«ការរស់នៅប្រកបដោយប្រាជ្ញា»

ខចងចាំ៖ « ដូច្នេះ ត្រូវ​ប្រយ័ត្ន​ដោយ​មធ្យ័ត ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដើរ​យ៉ាង​ណា កុំ​ឲ្យ​ដើរ​ដូច​ជា​មនុស្ស​ឥត​ ប្រាជ្ញា​ឡើយ ត្រូវ​តែ​ដើរ​ដោយ​មាន​ប្រាជ្ញា​វិញ ទាំង​លៃ​យក​ឱកាស​ឲ្យ​ទាន់​ពេល​ផង ពី​ព្រោះ​សម័យ​នេះ​ អាក្រក់​ណាស់ ដូច្នេះ កុំ​ឲ្យ​ខ្លៅ​ល្ងង់​ឡើយ ត្រូវ​ខំ​ឲ្យ​យល់​បំណង​ព្រះហឫទ័យ​ព្រះអម្ចាស់​វិញ» (អេភេសូរ ៥:១៥-១៧)។

ថ្ងៃសៅរ៍ ទី១៩ ខែសីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

...

អំណានព្រះគម្ពីរសម្រាប់មេរៀនប្រចាំសប្ដាហ៍នេះ៖ អេភេសូរ ៥:១,​២; អេភេសូរ ៥:៧-១០; អេភេសូរ ៥:១១-១៤; អេភេសូរ ៥:១៥-១៧។

ថ្មីៗនេះ ក្អមធ្វើពីកញ្ចក់ត្រូវបានដាក់លក់នៅក្នុងចក្រភពអង់គ្លេស។ អ្នកលក់បាននិយាយថាពាក្យក្អមនោះត្រូវបានបង្កើតឡើងនៅក្នុងប្រទេសបារាំង នៅក្នុងអំឡុងឆ្នាំ១៨០០។ អ្នកលក់បាន ដាក់លក់ក្អមនោះ នៅក្នុងតម្លៃ២០០ដុល្លារ។ អតិថិជនម្នាក់ដែលបានមកមើលក្អមនោះ បានដឹងថា ប្រវត្តិពិតអំពីក្អមនោះ។ ក្អមនោះធ្វើពីកញ្ចក់បុរាណមួយប្រភេទ ដែលបានសូន្យឡើងដោយជាងស្មូន ជនជាតិអ៊ីស្លាមម្នាក់។ ដូច្នេះ តើតម្លៃពិតនៃក្អមនោះថ្លៃប៉ុនណាទៅ? តម្លៃនៃក្អមនោះ គឺប្រហែលជា ៦.៥លានដុល្លារ។ ប៉ុន្តែ អតិថិជនម្នាក់នោះបានចំណាយលុយទិញក្អមនោះ ត្រឹមតែ២០០ដុល្លារប៉ុណ្ណោះ ដោយសារតែគាត់បានដឹងប្រវត្តិ ដែលអ្នកលក់មិនបានដឹង។ អតិថិជនម្នាក់នោះបានដឹងអំពីតម្លៃពិតប្រាកដនៃក្អមនោះ។

នៅក្នុងខគម្ពីអេភេសូរ ៥:១-២០ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍អំពីរឿងផ្សេងៗដែលអ្នកមិនជឿព្រះបានគិតថារឿងទាំងនោះសំខាន់សម្រាប់ពួកគេ។​ អ្នកមិនជឿព្រះបានចូលចិត្ត «ពាក្យ​អាស‌ អាភាស» (អេភេសូរ ៥:៤, គខប) និង «ពាក្យ​ឡេះ‌ឡោះ, គខប» (ខ៤) ដើម្បីបង្អាប់អ្នកដទៃ។ ពួកគេ បានចូលចិត្តភាពស្រវឹងនៅក្នុងពិធីជប់លៀង (អេភេសូរ ៥:១៨)។​ ពួកគេក៏ចូលចិត្តការរួមភេទ ដែល បាននាំឱ្យពួកគេបំពានបញ្ញត្តិរបស់ព្រះផងដែរ (អេភេសូរ ៥:៣, ៥)។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ ថាអ្នកគ្រីស្ទានមានលក្ខណៈខុសពីអ្នកមិនជឿព្រះ។ អ្នកគ្រីស្ទានបានស្រឡាញ់ និងបានធ្វើកិច្ចការ នៃ «សេចក្ដី​សប្បុរស សេចក្ដី​សុចរិត និង​សេចក្ដី​ពិត​គ្រប់​បែប​យ៉ាង» (អេភេសូរ ៥:៩, គខប) នៅក្នុង ព្រះយេស៊ូវ។ លោកប៉ុលបានប្រាប់អ្នកគ្រីស្ទានឱ្យយកព្រះយេស៊ូវទុកជាកំណប់របស់ពួកគេ នៅពេល ដែលពួកគេបានត្រៀមជីវិតរបស់ពួកគេជាស្រេច សម្រាប់នគរស្ថានសួគ៌នោះ (អេភេសូរ ៥:១៥-១៧)។

ថ្ងៃអាទិត្យ ២០ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ការរស់នៅដូចជាព្រះយេស៊ូវ

លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាអ្នកគ្រីស្ទានគួរតែរស់នៅឱ្យដូចជាព្រះយេស៊ូវ។ តើលោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍យ៉ាងដូចម្តេច? សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១, ២ សម្រាប់ចម្លើយ។

