទហ្សាកស្គី (Zaoksky) នៅក្នុងប្រទេសរុស្ស៊ី។ ស្វាមី របស់នាង លោកខេមីល ខេ យ៉ាលីឈេវ៉ា (Kemil K. Yalyshev) ដែលនាងបានជួប និងរៀបអាពាហ៍-ពិពាហ៍ ខណៈពេលដែលនាងកំពុងតែសិក្សានៅឯសាលាហ្សាកស្គីនៅចុងឆ្នាំ១៩៩០នោះ​ គាត់គឺជាប៉ាស្ទ័រ និងជានាយករងខាងឯផ្នែកកិច្ចការនិស្សិតនៅឯសាកលវិទ្យាល័យ។ មុនពេលដែលគាត់ធ្វើការនៅឯសាកល វិទ្យាល័យនោះ​ ស្វាមី និងភរិយាមួយគូនេះបានបម្រើការជាបេសកជនដល់អ្នកមិនជឿព្រះនៅក្នុងតំបន់កូកាស៊ីសខាងជើងនៃប្រទេសរុស្ស៊ី ដែលជាផ្នែកនៃកម្មវិធីថេនហ្វរធីវីនដូវ (10/40 Window)។ ថ្មីៗនេះ ស្វាមី និងភរិយាមួយគូនេះបានទទួលសញ្ញាបត្រឧត្តមសិក្សាពីសាលាអាយយ៉ាស់ (AIIAS) នៅក្នុងប្រទេស ហ្វីលីពីន។

នាងអាល់មីរ៉ាក៏ជាម្តាយម្នាក់ផងដែរ ហើយនាងបានបង្កើតច្បាប់មួយនៅឯផ្ទះ ដោយហាមមិន ឱ្យកូនៗរបស់នាងមើលរឿងតុក្កតា​ ឬអានសៀវភៅដែលពាក់ព័ន្ធទៅនឹងមន្តអាគមនោះឡើយ។ បន្ទាប់ ពីនាងបានទទួលបទពិសោធន៍ជាមួយនឹងពួកអារក្សដោយផ្ទាល់នោះ នាងបានជឿថានៅលើលោកនេះ គ្មានអាគមល្អ ឬអាគមអាក្រក់នោះឡើយ។ នាងបាននិយាយថាអាគមទាំងអស់បានបើកផ្លូវឱ្យសាតាំង និងពួកទេវតាអាក្រក់របស់វា។ ពេលខ្លះ ឪពុកម្តាយរបស់នាងបានសួរនាងថា «តើកូនៗបានអីនិយាយជា មួយនឹងមិត្តភក្តិរបស់ពួកគេទៅ ប្រសិនបើពួកគេមិនបានមើលតុក្កតានោះ?»។ នាងប្រាប់ពួកគាត់វិញថា មានរឿងគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ជាច្រើនទៀត ដែលត្រូវមើល និងពិភាក្សាគ្នា រួមទាំងឯកសារសត្វ និងធម្មជាតិ ផងដែរ ប្រសិនបើពួកគេចង់មានទូរទស្សទ៍មើលនៅក្នុងផ្ទះនោះ។

ហ្វេនីយ៉ា បងស្រីរបស់នាងអាល់មីរ៉ា គឺជាអ្នកអាត់វេនទីស្ទ ហើយឪពុករបស់ពួកគេបានថ្វាយបង្គំ នៅថ្ងៃសប្បាតហ៍ជាមួយនឹងពួកគេ មុនពេលដែលគាត់បានផុតជីវិតទៅ។​ ឥឡូវនេះ ម្តាយរបស់ពួកគេដែល អាយុ៧៥ឆ្នាំនោះ បានអានព្រះគម្ពីរ និងសំណេររបស់អ្នកស្រីអែល្លីន ជីវ៉ៃត៍។ នាងអាល់មីរ៉ា ធ្លាប់សង្ឃឹម ថានាងនឹងអាចព្យាបាលម្តាយរបស់នាង ពីជំងឺឈឺក្បាលរុាំរៃ៉របស់គាត់បាន ដោយប្រើមន្តអាគមដែល នាងបានរៀនថ្នាក់អរូបិយនោះ ឥឡូវនេះ គាត់បានជាដោយសារព្រះយេស៊ូវវិញ។ បន្ទាប់ពីជ្រមុជទឹករួច នាងអាល់មីរ៉ាបានចាប់ផ្តើមយកទស្សនាវដ្តីសុខភាពពីព្រះវិហារមកទុកនៅផ្ទះគាត់។ ម្តាយរបស់នាងបាន អានទស្សនាវដ្តីទាំងនោះ ហើយបានផ្លាស់ប្តូររបៀបរស់នៅរបស់គាត់បន្តិចម្តងៗ។ កាលពីមុន គាត់ញុាំតែ ទឹកតែខ្មៅប៉ុណ្ណោះ ប៉ុន្តែ ឥឡូវនេះ ម្តាយរបស់នាងអាល់មីរ៉ាបានញុាំទឹកបរិសុទ្ធជំនួសទឹកតែខ្មៅវិញ ហើយ រាងកាយរបស់គាត់ក៏មានកម្លាំងមាំមួនជាងមុនផងដែរ។​ ជំងឺឈឺក្បាលរបស់គាត់បានជាសះស្បើយ។ ដូច្នេះ នាងអាល់មីរ៉ាបានបំពេញបំណងប្រាថ្នារបស់នាងហើយ ប៉ុន្តែ មិនមែនទៅតាមរបៀបដែលនាងបានរំពឹងទុកនោះឡើយ។ នៅទីបំផុត ម្តាយរបស់នាងបានជាសះស្បើយទាំងស្រុង។ នាងអាល់មីរ៉ាបានអធិស្ឋាន សូមឱ្យនាងបានមានវត្តមាននៅក្នុងការព្យាបាលមនុស្សជាច្រើនទៀត ដោយនិយាយថា «ជំហានដ៏ក្លាហាននៅក្នុងការសម្រេចចិត្តថានឹងថ្វាយជីវិតរបស់ខ្ញុំដល់ព្រះយេស៊ូវនោះ បានផ្លាស់ប្តូរជីវិតរបស់ខ្ញុំ។ ក្មេងស្រីដ៏រពិស និង អាត្មានិយមម្នាក់នេះ បានទទួលឱកាសក្លាយមកជាព្រះហស្ត និងព្រះបាតរបស់ ព្រះយេស៊ូវវិញ។ ឥឡូវនេះ ការបម្រើទ្រង់ គឺជាបំណង ប្រាថ្នារបស់ខ្ញុំ។