លោកប៉ុលបានប្រាប់ពួកជំនុំអេភេសូរឱ្យស្រឡាញ់គ្នាទៅវិញទៅមក ដូចជាព្រះយេស៊ូវបាន ស្រឡាញ់ពួកគេយ៉ាងដូច្នោះដែរ (អេភេសូរ ៥:៨, ១៥)។ ព្រះយេស៊ូវបានបង្ហាញទំហំនៃសេចក្តីស្រឡាញ់ ដែលទ្រង់មានចំពោះយើង នៅពេលដែលទ្រង់បានសុគតនៅលើឈើឆ្កាងជំនួសអំពើបាបរបស់យើងនោះ។ សេចក្តីស្រឡាញ់មិនអាត្មានិយមរបស់ទ្រង់នេះ (សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៣២) គឺជាគំរូរបស់ យើង (អេភេសូរ ៥:២)។ លោកប៉ុលបានប្រាប់យើងអំពីចំណុច៤យ៉ាងដែលទាក់ទងទៅនឹងការសុគត របស់ព្រះយេស៊ូវជំនួសយើងនេះ៖ ១. ព្រះយេស៊ូវបានសុគតជំនួសយើង ដោយសារតែទ្រង់ស្រឡាញ់យើង (អេភេសូរ ៥:២) ហើយព្រះវរបិតាក៏ស្រឡាញ់ផងដែរ (អេភេសូរ ៥:១)។ ២. ព្រះយេស៊ូវបានទទួលយកទោសរបស់យើង។ ទ្រង់គឺជាអ្នកជំនួសយើង។ ដ្បិតទ្រង់បានរងទុក្ខជំនួសយើងនៅលើឈើឆ្កាង។ ៣. ការសុគតរបស់ព្រះយេស៊ូវគឺជាតង្វាយមួយ ដែលទ្រង់បានរៀបចំសម្រាប់ព្រះ។ ៤. ព្រះបានទទួលយកការសុគតរបស់ព្រះយេស៊ូវ ដូចជាតង្វាយមួយដែលមានក្លិនក្រអូបយ៉ាង ដូច្នោះដែរ (អេភេសូរ ៥:២; សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរនិក្ខមនំ ២៩:១៨; លេវីវិន័យ ២:៩; ភីលីព ៤:១៨)។ ពួកជំនុំអេភេសូរថ្មីៗមួយចំនួនកំពុងតែស្ថិតនៅក្នុងគ្រោះថ្នាក់នៃការត្រឡប់ទៅទង្វើចាស់របស់ ពួកគេកាលពីមុន។ លោកប៉ុលមិនចង់ឱ្យទង្វើអាក្រក់របស់ពួកគេបំផ្លាញកិច្ចការល្អដែលពួកគេបានធ្វើសម្រាប់ព្រះនោះឡើយ (សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរកូរិនថូសទី១ ៥:១-១១; កូរិនថូសទី១ ៦:១២-២០; កូរិនថូសទី២ ១២:២១)។ ដូច្នេះ នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:៣-៥ លោកប៉ុលបានប្រាប់អ្នកអានរបស់ គាត់ អំពីក្បួនច្បាប់របស់ព្រះដែលទាក់ទងទៅនឹងការរួមភេទនោះ។

នៅក្នុងអំឡុងនៃសម័យគម្ពីរសញ្ញាថ្មី ពលរដ្ឋនៃនគររ៉ូមបានជាប់ទោសពីបទផ្លូវភេទជាច្រើនយ៉ាង។ (សូមអានខគម្ពីរកូរិនថូសទី១ ៦:៩; កាឡាទី ៥:១៩; អេភេសូរ ៤:១៧-១៩; កូឡូស ៣:៥)។ ពួកអ្នកមានបានរៀបចំពិធីបុណ្យ និងពិធីជប់លៀងនៅឯបារ (កន្លែងធ្វើបាប) ដែលលោកប៉ុលបានហាម នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១៣, ១៤ នោះ។ អំពើបាបទាំងនេះបានរាប់បញ្ចូលទាំងការស្រវឹង និយាយ អាសអាភាស ការកំសាន្ត និងអំពើបាបផ្សេងៗទៀត។ ទន្ទឹមគ្នានេះ ក៏មានពលរដ្ឋនៃសាសន៍រ៉ូមជាច្រើន នាក់ មិនបានទទួលយកអំពើបាបនេះផងដែរ។ សាសន៍រ៉ូមបានបង្ហាញបញ្ជីនៃទង្វើល្អ និងទង្វើអាក្រក់ ព្រមទាំងបានព្យាយាមធ្វើតាមក្បួនច្បាប់របស់ពួកគេផ្ទាល់ផងដែរ​ (អេភេសូរ ៥:២១-៦:៩; កូឡូស ៣:១៨-៤:១)។ លោកប៉ុលក៏ចង់ឱ្យអ្នកគ្រីស្ទានមានការប្រុងប្រយ័ត្នផងដែរ ដើម្បីឱ្យពួកគេបានរស់នៅក្នុង ជីវិតមួយដ៏បរិសុទ្ធ។ បន្ទាប់មក ពួកសាសន៍ដទៃនឹងបានឃើញទង្វើល្អរបស់ពួកគេ គោរពពួកគេ និងគោរព គោលជំនឿរបស់ពួកគេផងដែរ។

តើសព្វថ្ងៃនេះ ពាក្យពេចន៍របស់លោកប៉ុលអំពីអំពើបាបផ្លូវភេទ និងអំពីទង្វើអាក្រក់នោះ បានជួយដល់យើងនៅគ្រប់ទីកន្លែងដែលយើងអាចរស់នៅនោះ ដោយរបៀបណាដែរ?

ថ្ងៃចន្ទ ២១ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ក្មេងៗដែលស្ថិតនៅក្រោមពន្លឺ

ព្រះបានមានបន្ទូលតាមរយៈលោកប៉ុលថា «កុំ​ឲ្យ​អ្នក​ណា​បញ្ឆោត​អ្នក​រាល់​គ្នា ដោយ​ពាក្យ​សំដី ​ឥត​ប្រយោជន៍​ឡើយ ដ្បិត​គឺ​ដោយ​ព្រោះ​សេចក្តី​ទាំង​នោះ បាន​ជា​សេចក្តី​ក្រោធ​របស់​ព្រះ បាន​មក​លើ​មនុស្ស​រឹងចចេស» (អេភេសូរ ៥:៦)។

លោកប៉ុលបានដាស់តឿនយើងអំពីអ្វីដែលត្រូវកើតឡើងដល់មនុស្សដែលបានធ្វើបាប ដោយ គ្មានអារម្មណ៍ខ្មាសអៀនចំពោះទង្វើរបស់ពួកគេ ឬមានអារម្មណ៍សោកស្តាយចំពោះទង្វើដែលពួកគេបាន ធ្វើនោះផង ដោយលោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍យ៉ាងដូច្នេះថា៖ «ដ្បិត​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដឹង​ថា គ្មាន​មនុស្ស​កំផិត ឬ​ស្មោកគ្រោក ឬ​លោភ គឺ​ជា​មនុស្ស​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ ដែល​នឹង​គ្រង​មរតក​ក្នុង​នគរ​នៃ​ព្រះគ្រីស្ទ ហើយ​ នៃ​ព្រះ​ផង​បាន​ឡើយ» (អេភេសូរ ៥:៥)។ ដូច្នះ ពួកយើងដែលចង់មានចំណែកនៅក្នុងនគររបស់ព្រះនោះ មិនគួរធ្វើដូចជាអ្នកដែលមិនមែនជាផ្នែកនៃនគររបស់ទ្រង់នោះឡើយ។ លោកប៉ុលបានព្រួយបារម្ភខ្លាចអ្នកគ្រីស្ទានត្រូវចាញ់បញ្ឆោត ដោយគិតថាអំពើបាបផ្លូវភេទគឺជារឿងធម្មតានោះ (អេភេសូរ ៥:៦)។ ប្រសិន បើយើងបានចាញ់បញ្ឆោត ដោយបានគិតថាការប្រព្រឹត្តអំពើបាបផ្លូវភេទគឺជារឿងធម្មតានោះ មានន័យថា យើងកំពុងមានគ្រោះថ្នាក់ហើយ។ ដ្បិតសេចក្តីក្រោធរបស់ព្រះនឹងដាក់ទោសដល់អស់អ្នកណាដែលបាន ប្រព្រឹត្តអំពើបាបផ្លូវភេទនេះ (អេភេសូរ ៥:៦)។

សេចក្តីក្រោធរបស់ព្រះគឺជាគោលគំនិតផ្សេងមួយទៀត ដើម្បីឱ្យយើងបានយល់។ យើងត្រូវតែចាំថាសេចក្តីក្រោធរបស់ព្រះមិនដូចជាកំហឹងរបស់មនុស្សលោកនោះទេ។ នៅក្នុងសភាពជាមនុស្ស លោក កំហឹងរបស់យើងមានប្រភពចេញពីអារម្មណ៍របស់យើង (សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរអេភេសូរ ៤:៣១)។ ដូច្នេះ កំហឹងរបស់យើងមិនចេះតែយុត្តិធម៌រហូតនោះឡើយ។ ប៉ុន្តែ សេចក្តីក្រោធរបស់ព្រះមិនមែនជាអារម្មណ៍នោះឡើយ ដ្បិតសេចក្តីក្រោធរបស់ទ្រង់មានប្រភពចេញមកពីសេចក្តីស្រឡាញ់ដែលទ្រង់មាន ចំពោះបញ្ញត្តិរបស់ទ្រង់ ហើយក៏មានប្រភពចេញមកពីកំហឹងដែលទ្រង់មានចំពោះអំពើបាបផងដែរ។ ដូច្នេះ សេចក្តីក្រោធរបស់ព្រះតែងតែយុត្តិធម៌ និងបរិសុទ្ធជានិច្ច។ សេចក្តីក្រោធរបស់ទ្រង់គឺជាចម្លើយរបស់ទ្រង់ ឆ្លើយតបទៅនឹងបំណងប៉ងធ្វើអំពើបាបរបស់មនុស្សលោក។ ព្រះបានប្រទាននូវការដាស់តឿនជាច្រើន មុនពេលដែលទ្រង់ដាក់ទោសអ្នកណាម្នាក់ (វិវរណៈ ៦:១២-១៧; វិវរណៈ ១៦:១-១៦; វិវរណៈ ១៩:១១- ១៦)។ ការដាស់តឿនរបស់ព្រះបានបង្ហាញយើងអំពីព្រះគុណរបស់ទ្រង់។​ ពួកយើងសមនឹងទទួលសេចក្តី ក្រោធរបស់ព្រះណាស់ ដោយសារតែយើងគឺជាមនុស្សមានបាប (អេភេសូរ ២:៣)។

តើហេតុអ្វីបានជាលោកប៉ុលប្រាប់កុំឱ្យអ្នកគ្រីស្ទានចូលរួមធ្វើបាបជាមួយនឹងពួកបាបជនយ៉ាង ដូច្នេះ? សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:៧-១០ សម្រាប់ចម្លើយ។

យើងគឺជាកម្មសិទ្ធរបស់ព្រះ (អេភេសូរ ៥:៨)។ ដូច្នេះ លោកប៉ុលបានប្រាប់យើងថាទង្វើរបស់ យើងគួរតែបង្ហាញ ថាយើងគឺជាកម្មសិទ្ធរបស់ព្រះវិញ។ យើងគួរតែព្យាយាមរៀនធ្វើកិច្ចការណា ដែល ធ្វើឱ្យព្រះសព្វហឫទ័យវិញ (អេភេសូរ ៥:១០)។ អ្នកមិនជឿព្រះបានព្យាយាមស្វែងរកភាពត្រេកត្រអាលនៅ ក្នុងអំពើបាបផ្លូវភេទ និងនៅក្នុងអំពើបាបនៃការចង់បានរបស់របរអ្នកដទៃ (អេភេសូរ ៥:៣)។ ផែនការរបស់ព្រះសម្រាប់កូនៗរបស់ទ្រង់ គឺខុសគ្នាពីអ្នកមិនជឿព្រះ។ គឺថា យើងមិនត្រូវរស់នៅ ដើម្បីផ្គាប់ចិត្ត ខ្លួនយើងនោះឡើយ។ យើងត្រូវតែរស់នៅ ដើម្បីផ្គាប់ព្រះទ័យដល់ព្រះវិញ (រ៉ូម ១២:១; កូរិនថូសទី២ ៥: ៩; ហេព្រើរ ១៣:២១)។ ជីវិតរបស់យើងគួរតែបង្ហាញអ្នកដទៃអំពីទំហំនៃសេចក្តីស្រឡាញដែលព្រះយេស៊ូវ មានសម្រាប់យើងវិញ (អេភេសូរ ៥:២)។

ថ្ងៃអង្គារ ២២ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

អ្នកដេកលក់អើយ ចូរក្រោកឡើង

បើយើងចង់យល់ខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១១-១៤ នោះ យើងត្រូវតែយល់អំពីក្បួនច្បាប់សំខាន់២ យ៉ាង ដែលលោកប៉ុលបានផ្តល់ឱ្យយើងនោះ៖ (១)​ ចូរឱ្យរស់នៅក្នុងជីវិតនៃការលើកតម្កើងព្រះ។ ចូរបង្ហាញមនុស្សនៅជំុវិញលោកអ្នក ថា លោកអ្នកគឺជាកម្មសិទ្ធរបស់ព្រះ (អេភេសូរ ៥:៨; សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១, ២, ៤, ៩-១១, ១៣, ១៤)។​ (២) កុំឱ្យប្រព្រឹត្តអំពើបាបផ្លូវភេទ ឬរស់នៅក្នុងជីវិតមានបាបនោះឡើយ (អេភេសូរ ៥:១១; សូមអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:៣, ៤, ៥-៨, ១២)។ ខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:៨-១០ បានជួយឱ្យយើងយល់ខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១១ កាន់តែប្រសើរឡើង។ អ្នកមិនជឿព្រះក៏បានផ្ទៀងស្តាប់ពាក្យសំដីដែលយើងនិយាយ និងបានសម្លឹងមើលទង្វើរបស់យើងផងដែរ។ ដូច្នេះហើយជីវិតរបស់អ្នកគ្រីស្ទានត្រូវតែបង្ហាញអ្នកដទៃ ថាពួកគេគឺជាកម្មសិទ្ធរបស់ព្រះ (អេភេសូរ ៥:៨)។​ បន្ទាប់មក ពួកគេនឹងបង្ហាញអ្នកដទៃថាព្រះគឺជាពន្លឺ។ «ដ្បិត​ផល​ផ្លែ​នៃ​ពន្លឺ នោះ​មាន​នៅ​ក្នុង​គ្រប់​ ទាំង​កិរិយា​ល្អ សេចក្តី​សុចរិត និង​សេចក្តី​ពិត» (អេភេសូរ ៥:៩)។ ដំបូន្មាននេះគឺជាផែនការដែលព្រះបាន បង្ហាញដល់លោកប៉ុល ដើម្បីអ្នកដទៃអំពីសេចក្តីស្រឡាញ់របស់ទ្រង់។​ នៅក្នុងនាមជាអ្នកគ្រីស្ទាន​ យើង ត្រូវតែបង្ហាញថាអំពើបាបគឺជាសេចក្តីអាក្រក់។ យើងបានធ្វើដូច្នេះ តាមរយៈការរស់នៅក្នុងជីវិតមួយដ៏ បរិសុទ្ធ។

ខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១៣​, ១៤ បានបង្ហាញយើងថាអ្នកគ្រីស្ទានអាចនាំអ្នកមិនជឿព្រះទៅឯព្រះយេស៊ូវបាន ដោយការរស់នៅក្នុងជីវិតដ៏បរិសុទ្ធមួយ ដោយខនេះបានសំដែងថា៖ «​ការ​ទាំង​នោះ​បាន​ សំដែង​មក​យ៉ាង​ច្បាស់ ដោយ​ពន្លឺ​ភ្លឺ​បញ្ជាក់ ដ្បិត​គឺ​ជា​ពន្លឺ​ហើយ ដែល​សំដែង​ឲ្យ​ឃើញ​ទាំង​អស់ ហេតុ​នោះ ​បាន​ជា​ទ្រង់​មាន​ព្រះបន្ទូល​ថា ‘ឯង​ដែល​ដេក​លក់​អើយ ចូរ​ភ្ញាក់​ឡើង ឲ្យ​ក្រោក​ពី​ពួក​មនុស្ស​ស្លាប់​ឡើង នោះ​ព្រះគ្រីស្ទ​នឹង​ភ្លឺ​មក​លើ​ឯង’» (អេភេសូរ ៥:១៣, ១៤)។ នៅពេលដែលពួកបាបជនបានយល់ថាទង្វើអាក្រក់បាននាំទៅរកការបាត់បង់ជីវិតអស់កល្បជារៀងរហូតនោះ (អេភេសូរ ៥:៥, ៦)​ ពួកគេនឹងយល់ថាពួកគេត្រូវតែផ្លាស់ប្តូរ។ នៅពេលដែលពួកគេទទួលបានបទពិសោធន៍ហើយនោះ ពួកគេនឹងបានសង្គ្រោះ បើសិនជាពួកគេបានទទួលយកព្រះយេស៊ូវ នោះ។

ខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១៤ គឺជាកំណាព្យមួយ។ នៅក្នុងកំណាព្យនេះ លោកប៉ុលបានប្រាប់ឱ្យអ្នក គ្រីស្ទានក្រោកចេញពីការដេកលក់ខាងឯវិញ្ញាណរបស់ពួកគេ ហើយអនុញ្ញាតឱ្យព្រះយេស៊ូវផ្លាស់ប្តូរជីវិត របស់ពួកគេវិញ។ កំណាព្យនេះបានជួយឱ្យយើងនឹកចាំខគម្ពីរអេសាយ ៦០:១-៣ ដែលបានកត់ត្រាសម្រាប់ សាសន៍អ៊ីស្រាអែលដែលរាស្ត្ររបស់ព្រះនោះ។ ដូច្នេះ យើងក៏អាចយល់ឃើញថាកំណាព្យនៅក្នុងខគម្ពីរ អេភេសូរ ៥:១៤ នេះ កំពុងតែសូមឱ្យអ្នកគ្រីស្ទានក្រោកឡើងពីការដេកលក់ផងដែរ។ លោកប៉ុលចង់ឱ្យ រាស្ត្ររបស់ព្រះចងចាំ ថាពួកគេគឺជាអ្នកធ្វើការឱ្យព្រះ។ ដូច្នេះ ពួកគេត្រូវតែបំភ្លឺសម្រាប់ព្រះយេស៊ូវ ឱ្យបាន ដូចជាពន្លឺនៅក្នុងផែនដីងងឹតនេះយ៉ាងដូច្នោះដែរ។

តើជីវិតរបស់លោកអ្នកបានបង្ហាញសេចក្តីពិតនៃព្រះគម្ពីរទៅកាន់អ្នកដទៃដោយរបៀបណា?

ថ្ងៃពុធទ ២៣ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ការទទួលបាននូវការចរចាដ៏ល្អមួយ

លោកប៉ុលបានបញ្ចប់ខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១-២០​ ជាមួយនឹងការលើកទឹកចិត្តនៅក្នុងខ១៥-១៧ និងខ១៨-២០។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថា «ដូច្នេះ ត្រូវ​ប្រយ័ត្ន​ដោយ​មធ្យ័ត ដែល​អ្នក​រាល់​គ្នា​ដើរ​ យ៉ាង​ណា កុំ​ឲ្យ​ដើរ​ដូច​ជា​មនុស្ស​ឥត​ប្រាជ្ញា​ឡើយ ត្រូវ​តែ​ដើរ​ដោយ​មាន​ប្រាជ្ញា​វិញ» (អេភេសូរ ៥:១៥)។ បន្ទាប់មក លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍នូវពាក្យពេចន៍ដដែលនោះម្តងទៀត ប៉ុន្តែ នៅក្នុងរបៀបមួយផ្សេង ទៀត ដោយគាត់បានមានប្រសាសន៍ថា៖ «ដូច្នេះ កុំ​ឲ្យ​ខ្លៅ​ល្ងង់​ឡើយ ត្រូវ​ខំ​ឲ្យ​យល់​បំណង​ព្រះហឫទ័យ​ ព្រះអម្ចាស់​វិញ» (អេភេសូរ ៥:១៧)។ នៅចន្លោះនៃខទាំង២នេះ លោកប៉ុលបានប្រាប់ឱ្យអ្នកអានរបស់គាត់ «លៃ​យក​ឱកាស​ឲ្យ​ទាន់​ពេល​ផង» (អេភេសូរ ៥:១៦)។

សូមគិតអំពីដំបូន្មានរបស់លោកប៉ុល ដែលថាត្រូវឱ្យយើងដើរដោយមានប្រាជ្ញា (អេភេសូរ ៥: ១៥-១៧)។ តើការរស់នៅដោយមានប្រាជ្ញាខុសគ្នាពីការរស់នៅដូចជាមនុស្សឥតប្រាជ្ញានោះដោយរបៀប ណា? តើលោកប៉ុលចង់មានន័យយ៉ាងណាដែរ នៅពេលដែលគាត់បានមានប្រសាសន៍ថា «ទាំងលៃ​យក​ឱកាស​ ឲ្យ​ទាន់​ពេល​ផង» (អេភេសូរ ៥:១៦) នោះ?

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ លោកប៉ុលបានពិពណ៌នាអំពីរបៀបដែលអ្នកគ្រីស្ទានគួររស់នៅ ឬមិន គួររស់នៅ (អេភេសូរ ២:២, ១០; អេភេសូរ ៤:១, ១៧; អេភេសូរ ៥:២, ៨)។ លោកប៉ុលចង់ឱ្យអ្នកគ្រីស្ទាន រស់នៅប្រកបដោយប្រាជ្ញា។ ដូច្នេះហើយ ពួកគេត្រូវតែប្រុងប្រយ័ត្ននៅក្នុងជម្រើសដែលពួកគេបានរើស នៅក្នុងជីវិតនោះ។ ខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១៧ បានជួយឱ្យយើងយល់អំពីរបៀបដែលយើងអាចនឹងរស់នៅ នៅក្នុងនាមជាអ្នកមានប្រាជ្ញានោះ។ អ្នកមានប្រាជ្ញាបានដឹង និងបាន «យល់​បំណង​ព្រះហឫទ័យ​ព្រះអម្ចាស់» ដែលទ្រង់ចង់ឱ្យពួកគេធ្វើ (អេភេសូរ ៥:១៧)។

ដូច្នេះ តើលោកប៉ុលចង់មានន័យយ៉ាងណា នៅពេលដែលគាត់បានមានប្រសាសន៍ថា «ទាំងលៃ​ យក​ឱកាស​ឲ្យ​ទាន់​ពេល​ផង» (អេភេសូរ ៥:១៧) នោះ? តើលោកអ្នកបានឃើញពាក្យសរសេរថា «លៃ (make)» ដែរឬទេ? ពាក្យនេះប្រែមកពីកិរិយាស័ព្ទ «អ៊ិចហ្សាហ្គូរ៉ាស្សូ ​(exagorazo)» ជាភាសាក្រេក។ ពាក្យថា «អ៊ិចហ្សាហ្គូរ៉ាស្សូ» មានប្រភពចេញមកពីកិរិយាស័ព្ទ «ទិញ» ដោយមានន័យថា «ទទួលបានការ ចរចាដ៏ល្អមួយ»។ លោកប៉ុលកំពុងតែមានប្រសាសន៍ថាព្រះយេស៊ូវបានប្រទាននូវ «ការចរចាដ៏ ល្អមួយ» ឱ្យយើង។ ការចរចាដ៏ល្អរបស់ព្រះយេស៊ូវនោះ គឺជាព្រះគុណ និងការលើកលែងទោសអំពើបាបរបស់ យើងនេះ​ឯង។ ការចរចាដ៏ល្អមួយទៀតដែលព្រះយេស៊ូវនឹងប្រទានឱ្យយើងនោះ គឺជាជីវិតអស់កល្ប។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាយើងគួរតែ «លៃយក» នូវការចរចាទាំងនេះឱ្យបានទាន់ពេល ខណៈ ពេលដែលយើងកំពុងតែចាំព្រះយេស៊ូវយាងត្រឡប់មកវិញនោះ។ ពាក្យថា «ពេល» នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១៦ ប្រែមកពីពាក្យថា «ខៃរ៉ស (kairos)»។ ពាក្យថា «ខៃរ៉ស» គឺជាឱកាសនៅក្នុងការធ្វើអ្វីមួយ។ ដូច្នេះ លោកប៉ុលកំពុងតែមានប្រសាសន៍ថាឱកាសរបស់យើងនៅក្នុងការប្រើ «ពេល» របស់យើងប្រកបដោយ ប្រាជ្ញា មុនពេលដែលព្រះយេស៊ូវយាងត្រឡប់មកវិញនោះ គឺជាពេលឥឡូវនេះឯង។ «ពេល» ក៏សំដៅទៅលើគ្រាលំបាកៗដែលយើងបានរស់នៅ នៅសព្វថ្ងៃនេះផងដែរ។ យើងបានរស់នៅក្នុងគ្រាលំបាកៗ ពីព្រោះពីសម័យកាលមួយទៅសម័យកាល មានពេញទៅដោយសេចក្តីអាក្រក់ និងបញ្ហាគ្រប់បែបយ៉ាង (អេភេសូរ ៥:១៦; សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរអេភេសូរ ៦:១៣; កាឡាទី ១:៤)។ ជាការពិតណាស់ អារក្សក៏ បានធ្វើឱ្យសម័យនេះលំបាកសម្រាប់យើងផងដែរ (អេភេសូរ ២:២)។

នៅក្នុងនាមជាអ្នកគ្រីស្ទាន យើងត្រូវតែធ្វើខ្លួនយើងឱ្យដូចជា «អ្នកត្រូវការរបស់បញ្ចុះតម្លៃ» នៅ ក្នុងទីផ្សារយ៉ាងដូច្នោះដែរ។ ជាការពិតណាស់ យើងមិនអាចទិញព្រះគុណរបស់ព្រះបានឡើយ។ ប៉ុន្តែ យើងអាចទទួលយកអ្វីដែលព្រះបានប្រទានឱ្យយើងដោយឥតគិតថ្លៃនោះបាន តាមរយៈព្រះយេស៊ូវ។

ថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ ២៤ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ការថ្វាយបង្គំដែលមានពេញដោយព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១៨-២០ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍អំពីការថ្វាយបង្គំ។ តើលោក ប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាអ្នកគ្រីស្ទានគួរតែធ្វើអ្វី នៅពេលដែលពួកគេថ្វាយបង្គំនោះ?

នៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១-២០ លោកប៉ុលបានផ្តល់ដំបូន្មានដល់អ្នកគ្រីស្ទាន អំពីស្រា។ លោក ប៉ុលបានប្រាប់អ្នកអានរបស់គាត់កុំឱ្យស្រវឹងស្រា។ លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាការស្រវឹងគឺជាកំហុស ឆ្គងមួយ។ គម្ពីរសញ្ញាចាស់ក៏បានហាមយើងទាស់នឹងការស្រវឹងផងដែរ (សុភាសិត ២០:១; សុភាសិត ២៣:២៩-៣៥)។ រឿងអាក្រក់នឹងកើតឡើង នៅពេលដែលមនុស្សស្រវឹង។ មនុស្សស្រវឹងនឹងនិយាយសម្តី ដែលពួកគេមិនគួរនិយាយ។ ពួកគេនឹងធ្វើរឿងអាក្រក់ៗជាច្រើនទៀត។ ការស្រវឹងក៏នឹងធ្វើឱ្យសេចក្តី ស្រឡាញ់ ដែលពួកគេមានចំពោះព្រះនោះចុះខ្សោយផងដែរ (អេភេសូរ ៥:៣-១៤)។ លោកប៉ុលបានលើក ទឹកចិត្តអ្នកគ្រីស្ទាន ដើម្បីឱ្យចិត្តរ​បស់ពួកគេបានពេញដោយព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ។ អ្នកគ្រីស្ទានទាំងនេះនឹង អរព្រះគុណដល់ព្រះ។ ពួកគេក៏នឹងច្រៀងសរសើរទ្រង់ផងដែរ។

នៅពេលដែលយើងមានពេញដោយព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធនោះ សេចក្តីសុខសាន្ត និងសេចក្តីសញ្ញាក៏ស្ថិតនៅក្នុងពួកជំនុំនោះដែរ (អេភេសូរ ជំពូក៤)។ ការថ្វាយបង្គំព្រះរបស់យើងក៏មានលក្ខណៈ ខុសគ្នាផងដែរ។ ការថ្វាយបង្គំរបស់យើងនឹងមិនអាត្មានិយមនោះឡើយ (អេភេសូរ ៥:១-១៨)។ តើលោកអ្នកបានឃើញនៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១៨-២០ ថាលោកប៉ុលបានសង្កត់ធ្ងន់ទៅលើតន្ត្រីដែរឬទេ? តន្ត្រីក៏ជាផ្នែកដ៏សំខាន់មួយនៃការថ្វាយបង្គំផងដែរ។ ហើយការសរសើរតម្កើងព្រះក៏ដូច្នោះដែរ។ សូមអានខគម្ពីរកូឡូស ៣:១៦; សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរកិច្ចការ ១៦:២៥; យ៉ាកុប ៥:១៣ ផងដែរ។ ខទាំងនេះក៏បានបង្ហាញយើងផងដែរ ថាតន្ត្រីគឺជាផ្នែកដ៏សំខាន់មួយនៅក្នុងការថ្វាយបង្គំព្រះ របស់យើង។

នៅពេលដែលសមាជិកនៃពួកជំនុំបានបន្លឺសំឡេងច្រៀងនោះ វាក៏ដូចគ្នាទៅនឹងការនិយាយមកកាន់គ្នាទៅវិញទៅមកផងដែរ (អេភេសូរ ៥:១៩)។ ទន្ទឹមគ្នានេះ យើងក៏ត្រូវតែចាំផងដែរថានៅពេល ដែលយើងបន្លឺសំឡេងច្រៀងនោះ យើងក៏កំពុងតែសរសើរព្រះដែរ។ យើងបានអរព្រះគុណព្រះនៅក្នុងផ្នែកនៃការថ្វាយបង្គំរបស់យើង (អេភេសូរ ៥:២០) ហើយយើងក៏បានសរសើរតម្កើងទ្រង់ជាមួយនឹងចម្រៀង ផងដែរ (អេភេសូរ ៥:១៩)។ យើងបានថ្វាយទាំងចម្រៀង និងការសរសើរតម្កើងរបស់យើងដល់ព្រះវរបិតា តាមរយៈព្រះនាមរបស់ព្រះយេស៊ូវ (សូមប្រៀបធៀបខគម្ពីរកូឡូស ៣:១៦)។ ហេតុដូច្នេះហើយ បានជាព្រះបណ្តាលឱ្យលោកប៉ុលមានប្រសាសន៍ថា «[ចូរឱ្យ] និយាយ​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក ដោយ​បទ​ទំនុក​ដំកើង ទំនុក​បរិសុទ្ធ នឹង​ចម្រៀងខាង​ឯ​វិញ្ញាណ ទាំង​ច្រៀង ហើយ​សរសើរ​ដល់​ព្រះអម្ចាស់​ដោយ​ចិត្ត» (អេភេសូរ ៥:១៩)។ តើលោកអ្នកបានឃើញពាក្យថា «ចម្រៀងខាង​​ឯវិញ្ញាណ» ដែរឬទេ? ពាក្យថា «ខាង ឯវិញ្ញាណ» ប្រែមកពីពាក្យថា «ញូម៉ាធីខស (pneumatikos)។ យើងបានយល់ឃើញថាពាក្យនេះសំដៅ ទៅលើចម្រៀងដែលមានពេញដោយព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ ឬចម្រៀងដែលទ្រង់បានដឹកនាំឱ្យយើងច្រៀង វិញ។ ដូច្នេះ លោកប៉ុលបានបង្ហាញយើងនៅក្នុងខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១៨-២០ ថាយើងបានថ្វាយបង្គំព្រះ ៣អង្គរូបមកតែមួយ (ត្រៃសរណគមន៍) នៅពេលដែលយើងថ្វាយបង្គំព្រះនោះ។ ត្រៃសរណគមន៍របស់ព្រះមាន៖ ព្រះវរបិតា១ ព្រះយេស៊ូវ១ និងព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធ១។

សូមគិតអំពីពាក្យពេចន៍នៅក្នុងចម្រៀងខាងឯវិញ្ញាណដែលលោកអ្នកចូលចិត្តជាងគេបំផុត។ តើចម្រៀងទាំងនេះបានជួយឱ្យយើងយល់សេចក្តីស្រឡាញ់របស់ព្រះយេស៊ូវកាន់តែប្រសើរឡើងនោះដោយរបៀបណា?

ថ្ងៃសុក្រ ២៥ សីហា

ឆ្នាំ ២០២៣

ការសិក្សាបន្ថែម៖ នៅពេលដែលយើងអានខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១-២០ នោះ យើងបានឃើញថាលោកប៉ុលបានប្រកាន់ជំហរទាស់នឹងអំពើបាប ហើយនិងសេចក្តីអាក្រក់យ៉ាងរឹងមាំ។ អំពើបាបទាំងនេះក៏បាន រាប់បញ្ចូលទាំងអំពើបាបផ្លូវភេទផងដែរ។ លោកប៉ុលក៏បានមានប្រសាសន៍ផងដែរ ថាអ្នកគ្រីស្ទានមិនត្រូវ និយាយពាក្យសម្តីណា ដែលមិនលើកតម្កើងព្រះនោះឡើយ។ លោកប៉ុលបានបដិសេធមិនព្រមទទួលយកទង្វើអាក្រក់នៅក្នុងពួកជំនុំនោះឡើយ។ លោកប៉ុលបានលើកទឹកចិត្តពួកជំនុំអេភេសូរ ឱ្យធ្វើជាគំរូ ដោយការរស់នៅក្នុងជីវិតដ៏បរិសុទ្ធមួយ។ ជីវិតរបស់ពួកគេត្រូវតែបង្ហាញថាពួកគេគឺជាកូនៗរបស់ព្រះ (អេភេសូរ ៥:១-១០)។ លោកប៉ុលបានជឿថា នៅពេលណាដែលអ្នកគ្រីស្ទានបានរស់នៅដើម្បីព្រះនោះ ពួកនឹង​បានភ្លឺដូចជាពន្លឺនៅក្នុងទីងងឹតយ៉ាងដូច្នោះដែរ។ នៅពេលនោះ ពួកគេនឹងដឹកនាំអ្នកជិតខាងរបស់ ពួកគេចេញពីទង្វើអាក្រក់ទៅរកព្រះគុណ និងសេចក្តីពិតរបស់ព្រះវិញ (អេភេសូរ ៥:១១-១៤)។

លោកប៉ុលចង់ឱ្យសមាជិកនៃពួកជំនុំតាំងសេចក្តីសញ្ញាថ្មីមួយ ដើម្បីឱ្យបានបម្រើព្រះយ៉ាងពេញ លេញ ខណៈពេលដែលពួកគេរង់ចាំព្រះយេស៊ូវយាងត្រឡប់មកវិញនោះ (អេភេសូរ ៥:៨; សូមអានខគម្ពីរ អេភេសូរ ៥:១៥, ១៦)។ លោកប៉ុលក៏ចង់ឱ្យព្រះយេស៊ូវសណ្ឋិតនៅក្នុងចិត្តនៃសមាជិកពួកជំនុំ ព្រមទាំង គង់នៅជាមួយនឹងពួកជំនុំរបស់ទ្រង់ផងដែរ (អេភេសូរ ៥:១៤) នៅពេលដែលពួកគេថ្វាយបង្គំនោះ។ បន្ទាប់ មក ការស្លាប់របស់ព្រះយេស៊ូវនឹងបំពេញចិត្តរបស់ពួកគេឱ្យស្រឡាញ់ព្រះ (អេភេសូរ ៥:១, ២)។ បន្ទាប់មក ព្រះវិញ្ញាណបរិសុទ្ធក៏នឹងបំពេញចិត្តរបស់ពួកគេ (អេភេសូរ ៥:១៨) ផងដែរ។ បទពិសោធន៍នៃការថ្វាយបង្គំ របស់ពួកគេនឹងបានពេញដោយក្តីអំណរ ខណៈពេលដែលគេច្រៀងសរសើរតម្កើងដល់ព្រះអម្ចាស់យេស៊ូវ គ្រីស្ទ និងដល់ព្រះដ៏ជាព្រះវរបិតានោះ។ អ្នកគ្រីស្ទានក៏គួរអបអរសាទរចំពោះសេចក្តីសង្ឃឹមរបស់ពួកគេ នាពេលអនាគតផងដែរ។ សេចក្តីសង្ឃឹមរបស់ពួកគេនេះមានប្រភពចេញមកពីអ្វីៗគ្រប់យ៉ាងដែលព្រះបានធ្វើ និងបន្តធ្វើសម្រាប់ពួកគេតាមរយៈព្រះយេស៊ូវនោះដែរ (អេភេសូរ ៥:១៨-២០)។

នៅពេលដែលយើងយល់ខគម្ពីរអេភេសូរ ៥:១-២០ តាមរបៀបនេះនោះ យើងនឹងបានឃើញ ថាជំពូកទាំងនេះគឺមានអត្ថន័យលើសពីឯកសារនៃសេចក្តីបង្គាប់ អំពីការរស់នៅតាមបែបគ្រីស្ទាននេះទៀត ផង។​ ខទាំងនេះគឺជាការប្រកាសដល់អ្នកគ្រីស្ទានអំពីអត្តសញ្ញាណរបស់ពួកគេ និងអំពីរបៀបថ្វាយបង្គំរបស់ពួកគេនៅក្នុងគ្រាចុងក្រោយនោះដែរ។ លើសពីនេះទៅទៀតនោះ ខទាំងនេះក៏បានក្លាយមកជាការ ត្រាស់ហៅឱ្យអ្នកគ្រីស្ទានបាន «លៃ» យក «ការចរចា» ខាងឯព្រះគុណទាំងអស់ ដែលព្រះបានប្រទាន ដល់ពួកគេ រហូតដល់ព្រះយេស៊ូវយាងមកវិញនោះដែរ (អេភេសូរ ៥:១៦)។

សំណួរពិភាក្សា

១. លោកប៉ុលបានប្រាប់យើងឱ្យរៀបចំជីវិតរបស់យើងឱ្យបានបរិសុទ្ធ។​ តើសព្វថ្ងៃនេះ យើងអាចបរិសុទ្ធ យ៉ាងដូចម្តេចទៅបាន នៅពេលដែលអំពើបាប និងទង្វើអាក្រក់ជាច្រើន នៅជំុវិញយើងយ៉ាងដូច្នេះនោះ?

២. តើយើងអាចរៀននូវអ្វីដែលផ្គាប់ព្រះទ័យដល់ព្រះ (អេភេសូរ ៥:១០) និងដល់ផែនការដែលទ្រង់មាន សម្រាប់យើងនោះ (អេភេសូរ ៥:១៧) ដោយរបៀបណាដែរ?

៣. លោកប៉ុលបានមានប្រសាសន៍ថាអ្នកគ្រីស្ទានមិនត្រូវនិយាយអំពីអំពើបាបផ្លូវភេទនោះឡើយ (អេភេសូរ ៥:៣, ៤)។ អ្នកខ្លះបានយល់ច្រឡំអំពីប្រសាសន៍របស់លោកប៉ុលនៅត្រង់នេះ។ ពួកគេបានគិតថាលោក ប៉ុលចង់មានន័យថាយើងមិនត្រូវដាក់ទោសអំពើបាបផ្លូវភេទនៅក្នុងពួកជំនុំនោះឡើយ។​ តើហេតុអ្វីបានជាគោលគំនិតនេះជាគោលគំនិតខុសឆ្គងយ៉ាងដូច្នេះ?

រឿងខ្លី

កន្ទបដែលមាននៅក្នុងបញ្ជីគ្រឿងទេស

នៅព្រឹកថ្ងៃសុក្រមួយ ខ្ញុំបានដើរទិញអីវ៉ាន់ប្រើប្រាស់ប្រចាំសប្តាហ៍ នៅក្នុងហាងលក់គ្រឿងទេស មួយ នៅក្នុងទីក្រុងបេរូត (Beirut) នៃប្រទេសលីបង់របស់ពួកយើង។ ស្វាមីរបស់ខ្ញុំ ពីតធឺរ កំពុងតែទិញ ផ្លែប៉ម និងនំពោត (granola bars) សម្រាប់កម្មវិធីឡើងភ្នំនៅចុងសប្តាហ៍របស់ផាតហ្វាញឌ័រ ទន្ទឹមគ្នានេះ ខ្ញុំក៏ដើររកទិញម្ហូបអាហារសម្រាប់គ្រួសាររបស់ខ្ញុំដែរ។ ពួកយើងបានបម្រើការជាបេសកជនបង្រៀនខាង ផ្នែកជីវវិទ្យានៅឯសាកលវិទ្យាល័យមីតដល អ៊ីស (Middle East)។ នៅពេលដែលខ្ញុំដើរឡើងទៅជាន់ ខាងលើ ដើម្បីរកមើលថ្នាំសម្លាប់មេរោគ និងសាប៊ូលាងចាននោះ ខ្ញុំបានមើលនៅតាមច្រកដាក់កន្ទប ហើយបានឃើញបុរសម្នាក់កំពុងតែរើមើលកន្ទប។ ខ្ញុំបានគិតនៅក្នុងចិត្តថាអ្នកដែលត្រូវការកន្ទបនៅក្នុង ប្រទេសលីបង់នេះប្រហែលជាពិបាករកបន្តិចហើយ មើលទៅ។ ដ្បិតស្ថានភាពហិរញ្ញវត្ថុមានការលំបាក ខ្លាំង ដោយសារតែរូបិយប័ណ្ណនៃប្រទេសលីបង់បានបាត់បង់តម្លៃទឹកប្រាក់ជាង៩០ភាគរយនៅក្នុងរយៈពេល២ឆ្នាំនេះ ហើយតម្លៃទំនិញក៏កើនឡើងខ្ពស់ណាស់ដែរ។ ប្រជាជនជាង៨០ភាគរយនៅក្នុងប្រទេស នេះ បានរស់នៅក្នុងភាពក្រីក្រ។

រំពេចនោះ សេចក្តីបង្គាប់មួយបានផុសឡើងនៅក្នុងគំនិតរបស់ខ្ញុំ «ចូរទិញកន្ទបមួយថង់នេះ ទៅ»។ ខ្ញុំមានការភ្ញាក់ផ្អើលចំពោះគំនិតនោះមែនទែន។ ខ្ញុំបានទូលសួរទៅព្រះថា «ឱព្រះអម្ចាស់អើយ តើគំនិតអម្បាញ់មិញនេះគឺជាគំនិតរបស់ទ្រង់មែនទេ? តើហេតុអ្វីបានជាខ្ញុំត្រូវទិញកន្ទបមួយថង់នេះយ៉ាង ដូច្នេះ? ដ្បិតនៅក្នុងចំណោមកូនៗទាំង៣របស់ខ្ញុំនោះ កូនពៅរបស់ខ្ញុំមានអាយុ១០ឆ្នាំហើយ ព្រះអង្គ»។ «ចូរទិញកន្ទបមួយថង់នេះទៅ»។ ខ្ញុំបានដើរទៅរកជណ្តើរយន្ត។ «ព្រះអង្គអើយ ទូលបង្គំមិនស្គាល់អ្នកមានកូនណាដែលត្រូវការកន្ទបនេះឡើយ»។ សេចក្តីបង្គាប់នោះបានក្លាយមកជាការទទូចកាន់តែច្រើនឡើងៗថា «ចូរទិញកន្ទបមួយថង់នេះទៅ»។ ខ្ញុំបានដើរទៅរកច្រកដាក់កន្ទបនោះវិញ ហើយបានអធិស្ឋាន ថា «ឱព្រះអង្គអើយ ទូលបង្គំនឹងទិញកន្ទបខ្លះ ប៉ុន្តែ សូមទ្រង់ជួយបង្ហាញទូលបង្គំផង ថាទូលបង្គំគួរតែឱ្យ កន្ទបនេះទៅអ្នកណា តើទូលបង្គំត្រូវទិញកន្ទបទំហំប៉ុនណាដែរ?» ទូលបង្គំបានយកកន្ទបទំហំលេខ៣ រួចបន្តទិញអីវ៉ាន់តទៅទៀត។ នៅពេលដែលទូលបង្គំ និងស្វាមីរបស់ខ្ញុំបានជួបគ្នានៅត្រង់ចំណតរថយន្ត នោះ​ ខ្ញុំបានប្រាប់គាត់ថា «បង បើបងឃើញកន្ទបនៅក្នុងកន្ទ្រករុញ មិនបាច់ភ្ញាក់ផ្អើលអ្វីឡើយ ពីព្រោះ ព្រះបានប្រាប់ឱ្យអូនទិញវា កន្ទបទាំងនោះគឺជាអំណោយមួយ ប៉ុន្តែ អូនមិនទាន់ដឹងថាអូនគួរឱ្យអ្នកណា នៅឡើយទេ។ យើងបានបើកឡានត្រឡប់ទៅផ្ទះវិញ។

នៅថ្ងៃបន្ទាប់ នៅក្នុងព្រះវិហារនោះ ខ្ញុំបានឃើញមិត្តភក្តិម្នាក់ ដែលមានភរិយាធ្វើការជាមួយជនភៀសខ្លួននៅក្នុងទីក្រុងបេរូត។ យើងបាននិយាយគ្នាអស់មួយស្របក់ បន្ទាប់មក ខ្ញុំបានសួរគាត់ថា «តើឯងគិតថាប្រពន្ធឯងស្គាល់អ្នកណាដែលត្រូវការកន្ទបកូនក្មេងដែរឬទេ? ព្រះអម្ចាស់បានប្រាប់គ្នាឱ្យទិញកន្ទបមួយចំនួន កាលពីម្សិលមិញ តែគ្នាមិនដឹងថាត្រូវឱ្យអ្នកណានោះទេ»។ គាត់បានសន្យាថាគាត់ នឹងសួរនាំភរិយារបស់គាត់។​ នៅល្ងាចនោះ ខ្ញុំបានទទួលសារមួយពីគាត់។ មិត្តភក្តិរបស់ខ្ញុំបាននិយាយ ថា «នៅពេលដែលយើងប្រាប់ប្រពន្ធយើង អំពីរឿងឯងទិញកន្ទបកូនក្មេងនោះ នាងបានស្រក់ទឹកភ្នែក ដោយសារតែស្អែកនេះ ប្រពន្ធរបស់យើងនឹងទៅលេង២គ្រួសារដែលត្រូវការកន្ទបកូនក្មេង។ តើពួកយើង អាចទៅយកកន្ទបនោះនៅយប់នេះបានដែរឬទេ?»។

នៅពេលដែលយើងឱបស្វាគមន៍គ្នា និងជជែកគ្នានៅត្រង់មាត់ទ្វារអស់មួយស្របក់នោះ ខ្ញុំបានប្រគល់កន្ទប ដែលព្រះបានដាក់នៅក្នុងបញ្ជីគ្រឿងទេសរបស់ខ្ញុំនោះ ទៅឱ្យ នាង។ ខ្ញុំបានដឹងថានាងធ្វើការជាមួយនឹងសមាជិកជាង២០គ្រួសារ ដែលត្រូវ ការបន្ទបកូនក្មេង ប៉ុន្តែ គ្មានលុយទិញកន្ទបនោះឡើយ។ ឥឡូវនេះ ខ្ញុំបានដឹងថា ខ្ញុំត្រូវតែដាក់កន្ទបនៅក្នុងបញ្ជីគ្រឿងទេសរបស់ខ្ញុំឱ្យបានញឹកញាប់ជាងមុន។